Dat heet spam.quote:Op donderdag 2 januari 2020 20:13 schreef -Chakotay- het volgende:
Bestaat er ook zoiets als een briefbom?
zeg het eens De Cock ?quote:Op donderdag 2 januari 2020 20:24 schreef TomLuny het volgende:
2 x tankstation en een autobedrijf
rara wie zit daar achter ?
Elon Musk??quote:Op donderdag 2 januari 2020 20:24 schreef TomLuny het volgende:
Raraquote:
Ken jij een incassobureau met positieve reviews?quote:Op donderdag 2 januari 2020 20:42 schreef kaasplankje het volgende:
Leuke google reviews heeft dat CIB ook.
Ze zijn geopend en niet afgegaan.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 03:22 schreef seetjai het volgende:
Hoe weten ze dat het bombrieven zijn zonder dat er gewonden/doden zijn gevallen ?
Je moet die bombrieven toch openen om te weten wat het zijn?
Of klinkt dat zo stom..
twitter:ADnl twitterde op vrijdag 03-01-2020 om 09:15:20Politie met spoed onderweg naar Amsterdams hotel na nieuwe melding bombrief https://t.co/QnEARqTHHm reageer retweet
dit is een bombrief... in verband met de veilgheid van de postbode, wilt u zelf even op het knopje drukken?quote:Op vrijdag 3 januari 2020 07:47 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ze zijn geopend en niet afgegaan.
Dat zou ik ook zeggen en misschien zelf een naar mezelf sturen.quote:Op donderdag 2 januari 2020 20:10 schreef Spectator19 het volgende:
Het CIB is een incassobureau dat donderdag zelf ook een verdachte brief op de mat kreeg.
"Geweldig bedrijf. Na maandenlang een wanbetaler te zijn geweest kreeg ik van het CIB een heldere en professionele factuur waarin precies werd uitgelegd hoeveel ik moest betalen. De originele factuur was flink verhoogd en daar kwamen ook nog een paar honderd Euro incassokosten bovenop. Ik moet zeggen dat mij echt een poot uitgedraaid werd, een fantastisch gevoel. Vijf sterren."quote:Op donderdag 2 januari 2020 20:47 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ken jij een incassobureau met positieve reviews?
quote:Op vrijdag 3 januari 2020 09:54 schreef Twiitch het volgende:
[..]
"Geweldig bedrijf. Na maandenlang een wanbetaler te zijn geweest kreeg ik van het CIB een heldere en professionele factuur waarin precies werd uitgelegd hoeveel ik moest betalen. De originele factuur was flink verhoogd en daar kwamen ook nog een paar honderd Euro incassokosten bovenop. Ik moet zeggen dat mij echt een poot uitgedraaid werd, een fantastisch gevoel. Vijf sterren."
quote:
Dan is het vast dat jochie van 9 die zijn bachelor al gehaald heeftquote:Op vrijdag 3 januari 2020 12:27 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Betwijfel of het net zo'n politiek en wiskundig genie is als Ted Kaczynski.
Kennen we Eef Hoos aka Bommen Eefie nog?quote:Incassobureau: Bedrijven die bombrieven kregen zijn allemaal geen klanten van ons
De bedrijven die de afgelopen twee weken bom- en dreigbrieven kregen zijn allemaal géén klant van het Centraal Invorderings Bureau (CIB). Het CIB wordt op alle brieven misbruikt als afzender.
Directeur Niels de Peuter laat nu, na overleg met de politie, weten dat de bedrijven die bom- en dreigbrieven ontvingen, niet in hun klantenbestand staan. ,,We willen dit vooral laten weten aan onze échte klanten, om die gerust te stellen dat er waarschijnlijk geen bombrieven naar hen onderweg zijn,” zegt De Peuter. ,,Want het lijkt er dus niet op dat iemand ons klantenbestand afloopt.”
De politie liet al steeds weten dat het CIB niks met de bombrieven - vermoedelijk afkomstig van een afperser - te maken heeft. De vraag waarom het CIB dan steeds als afzender wordt gebruikt, bleef en blijft onbeantwoord. Omdat de getroffen bedrijven geen klant van het CIB zijn, lijkt de naam van het Rotterdamse incassobedrijf net zo willekeurig te zijn gekozen als in 2013, toen het CIB werd misbruikt in phishingmails.
De afgelopen twee weken werden enkele hotels, een makelaarskantoor, enkele tankstations en een bank bestookt met zes bom- en tien dreigbrieven. De explosieven in de bombrieven gingen nergens af. De politie zoekt met man en macht naar de dader.
https://www.ad.nl/binnenl(...)an-ons-br~a94fc67c6/
quote:DEN HAAG - Incassobureau Toetanchamon, dat vroeger gerund werd door de Haagse crimineel Eef Hoos, is overgenomen door een Rotterdamse ondernemer. Het incassobureau van Hoos hield er agressieve en gewelddadige methoden op na om mensen tot betalen te dwingen. 'Ik ga het aanpakken op de manier van Eef. Als je gaat blaffen, krijg je wel geld,' zegt eigenaar Evgeny Gur tegen Omroep West.
https://www.omroepwest.nl(...)en-krijg-je-wel-geld
vertel nou. ik wil graag weten.quote:Op donderdag 2 januari 2020 20:24 schreef TomLuny het volgende:
quote:Bombrief onderschept bij PostNL in Amsterdam
In een postsorteercentrum van PostNL is vanochtend een bombrief gevonden. De Explosieven Opruimingsdienst Defensie (EOD) heeft deze onschadelijk gemaakt.
De politie gaat ervan uit dat de brief was bestemd voor een Amsterdams autobedrijf dat zaterdag een waarschuwing had ontvangen.
Eerder werden bombrieven verstuurd in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Maastricht. Het onderzoek is nog in volle gang en er is nog geen spoor dat naar de afzender(s) leidt, meldt de politie.
https://www.nhnieuws.nl/n(...)-postnl-in-amsterdam
lees de OP eens man, halve zool, staat er letterlijk in.quote:Op woensdag 12 februari 2020 08:59 schreef Nikonlover het volgende:
Misschien is er een verband met de bombrieven van vorige maand?
NWS / bombrieven bezorgd op meerdere plekken
Dat zou kunnen, dat er deze keer wel een explosie plaatsvindt is het grote verschil.quote:Op woensdag 12 februari 2020 08:59 schreef Nikonlover het volgende:
Misschien is er een verband met de bombrieven van vorige maand?
NWS / bombrieven bezorgd op meerdere plekken
Nee, dat gaat over een blombroef.quote:Op woensdag 12 februari 2020 09:00 schreef Banaanvragen het volgende:
[..]
lees de OP eens man, halve zool, staat er letterlijk in.
tevens dubbel topic : NWS / blombroef ontploft in amsterdam
Je bent zelf een halve zool met je blombroef.quote:Op woensdag 12 februari 2020 09:00 schreef Banaanvragen het volgende:
[..]
Wat dankzij je TT en in eerste instantie linkdump OP totaal verneukt is, daarom heb ik deze geopend.quote:Op woensdag 12 februari 2020 09:00 schreef Banaanvragen het volgende:
[..]
Dat dus.quote:Op woensdag 12 februari 2020 09:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat dankzij je TT en in eerste instantie linkdump OP totaal verneukt is, daarom heb ik deze geopend.
twitter:PolLimburg twitterde op woensdag 12-02-2020 om 08:58:18[1/2] Bij een postsorteerbedrijf aan de Wiebachstraat in Kerkrade is rond 08.30 uur een briefpakket ontploft. Er zijn geen gewonden gevallen. Het bedrijf is ontruimd en Team Explosieven Verkenning komt ter plaatse om onderzoek te verrichten. reageer retweet
Later meer.twitter:PolLimburg twitterde op woensdag 12-02-2020 om 08:58:57[2/2] Het is nog onbekend of er een verband is met de ontploffing van een briefpakket vanochtend in Amsterdam. reageer retweet
twitter:PolLimburg twitterde op woensdag 12-02-2020 om 08:58:18[1/2] Bij een postsorteerbedrijf aan de Wiebachstraat in Kerkrade is rond 08.30 uur een briefpakket ontploft. Er zijn geen gewonden gevallen. Het bedrijf is ontruimd en Team Explosieven Verkenning komt ter plaatse om onderzoek te verrichten. reageer retweet
twitter:PolLimburg twitterde op woensdag 12-02-2020 om 08:58:57[2/2] Het is nog onbekend of er een verband is met de ontploffing van een briefpakket vanochtend in Amsterdam. reageer retweet
In Kerkrade kennelijk:quote:Op woensdag 12 februari 2020 09:01 schreef onlogisch het volgende:
Radio 1 meldt dat er ook een bom is ontploft in Limburg.
quote:Briefpakket ontploft in postkamer in Kerkrade
Sem CaelenGeplaatst opwoensdag 12 februari 2020 - 9:00
In een postkamer in Kerkrade is woensdagochtend een briefpakket ontploft.
Het gebeurde om 08:30 uur in een pand aan de Wiebachstraat.
Niemand gewond
Bij de explosie is niemand gewond geraakt. Iedereen is uit het pand.
Experts
Een team van explosievenexperts gaat ter plaatse onderzoek doen. Wat er precies is gebeurd, is nog onduidelijk.
Verband
Woensdagochtend was er ook al een explosie in een postkamer in Amsterdam, vermoedelijk door een bombrief. Of er tussen beide zaken een verband is, is nog onduidelijk.
Ik heb er een separaat topic voor aangemaaktquote:Op woensdag 12 februari 2020 09:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
In Kerkrade kennelijk:
https://www.1limburg.nl/briefpakket-ontploft-postkamer-kerkrade
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |