Dan heb je nog altijd goedkoop vuurwerk in Duitsland Polen Belgie. Nederland verdient rond de 80 miljoen euro per jaar aan die zooi. Zou stom zijn om al dat geld te overhandigen aan andere landen.quote:Op zondag 5 januari 2020 23:06 schreef nietzeuren het volgende:
Je hebt ook kans dat Rutte de vuurwerkverkoop wil ontmoedigen door er zeer veel accijns op te heffen.
We moeten ze uit de EU gooien.quote:Op zondag 5 januari 2020 23:24 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Laten we die landen dan maar verbieden
Ga er eens heen en vraag of ze misschien willen stoppen? Ik snap dat je zolderkamer een safespace is maar probeer iets nieuwsquote:Op zondag 5 januari 2020 23:41 schreef Draak31 het volgende:
Hier zijn ze nog steeds aan de gang. Belachelijk. Verbieden die zooi.
pics or it didn't happenquote:Op zondag 5 januari 2020 23:41 schreef Draak31 het volgende:
Dat wordt het wel ga maar is tijdens de verkoopdagen kijken hoeveel busjes vuurwerk komen leveren. Hoezo met busjes omdat je dan makkelijk on de zoveel punten regel kan blijven van de adr. Het is nu al zo dat je maximaal 25 kilo per huishouden mag hebben. Maar daar wordt ook amper op gecontrolleerd. Al zou je het per winkel maximaal 25 kilo uitgeven aan een klant/groep wat houdt ze tegen om naar de volgende te gaan. Er zijn ook afgelopen jaarwisseling mensen gepakt met meer dan 25 kilo maar dat is meer toeval dan gericht opsporen. Het probleem blijft dat gewoon veel tegenstanders van vuurwerk totaal niet de regels kennen in Nederland die al heel streng zijn als je het vergelijkt met het buitenland. Bedoel je ziet het al met F1 vuurwerk zijn sterretjes wat al lang niet meer zo is. Duurder maken van vuurwerk heeft ook geen zin bedoel nu staan er tijdens de verkoopdagen al vuurwerkfiles naar Duitsland waar vuurwerk een stuk goedkoper is en ook F2. Zolang ze amper handhaven op vroeg tijdig afsteken blijft het dweilen met de kraan open ook als je vuurwerk verbied.quote:Op zondag 5 januari 2020 22:55 schreef Lunatiek het volgende:
Als je de verkoop tot 1 dag beperkt wordt dat geen logistieke nachtmerrie want dan hebben de vuurwerkmisbruikers ook twee (in 2019 zelfs 3) dagen minder de tijd om die zooi af te steken, dus hebben ze minder vuurwerk nodig.
Tevens kan je een bestelling beperken tot "een redelijke hoeveelheid", namelijk de hoeveelheid die de gemiddelde afsteker afsteekt in de toegestane periode (4 uur) en gerelateerd aan het type vuurwerk.
Leuke trol.quote:Op zondag 5 januari 2020 22:18 schreef Draak31 het volgende:
Ze zijn hier nog steeds bezig, om gek van te worden. De ene rotklap na de andere. Wanneer is het genoeg? Verbieden die zooi.
Dit is niet de schuld van het vuurwerk.quote:Op zondag 5 januari 2020 22:32 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Dit is nou precies wat dit soort tradities veroorzaken. Elk jaar weer een tikkeltje erger dan het jaar ervoor. En maar lachen die vandalen.
Alleen waren de regels 18 jaar geleden een beetje soepeler met 8 uur 31 december tot 1 januari 3 uur.quote:Op maandag 6 januari 2020 09:10 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Ik ben nog niet zo oud maar ik liep 18 jaar geleden toen ik 11-15 jaar was niet op straat alleen met vuurwerk.
Sterker nog ik heb nog nooit vuurwerk ook niet sinds ik 18 ben afgestoken voor 00:00
Het is dus gewoon een kwestie van fatsoen en opvoeding.
Volgens mij heb ik tot mijn 16de sowieso nooit zelfstandig zonder dat mijn vader er naast stond afgestoken.
Daar gaat het mis zoals het op veel dingen mis gaat met ze alen iemand in elkaar trappen op zijn hoofd etc.
Bontkraag cultuur was er was er wat kijk je ik niet je vriend![]()
![]()
![]()
Klopt de regels waren soepeler die zijn er niet minder op geworden maar het probleem lijkt zich wel te hebben verergert.quote:Op maandag 6 januari 2020 09:38 schreef hunterrnl het volgende:
[..]
Alleen waren de regels 18 jaar geleden een beetje soepeler met 8 uur 31 december tot 1 januari 3 uur.
Opvoedingen en mentaliteit zou ik het eerder noemen. Zelf ben ik vanaf 13-19 jaar met een groep vrienden door de straat getrokken. Niks opgeblazen en rustig om 3 uur de meeste zooi opgeveegd en in een vuurkorf gegooid voor mooi vuurtje en was je gelijk van niet afgaand voorwerk af.
Alleen kwamen wel dezelfde zeurpietjes van *ga is voor je eigen deur voetballen* types naar buiten met hun nieuwe versie met vuurwerk in verwerkt. Deze mensen negeerde we want deze zeurende namelijk altijd. Alleen als een dierenliefhebber het even netjes vroeg gingen we wel even naar ander plekje. Rond deze tijd had je al rondtrekkende morroc groepen die elk telefooncel of bushokje opblies.
Het is nu al een week verboden.quote:Op zondag 5 januari 2020 23:41 schreef Draak31 het volgende:
Dat dus.quote:Op maandag 6 januari 2020 10:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Het is nu al een week verboden.
Dat is dus wat verbieden oplevert: niets.
Hoeveel wordt er nu afgestoken in vergelijking met de legale tijden? Is er een merkbaar verschil?quote:Op maandag 6 januari 2020 10:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Het is nu al een week verboden.
Dat is dus wat verbieden oplevert: niets.
Op 5 januari nog vuurwerk afsteken, dan vraag ik mij af waar je woont en dat er niet gehandhaafd word.quote:Op zondag 5 januari 2020 23:41 schreef Draak31 het volgende:
Ja. Echter de dagen ervoor amper. Hier is het al feest vanaf de herfstvakantie.quote:Op maandag 6 januari 2020 10:38 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hoeveel wordt er nu afgestoken in vergelijking met de legale tijden? Is er een merkbaar verschil?
Ik zie een heel duidelijk verschil hoor tussen de dagen voor oud en nieuw, en tijdens de legale afsteektijden.quote:Op maandag 6 januari 2020 11:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja. Echter de dagen ervoor amper. Hier is het al feest vanaf de herfstvakantie.
Dit.quote:Op maandag 6 januari 2020 11:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja. Echter de dagen ervoor amper. Hier is het al feest vanaf de herfstvakantie.
Er wordt wel op gehandhaafd, alleen je pakt ze nooit allemaal. Wel merk je dat een heel groot deel zich netjes aan de afsteektijden houdt. Het is dus verre van onzin.quote:Op maandag 6 januari 2020 11:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit.
Er ploft wel vaker wat. Afsteektijden zijn echt onzin en wordt ook niet op gehandhaafd.
Zeer weinig van gezien of gemerkt.quote:Op maandag 6 januari 2020 11:17 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Er wordt wel op gehandhaafd, alleen je pakt ze nooit allemaal. Wel merk je dat een heel groot deel zich netjes aan de afsteektijden houdt. Het is dus verre van onzin.
Ja, en die groepjes steken net zoveel af als de grote massa binnen de gezette tijdenquote:Op maandag 6 januari 2020 11:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zeer weinig van gezien of gemerkt.
Dagenlang hangroepjes op straat tijdens donker met knallers om de paar minuten. Politie nergens te bekennen.
Terwijl in de rest van het jaar daarvoor 3x in de week een patrouille door de straat gaat.
En waar slaat deze vergelijking precies op?quote:Op maandag 6 januari 2020 11:50 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja, en die groepjes steken net zoveel af als de grote massa binnen de gezette tijdenRespect hoor.
Deze vergelijking slaat erop dat een verbod op bepaalde tijden dus wel degelijk nut heeft. Er wordt een stuk minder afgestoken.quote:Op maandag 6 januari 2020 11:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En waar slaat deze vergelijking precies op?
Als je eenmalig te hard rijdt, wordt je toch ook beboet terwijl je je de andere 999 van de 1000 dagen wel aan de snelheid houdt?
Er is afgelopen jaar een recordomzet gedraaid qua vuurwerk. Dus minder afgestoken is gewoon niet waar. En ook buiten de tijden is het feest. Volgens mij waren de uren vanaf 18.00 tot 02.00. De hele week is hier afgestoken en vanaf een uur of 09.00 op oudjaarsdag is het niet stil geweest.quote:Op maandag 6 januari 2020 11:55 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Deze vergelijking slaat erop dat een verbod op bepaalde tijden dus wel degelijk nut heeft. Er wordt een stuk minder afgestoken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |