Omdat je dan die troep op elke straathoek kan kopen en als het verboden is niet meer. Hoeveel procent van de huidige vuurwerkafstekers gaan die rotzooi uit het buitenland halen en hier afsteken op het risico van een hoge boete?quote:Op maandag 6 januari 2020 19:45 schreef Kyran het volgende:
Waarom zou je dit dan niet kunnen doen als je bijvoorbeeld alleen maar tussen 23:30 en 00:30 zou mogen afsteken? Alles voor 23:30 en alles na 00:30 is dan illegaal.
Blijf daar dan gelijk.quote:Op maandag 6 januari 2020 19:49 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Als F2 vuurwerk verboden wordt in Nederland dan ben ik inderdaad met oud en nieuw in het buitenland. Die beloofte shows gaan er toch niet komen. Maar op vuurwerkforums maken Duitse en Belgische winkels nu al reclame dat ze groot zullen inkopen op de produckten die in Nederland verboden zullen worden. Voor veel mensen is een ritje naar het buitenland zo gemaakt.
Nou om te beginnen is er natuurlijk helemaal geen moeten bij. Daarnaast kan ik uit eigen ervaring vertellen dat de hele straat kan genieten van die ene buurman die ¤5000 uitgeeft. Mijn kameraad had 2 potten van ¤30 die gewoon omvielen. Dat is pas onveilig maar wel overal te koop.quote:Op maandag 6 januari 2020 19:47 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Hoe zie jij dat voor je als Nederland straks tussen 23.30 en 00.30 77 miljoen de lucht in moet schieten in een uurtje tijd? Lijkt mij verre van veilig en ideaal...
Ach, het is een eerste stap. Denk ook dat een verbod in stappen gebracht wordt.quote:Op maandag 6 januari 2020 20:54 schreef FL_Freak het volgende:
[ afbeelding ]
Poeh dit gaat echt helpen hoor![]()
![]()
Ja leuk en aardig als ze hand(knal)vuurwerk willen verbieden. Maar dan zijn bijv knalcakes nog steeds legaal. Die geven ook goede knallen, maar dan blijven mensen dus nog steds klagenquote:Op maandag 6 januari 2020 20:58 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ach, het is een eerste stap. Denk ook dat een verbod in stappen gebracht wordt.
Maar het verbod gaat helemaal niet om mensen die klagen om knallen. Dat OvV-rapport ook niet.quote:Op maandag 6 januari 2020 21:07 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Ja leuk en aardig als ze hand(knal)vuurwerk willen verbieden. Maar dan zijn bijv knalcakes nog steeds legaal. Die geven ook goede knallen, maar dan blijven mensen dus nog steds klagen
Aantal cakes die voor 00:00 worden afgestoken zijn echt verwaarloosbaar. Mag toch hopen dat die zuren gasten niet zeiken over wat vuurwerk rondom de daadwerkelijke jaarwisseling.quote:Op maandag 6 januari 2020 21:07 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Ja leuk en aardig als ze hand(knal)vuurwerk willen verbieden. Maar dan zijn bijv knalcakes nog steeds legaal. Die geven ook goede knallen, maar dan blijven mensen dus nog steds klagen
Ok het begint nu echt op te vallen. Wat heeft de NOS tegen vuurwerk? Dit is gewoon pure lobby.quote:Het overgrote deel van de CDA- en VVD-burgemeesters in de honderd grootste gemeenten in Nederland wil een geheel of gedeeltelijk verbod op vuurwerk. Dat blijkt uit een rondgang van de NOS. Van de circa 25 burgemeesters waarmee de NOS contact had, waren er maar twee die een vuurwerkverbod niet nodig vonden.
Dit is het belichten van een kwestie die vele mensen bezighoudt.quote:Op maandag 6 januari 2020 23:33 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ok het begint nu echt op te vallen. Wat heeft de NOS tegen vuurwerk? Dit is gewoon pure lobby.
Die zooi is al verboden.quote:Op maandag 6 januari 2020 23:54 schreef Draak31 het volgende:
Zojuist weer een afvalbak opgeblazen hier. Het blijft maar doorgaan he. Verbieden die zooi.
Als je als agent niet het verschil kan horen tussen een astronautje en een nitraat of erger kom je niet door de keuring mag ik hopen.quote:Op maandag 6 januari 2020 22:03 schreef Kyran het volgende:
[..]
Aantal cakes die voor 00:00 worden afgestoken zijn echt verwaarloosbaar. Mag toch hopen dat die zuren gasten niet zeiken over wat vuurwerk rondom de daadwerkelijke jaarwisseling.
Door knalvuurwerk te verbieden haal je al vele kinderen van straat die al meteen na een eerste verkoopdag beginnen te knallen. Daarnaast weet je nu dat iedere knal illegaal is en hoef je niet na te gaan of het een legaal rotje is of een illegale vlinder.
Vuurpijlen verbieden had van mij al eerder gemogen, want dat gaat zo vaak fout. Zelfs als je het volgens de voorschriften doet.
Zo hou je wel de traditie om knallend met siervuurwerk een nieuw jaar in te gaan, maar verminder je de overlast.
Wat een onzin maar goed als dat je bekrompen wereldbeeld is succes ermee.quote:Op maandag 6 januari 2020 23:59 schreef Jian het volgende:
Ik denk dat, voordat ze overgaan tot verbieden van vuurwerk, ze eerst wel zullen kijken wat ze er op FOK van vinden. En als ze dan lezen dat een aantal geestelijk "12 jarigen" Oud en Nieuw in het buitenland gaat vieren bij een eventueel geheel of een partieel,aanzienlijk vuurwerkverbod, dan denken ze nog wel even na ..... Eat that kutoverheid![]()
Sow!
Het is bijna net zo onzinnig als hier komen vertellen dat je zo afhankelijk bent van een paar knalletjes met Oud en Nieuw dat je dat in het buitenland gaat vieren als ze het hier verboden wordt.........quote:Op dinsdag 7 januari 2020 00:20 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Wat een onzin maar goed als dat je bekrompen wereldbeeld is succes ermee.
Hoezo ik reageer op iemand die zich af vroeg wat vuurwerkliefhebbers gaan doen als het verboden wordt. Daar geef ik antwoord op meer niet ik heb geen zin om ellende op me hals te halen om de wet te overtreden meer niet. Voor mij is het een hobbie en ik heb ook in het verleden in de branche gewerkt dus ik weet er gewoon veel van af. Dat jij het een vreemde hobbie vind prima. Zo heeft iedereen wel aparte dingen.quote:Op dinsdag 7 januari 2020 00:40 schreef Jian het volgende:
[..]
Het is bijna net zo onzinnig als hier komen vertellen dat je zo afhankelijk bent van een paar knalletjes met Oud en Nieuw dat je dat in het buitenland gaat vieren als ze het hier verboden wordt.........
In Hawaii was het verbod in ieder geval een unaniem belachelijk groot succes.quote:Op maandag 6 januari 2020 23:54 schreef Draak31 het volgende:
Zojuist weer een afvalbak opgeblazen hier. Het blijft maar doorgaan he. Verbieden die zooi.
Hilarisch. Je hebt in de VS ook wat staten waar winkels niet aan eigen inwoners mogen verkopen. Ik zie zoiets ook nog wel in onze EU heilstaat gebeuren.quote:Op dinsdag 7 januari 2020 00:50 schreef Nober het volgende:
[..]
In Hawaii was het verbod in ieder geval een unaniem belachelijk groot succes.
Oh nee toch niet!
Ik zie de buren niet meer als er niet wat knalletjes zijn. Ik gok jij ook niet.quote:Op dinsdag 7 januari 2020 00:40 schreef Jian het volgende:
[..]
Het is bijna net zo onzinnig als hier komen vertellen dat je zo afhankelijk bent van een paar knalletjes met Oud en Nieuw dat je dat in het buitenland gaat vieren als ze het hier verboden wordt.........
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |