Volgens mij verdient elk bedrijf ongeveer tussen die marges op verkoop toch ?quote:Op vrijdag 10 januari 2020 00:15 schreef Fer het volgende:
Tussen 25-50% marge. Als je het anders wil, bouw je het toch zelf in?
Boah, meestal hanteren ze gewoon de prijs van de onderdelen handelaar en dan is de korting de marge voor de garage.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 07:56 schreef rival het volgende:
En dan krijgen we bij de meeste automaterialenzaken nog eens 30-40% korting. Die steken we ook in ons zak.
Klopt ja. Ik had een paar weken geleden een nieuw onderdeel van een gaffel nodig. ¤47,-!!quote:Op vrijdag 10 januari 2020 12:40 schreef Hyperdude het volgende:
Onderdelen die niet meer regulier te verkrijgen zijn, die zijn pas duur.![]()
[ afbeelding ]
Dit idd. Ik had een slot laten vervangen van de auto. Haal de auto op, slot werkt. Kom thuis, slot werkt weer niet. Zijn ze vervolgens weer 3 uur mee bezig geweest om de deur open te krijgen en slot te vervangen door weer een nieuwe. Dat slot zelf krijgen ze wel terug, maar die 3 uur werk zien ze geen cent van. Dan is het niet zo gek dat er marge wordt gerekend op de onderdelen. Het is dat of een veel hoger uurloon.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 08:08 schreef boegschroef het volgende:
Hierin zitten ook dingen verwerkt zoals:
Het item opzoeken / bestellen (administratie).
Risico dat het verkeerde binnenkomt en handelingen die er nodig zijn om dat te herstellen.
Garantie (als het item stuk gaat binnen het garantie termijn verwacht jij dat de garage dit oplost, de garage kan de uren niet claimen bij de onderdelen leverancier)
Marge van 25% om dit te dekken is heel normaal.
Als ik zo kijk op winparts, lijken de meeste schijven 50% korting te hebben. Ik gok dat Corona en thuiswerken een flink overschot aan onderdelen heeft opgeleverd Europa. Korting die de garage niet krijgt, of niet hanteert.quote:Op woensdag 30 december 2020 17:39 schreef tstile het volgende:
Wat vinden jullie van deze dan....
remblokken voorzijde 45,- (op winparts 21,- tot 35,- ..)
remschijven voorzijde 130,- (op winparts 30,- tot 70,-...)
Daar bovenop nog het arbeidsloon...
Ik dacht dat ik bij een schappelijke garage klant was maar begin nu te twijfelen. Garages doen altijd hetzelfde. Bij de eerste 2 bezoeken krijg je een nette prijs. Daarna schiet het de lucht in.
Daarnaast is ¤35 vs ¤45 nog niet ook zo'n groot verschil.quote:Op woensdag 30 december 2020 21:22 schreef Fer het volgende:
[..]
Als ik zo kijk op winparts, lijken de meeste schijven 50% korting te hebben. Ik gok dat Corona en thuiswerken een flink overschot aan onderdelen heeft opgeleverd Europa. Korting die de garage niet krijgt, of niet hanteert.
Nee man, zeker niet bij de kleine garages. Als ik zie bij de garage naast mij wat zijn inkoopprijzen dan is dat helemaal niet zo goedkoop. Het is ook een stuk service dat ze de onderdelen meerdere keren per dag komen brengen.quote:Op woensdag 30 december 2020 21:45 schreef Hallojo het volgende:
Ik denk dat er vaak 100% bovenop de inkoopprijs komt.
Dat zou je zeggen. Hier in de uk is het meer dan gebruikelijk om een auto voor minstens een week in de garage te hebben voor een grote beurt en een paar kleine reparaties aan de uitlaatquote:Op woensdag 30 december 2020 21:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Daarnaast is ¤35 vs ¤45 nog niet ook zo'n groot verschil.
Daarnaast zit niemand er op te wachten om z'n auto een paar dagen bij de garage te hebben staan als er een onderdeel vervangen moet worden. Koskamp, GEA, Dabeko en consorten brengen het twee maal daags langs.
Rij je een Bristol?quote:Op vrijdag 1 januari 2021 21:42 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Dat zou je zeggen. Hier in de UK is het meer dan gebruikelijk om een auto voor minstens een week in de garage te hebben voor een grote beurt en een paar kleine reparaties aan de uitlaat
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |