ligt het systeem eruit en strax ff overnieuw beginnenquote:Op vrijdag 21 februari 2020 17:25 schreef Originele_gebruikersnaam het volgende:
Ik krijg dit scherm te zien als ik mijn salarisstrook wil bekijken:
https://m.imgur.com/a/wbyaRZE
Iemand die weet wat ik in moet vullen?
Volgens mij mogen we gewoon allemaal tot 18 uur bezorgen, maar mogen ze het niet van ons eisen. Dat 14 uur is ook onzinnig. Hier zijn er zat die op een daldag met 1 wijk gewoon om 15 beginnen. Doe ik zelf ook wel eens.quote:Wist je dat alle jij je post zelf moet bezorgen op dezelfde dag voor 17 uur? En vooraf moet melden bij je teamleider als je een uitzondering wilt om tot 18 uur bezorgen. Ook als je later dan 14.00 uur wilt starten
Uberhaupt knap dat jij de zin snapt, wat een krom Nederlands weer zegquote:Op zaterdag 22 februari 2020 22:57 schreef V__L_N het volgende:
De wekelijkse regionale kulbrief is er ook weer. Het pareltje van deze week:
[..]
Volgens mij mogen we gewoon allemaal tot 18 uur bezorgen, maar mogen ze het niet van ons eisen. Dat 14 uur is ook onzinnig. Hier zijn er zat die op een daldag met 1 wijk gewoon om 15 beginnen. Doe ik zelf ook wel eens.
Volgens mij is de officiële regel dat er tot 17.00 uur bezorgd wordt, en dat er in overleg met de TC tot 18.00 uur bezorgd mag worden. Dit staat in het Detailontwerp Bezorgen. Over hoe laat je moet beginnen zijn geen afspraken gemaakt.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 22:57 schreef V__L_N het volgende:
De wekelijkse regionale kulbrief is er ook weer. Het pareltje van deze week:
[..]
Volgens mij mogen we gewoon allemaal tot 18 uur bezorgen, maar mogen ze het niet van ons eisen. Dat 14 uur is ook onzinnig. Hier zijn er zat die op een daldag met 1 wijk gewoon om 15 beginnen. Doe ik zelf ook wel eens.
Ik zit vaak genoeg boven die 5 uur, en ook boven de 5,5. Mijn contract is al 25 uur, en ik zou dus blijkbaar nooit meer dan 26,5 uur mogen werken? De mensen die bij die Vliegende Brigade zitten lopen soms wel 8 uur op een dag en wekelijks vrijwel fulltime.quote:"De maximale bestelduur per dag mag 5,5 uur (jonger dan 55 jaar) bedragen voor max 3 dagen per week, overige dagen max 5 uur. "
Die halve nieuwsbrief is krom. Dus daar raak je aangewendquote:Op zondag 23 februari 2020 03:32 schreef liedetector het volgende:
[..]
Uberhaupt knap dat jij de zin snapt, wat een krom Nederlands weer zeg
Dat is ook een manier om regels aan te passen. Volgens mij is er afgelopen jaren steeds discussie geweest over die 5 uur. Bijzondere manier van doen toch weer.quote:Op zondag 23 februari 2020 09:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Volgens mij is de officiële regel dat er tot 17.00 uur bezorgd wordt, en dat er in overleg met de TC tot 18.00 uur bezorgd mag worden. Dit staat in het Detailontwerp Bezorgen. Over hoe laat je moet beginnen zijn geen afspraken gemaakt.
Dit wist ik. Dat is inderdaad de reden dat er geen contracten meer dan 25 uur worden geboden. Het is ook echt niet toegestaan. Het is zo dat ze er van uit gaan dat je een half uur pauze neemt en de aanlevertijd niet voor 10 uur is. De post moet voor 17 worden bezorgd en ze willen dat er een beetje vertraging en uitlooptijd moet kunnen zijn.quote:Opvallend is trouwens ook dat in het (taalkundig eveneens behoorlijk rammelende) Detailontwerp tevens het volgende staat:
Ik zit vaak genoeg boven die 5 uur, en ook boven de 5,5. Mijn contract is al 25 uur, en ik zou dus blijkbaar nooit meer dan 26,5 uur mogen werken? De mensen die bij die Vliegende Brigade zitten lopen soms wel 8 uur op een dag en wekelijks vrijwel fulltime.
Die logica klopt trouwens niet helemaal. Als je om 10 uur kunt beginnen, en de post moet uiterlijk 17.00 uur bezorgd zijn, dan kan je dus in principe 7 uur werken op een dag, dus 6,5 uur minus pauze. Pauze is eigen tijd, maar vertraging en uitloop is gewoon doorbetaalde werktijd, dus dat mag je niet van het totaal aftrekken. Als de regel nou zou zijn dat je voor maximaal 5,5 uur per dag ingeroosterd mag worden, zou het wel logisch zijn.quote:Op zondag 23 februari 2020 09:34 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Dat is ook een manier om regels aan te passen. Volgens mij is er afgelopen jaren steeds discussie geweest over die 5 uur. Bijzondere manier van doen toch weer.
[..]
Dit wist ik. Dat is inderdaad de reden dat er geen contracten meer dan 25 uur worden geboden. Het is ook echt niet toegestaan. Het is zo dat ze er van uit gaan dat je een half uur pauze neemt en de aanlevertijd niet voor 10 uur is. De post moet voor 17 worden bezorgd en ze willen dat er een beetje vertraging en uitlooptijd moet kunnen zijn.
"In 2019 zijn onze financiële resultaten en onze score op klanttevredenheid onvoldoende geweest voor een resultaatafhankelijke uitkering volgens de afspraken in de cao’s."quote:Op maandag 24 februari 2020 07:53 schreef LibriCarruci het volgende:
Wederom ook dit jaar geen resultaatafhankelijke uitkering maar slechts 100¤ netto bij een fulltime dienstverband. Vorig jaar was het nog 150¤. Triest
In het CAO staan dat er minimale percentages gehaald moeten worden bij klanttevredenheid en financiele resultaten alleen dan word er een resultaatafhankelijke uitkering uitbetaald. Maar als je constant met onderbezetting werkt en er dus veel wijken blijven staan ga je deze doelstellingen dus nooit halen, wij kunnen daar niks aan doen.quote:Op maandag 24 februari 2020 08:12 schreef liedetector het volgende:
[..]
"In 2019 zijn onze financiële resultaten en onze score op klanttevredenheid onvoldoende geweest voor een resultaatafhankelijke uitkering volgens de afspraken in de cao’s."
kortom wat is een CAO waard dan? misschien moeten ze gewoon ook maar het uurloon naar beneden schroeven dan?
aah wederom een kromme zin dus! sowieso hoe wordt klanttevredenheid getoetst dan? zijn daar harde eisen in die je in kan zien? vage bedoeningquote:Op maandag 24 februari 2020 09:03 schreef LibriCarruci het volgende:
[..]
In het CAO staan dat er minimale percentages gehaald moeten worden bij klanttevredenheid en financiele resultaten alleen dan word er een resultaatafhankelijke uitkering uitbetaald. Maar als je constant met onderbezetting werkt en er dus veel wijken blijven staan ga je deze doelstellingen dus nooit halen, wij kunnen daar niks aan doen.
Weet ik niet. Wat ik wel weet is dat de cijfers die ze publiceren over de resultaatafhankelijke uitkering nooit overeenkomen met die op hun website naar de klant toe. Zo staat er in het bericht dat we de doelstelling van 95% op tijd bezorgde post niet hebben gehaald maar we uitkomen op 94% en dat de klanttevredenheid niet is gehaald.quote:Op maandag 24 februari 2020 09:09 schreef liedetector het volgende:
[..]
aah wederom een kromme zin dus! sowieso hoe wordt klanttevredenheid getoetst dan? zijn daar harde eisen in die je in kan zien? vage bedoening
dat bedoel ik maar, griezelig en vraag me af of de "beleidsmakers" nu niet gewoon ook een stuk salaris of bonus moeten inleveren...de vleor bloed uiteindelijk (en de klant) voor iets dat van bovenaf opgelegd wordt..... slecht!quote:Op maandag 24 februari 2020 09:21 schreef LibriCarruci het volgende:
[..]
Weet ik niet. Wat ik wel weet is dat de cijfers die ze publiceren over de resultaatafhankelijke uitkering nooit overeenkomen met die op hun website naar de klant toe. Zo staat er in het bericht dat we de doelstelling van 95% op tijd bezorgde post niet hebben gehaald maar we uitkomen op 94% en dat de klanttevredenheid niet is gehaald.
Maar als je op hun site kijkt zijn alle cijfers zeer positief
https://www.postnl.nl/kla(...)iteit-postbezorging/
De resultaten van het vierde kwartaal van 2019 (en 2019 in z'n geheel) zijn niet zichtbaar op deze site.quote:Op maandag 24 februari 2020 09:21 schreef LibriCarruci het volgende:
[..]
Weet ik niet. Wat ik wel weet is dat de cijfers die ze publiceren over de resultaatafhankelijke uitkering nooit overeenkomen met die op hun website naar de klant toe. Zo staat er in het bericht dat we de doelstelling van 95% op tijd bezorgde post niet hebben gehaald maar we uitkomen op 94% en dat de klanttevredenheid niet is gehaald.
Maar als je op hun site kijkt zijn alle cijfers zeer positief
https://www.postnl.nl/kla(...)iteit-postbezorging/
Dat klopt, maar een korte berekening leert dat als in de eerste 3 kwartalen de kwaliteit van consumentenpost 95% was en van zakelijke post 98%, het totale jaargemiddelde alleen op 94% uit kan komen als in Q4 de kwaliteit gemiddeld 86,5% was en dat is wel heel erg laag.quote:Op maandag 24 februari 2020 16:45 schreef blijevis het volgende:
[..]
De resultaten van het vierde kwartaal van 2019 (en 2019 in z'n geheel) zijn niet zichtbaar op deze site.
niks met pakket te doen hier....maar dan gaat het toch eerst naar de retailer of niet dan?quote:Op woensdag 26 februari 2020 14:06 schreef Meridiaan het volgende:
Adres is van mij, het retouradres ook. Inmiddels is de pakketbezorger langs geweest. Ik was niet thuis en hij heeft netjes een brief achtergelaten met een niet-thuiscode etc.
Dat had ik ook verwacht, of in elk geval nog een tweede ronde van aanbieden. Maar helaas? Dank!quote:Op woensdag 26 februari 2020 15:09 schreef liedetector het volgende:
[..]
niks met pakket te doen hier....maar dan gaat het toch eerst naar de retailer of niet dan?
Ingewikkeld verhaal. Het pakketje komt uit het buitenland. Het retouradres is dus blijkbaar in het buitenland. Het adres waar het naar toe moet is ook van jou, is dat ook in het buitenland? Woon je in het buitenland? Zou je dan misschien beter bij de buitenlandse postdienst kunnen informeren hoe het zit?quote:Op woensdag 26 februari 2020 14:06 schreef Meridiaan het volgende:
Geen idee of ik hier juist zit, maar misschien weet iemand het toevallig:
Ik heb pas een pakketje uit het buitenland naar mijzelf gestuurd. Adres is van mij, het retouradres ook. Inmiddels is de pakketbezorger langs geweest. Ik was niet thuis en hij heeft netjes een brief achtergelaten met een niet-thuiscode etc. Dit was afgelopen donderdag, maar sindsdien staat het pakket in het sorteercentrum, wordt het retourgestuurd (ook naar mij, dus dat is prima), maar het is nu bijna een week terug en er is nog niets veranderd in de melding. Ik kijk dagelijks. Hoe kan ik toch zorgen dat het pakket bij mij terecht komt?
Nope. Pakketje uit Duitsland verstuurd toen ik daar op valantie was. Ik woon in NL, dus adres en afzenderadres beide mijn Nederlandse adres ingevuld.quote:Op woensdag 26 februari 2020 20:40 schreef blijevis het volgende:
[..]
Ingewikkeld verhaal. Het pakketje komt uit het buitenland. Het retouradres is dus blijkbaar in het buitenland. Het adres waar het naar toe moet is ook van jou, is dat ook in het buitenland? Woon je in het buitenland? Zou je dan misschien beter bij de buitenlandse postdienst kunnen informeren hoe het zit?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |