quote:Op zaterdag 11 januari 2020 18:46 schreef TheRussianBear het volgende:
Het is een lijstje, en een lijstje hoort een mix te hebben van blockbusters, arthouse pareltjes en klassieke films, en jij zorgt meteen voor een lading blockbusters maar dan meteen wel IMO het betere werk van de blockbusters als ik zo bekijk. We hebben zulke lijsten ook nodig, dus dat is prima! Het moet een lijst zijn dat FOK! als geheel zich in kan vinden, niet enkel de filmsnobs. Dus kom maar op met die lijsten. The more, the merrier.
Zo een groot verschil is dat nu niet of een film op 34 of 35 komt. Dat is een inschatting.quote:Op woensdag 15 januari 2020 02:08 schreef illusions het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat ik nu een lijst zou kunnen maken, hoe bepaal je of een bepaalde film op 34 komt en niet op 35 bijvoorbeeld? Hebben jullie deze lijstjes allemaal over de jaren heen gegenereerd ofzo? Met welke tools?
Ja dat snap ik, en was maar een voorbeeld om een andere vraag te verduidelijken.quote:Op woensdag 15 januari 2020 02:38 schreef TheRussianBear het volgende:
[..]
Zo een groot verschil is dat nu niet of een film op 34 of 35 komt. Dat is een inschatting.
https://www.flickchart.com/quote:Op woensdag 15 januari 2020 02:08 schreef illusions het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat ik nu een lijst zou kunnen maken, hoe bepaal je of een bepaalde film op 34 komt en niet op 35 bijvoorbeeld? Hebben jullie deze lijstjes allemaal over de jaren heen gegenereerd ofzo? Met welke tools?
Ik heb inderdaad al een aantal jaar een top 250 lijst, eerst op IMDb en nu op Letterboxd die ik netjes bijhoud en update om de zoveel tijd.quote:Op woensdag 15 januari 2020 02:08 schreef illusions het volgende:
Bij mij zit er niet heel veel verschil tussen nummer 1 en nummer 50, allemaal top films. Hell, zelfs een film die niet in de lijst voorkomt kan er nog dicht op zitten. Zo'n lijstje gaat uiteindelijk volledig op gevoel (en ik bedenk hoe vaak ik films opnieuw gekeken heb, en welke films me lang na het kijken nog bezig houden). Vorig jaar was het een hele andere volgorde. Ligt er ook aan hoe ik me voel, etc. Wat voor films op dat moment het meest binnen komen zeg maar. Met series moet ik helemaal niet proberen om een echte top 50 lijst te maken; zoveel verschillende genres, etc.quote:Op woensdag 15 januari 2020 02:08 schreef illusions het volgende:
Ah ok, maar jij maakt dus wel elk jaar een nieuwe begrijp ik.quote:Op woensdag 15 januari 2020 14:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Bij mij zit er niet heel veel verschil tussen nummer 1 en nummer 50, allemaal top films. Hell, zelfs een film die niet in de lijst voorkomt kan er nog dicht op zitten. Zo'n lijstje gaat uiteindelijk volledig op gevoel (en ik bedenk hoe vaak ik films opnieuw gekeken heb, en welke films me lang na het kijken nog bezig houden). Vorig jaar was het een hele andere volgorde. Ligt er ook aan hoe ik me voel, etc. Wat voor films op dat moment het meest binnen komen zeg maar. Met series moet ik helemaal niet proberen om een echte top 50 lijst te maken; zoveel verschillende genres, etc.
De basis is elk jaar wel een beetje hetzelfde, met de nieuwe entrees van het nieuwste jaar erbij, maar de volgorde switcht regelmatig ja. Dit soort lijstjes zijn af en toe lastig, omdat ik niet de indruk wil wekken dat film 50 echt kutter is dan film 1 of zo. Er is wel een verschil, maar best klein. Grote smaak.quote:Op woensdag 15 januari 2020 15:22 schreef illusions het volgende:
[..]
Ah ok, maar jij maakt dus wel elk jaar een nieuwe begrijp ik.
Goed, ik zal ook proberen eentje te maken want vind het ook altijd leuk om lijstjes van anderen te bekijken om zelf inspiratie op te doen. Heb namelijk vaak het gevoel dat ik alle films ter wereld al eens gezien heb.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |