Ook als er niet beter gehandhaafd wordt zullen er minder slachtoffers zijn. Dat is mijn hele punt.quote:Op maandag 6 januari 2020 18:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als je straks maar 30 mag op de snelweg, zijn er ook minder gewonden.
Dat is de discussie ook niet, denk ik.
Straks mag er dus geen legaal vuurwerk meer verkocht worden. Maar hoe wordt er dan gehandhaafd dat mensen ook niets gaan afsteken of ophalen uit onze buurlanden? Hoe komen de teringtokkies niet meer aan hun spullen? Hoe komen de grafmocrotjes niet meer aan hun spullen om de hulpdiensten niet meer te bestroken?
Met de handhavers die er opeens dan wel zijn?
Maar jan met de pet op die even een lolletje wil hebben met 10 minuten een mooie pijlen, die mag het niet meer.
Mensen die er echt van houden gaan er gewoon mee door. Mensen die echt pyro zijn kun je niet stoppen. Behalve als je echt gevangenisstraffen ertegenover zet van minimaal bijvoorbeeld 4 á 5 jaar. Alleen dat zal serieuze effect hebben. Ik hoop niet dat dat zal gebeuren. Dan denk ik dat heel wat Nederlanders over de grens in België of Duitsland oud en nieuw zullen vieren.quote:Op maandag 6 januari 2020 19:02 schreef remlof het volgende:
Natuurlijk wordt het handhaven veel makkelijker met een totaalverbod op knalvuurwerk en vuurpijlen.
Elke knal en vuurpijl is dan een overtreding. Aanhouden, al het vuurwerk in beslag nemen en een hele dikke bekeuring uitschrijven.
Dan is het snel rustig op straat tijdens de jaarwisseling, let maar op.
Neuh, als voorbeeld hier. Een flat, loop naar buiten, steek iets af en weer naar binnen. Knappe agent die daar op kan handhaven.quote:Op maandag 6 januari 2020 19:02 schreef remlof het volgende:
Natuurlijk wordt het handhaven veel makkelijker met een totaalverbod op knalvuurwerk en vuurpijlen.
Elke knal en vuurpijl is dan een overtreding. Aanhouden, al het vuurwerk in beslag nemen en een hele dikke bekeuring uitschrijven.
Gewoon 50 euro beloning uitloven voor het verlinken van de buurman (mét fotobewijs).quote:Op maandag 6 januari 2020 19:28 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Neuh, als voorbeeld hier. Een flat, loop naar buiten, steek iets af en weer naar binnen. Knappe agent die daar op kan handhaven.
Oom agent met een stapeltje geld op zak😂😂 wel ik denk serieus dat mensen er wel van genieten als er iemand in de straat is die wat afsteekt en waar mensen van genieten.quote:Op maandag 6 januari 2020 19:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Gewoon 50 euro beloning uitloven voor het verlinken van de buurman (mét fotobewijs).
Waarom zou je dit dan niet kunnen doen als je bijvoorbeeld alleen maar tussen 23:30 en 00:30 zou mogen afsteken? Alles voor 23:30 en alles na 00:30 is dan illegaal.quote:Op maandag 6 januari 2020 19:02 schreef remlof het volgende:
Hoe zie jij dat voor je als Nederland straks tussen 23.30 en 00.30 77 miljoen de lucht in moet schieten in een uurtje tijd? Lijkt mij verre van veilig en ideaal...quote:Op maandag 6 januari 2020 19:45 schreef Kyran het volgende:
[..]
Waarom zou je dit dan niet kunnen doen als je bijvoorbeeld alleen maar tussen 23:30 en 00:30 zou mogen afsteken? Alles voor 23:30 en alles na 00:30 is dan illegaal.
Waarom kunnen ze nu niet handhaven voor alles wat er voor 18:00 wordt aangestoken? Het is echt een fabeltje dat ze straks opeens wel zouden kunnen handhaven.
Als ze vuurpijlen en knalvuurwerk verbieden en je eigenlijk alleen nog maar grote compound boxen gaat overhouden zou dat echt geen probleem moeten zijn hoor. Goed, dan doe je 23:00 - 01:00 of nog net iets breder.quote:Op maandag 6 januari 2020 19:47 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Hoe zie jij dat voor je als Nederland straks tussen 23.30 en 00.30 77 miljoen de lucht in moet schieten in een uurtje tijd? Lijkt mij verre van veilig en ideaal...
Als F2 vuurwerk verboden wordt in Nederland dan ben ik inderdaad met oud en nieuw in het buitenland. Die beloofte shows gaan er toch niet komen. Maar op vuurwerkforums maken Duitse en Belgische winkels nu al reclame dat ze groot zullen inkopen op de produckten die in Nederland verboden zullen worden. Voor veel mensen is een ritje naar het buitenland zo gemaakt.quote:Op maandag 6 januari 2020 19:26 schreef Monypolyisluek het volgende:
[..]
Mensen die er echt van houden gaan er gewoon mee door. Mensen die echt pyro zijn kun je niet stoppen. Behalve als je echt gevangenisstraffen ertegenover zet van minimaal bijvoorbeeld 4 á 5 jaar. Alleen dat zal serieuze effect hebben. Ik hoop niet dat dat zal gebeuren. Dan denk ik dat heel wat Nederlanders over de grens in België of Duitsland oud en nieuw zullen vieren.
Omdat je dan die troep op elke straathoek kan kopen en als het verboden is niet meer. Hoeveel procent van de huidige vuurwerkafstekers gaan die rotzooi uit het buitenland halen en hier afsteken op het risico van een hoge boete?quote:Op maandag 6 januari 2020 19:45 schreef Kyran het volgende:
Waarom zou je dit dan niet kunnen doen als je bijvoorbeeld alleen maar tussen 23:30 en 00:30 zou mogen afsteken? Alles voor 23:30 en alles na 00:30 is dan illegaal.
Blijf daar dan gelijk.quote:Op maandag 6 januari 2020 19:49 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Als F2 vuurwerk verboden wordt in Nederland dan ben ik inderdaad met oud en nieuw in het buitenland. Die beloofte shows gaan er toch niet komen. Maar op vuurwerkforums maken Duitse en Belgische winkels nu al reclame dat ze groot zullen inkopen op de produckten die in Nederland verboden zullen worden. Voor veel mensen is een ritje naar het buitenland zo gemaakt.
Nou om te beginnen is er natuurlijk helemaal geen moeten bij. Daarnaast kan ik uit eigen ervaring vertellen dat de hele straat kan genieten van die ene buurman die ¤5000 uitgeeft. Mijn kameraad had 2 potten van ¤30 die gewoon omvielen. Dat is pas onveilig maar wel overal te koop.quote:Op maandag 6 januari 2020 19:47 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Hoe zie jij dat voor je als Nederland straks tussen 23.30 en 00.30 77 miljoen de lucht in moet schieten in een uurtje tijd? Lijkt mij verre van veilig en ideaal...
Ach, het is een eerste stap. Denk ook dat een verbod in stappen gebracht wordt.quote:Op maandag 6 januari 2020 20:54 schreef FL_Freak het volgende:
[ afbeelding ]
Poeh dit gaat echt helpen hoor![]()
![]()
Ja leuk en aardig als ze hand(knal)vuurwerk willen verbieden. Maar dan zijn bijv knalcakes nog steeds legaal. Die geven ook goede knallen, maar dan blijven mensen dus nog steds klagenquote:Op maandag 6 januari 2020 20:58 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ach, het is een eerste stap. Denk ook dat een verbod in stappen gebracht wordt.
Maar het verbod gaat helemaal niet om mensen die klagen om knallen. Dat OvV-rapport ook niet.quote:Op maandag 6 januari 2020 21:07 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Ja leuk en aardig als ze hand(knal)vuurwerk willen verbieden. Maar dan zijn bijv knalcakes nog steeds legaal. Die geven ook goede knallen, maar dan blijven mensen dus nog steds klagen
Aantal cakes die voor 00:00 worden afgestoken zijn echt verwaarloosbaar. Mag toch hopen dat die zuren gasten niet zeiken over wat vuurwerk rondom de daadwerkelijke jaarwisseling.quote:Op maandag 6 januari 2020 21:07 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Ja leuk en aardig als ze hand(knal)vuurwerk willen verbieden. Maar dan zijn bijv knalcakes nog steeds legaal. Die geven ook goede knallen, maar dan blijven mensen dus nog steds klagen
Ok het begint nu echt op te vallen. Wat heeft de NOS tegen vuurwerk? Dit is gewoon pure lobby.quote:Het overgrote deel van de CDA- en VVD-burgemeesters in de honderd grootste gemeenten in Nederland wil een geheel of gedeeltelijk verbod op vuurwerk. Dat blijkt uit een rondgang van de NOS. Van de circa 25 burgemeesters waarmee de NOS contact had, waren er maar twee die een vuurwerkverbod niet nodig vonden.
Dit is het belichten van een kwestie die vele mensen bezighoudt.quote:Op maandag 6 januari 2020 23:33 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ok het begint nu echt op te vallen. Wat heeft de NOS tegen vuurwerk? Dit is gewoon pure lobby.
Die zooi is al verboden.quote:Op maandag 6 januari 2020 23:54 schreef Draak31 het volgende:
Zojuist weer een afvalbak opgeblazen hier. Het blijft maar doorgaan he. Verbieden die zooi.
Als je als agent niet het verschil kan horen tussen een astronautje en een nitraat of erger kom je niet door de keuring mag ik hopen.quote:Op maandag 6 januari 2020 22:03 schreef Kyran het volgende:
[..]
Aantal cakes die voor 00:00 worden afgestoken zijn echt verwaarloosbaar. Mag toch hopen dat die zuren gasten niet zeiken over wat vuurwerk rondom de daadwerkelijke jaarwisseling.
Door knalvuurwerk te verbieden haal je al vele kinderen van straat die al meteen na een eerste verkoopdag beginnen te knallen. Daarnaast weet je nu dat iedere knal illegaal is en hoef je niet na te gaan of het een legaal rotje is of een illegale vlinder.
Vuurpijlen verbieden had van mij al eerder gemogen, want dat gaat zo vaak fout. Zelfs als je het volgens de voorschriften doet.
Zo hou je wel de traditie om knallend met siervuurwerk een nieuw jaar in te gaan, maar verminder je de overlast.
Wat een onzin maar goed als dat je bekrompen wereldbeeld is succes ermee.quote:Op maandag 6 januari 2020 23:59 schreef Jian het volgende:
Ik denk dat, voordat ze overgaan tot verbieden van vuurwerk, ze eerst wel zullen kijken wat ze er op FOK van vinden. En als ze dan lezen dat een aantal geestelijk "12 jarigen" Oud en Nieuw in het buitenland gaat vieren bij een eventueel geheel of een partieel,aanzienlijk vuurwerkverbod, dan denken ze nog wel even na ..... Eat that kutoverheid![]()
Sow!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |