abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190934704
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 11:17 schreef Neef_Wuppie het volgende:

[..]

Waarom?

Dat jou het niet aanstond oke, maar de helft van Nederland wel.
Wat boeit mij nu wat de helft van Nederland hier van vindt.
Jij deelt jouw mening. Ik die van mij.
Blessed be.
  woensdag 8 januari 2020 @ 12:55:09 #27
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_190934891
De dood van Fortuyn heeft wel de beroepspopulisten die de onderbuik van de boze burger misbruiken om zonder iets te (willen) veranderen lekker belastinggeld te trekken veroorzaakt.

In dat opzicht wel spijtig. Fortuyn is de laatste politicus van de rechterzijde geweest waarbij ik geloofde dat hij echt problemen zag en die op wilde lossen. Of het nu Verdonk, Wilders of Baudet is, daarbij worden we alleen maar geslachtofferd voor het geld, die interesseert het allemaal niks.

Wat dat betreft mis ik Fortuyn wél, oprechtheid wordt gemist in de politiek
Laffe huichelaar
pi_190934924
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 23:56 schreef TheGentleman het volgende:
Ik zag vandaag een paladin in WoW die pimfortuin heette
Een wat in wat?
pi_190935001
fortuyn :') :')
pi_190935280
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 12:57 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Een wat in wat?
Een paladin in WoW; kan je niet lezen of wat?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_190935495
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 12:57 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Een wat in wat?
:D
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_190935503
quote:
7s.gif Op woensdag 8 januari 2020 13:24 schreef vosss het volgende:

[..]

Een paladin in WoW; kan je niet lezen of wat?
Een wat in wat? :?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_190938382
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 23:56 schreef TheGentleman het volgende:
Ik zag vandaag een paladin in WoW die pimfortuin heette
welke server
pi_190939099
Pim GOD _O_

Hierboven zie je nog steeds hoe bang de allochtoontjes voor hem waren _O-
De heer is mijn herder, maar honderd euro brengt me verder.
pi_190939172
Hadden we geen normen en waren gehad.

.
  † In Memoriam † woensdag 8 januari 2020 @ 18:24:21 #36
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_190939227
Ik vraag me af wat er met hem was gebeurd. Ik verwacht een vervroegde fvd-achtige zijlijnpartij maar dan met minder samenzweringstheorieën. Op zich een beter alternatief dan Wilders, die sprong toch wel in het gat maar doet veeel meer aan bangmakerij. Fortuyn was uiterst mild vergeleken bij Wilders vandaag. Ik denk dat Nederland er qua partijpolitiek beter voor zou staan als hij niet was vermoord.

Hij was iig bij uitstek de meest charismatische politicus die Nederland gekend heeft. Maar vergeet ook niet dat hij op z'n beste moment afgeknalt is. Hij had net zo goed langzaam kunnen verdwijnen zoals bij Verdonk gebeurde.
:')
  woensdag 8 januari 2020 @ 18:38:27 #37
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_190939452
Het valt op hoe veel van die politiek correcte burgers die tegen Baudet zijn tegenwoordig met lof praten over Fortuyn.

Zo van: "Die Pim... die kwam nog eens op voor wat het volk echt zei."

Qua standpunten zijn er heel veel overeenkomsten.

Het diva gedrag van Baudet had Fortuyn minstens in tienvoud.

Wat iedereen meteen na zijn dood meteen was vergeten is dat hij vlak voor zijn dood zeer controversieel was. Het demoniseren dat de media nu over Baudet doet, was begin 2002 nog veel extremer. Bovendien was internet nog niet zo mainstream als dat het nu is. Alles dat gezegd werd was voor de meeste mensen een feit en er was geen reden om hier aan te twijfelen.

Toen hij nog niet zo bekend was noemde iedere krant hem niet Fortuyn, maar "De rechts-extremist Fortuyn".

Veel mensen waren uiteraard geschokt door die moord en stemden daarom op hem als symbool. Als teken van dat ze tegen deze moord waren. Zonder die dood vraag ik me af of Fortuyn zo veel stemmen had gehad.

At your service.
pi_190939500
Dan misten we ook columns als deze

https://www.bing.com/sear(...)413D815C588A7F18432C

quote:
Kollumerstront

Afgelopen vrijdag was er een uitgebreide reportage van Netwerk, het programma direct na het NOS-journaal van acht uur, over de rellen in Kollum. Onder leiding van de politiek correcte journalist Fons de Poel (KRO). De reportage toonde ons de feiten. De Poel stelde de vragen en gaf het commentaar. Het betrof hier vreselijke racisten die zich verzetten tegen de verplaatsing van een asielzoekerscentrum van buiten hun dorp naar de rand van hun dorp. Schande! De Poel liet zich steunen door de hoofdredacteur van de Leeuwarder Courant, die ook schande sprak en B en W opriep de rug recht te houden en de verplaatsing tegen de wil van de bevolking door te zetten.
Nu de feiten. In het voorjaar werd de dorpsgemeenschap van Kollum in Friesland opgeschrikt door de brute moord op Marianne Vaatstra (16 jaar). Ze werd na een avondje stappen met doorgesneden keel gevonden in een weiland vlak bij haar ouderlijk huis. Een keel doorsnijden, dat is iets wat een Fries niet doet. In het dorp gingen onmiddellijk geruchten dat het een buitenlander moest betreffen, uit een andere cultuur, en ja, die woonden in het asielzoekerscentrum buiten het dorp. Een redelijke gedachte. Niet voor het Openbaar Ministerie, dat vond deze gedachtegang maar racistisch. Een dag later werd een dorpsgenoot gearresteerd en in een persconferentie van politie en justitie als verdachte gebrandmerkt. Opluchting alom, geen moord met een racistische achtergrond. Maar drie dagen later moest justitie de Fries vrijlaten. Het was vast komen te staan dat hij het onmogelijk gedaan kon hebben. Maar ook toen was het asielzoekerscentrum nog niet in beeld.
Weken later kwam het OM met een nieuwe persverklaring. Opeens werd naar een verdachte asielzoeker gezocht en een vriendje van hem als mogelijke getuige. Deze vogels waren natuurlijk nog geen dag na de moord met de noorderzon vertrokken. Er is toen een internationale oproep gedaan aan beide heren om zich bij de Nederlandse justitie te melden en tevens is Interpol ingeschakeld.
Dit alles speelde zich deze zomer af. De heren hebben zich nog steeds niet gemeld, Interpol heeft ze niet gevonden en de moord op Marianne Vaatstra is nog steeds niet opgelost. Intussen draaide de bureaucratische machine in Kollum gewoon door, zoals het een bureaucratische machine betaamt. Er werden voorbereidingen getroffen om het asielzoekerscentrum te vergroten en te verplaatsen naar de rand van Kollum.
Een college van B en W dat weet wat onder de bevolking leeft, had de bureaucratie onmiddellijk pas op de plaats laten maken en gekozen voor het volgende beleid. Eerst de moord op Marianne Vaatstra oplossen en daarna kijken hoe het verder moet met het asielzoekerscentrum. B en W deden dat niet en legden de bureaucratische voorbereidingen geen strobreed in de weg. Uiteindelijk kwam het tot een beslissing van B en W om het centrum te verplaatsen en dat behoefde alleen nog de instemming van de gemeenteraad.
Vanaf het moment dat die beslissing naar buiten kwam, waren de rapen in Kollum gaar. Een deel van de bevolking organiseerde zich onder leiding van een charismatische woordvoerder en tekende verzet aan. B en W besloten een hoorzitting voor de bevolking te organiseren om hun besluit toe te lichten. Deze hoorzitting liep vorige week finaal uit de hand. Buiten de sporthal waar de hoorzitting was georganiseerd gaf de protesterende bevolking van haar ongenoegen blijk. Iets dat bekend geweest moet zijn bij B en W, want zoiets organiseer je in een dorp niet in stilte. Na de protestmanifestatie buiten liep het in de sporthal volledig uit de hand, doordat enkele jongeren naar binnen gingen en B en W met eieren bekogelden. De in burger aanwezige politie - er werd kennelijk toch wel iets vermoed - greep daarop met groot vertoon van macht in. De echte escalatie begon echter pas toen B en W wegdoken achter de vergadertafel toen de eerste eieren kwamen aanvliegen. Een moedig college blijft natuurlijk gewoon op zijn stoel zitten.
Het echte probleem van Kollum zit hem in het heersende politiek correcte denken en handelen van pers en beleidsmakers. Daardoor kan het ongenoegen over asielzoekers niet aan de orde komen, want dat wordt onmiddellijk afgedaan als discriminatie. Ook hier de feiten: 90 procent van de asielzoekers komt niet omdat ze op de vlucht zijn voor lijf en goed, maar uit economische motieven, waaronder ook criminele redenen. In de asielzoekerscentra is een levendige handel in door asielzoekers gestolen goederen. Dat heb ik met mijn eigen ogen en oren vastgesteld tijdens een werkbezoek. Er heeft handel in harddrugs plaats en mensensmokkel, dit alles is inmiddels vastgesteld door justitie en politie. Die feiten worden niet apart geregistreerd maar verdwijnen in algemene statistieken. De plaatselijke bevolking is echter niet gek, want hoort en ziet veel en is er soms het slachtoffer van. De verhalen doen hun ronde en worden naar hun aard aangedikt, maar de basis blijft feitelijk. En die feiten, daarover mag niet worden bericht door beleidsmakers, politie en justitie en niet te vergeten de onafhankelijke (!) pers. Daar krijg je dus op den duur stront van die zijn uitweg vindt in rellen als in Kollum. De schuldigen zijn echter niet de zogenoemde relschoppers, maar het beleid en de onafhankelijke pers.
Premier Kok (PvdA) roept intussen op tot kalmte, is bezorgd en wil een adempauze, waartoe B en W inmiddels heel verstandig hebben besloten. Een gouden vent zo'n premier!

Bron: Elsevier, 16 oktober 1999
"Een keel doorsnijden, dat is iets wat een Fries niet doet"

Heel erg nuttig, zo'n opmerking.
Het was natuurlijk wél een Fries, die Marianne's keel doorsneed, maar het is wel hartverwarmend dat iemand opkomt voor de eigen bevolking.
Je moet soms je vaderlandsliefde boven de feiten plaatsen.
Gelukkig hebben we Thierry en Geert die Pim's stokje hebben overgenomen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_190939582
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 18:41 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Dan misten we ook columns als deze

https://www.bing.com/sear(...)413D815C588A7F18432C
[..]

"Een keel doorsnijden, dat is iets wat een Fries niet doet"

Heel erg nuttig, zo'n opmerking.
Het was natuurlijk wél een Fries, die Marianne's keel doorsneed, maar het is wel hartverwarmend dat iemand opkomt voor de eigen bevolking.
Je moet soms je vaderlandsliefde boven de feiten plaatsen.
Gelukkig hebben we Thierry en Geert die Pim's stokje hebben overgenomen.
Gelukkig hebben we Thierry en Geert ja, want als het aan types als jou zou liggen leefde we morgen in een kalifaat.
pi_190939607
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 18:47 schreef KlapMongeaul het volgende:

[..]

Gelukkig hebben we Thierry en Geert ja, want als het aan types als jou zou liggen leefde we morgen in een kalifaat.
Hoezo?
Wou je beweren dat Marianne Vaatstra wél door een asielzoeker de keel is doorgesneden?
Ik geef gewoon een column weer van Pim. That's all. En ik maak een analyse omtrent de feiten achteraf. That's all. Wie heeft het over kalifaat?
pi_190939620
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 18:49 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Hoezo?
Wou je beweren dat Marianne Vaatstra wél door een asielzoeker de keel is doorgesneden?
Ik geef gewoon een column weer van Pim. That's all. En ik maak een analyse omtrent de feiten achteraf. That's all. Wie heeft het over kalifaat?
Je wijst met je vingertje naar die ene Hollander :')

Het gros van de delicten komt door allochtonen, terwijl ze zwaar in de minderheid zijn.
pi_190939633
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 18:50 schreef KlapMongeaul het volgende:

[..]

Je wijst met je vingertje naar die ene Hollander :')

Het gros van de delicten komt door allochtonen, terwijl ze zwaar in de minderheid zijn.
Allochtonen? Je had het over het Kalifaat, dat zijn moslims. Haal je niet alles door elkaar?

Bovendien On Topic:

Dit topic ging over Pim Fortuyn.
Ik citeer een column van Pim Fortuyn. That's all. En ik analyseer de column. En ik toets de column op de geldigheid achteraf. That's all. Wat vermijd je me eigenlijk?
pi_190939714
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 18:51 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Allochtonen? Je had het over het Kalifaat, dat zijn moslims. Haal je niet alles door elkaar?

Bovendien On Topic:

Dit topic ging over Pim Fortuyn.
Ik citeer een column van Pim Fortuyn. That's all. En ik analyseer de column. En ik toets de column op de geldigheid achteraf. That's all. Wat vermijd je me eigenlijk?
En die Pim had toen al gelijk over die verdomde moslims, zoals je ziet in het filmpje van TS.
pi_190939972
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 18:59 schreef KlapMongeaul het volgende:

[..]

En die Pim had toen al gelijk over die verdomde moslims, zoals je ziet in het filmpje van TS.
Hoe kan ik zien aan het filmpje dat Pim gelijk had?
Volgens mij had ie ongelijk in zijn column over Marianne Vaatstra, maar dat weet bijna niemand.
Toen Pim het gerucht verspreidde dat de dader wellicht een asielzoeker was, stond dit in alle media, maar toen bleek dat een Fries de dader was, was alle media stil. Ik acht de kans nog steeds zeer groot dat een groot deel van de Nederlanders nog steeds overtuigd is dat de dader een asielzoeker was en dat dit nog steeds breed uit wordt rondgebazuind.
  woensdag 8 januari 2020 @ 20:25:03 #45
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_190940822
Ik vraag me altijd af waarom men zo stellig beweert dat Fortuyn premier was geworden. Zijn partij had 26 zetels en was niet de grootste. Ik geloof ook niet dat mensen na de moord op een andere partij hebben gestemd, aangezien er slechts 9 dagen tussen zat tot de verkiezingen. Die moord heeft misschien zelfs nog wat stemmen extra opgeleverd.

Daarnaast zou hij hetzelfde zooitje ongeregeld aan mensen hebben gehad in zijn partij. Dan kun je wel de leider zijn, met zoveel ongeleide projectielen klapt de boel alsnog binnen de kortste keren.

Wat misschien wel een mogelijkheid zou zijn, is dat er na een periode van normalisering betere mensen beschikbaar zouden komen om een succesvolle partij op te bouwen, omdat het niet meer 'not done' zou zijn om bij een partij als LPF te horen. In 2002 waren veel mensen nog erg voorzichtig om openbaar hun voorkeur voor een partij als LPF uit te spreken, of de ambitie te tonen om een functie voor die partij uit te oefenen. Want als het zou mislukken, zou dat voor je verdere carrière (politiek of elders) wel eens verkeerd kunnen uitpakken, omdat de partij vanuit de gevestigde politieke orde vooral de stigma's 'deugt niet', 'xenofobisch' en 'racistisch' kreeg.

We zullen het nooit weten. En dat is, bijna 18 jaar later, nog steeds heel erg triest. Vooral omdat een man als Fortuyn op mij als uiterst aimabel overkwam, die geen kwaadaardige ideeën had. Nog even los van de streken of het soms kwaad worden, eigenschappen die ieder mens wel bezit.

Dan verdien je het niet om op zo'n beestachtige wijze te worden afgeslacht. :{
pi_190943382
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 22:52 schreef Neef_Wuppie het volgende:

[..]

Sylvana is een voorbeeld van een racist.
[..]

Welnee hoor. Rutte lult met alle winden mee, ook met links.
Sylvana doet juist iets tegen discriminatie
pi_190943525
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 20:25 schreef Repentless het volgende:
Ik vraag me altijd af waarom men zo stellig beweert dat Fortuyn premier was geworden. Zijn partij had 26 zetels en was niet de grootste. Ik geloof ook niet dat mensen na de moord op een andere partij hebben gestemd, aangezien er slechts 9 dagen tussen zat tot de verkiezingen. Die moord heeft misschien zelfs nog wat stemmen extra opgeleverd.

Daarnaast zou hij hetzelfde zooitje ongeregeld aan mensen hebben gehad in zijn partij. Dan kun je wel de leider zijn, met zoveel ongeleide projectielen klapt de boel alsnog binnen de kortste keren.

Wat misschien wel een mogelijkheid zou zijn, is dat er na een periode van normalisering betere mensen beschikbaar zouden komen om een succesvolle partij op te bouwen, omdat het niet meer 'not done' zou zijn om bij een partij als LPF te horen. In 2002 waren veel mensen nog erg voorzichtig om openbaar hun voorkeur voor een partij als LPF uit te spreken, of de ambitie te tonen om een functie voor die partij uit te oefenen. Want als het zou mislukken, zou dat voor je verdere carrière (politiek of elders) wel eens verkeerd kunnen uitpakken, omdat de partij vanuit de gevestigde politieke orde vooral de stigma's 'deugt niet', 'xenofobisch' en 'racistisch' kreeg.

We zullen het nooit weten. En dat is, bijna 18 jaar later, nog steeds heel erg triest. Vooral omdat een man als Fortuyn op mij als uiterst aimabel overkwam, die geen kwaadaardige ideeën had. Nog even los van de streken of het soms kwaad worden, eigenschappen die ieder mens wel bezit.

Dan verdien je het niet om op zo'n beestachtige wijze te worden afgeslacht. :{
Het is ook wel het negatieve stigma dat mensen krijgen als ze op dat soort partijen stemmen of aanhangen.

Ik heb bij pvv'ers het idee dat die allemaal laagopgeleid zijn, in de bijstand zitten en daarom maar kankeren op mensen met een migratieachtergrond.
pi_190944434
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 22:52 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Welnee hoor. Rutte lult met alle winden mee, ook met links.
Moeilijk hé? Een eigen mening hebben over iets. Ik snap best wel dat het makkelijker is om anderen na te praten, maar waarom moet je dan uitgerekend de meest simplistische tokkie-uitspraken kiezen?
pi_190944840
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 22:42 schreef Neef_Wuppie het volgende:

Wat nou als hij niet vermoord was en zoals het eruit zag aan de macht was gekomen? Boh
Hij had inderdaad charisma.
Maar of ie inderdaad ook wat klaargespeeld zou hebben in de functie van Minister-president betwijfel ik.
Hij had nogal onrealistische ideeën en dacht op veel fronten veel te makkelijk.
Bovendien was ie veel te snel geiriteerd.
  donderdag 9 januari 2020 @ 07:46:32 #50
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_190945214
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 22:51 schreef wollah het volgende:
Racisten missen :')
Fortuyn was geen racist, hoor. Hij noemde de Islam een achterlijke godsdienst en dat is het ook. Hij zei ook dat iedereen die in Nederland is gewoon mag blijven, maar dat we moeten stoppen met te veel mensen binnenlaten. Is gewoon een stukje common sense.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')