Aah ja dat is wel een verschil. Mijn wond begint net boven de anus en gaat ongeveer tot net onder mijn stuitje.quote:Op woensdag 29 januari 2020 11:07 schreef Brontosaurus1 het volgende:
Hoi Eduard,
Ik heb helemaal geen last van troep.
Ik moet met thuiszorg onder de douche gaan staan en dan spoelen ze het eruit. Helemaal doorweken en dan gaat hij er gemakkelijk uit met lichte pijn.
Daarna op bed gaasje erin doordrenkt met advacyn wound care daarna gaat er nog een gaasje overheen en dan tenslotte nog een grote pleister die het de hele dag beet houdt. Echter zit het helemaal bovenaan bij mij, de wond eindigt waar mijn bilnaad net begonnen is.
Vanmorgen zijn ze ook weer geweest en het ging eigenlijk weer zonder problemen. 1x last gehad van erge bloeding vorige week, maar dat loste zichzelf op. Nu kan ik alweer een hele boel, alleen soms na de verwisseling heb ik 2 uurtjes een licht pijnlijk gevoel. Daarna gaat het weer goed.
al naar de huisarts geweest voor goede pijnmedicatie? Pijnbeleving kan ook voor verminderde wondgenezing zorgen door oa stress, slaap/rust tekort, verminderde beweging etc.quote:Op woensdag 29 januari 2020 13:45 schreef eduardboon het volgende:
Zodra de pijn wat wegebt zie ik het als vakantie hoop ik.
Vandaag echt veel pijn jongens. Denk dat het tussengaasje gewoon lekker irriteert. die voel ik ook het meest met weghalen. Zal de wondrand wel zijn met zijn prachtige zenuweindjes. Het spoelen wordt nu in de avond even vlot en oppervlakkig gedaan en in de ochtend wat uitgebreider nu de wond snel begint te genezen.
Komt ook steeds meer rood bloed uit ipv roze
Al lang de huisarts gebeld, maandag alquote:Op woensdag 29 januari 2020 18:16 schreef Ferdii het volgende:
[..]
al naar de huisarts geweest voor goede pijnmedicatie? Pijnbeleving kan ook voor verminderde wondgenezing zorgen door oa stress, slaap/rust tekort, verminderde beweging etc.
.quote:Op woensdag 29 januari 2020 18:29 schreef eduardboon het volgende:
[..]
Al lang de huisarts gebeld, maandag al. Heb drie keer daags diclofenac en 4 maal paracetamol. Maar vandaag mag niets baten helaas.
Edit1: Thuiszorg heeft de oorzaak van de pijn gevonden; het alginaat was eruitgevallen. Zat niet in de wond, niet in het afdekgaas, niet in het absorberend verband. Nergens te vinden. Waarschijnlijk is dat onder het afdekgaas door gevallen naar beneden tijdens de stoelgang en meteen gelei geworden in het water van het toilet. Man wat deed het zeer om dat verkleefde afdekverband weg te halen zeg, en heb dus niks gemerkt van het "verliezen" van het alginaat. Word er wel wat onzeker van moet ik zeggen.
Overigens nog steeds goede geluiden over de wond; goede genezing, alleen onderin geel nog
Misschien verwoorde ik het verkeerd. Het afdekverband was door gebrek aan alginaat in de wond gaan zitten en is daar gaan verkleven. Dat is rond 10 uur vanochtend al begonnen en pas net verholpen. Dat verband schuurde bij elke beweging even langs en absorbeert lang niet zo goed als het alginaat. Nu er weer alginaat inzit heb ik aanzienlijk minder pijn. Een infectie heb ik niet, geen verhoging, geen zwelling. Huid is netjes gekleurd. Maar de anti biotica houd dat ook wel netjes.quote:Op woensdag 29 januari 2020 20:10 schreef Ferdii het volgende:
[..]
.
als dit onvoldoende is, (bv pijn op schaal 1-10 hoger dan 5/6), wijs dan je huisarts op de WHO pijnladder. Je zou dan kunnen denken aan zwakwerkende opiaten, bv tramadol
Missend alginaat zorgt niet voor meer/minder pijn. Denk eerder bv een infectie. Goed observerend op infectieklachten zoals roodheid, warmte, zwelling en verhoging.
Een afdekverband wat verkleefd is niet nodig. Dan moet er gekozen worden voor een niet verklevend verband.
ah dat verklaard een hoop jaquote:Op woensdag 29 januari 2020 21:02 schreef eduardboon het volgende:
[..]
Misschien verwoorde ik het verkeerd. Het afdekverband was door gebrek aan alginaat in de wond gaan zitten en is daar gaan verkleven. Dat is rond 10 uur vanochtend al begonnen en pas net verholpen. Dat verband schuurde bij elke beweging even langs en absorbeert lang niet zo goed als het alginaat. Nu er weer alginaat inzit heb ik aanzienlijk minder pijn. Een infectie heb ik niet, geen verhoging, geen zwelling. Huid is netjes gekleurd. Maar de anti biotica houd dat ook wel netjes.
De pijn is in ieder geval weg
Soms moet ik eens beter opletten wat ik opschrijfquote:
Fijn om goed nieuws te krijgen!quote:Op donderdag 30 januari 2020 17:07 schreef Brontosaurus1 het volgende:
Vandaag bij de wond poli geweest ter controle, ze waren erg tevreden en het zag er goed uit. Mooi rood en schoon. Deed even flink pijn toen ze ermee aan de gang waren, maar toch valt het uiteindelijk wel mee.
Wond grootte is nu: 6 x 2 cm.
Diepte is 1,7 cm dus ik moet nog wel even.
Ik mag niet werken en dat gaat de komende 3 maanden ook zeker niet mogen, Zelfs daarna wordt het nog de vraag hoe en wat. Ik moet met cliënten fietsen, sporten, zwemmen etc. Maar ook in staat zijn mensen op de grond te fixeren, waarbij je soms met je billen op de benen van iemand moet gaan hangen. Zelfs na herstel kan dat nog link zijn allemaal (vooral het fietsen en fixeren).quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:13 schreef Brontosaurus1 het volgende:
Ik vraag me af hoe je dat dan doet met je werk ? Of zit je in de ziektewet? Je loopt er al best wel een tijd mee volgens mij toch?
Ik begin Maandag weer met mijn werk, s ochtends tussendoor even naar huis om de wond te verschonen.
Goed om te horen :-) Vandaag probeerde ik even te zitten en dat resulteerde in een bloeding. Nog maar even niet dus.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 17:32 schreef Brontosaurus1 het volgende:
Vannacht voor het eerst op mijn rug gelegen wat eigenlijk prima ging, ook het autorijden vandaag ging goed. Nog steeds wel gevoelig, maar een stuk minder als van te voren.
Maandag gelukkig weer aan het werk, weer wat met mijn leven gaan doen.
Echt vies hequote:Op zaterdag 1 februari 2020 13:39 schreef Brontosaurus1 het volgende:
Vervelend, ontlasting is een moeilijke , ook bij mij omdat de pleister alles naar elkaar trekt.
Bij mij zat de cyste en het fistelnetwerk van net boven de anus tot boven de bilnaad, dus dat ging inderdaad niet. Fethanol werkt bij kleine verbindingen wel goed inderdaad, en anders de laserbehandeling. Ik had de pech dat er een fistel naar het bot liep achteraf. Dan kunnen ze niet veel anders dan opensnijden.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 15:54 schreef MisterX333 het volgende:
Vandaag ook onder het mes geweest vanwege een sinus pilonidalis. Naast het feit dat er af en toe pus en bloed uitkwam had ik hier eigenlijk vrij weinig last van. Tijdens de operatie bleek het erg mee te vallen en zat er 'slechts' een tunneltje van ongeveer 1,5 cm. De chirurg heeft deze met een scherp lepeltje uitgeschraapt en vervolgens dicht gebrand met een vloeistof. Tot nu toe heb ik eigenlijk weinig last en zit er een klein wondje.
Ik zie dat sommigen van jullie anders zijn geopereerd en met een grote open wond zitten.Was deze methode geen optie voor jullie?
Ik heb geen wondverzorging, verder ook geen instructies gekregen over verzorging. Komt denk omdat de wond ongeveer zo groot is als het gaatje wat er al zat dus eigenlijk heel erg klein.....quote:Op dinsdag 4 februari 2020 17:34 schreef Brontosaurus1 het volgende:
Nou Eduard, je gaat mij nog inhalen. Er gaat wel elke keer minder gaas in maar ik rook er bij, dus dat zal het ongetwijfeld iets vertragen.
Misterx33, dat betekent dat je er op tijd bij bent geweest. Ik heb er denk ik iets te lang mee gelopen. De pijn komt meestal pas na een dag of 2/3 , had ik ook. Ik wil je absoluut niet bang maken hoor, maar dat was mijn situatie. Heb je ook 2 x per dag wondverzorging?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |