abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 januari 2020 @ 19:59:46 #251
104871 remlof
Europees federalist
pi_190908761
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 19:45 schreef Kyran het volgende:
Waarom zou je dit dan niet kunnen doen als je bijvoorbeeld alleen maar tussen 23:30 en 00:30 zou mogen afsteken? Alles voor 23:30 en alles na 00:30 is dan illegaal.
Omdat je dan die troep op elke straathoek kan kopen en als het verboden is niet meer. Hoeveel procent van de huidige vuurwerkafstekers gaan die rotzooi uit het buitenland halen en hier afsteken op het risico van een hoge boete?

Ik denk nog geen 5%. Daarom zal het veel makkelijker te handhaven zijn.
  maandag 6 januari 2020 @ 20:07:00 #252
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_190908848
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 19:49 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Als F2 vuurwerk verboden wordt in Nederland dan ben ik inderdaad met oud en nieuw in het buitenland. Die beloofte shows gaan er toch niet komen. Maar op vuurwerkforums maken Duitse en Belgische winkels nu al reclame dat ze groot zullen inkopen op de produckten die in Nederland verboden zullen worden. Voor veel mensen is een ritje naar het buitenland zo gemaakt.
Blijf daar dan gelijk. :W
  maandag 6 januari 2020 @ 20:07:53 #253
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_190908856
Als er echt zoveel werd afgestoken als beweerd zou het nu ook prima te handhaven zijn.
Drop you like an ill, bad habit
pi_190908868
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 20:07 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Blijf daar dan gelijk. :W
Nee waarom zou ik?
pi_190909560
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 19:47 schreef haags_kwartiertje het volgende:

Hoe zie jij dat voor je als Nederland straks tussen 23.30 en 00.30 77 miljoen de lucht in moet schieten in een uurtje tijd? Lijkt mij verre van veilig en ideaal...
Nou om te beginnen is er natuurlijk helemaal geen moeten bij. Daarnaast kan ik uit eigen ervaring vertellen dat de hele straat kan genieten van die ene buurman die ¤5000 uitgeeft. Mijn kameraad had 2 potten van ¤30 die gewoon omvielen. Dat is pas onveilig maar wel overal te koop.
pi_190909691

Poeh dit gaat echt helpen hoor _O- _O- _O-
  maandag 6 januari 2020 @ 20:58:06 #257
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_190909765
quote:
10s.gif Op maandag 6 januari 2020 20:54 schreef FL_Freak het volgende:
[ afbeelding ]

Poeh dit gaat echt helpen hoor _O- _O- _O-
Ach, het is een eerste stap. Denk ook dat een verbod in stappen gebracht wordt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_190909950
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 20:58 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ach, het is een eerste stap. Denk ook dat een verbod in stappen gebracht wordt.
Ja leuk en aardig als ze hand(knal)vuurwerk willen verbieden. Maar dan zijn bijv knalcakes nog steeds legaal. Die geven ook goede knallen, maar dan blijven mensen dus nog steds klagen :)
  maandag 6 januari 2020 @ 21:10:10 #259
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_190909985
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 21:07 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Ja leuk en aardig als ze hand(knal)vuurwerk willen verbieden. Maar dan zijn bijv knalcakes nog steeds legaal. Die geven ook goede knallen, maar dan blijven mensen dus nog steds klagen :)
Maar het verbod gaat helemaal niet om mensen die klagen om knallen. Dat OvV-rapport ook niet.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 6 januari 2020 @ 21:37:12 #260
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_190910561
Een schande als ze vuurwerk gaan verbieden. De betutteling en kleinzerigheid neemt inmiddels belachelijke proporties aan.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  Moderator / Redactie Sport maandag 6 januari 2020 @ 22:03:00 #261
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_190911167
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 21:07 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Aantal cakes die voor 00:00 worden afgestoken zijn echt verwaarloosbaar. Mag toch hopen dat die zuren gasten niet zeiken over wat vuurwerk rondom de daadwerkelijke jaarwisseling.

Door knalvuurwerk te verbieden haal je al vele kinderen van straat die al meteen na een eerste verkoopdag beginnen te knallen. Daarnaast weet je nu dat iedere knal illegaal is en hoef je niet na te gaan of het een legaal rotje is of een illegale vlinder.

Vuurpijlen verbieden had van mij al eerder gemogen, want dat gaat zo vaak fout. Zelfs als je het volgens de voorschriften doet.

Zo hou je wel de traditie om knallend met siervuurwerk een nieuw jaar in te gaan, maar verminder je de overlast.
  maandag 6 januari 2020 @ 23:33:15 #262
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_190913081
quote:
Het overgrote deel van de CDA- en VVD-burgemeesters in de honderd grootste gemeenten in Nederland wil een geheel of gedeeltelijk verbod op vuurwerk. Dat blijkt uit een rondgang van de NOS. Van de circa 25 burgemeesters waarmee de NOS contact had, waren er maar twee die een vuurwerkverbod niet nodig vonden.
Ok het begint nu echt op te vallen. Wat heeft de NOS tegen vuurwerk? Dit is gewoon pure lobby.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_190913207
quote:
18s.gif Op maandag 6 januari 2020 23:33 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ok het begint nu echt op te vallen. Wat heeft de NOS tegen vuurwerk? Dit is gewoon pure lobby.
Dit is het belichten van een kwestie die vele mensen bezighoudt.
Het is ook een politieke kwestie . Er is een tegenstelling binnen de regeringspartijen VVD en CDA. En tussen lokale en landelijke bestuurders van die partijen Dat wordt natuurlijk door de pers belicht. Dat willen we toch ook ?

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 07-01-2020 00:45:13 ]
  maandag 6 januari 2020 @ 23:54:39 #264
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_190913373
Zojuist weer een afvalbak opgeblazen hier. Het blijft maar doorgaan he. Verbieden die zooi.
  maandag 6 januari 2020 @ 23:59:06 #265
241662 Jian
Well, well, well
pi_190913421
Ik denk dat, voordat ze overgaan tot verbieden van vuurwerk, ze eerst wel zullen kijken wat ze er op FOK van vinden. En als ze dan lezen dat een aantal geestelijk "12 jarigen" Oud en Nieuw in het buitenland gaat vieren bij een eventueel geheel of een partieel,aanzienlijk vuurwerkverbod, dan denken ze nog wel even na ..... Eat that kutoverheid :{w

Sow! }:|
pi_190913455
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 23:54 schreef Draak31 het volgende:
Zojuist weer een afvalbak opgeblazen hier. Het blijft maar doorgaan he. Verbieden die zooi.
Die zooi is al verboden.
pi_190913512
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 22:03 schreef Kyran het volgende:

[..]

Aantal cakes die voor 00:00 worden afgestoken zijn echt verwaarloosbaar. Mag toch hopen dat die zuren gasten niet zeiken over wat vuurwerk rondom de daadwerkelijke jaarwisseling.

Door knalvuurwerk te verbieden haal je al vele kinderen van straat die al meteen na een eerste verkoopdag beginnen te knallen. Daarnaast weet je nu dat iedere knal illegaal is en hoef je niet na te gaan of het een legaal rotje is of een illegale vlinder.

Vuurpijlen verbieden had van mij al eerder gemogen, want dat gaat zo vaak fout. Zelfs als je het volgens de voorschriften doet.

Zo hou je wel de traditie om knallend met siervuurwerk een nieuw jaar in te gaan, maar verminder je de overlast.
Als je als agent niet het verschil kan horen tussen een astronautje en een nitraat of erger kom je niet door de keuring mag ik hopen.

Vuurpijlen zijn veel te leuk.

Ik denk dat we als maatschappij wat minder belang zouden moeten hechten aan overlast. Zeker als de overlast van zo'n korte duur is. De verbodsmensen maken er veel te gretig gebruik van.
pi_190913587
Ik denk dat we af moeten van het frame dat het groepje stoute mensen verantwoordelijk is voor een eventueel verbod. De permanent bange, bemoeizuchtige verbodsmens is ervoor verantwoordelijk. Sinds de jaren 90 mag steeds minder, controleren we steeds meer en hebben we alle menselijke interactie vastgelegd in procedures en draaiboeken. In dat licht bezien is het een wonder dat we nog zoiets extreems mogen doen als vuurwerk afsteken, maar deze laatste push is het zoveelste voorbeeld van een samenleving bang voor alles en een intolerantie voor alles waar je zelf het nut niet van inziet. Ik heb graag alle nadelen van vuurwerk als dat de bemoeizucht rond drank, beweging en zo nog 30 dingen nog even tegenhoud.
pi_190913615
quote:
11s.gif Op maandag 6 januari 2020 23:59 schreef Jian het volgende:
Ik denk dat, voordat ze overgaan tot verbieden van vuurwerk, ze eerst wel zullen kijken wat ze er op FOK van vinden. En als ze dan lezen dat een aantal geestelijk "12 jarigen" Oud en Nieuw in het buitenland gaat vieren bij een eventueel geheel of een partieel,aanzienlijk vuurwerkverbod, dan denken ze nog wel even na ..... Eat that kutoverheid :{w

Sow! }:|
Wat een onzin maar goed als dat je bekrompen wereldbeeld is succes ermee.
pi_190913645
Ik ben zelf dol op vuurwerk maar ook dit jaar ging het bij ons de straat weer mis met legale potten waar de pijlen alle kanten op gingen behalve in de lucht. Wellicht is het beter om het te verbieden. Ookal was ik zelf als puber zéker niet heilig met vuurwerk (zowel met legaal als illegaal).

Probleem is wel dat de eventuele vuurwerkshows waarschijnlijk alleen in de steden te zien zijn, dorpen stel je zo enorm achter op de rest.
AFCA!
  dinsdag 7 januari 2020 @ 00:40:57 #271
241662 Jian
Well, well, well
pi_190913778
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 00:20 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Wat een onzin maar goed als dat je bekrompen wereldbeeld is succes ermee.
Het is bijna net zo onzinnig als hier komen vertellen dat je zo afhankelijk bent van een paar knalletjes met Oud en Nieuw dat je dat in het buitenland gaat vieren als ze het hier verboden wordt......... :)
pi_190913839
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 00:40 schreef Jian het volgende:

[..]

Het is bijna net zo onzinnig als hier komen vertellen dat je zo afhankelijk bent van een paar knalletjes met Oud en Nieuw dat je dat in het buitenland gaat vieren als ze het hier verboden wordt......... :)
Hoezo ik reageer op iemand die zich af vroeg wat vuurwerkliefhebbers gaan doen als het verboden wordt. Daar geef ik antwoord op meer niet ik heb geen zin om ellende op me hals te halen om de wet te overtreden meer niet. Voor mij is het een hobbie en ik heb ook in het verleden in de branche gewerkt dus ik weet er gewoon veel van af. Dat jij het een vreemde hobbie vind prima. Zo heeft iedereen wel aparte dingen.
pi_190913845
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 23:54 schreef Draak31 het volgende:
In Hawaii was het verbod in ieder geval een unaniem belachelijk groot succes.

Oh nee toch niet!
pi_190913890
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 00:50 schreef Nober het volgende:

[..]

In Hawaii was het verbod in ieder geval een unaniem belachelijk groot succes.

Oh nee toch niet!
Hilarisch. Je hebt in de VS ook wat staten waar winkels niet aan eigen inwoners mogen verkopen. Ik zie zoiets ook nog wel in onze EU heilstaat gebeuren.
pi_190913897
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 00:40 schreef Jian het volgende:

[..]

Ik zie de buren niet meer als er niet wat knalletjes zijn. Ik gok jij ook niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')