abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190903385
Hallo,

Sinds kort heb ik iedere keer witte strepen op mijn kleding. Als het wasgoed direct uit de was komt valt er niks te zien maar na even in de kast wil ik mijn kleren aantrekken en zitten er dit soort strepen op. Ik heb al rond gekeken of er iets afgeeft maar dit is het niet. Het is ook geen muur die afgeeft of een van mijn andere truien.

Het zijn korte en brede witte strepen. Vaak een beetje vaag waardoor het lijkt alsof er stof op me trui zit.

Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
pi_190903420
Waspoeder?
Deodorant?
pi_190903454
Deo :P
pi_190903464
Ik gebruik eigen nooit waspoeder, alleen wasmiddel.

Deo lijkt me gek, ik heb namelijk ook veel truien die ik eigenlijk niet vaak draag en het zit alleen aan de buitenkant niet onder de oksels.
pi_190903702
Als je Deo opspuit en je trui meteen aantrekt onstaan er strepen. Horizontaal vaak niet onder je oksels maar op je buik in je zij ofzo
  maandag 6 januari 2020 @ 13:03:29 #6
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_190903711
... schopje SOP?
pi_190903772
Ik wil graag een foto uploaden zodat jullie een voorbeeld kunnen zien. Hoe werkt dit, er staat dat ik een url moet geven?
pi_190903801
Hang je het wasgoed misschien op een droogrek? Ik heb - tot frustratie aan toe - hetzelfde probleem gehad. Een stoffig wasrek was de boosdoener.
pi_190904011
Kan ook zijn dat je je wasmachine te vol gooit! Dan kunnen restanten van het wasmiddel (wat niet genoeg ruimte krijgt om echt goed op te lossen) aan je kleding blijven zitten. Dat zie je niet als de was nog nat is, maar als het droog is wel.
Heb toevallig nu ook een wasje hangen waar ik net allemaal witte vlekken op heb ontdekt... Is altijd lastiger in de winter omdat de kledingstukken veel dikker zijn en je er dus toch elke keer meer inpropt dan eigenlijk de bedoeling is...

En je kan ook proberen je wasmachine een keer schoon te maken met een vaatwastabletje en hoge temperatuur...
  maandag 6 januari 2020 @ 13:33:36 #10
149959 SQ
snelle trees
pi_190904077
Bouwstof? :D

(Groetjes van iemand die in een bouwput woont. Het zit zelfs in mijn pannen die met een deksel er op in een dichte kast staan.)
disclaimer
  maandag 6 januari 2020 @ 13:34:12 #11
149959 SQ
snelle trees
pi_190904083
Ik neem m even mee trouwens ;)
disclaimer
pi_190904224
Top reacties, vooral degene over de wasmachine.

Ik zit (gelukkig) al eventjes niet meer in een bouwput en vaak als je dan op de kleding slaat komt er wel een beetje af maar dat heb ik nu niet.

Eigenlijk stop ik al mijn was in de droger, maar ik ga ook even in de droger kijken of er stof of viezigheid in zit.
pi_190904288
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 13:07 schreef Hendrik191 het volgende:
Ik wil graag een foto uploaden zodat jullie een voorbeeld kunnen zien. Hoe werkt dit, er staat dat ik een url moet geven?
Je foto uploaden op http://imgur.com.

En dan de link hier posten. En daar moeten wij dan op klikken.
(Je kunt ook meteen het plaatje posten, maar kijk maar eerst even of de link lukt.)
pi_190904436
Bedankt.

Hier heb ik een link

https://imgur.com/a/yPDdcMm

Hierop is ook te zien dat het wel erg veel vlekken zijn voor deo... maar ook goed te zien dat het op een soort vage stof vlek lijkt maar het niet is.
pi_190904536
Dat is zeker geen deo.
  maandag 6 januari 2020 @ 14:21:26 #16
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_190904548
Droger pluizenfilters leeg je wel regelmatig?
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  maandag 6 januari 2020 @ 14:22:40 #17
149959 SQ
snelle trees
pi_190904570
Vuil uit je wasmachine.
Heb je je filter al schoongemaakt *D
disclaimer
  maandag 6 januari 2020 @ 14:22:51 #18
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_190904573
Zijn dat nou twee verschillende truien? Apart dat de vlekken op vrijwel identieke plekken zitten dan.
And so is the past
pi_190904595
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 14:11 schreef Hendrik191 het volgende:
Bedankt.

Hier heb ik een link

[ afbeelding ]

https://imgur.com/a/yPDdcMm

Hierop is ook te zien dat het wel erg veel vlekken zijn voor deo... maar ook goed te zien dat het op een soort vage stof vlek lijkt maar het niet is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2020 14:25:17 ]
pi_190904683
Haha nee zijn 2 dezelfde truien! Maar dit heb ik wel bij heel veel verschillende truien en shirts!
pi_190904698
Als ik eraan ruik, ruikt het erg schoon dus ik denk dat het zeepresten zullen zijn. Ik doe mijn was meestal op een expres was van 30 minuten op 30 graden. Ik ga hem op de fijne was stand zetten en kijken of het probleem dan verholpen is. (en de filter schoonmaken!)
pi_190904806
En de rubberranden eens goed nakijken, die kunnen ook strepen geven.
pi_190904813
quote:
11s.gif Op maandag 6 januari 2020 14:22 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Zijn dat nou twee verschillende truien? Apart dat de vlekken op vrijwel identieke plekken zitten dan.
Nee gekkie, hij heeft toch ook niet 2 verschillende vloeren :P
pi_190905055
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 14:33 schreef Hendrik191 het volgende:
Als ik eraan ruik, ruikt het erg schoon dus ik denk dat het zeepresten zullen zijn. Ik doe mijn was meestal op een expres was van 30 minuten op 30 graden. Ik ga hem op de fijne was stand zetten en kijken of het probleem dan verholpen is. (en de filter schoonmaken!)
Snel was lost vaak niet al het wasmiddel op en dan krijg je idd van deze vlekken.
Minder wasmiddel kan ook helpen een je wasmachine en keer op 90 graden met soda of azijn laten draaien.
pi_190905249
quote:
Was je toevallig met pods? Die lossen vaak niet goed op op een kort programma.
(Maar ook met gewoon waspoeder kan dit gebeuren.)
pi_190905423
Ik was niet met pods!

Ik ga wel langere wassen draaien, kijken of het werkt.

Bedankt voor alle reacties tot nu toe. erg veel help!
  maandag 6 januari 2020 @ 15:48:24 #27
384473 Tuinfluitert
Ene FoK!ker is de andere niet.
pi_190905427
quote:
Misschien ruikt de was erg fris omdat er nog veel vloeibare wasmiddel in zit.

Je kunt zeepsporen proberen te verwijderen door de sweater nog een keer extra te spoelen in de wasmachine of nog een was te draaien zonder wasmiddel.

En voor de volgende keren:
-Langere was draaien. (geen snelwas 30 minuten.)
-De wasmachine niet te vol.
-Minder wasmiddel.

quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 15:48 schreef Hendrik191 het volgende:

Ik ga wel langere wassen draaien, kijken of het werkt.

Succes! Op een streepvrije was.
pi_190908196
Draai eens een kookwas om je wasmachine goed schoon te maken.
Beddengoed, handdoeken en dan de kookwas juist met waspoeder wassen!

Kreeg ik een keer als tip van een wasmachine monteur.
  maandag 6 januari 2020 @ 19:55:57 #29
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_190908719
Zal ik je dit eens haarfijn uitleggen?

Ik had dit eerst ook en ik weet hoe het komt.

Deze witte strepen zijn zeepresten van het wasmiddel dat je gebruikt hebt. Het ligt niet aan je wasmiddel, ook niet aan je wasmachine, maar de combinatie van stoffen/textiel die je in de wasmachine gooit.

Mogelijk heb je er één kledingstuk (of meerdere) bijzitten met veel volume en een lage dichtheid. Deze werkt als een spons en neemt dus veel zeepwater op. Als je wasmachine gaat spoelen, met water dus, haalt hij niet al het wasmiddel/zeep uit deze "spons". Met als gevolg dat hij wasmiddel blijft afgeven aan de overige kledingstukken, terwijl je wasmachine "denkt" dat alle zeep er zo goed als uit is en dat hij met water aan het spoelen is. Vervolgens gaat je wasmachine centrifugeren en haalt er normaal gesproken een groot deel van het water uit. Maar sommige kledingstukken hebben deze zeep nog die van deze "spons" afkomt. Die resten zie je als zichtbare witte strepen.

Ik had dit vaak als ik dunnere shirts of overhemden tegelijk deed wassen met dikkere stof zoals sweater materiaal. Als de wasmachine klaar is met de zeep en gaat spoelen met water krijgt hij niet alle zeep uit de dikkere stof en gaat hij al centrifugeren voordat hij voldoende met water gespoeld heeft. Je kunt ook de kledingstukken met witte strepen nog 1 maal 30 minuten laten spoelen met alleen water, maar dan zonder de "sponzen".
pi_190910629
@Ixnay heb jij een slimme wasmachine die van alles meet en weegt?

Hier gooi ik in de winter in mn donkere was ook van alles bij elkaar kwa stoffen, maar heb een ouwe domme machine die alles puur op tijd doet en gelukkig tot nu toe zelf geen last van.
  maandag 6 januari 2020 @ 23:53:03 #31
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_190913355
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 21:39 schreef Roosgeluk het volgende:
@:ixnay heb jij een slimme wasmachine die van alles meet en weegt?

Nee, juist niet.
pi_190915327
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 19:55 schreef Ixnay het volgende:
Mogelijk heb je er één kledingstuk (of meerdere) bijzitten met veel volume en een lage dichtheid. Deze werkt als een spons en neemt dus veel zeepwater op. Als je wasmachine gaat spoelen, met water dus, haalt hij niet al het wasmiddel/zeep uit deze "spons". Met als gevolg dat hij wasmiddel blijft afgeven aan de overige kledingstukken, terwijl je wasmachine "denkt" dat alle zeep er zo goed als uit is en dat hij met water aan het spoelen is. Vervolgens gaat je wasmachine centrifugeren en haalt er normaal gesproken een groot deel van het water uit. Maar sommige kledingstukken hebben deze zeep nog die van deze "spons" afkomt. Die resten zie je als zichtbare witte strepen.
Wasmachines vullen tot een bepaald niveau (niet op tijd dus), als een kledingstuk erg veel water opneemt dan vult de machine gewoon wat meer bij. Met centrifugeren laat dergelijke kleding het water ook net zo makkelijk weer los.

Het enige waar centrifugeren moeite mee heeft is waterdichte kleding, maar die slijt te snel in de wasmachine dus regenkleding op de hand uitspoelen om die reden.

Dat die strepen zeep zijn kunnen we het wel over eens zijn denk ik. Waarschijnlijk door een te kort programma en veel te veel zeep. Ik gebruik normaal hooguit een kwart van de aangegeven hoeveelheid zeep en dat is ruim voldoende (bij mij).
pi_190916644
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 08:37 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Wasmachines vullen tot een bepaald niveau (niet op tijd dus), als een kledingstuk erg veel water opneemt dan vult de machine gewoon wat meer bij. Met centrifugeren laat dergelijke kleding het water ook net zo makkelijk weer los.

Het enige waar centrifugeren moeite mee heeft is waterdichte kleding, maar die slijt te snel in de wasmachine dus regenkleding op de hand uitspoelen om die reden.

Dat die strepen zeep zijn kunnen we het wel over eens zijn denk ik. Waarschijnlijk door een te kort programma en veel te veel zeep. Ik gebruik normaal hooguit een kwart van de aangegeven hoeveelheid zeep en dat is ruim voldoende (bij mij).
Maar hij gebruikt vloeibaar wasmiddel.
pi_190920792
Dan eerst uitzoeken wat de strepen zijn. Ruiken heb je wel gedaan maar:
Kan je het er uit kloppen cq borsten?
Is het water oplosbaar?
Hoe voelt het aan?
Hoe proeft het?
Iets anders wat de samenstelling kan verraden?
Kan het rubber of plastic van de wasmachine zijn?
pi_190922205
juist voor dit probleem hebben de marketing afdelingen van wasmiddelen fabrikanten toch zwart vloeibaar uitgevonden?
  woensdag 8 januari 2020 @ 12:39:31 #36
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_190934654
Het is zeep. Extra spoelbeurtje doen bij donkere kleding en minder zeep gebruiken.

Bij overmatig zeep gebruik, bouwt de zeep ook op in de machine. Daarom ook verstandig om de machine zonder zeep een uitgebreid kookwasje te laten draaien. Dan kun je aan het schuim wel zien hoeveel zeep er nog in je machine zit.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_190940794
Sowieso niet verkeerd om de lege wasmachine 1x in het half jaar op 95gr te draaien met azijn of soda
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_190949524
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2020 13:02 schreef Magica het volgende:
Als je Deo opspuit en je trui meteen aantrekt onstaan er strepen. Horizontaal vaak niet onder je oksels maar op je buik in je zij ofzo
Dit ja. Ik heb dat heel vaak bij poloshirts en ik wist maar niet waardoor het kwam. Dacht eerst dat het door m'n autogordel kwam :P
pi_191198807
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2020 19:18 schreef quirina het volgende:
Draai eens een kookwas om je wasmachine goed schoon te maken.
Beddengoed, handdoeken en dan de kookwas juist met waspoeder wassen!

Kreeg ik een keer als tip van een wasmachine monteur.
Als je vloeibaar wasmiddel gebruikt zul je zien dat je de wassen ook niet zo heet hoeft te wassen. Bij waspoeder moet je dat wél wil alles schoon uit de machine komen zonder poederresten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')