abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191488449
Iemand een idee wie die bitcoins zou moeten betalen? Elk bedrijf dat een bombrief krijgt? Of is het onduidelijk wie daarvoor op moet draaien?
pi_191488488
En waarom bitcoins ?
Waarom niet gewoon geld ?
  donderdag 13 februari 2020 @ 14:46:25 #153
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_191488512
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 14:44 schreef Geytenbeekje het volgende:
En waarom bitcoins ?
Lastiger te traceren
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_191488554
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 14:46 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Lastiger te traceren
Ah, maar ja de bitcoin kan ook in elkaar klappen en wat houd je dan over...
pi_191488563
Haha, ook gewoon even tegen het pakketje aanschoppen 🙃
pi_191488580
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 14:46 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Lastiger te traceren
Lastiger af te pakken ook.

quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 14:49 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Waardeschommelingen kan ja. In elkaar klappen zeer kleine kans :P
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  donderdag 13 februari 2020 @ 14:53:30 #157
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_191488600
quote:

[..]

Dat is de kunst...ze op tijd verkopen
pi_191488871
Unabomber copycat :') verzin eens wat origineels
"You can call me Susan if it makes you happy"
  donderdag 13 februari 2020 @ 16:49:11 #159
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_191489997
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 14:41 schreef praadje het volgende:
Iemand een idee wie die bitcoins zou moeten betalen? Elk bedrijf dat een bombrief krijgt? Of is het onduidelijk wie daarvoor op moet draaien?
Dat geven ze niet vrij denk ik: daderkennis
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 13 februari 2020 @ 16:50:21 #160
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_191490014
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 15:16 schreef TLC het volgende:
Unabomber copycat :') verzin eens wat origineels
Eerder Jumbo copycat. De Unabomber had tenminste effectieve bommen.
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_191490326
quote:
6s.gif Op donderdag 13 februari 2020 16:49 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Dat geven ze niet vrij denk ik: daderkennis
Ah ja, daar had ik niet aan gedacht.
  donderdag 13 februari 2020 @ 17:16:52 #162
80382 manny
30 is best veel
pi_191490368
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 14:44 schreef Geytenbeekje het volgende:
En waarom bitcoins ?
ik zit er niet zo diep in, maar zijn die crypto's niet juist wel traceerbaar omdat ze stapje voor stapje elke transactie als het ware bij zich dragen.. (blockchain)
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_191492301
Ik gok dat het een Limburger is :Y
  donderdag 13 februari 2020 @ 20:04:00 #164
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_191492886
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 17:16 schreef manny het volgende:

[..]

ik zit er niet zo diep in, maar zijn die crypto's niet juist wel traceerbaar omdat ze stapje voor stapje elke transactie als het ware bij zich dragen.. (blockchain)
Zeker zo. Voordeel is vooral dat je account anoniem is maar ooit zal je je bitcoins naar meer gangbare valuta om willen zetten.

Je hebt wel bitcoin tumbling providers, die van heel veel mensen geld ontvangen, alles in kleine stukjes tussen allerlei rekeningen heen en weer sturen en weer herverdelen naar andere accounts. Dan is het niet meer terug te leiden naar de eerste ontvangstrekening.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  donderdag 13 februari 2020 @ 20:46:17 #165
80382 manny
30 is best veel
pi_191493603
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2020 20:04 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Zeker zo. Voordeel is vooral dat je account anoniem is maar ooit zal je je bitcoins naar meer gangbare valuta om willen zetten.

Je hebt wel bitcoin tumbling providers, die van heel veel mensen geld ontvangen, alles in kleine stukjes tussen allerlei rekeningen heen en weer sturen en weer herverdelen naar andere accounts. Dan is het niet meer terug te leiden naar de eerste ontvangstrekening.
Dat laatste klinkt als iets dat ook met reguliere valuta kan.

maar goed, misschien is de bommenmaker beter in bitcoins verduisteren dan bommen maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door manny op 13-02-2020 20:59:09 ]
pi_191493647
quote:

[..]

Leuke herinneringen
  donderdag 13 februari 2020 @ 21:08:02 #167
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_191494147
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 20:46 schreef manny het volgende:

[..]

Dat laatste klinkt als iets dat ook met reguliere valuta kan.

maar goed, misschien is de bommenmaker beter in bitcoins verduisteren dan bommen maken.
Ja zeker, maar bij reguliere valuta is het in ontvangst nemen vaak wat omslachtiger. Dan moet je al snel met katvangers gaan werken enzo.

Terwijl je heel eenvoudig een bitcoinwallet opent op je pc en het tzt naar een tumbling service stuurt. Tot die tijd kun je het rustig anoniem in je wallet laten zitten tot je een manier bedacht hebt om het wit te wassen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  donderdag 13 februari 2020 @ 21:47:31 #168
80382 manny
30 is best veel
pi_191495055
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2020 21:08 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ja zeker, maar bij reguliere valuta is het in ontvangst nemen vaak wat omslachtiger. Dan moet je al snel met katvangers gaan werken enzo.

Terwijl je heel eenvoudig een bitcoinwallet opent op je pc en het tzt naar een tumbling service stuurt. Tot die tijd kun je het rustig anoniem in je wallet laten zitten tot je een manier bedacht hebt om het wit te wassen.
ah. dat is een voordeel idd.
pi_191495820
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 20:47 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Leuke herinneringen
:D :D
pi_191496380
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2020 21:08 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Sterker nog: je kunt een bitcoinadres volledig offline aanmaken.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_191504038
Weer verdacht postpakket, nu in Neede
Verdacht postpakket in Neede ongevaarlijk

https://www.ad.nl/binnenl(...)u-in-neede~aefd56d4/

[ Bericht 13% gewijzigd door Zipportal op 14-02-2020 15:04:03 ]
  vrijdag 14 februari 2020 @ 23:18:03 #172
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_191513074
quote:
6s.gif Op donderdag 13 februari 2020 14:05 schreef Nikonlover het volgende:
Wel typisch dat de bezorger er vandoor is gegaan :') Angst of moest hij gewoon zijn doel van een bepaald aantal bezorgde pakjes halen?
Als ik postbode was zie ik mezelf nog wel een rookbom in een pakje knutselen. Die aan te steken en de politie te bellen. Om vervolgens de rest van de dag vrij te nemen :P
  vrijdag 14 februari 2020 @ 23:29:12 #173
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_191513422
quote:
6s.gif Op donderdag 13 februari 2020 16:50 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Eerder Jumbo copycat. De Unabomber had tenminste effectieve bommen.
Maar die gebruikte paketten, geen brieven. Meestal boekformaat (met een brief erbij: "dit boek is een aanrader"). Heeft ook in een universiteit een pakket voor de deur van een kantoor gezet dacht ik, ontplofte toen men het optilde.
are we infinite or am I alone
  maandag 17 februari 2020 @ 12:16:33 #174
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_191550792
quote:
Explosieve stof bombrieven in zakje met aanzicht van Delft

DELFT -De Amsterdamse politie heeft informatie gedeeld over de bombrieven die deze week en vorige maand zijn verstuurd. De brieven hebben één ding gemeen: telkens is de explosieve stof aangetroffen in een papieren zakje met een aangezicht van Delft. Het gaat om zakjes die je bij souvenirwinkels krijgt als je bijvoorbeeld ansichtkaarten koopt. Dat zegt de Amsterdamse politie tegen De Telegraaf.

'Het is ongeveer net zo groot als een post-it note of een dubbelgevouwen portemonnee', vertelt recherchechef Dutilh aan de krant. 'We hebben goed in kaart gebracht waar ze te koop zijn en hopen dat er mensen zijn die iets opvallends hebben gezien bij iemand met betrekking tot deze zakjes.'

De papieren zakjes zijn het belangrijkste aanknopingspunt voor de politie. Als iemand zonder duidelijke reden om meer van dit soort zakjes heeft gevraagd in een winkel of deze om onduidelijke reden in behoorlijke hoeveelheid bezit of heeft besteld, is dat interessant voor de politie.

Mogelijk zwaardere explosieven
De recherchechef geeft verder aan dat de zwaarte van de explosieven meevalt. 'Je zult bij een ontploffing geen ledematen verliezen, maar brandwonden zijn wel degelijk mogelijk. We kunnen zeker niet uitsluiten dat er poststukken volgen met zwaardere explosieven.'

De dader eist verschillende bedragen in bitcoins. Om de afzender te pakken te krijgen, trekt de politie volgens Dutilh 'alle registers open'. Justitie heeft een beloning van 15.000 euro uitgeloofd voor de gouden tip.

https://www.omroepwest.nl(...)t-aanzicht-van-Delft
quote:
'Zakje in bombrief al jaren niet meer gezien in Delft'

DELFT -'Of ik van die zakjes in mijn winkel heb, wil je zeker weten?' De eigenaar van een souvenirwinkel aan de Markt in Delft moet lachen om de commotie die er is rond een papieren zakje met een afbeelding van Delft. Hij kent de zakjes wel maar voegt daar meteen aan toe: 'Zo'n zakje heb ik, denk ik, al in geen 10 jaar meer hier gezien.'

De Amsterdamse politie maakte zaterdagochtend bekend dat in alle bombrieven die de afgelopen tijd zijn verstuurd een papieren zakje met een afbeelding van Delft is verwerkt. De explosieve stof werd erin gedaan.

De grote vraag in Delft is zaterdag: wie heeft van die zakjes in z'n winkel? Een van de winkeliers zegt dat in Delft inmiddels iedereen over is op andere verpakkingen.

Ook zo'n zakje
De meeste souvenirwinkeliers die Omroep West spreekt herkennen de zakjes wel. 'In het verleden heb ik weleens iets bij een collega gehaald', herinnert een winkelier zich. 'Toen kreeg ik ook zo'n zakje mee.' Maar wanneer dat was, weet hij niet precies. Zelf heeft hij papieren zakjes met een Delfts blauwe afbeelding. De verpakking die de politie liet zien, heeft een zwarte opdruk.

Groothandel
Het feit dat Delft erop staat, wil niet zeggen dat het ook uit Delft komt, meent een winkelier aan de Markt. 'Dit is iets wat je gewoon bij een groothandel haalt. Het kan dus uit een winkel in heel Nederland zijn gekomen.' De politie lijkt ook rekening te houden met die optie. De winkeliers in Delft hebben nog niets van de politie gehoord. 'Er is geen oproep van de politie om met informatie te komen.'

https://www.omroepwest.nl(...)meer-gezien-in-Delft
pi_191575737
https://nos.nl/artikel/23(...)s-en-batterijen.html

Souvenirzakjes van jaaaaren geleden, batterijen die een jaar over datum zijn.

en die ondertekening: 15 streepjes, 2 slashes 15 streepjes.

Zouden ze al naar het nieuws van 15-2-'15 gekeken hebben, nu precies 5 jaar geleden? Maar een idee.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')