quote:denk dat je dat gewoon als luxe broodje moet rekenen doe ik tenminste wel
Op zaterdag 18 januari 2003 12:30 schreef Qarinx het volgende:[..]
En een kaiserbolletje, hoeveel punten is dat?
quote:Als je dat echt wil bereiken zal ik als ik jou was eerst maar beginnen met mij met rust te laten.
Op zaterdag 18 januari 2003 13:35 schreef miss_sly het volgende:[..]
ik denk dat een simpel wit bolletje in principe een 'luxe broodje' is. een melkbolletje komt op hetzelfde neer is alleen iets anders klaargemaakt.
heaven7: als je wilt afvallen meot je er iets voor laten. de ww-cd geeft een goed beeld van wat er in de verschillende voedingsmiddelen zit. je kunt natuurlijk ook veel fruit eten; ik heb gisteren 2 mandarijnen, een peer en een appel op. Ik eindig meestal mijn avondeten met een schaaltje magere yoghurt met banaan en natrena. als je dan ook tussendoor veel water drinkt hoef je echt geen honger te hebben. Maar wat jij beschrijft over 'ontieglijke zin in iets lekkers' is heel iets anders! en als je wilt afvallen moet je er iets voor doen, dat is nou al zo vaak gezegd. Doe nou eens wat minder zeuren en wat meer echt dieten als je echt wilt afvallen. en als je dat niet echt wil doen (wat ook niet echt nodig is lijkt me met jou BMI enzo) dan kun je beter eens je mond dicht houden...
Natuurlijk moet ik er wat voor laten, ik zeg alleen dat het ontzettend moeilijk is.
een wit bolletje, puntje, of wat voor naam je er ook aan geeft (melkbolletje) is 2 punten (als het ca 50 gram weegt) een luxe broodje is wat vetter en heeft ook een andere vorm (meestal inelkaar gedraaid) en is dus 2,5 punt. een kaizerbroodje is ook 2 punten net als een pistoletje (van 50 gram dus)
Verder wat tips voor de snoepers onder ons, 6 kleine schuimpjes is 1 punt, 1 lolly is 1/2 punt, 3 lange vingers is 1 punt, een eierkoek is 1 1/2 punt maar een negerzoen (geen dickmans) is ook 1 1/2 punt.
een doosje tic tac is een punt (hele dag snoepen voor 1 punt)
En voor dat meisje met haar broodje kaas, al eens gedacht aan jam?
3 sneetjes brood met jam (let op hoeveelheid!) = ca 4 1/2 punt. (je mag drie keer op een dag een kilokick gebruiken, b.v. 5 gram jam voor 0 punten of een schepje suiker voor 0 punten)
Let bij alle maaltijden op het vet, produkten waar weinig of geen vet in zit mag je veel meer van eten als vetrijke produkten.
Ik wil trouwens ook best wel in het lijstje hoor
mag ik meedoen?
quote:tuurlijk mag je mee doen
Op zaterdag 18 januari 2003 14:40 schreef hoofdmuts het volgende:
hallo allemaal,
dit is de eerste keer dat ik dit topic zie, ik had er anders wel eerder op gereageerd. Mijn naam is lisette en ik ben 39 jaar oud. ik ben op 12 september begonnen samen met mijn dochter bij de WW. ik begon met een gewicht van 119.5 en weeg nu 97.8 ik ben dus 21.7 kg afgevallen,en ik wil 77 wegen dus moet ik nog een tijdje. Ik heb dit topic eens doorgelezen en ben wat vragen tegengekomen waar ik wel een antwoord op weet.(mijn man is namelijk bakker geweest)een wit bolletje, puntje, of wat voor naam je er ook aan geeft (melkbolletje) is 2 punten (als het ca 50 gram weegt) een luxe broodje is wat vetter en heeft ook een andere vorm (meestal inelkaar gedraaid) en is dus 2,5 punt. een kaizerbroodje is ook 2 punten net als een pistoletje (van 50 gram dus)
Verder wat tips voor de snoepers onder ons, 6 kleine schuimpjes is 1 punt, 1 lolly is 1/2 punt, 3 lange vingers is 1 punt, een eierkoek is 1 1/2 punt maar een negerzoen (geen dickmans) is ook 1 1/2 punt.
een doosje tic tac is een punt (hele dag snoepen voor 1 punt)En voor dat meisje met haar broodje kaas, al eens gedacht aan jam?
3 sneetjes brood met jam (let op hoeveelheid!) = ca 4 1/2 punt. (je mag drie keer op een dag een kilokick gebruiken, b.v. 5 gram jam voor 0 punten of een schepje suiker voor 0 punten)Let bij alle maaltijden op het vet, produkten waar weinig of geen vet in zit mag je veel meer van eten als vetrijke produkten.
Ik wil trouwens ook best wel in het lijstje hoor
mag ik meedoen?
quote:en bedankt maar weer
Op zaterdag 18 januari 2003 14:44 schreef glossy het volgende:[..]
,want hoe ouder je bent hoe moeilijker het word (niet sadistische bedoeld hoor)
quote:Wow, wat is het bij jou snel gegaan
Op zaterdag 18 januari 2003 14:40 schreef hoofdmuts het volgende:
hallo allemaal,
dit is de eerste keer dat ik dit topic zie, ik had er anders wel eerder op gereageerd. Mijn naam is lisette en ik ben 39 jaar oud. ik ben op 12 september begonnen samen met mijn dochter bij de WW. ik begon met een gewicht van 119.5 en weeg nu 97.8 ik ben dus 21.7 kg afgevallen,en ik wil 77 wegen dus moet ik nog een tijdje.Ik wil trouwens ook best wel in het lijstje hoor
mag ik meedoen?
quote:likeur is per 2cl 1 punt , verders kwa merken die jij zegt staan er niet in zou je het zelf moeten uit rekenen met de punten calculator
Op zaterdag 18 januari 2003 14:48 schreef popje het volgende:
hee allemaal ik heb dus gisteren twee cocktails gedronken, met baileys erin en blue curacoa en nou vroeg ik me af hoeveel kcal daar ongeveer inzitten, zal vast wel veel zijn. vanavond heb ik personeelsfeest van mijn werk, dat zal ook weer zondigen worden. maar zondag ben ik vast zo dood dat ik dan weer weinig zal eten.
quote:Zoals gezegd is dat dus 1 punt per 2 cl... En in een cocktail zit meestal 6 cl drank, dus dan kom je uit op 6 punten...
Op zaterdag 18 januari 2003 14:48 schreef popje het volgende:
hee allemaal ik heb dus gisteren twee cocktails gedronken, met baileys erin en blue curacoa en nou vroeg ik me af hoeveel kcal daar ongeveer inzitten, zal vast wel veel zijn. vanavond heb ik personeelsfeest van mijn werk, dat zal ook weer zondigen worden. maar zondag ben ik vast zo dood dat ik dan weer weinig zal eten.
Ik vind het namelijk te duur om die cd-rom aan te schaffen.. heb het nl. niet echt nodig (hoewel ik met 5 kilo minder wel lekkerder in m'n vel zou zitten), maar het systeem lijkt me best handig.. vooral om mezelf een goed eetpatroon aan te leren...
Wat is zeg maar de meerwaarde van die cd-rom?
quote:Hmm.. wel leuk dus.... een extra motivatie
Op zaterdag 18 januari 2003 18:32 schreef La_Chatte_Noir het volgende:
Op de CD-Rom staan nog een aantal andere dingen zoals de tip van de dag, je vooruitgang, je moet een soort dagboek bijhouden met wat je gegeten hebt en hoeveel je gesport hebt, er staan recepten op, dat soort dingetjes
quote:Pst, mail me maar... dan kunnen we kijken wat we kunnen doen om aan die cdrom te komen!
Op zaterdag 18 januari 2003 18:32 schreef Qarinx het volgende:[..]
Hmm.. wel leuk dus.... een extra motivatie
Ik heb nog even een vraagje. In de points lijst van de WW staat een pizza 14 points is. Vanavond wil ik graag een pizza bestellen.
Maakt het ook uit wat voor een pizza ik bestel?? Ik heb nu ook de boodschappengids besteld. Weten jullie of je daar meer aan hebt??
quote:ik kijk net in het boodschappengidsje (anders moet ik de cd weer opstarten) en alle pizza's zij 14 punten.
Op zondag 19 januari 2003 11:55 schreef lilianveldhuizen het volgende:
Halloooooooooo,Ik heb nog even een vraagje. In de points lijst van de WW staat een pizza 14 points is. Vanavond wil ik graag een pizza bestellen.
Maakt het ook uit wat voor een pizza ik bestel?? Ik heb nu ook de boodschappengids besteld. Weten jullie of je daar meer aan hebt??
de ww cd en de boodschappengids staat precies het zelfde in,ik ben begonen met dat boekje maar vind de cd makkelijk,hoef je niet zo te zoeken
quote:Bij www.overgewicht.nl was de AH steenovenpizza altijd meer cKal volgens de doos dan die site ervoor rekende en dat waren dan nog pizza's waar je er 1 1/2 van op kan voor het normale pizza-gevoel. Volgens mij was het vooral de kaas en worst die 'm zo rijk maakte aan waarde..
Op zondag 19 januari 2003 11:55 schreef lilianveldhuizen het volgende:
Ik heb nog even een vraagje. In de points lijst van de WW staat een pizza 14 points is
quote:Nou ja zeg! Ik krijg hier eerder al lezend het idee dat het 'hoe jonger deste moeilijk' is. En zo oud is 39 nou ook weer niet.Noem het maar gewoon 'ervaren'. In dit geval bvb ook in het naar waarde rekenen van brood, snoep en gebak. Welkom Hoofdmuts!
Op zaterdag 18 januari 2003 14:44 schreef glossy het volgende:[..]
hoe ouder je bent hoe moeilijker het word (niet sadistische bedoeld hoor)
Ik was gisteren op een verjaardag en heeft een heerlijk stuk 'picassotaart' van de HEMA gegeten en toastjes met zalm. Ga nu op zoek naar de waarde zijn van een melbatoast die volgens mij lager zal liggen dan die van een snackcup of creamcracker. Bovendien hebben die toastjes ook binnen hun soort nog uiteenlopende formaten.
Wat was het leven vroeger gemakkelijk toen toast nog bestond uit een kwart schuingesneden van de korst ontdane boterham. En wie het luxe wilde doen gebruikte daarvoor een melkwit. Uit de radio's schalde de hit:
Maak je niet dik
dun is de mode
eet een banaan
of neem een tomaat
...
Ach de eenvoud van het leven viel ook wel tegen: Twiggy beheerste het modebeeld en daar zou de latere Britney een moddervet propje bij zijn.
[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 19-01-2003 14:24]
quote:als je ouder bent gat het er minder snel af dan als je jonger bent,een collega van mij is bijna 50 en is ook aan het lijnen via een dietiste en we zijn bijna tegelijk begonnen ,maar bij mij gaat het echt wel sneller dan bij haar
Op zondag 19 januari 2003 12:18 schreef Lurky het volgende:[..]
Nou ja zeg! Ik krijg hier eerder al lezend het idee dat het 'hoe jonger deste moeilijk' is. En zo oud is 39 nou ook weer niet.Noem het maar gewoon 'ervaren'. In dit geval bvb ook in het naar waarde rekenen van brood, snoep en gebak. Welkom Hoofdmuts!
quote:En baseer je dit op het metabolisme van die ene collega of is dat een algemeen dieet-feit? En geldt dat alleen voor 'oud-vet' of ook voor 'jonge-pondjes' die er op latere leeftijd dan vlak na de pubertijd aankomen?
Op zondag 19 januari 2003 12:29 schreef glossy het volgende:[..]
als je ouder bent gat het er minder snel af dan als je jonger bent,een collega van mij is bijna 50 en is ook aan het lijnen via een dietiste en we zijn bijna tegelijk begonnen ,maar bij mij gaat het echt wel sneller dan bij haar
quote:ik basser het op het verhaal van die collega en die dietiste zei het zelfde wat ik net ook zei tegen haar.en of het nou jong of oud vet is maakt volgens mij niet uit vet is vet
Op zondag 19 januari 2003 12:43 schreef Lurky het volgende:[..]
En baseer je dit op het metabolisme van die ene collega of is dat een algemeen dieet-feit? En geldt dat alleen voor 'oud-vet' of ook voor 'jonge-pondjes' die er op latere leeftijd dan vlak na de pubertijd aankomen?
quote:En vanaf welke leeftijd begint dat dan richting 'bijna 50'? Is dat iets speciaal voorkomend bij vrouwen en heeft dat te maken met de overgang? Of is het meer een leefpatroon wat veel mensen rond die leeftijd krijgen: autootje voor de deur, kinderen het huis uit, in slaap vallen bij de tv, niet meer dansen of sporten omdat het 'midlifecrisisachtig' staat en vervroegd uitgerangeerd of zittende functie gekregen op het werk, kortom dat men tegen de 50 vaak zich ouwelijk gedraagt of wordt geacht te gedragen?
Op zondag 19 januari 2003 12:47 schreef glossy het volgende:[..]
ik basser het op het verhaal van die collega en die dietiste zei
Ik denk zelf dat het voor jonge moeders erg moeilijk is. Steeds wat lekkers pakken voor de kleine en dan zelf ook even proeven.
quote:ik weet ook niet precies hoe dat zit maar ik heb vaak genoeg gehoord van mensen die bij een dietiste zitten dat als je naar de 40 gaat dat het niet zo snel meer gaat. verders weet ik er ook niet echt veel van ook al werk ik in de zorg, wij proberen ook wel is een ouder iemand (rond de 70) iets te laten afvallen ivm suikerziekte maar no way dat het helpt.
Op zondag 19 januari 2003 13:01 schreef Lurky het volgende:[..]
En vanaf welke leeftijd begint dat dan richting 'bijna 50'? Is dat iets speciaal voorkomend bij vrouwen en heeft dat te maken met de overgang? Of is het meer een leefpatroon wat veel mensen rond die leeftijd krijgen: autootje voor de deur, kinderen het huis uit, in slaap vallen bij de tv, niet meer dansen of sporten omdat het 'midlifecrisisachtig' staat en vervroegd uitgerangeerd of zittende functie gekregen op het werk, kortom dat men tegen de 50 vaak zich ouwelijk gedraagt of wordt geacht te gedragen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |