Op dat moment voelde het niet als onzin.quote:Op donderdag 2 januari 2020 14:37 schreef De_Onnoembare het volgende:
Sorry hoor maar na iemand 1 keer (1!) gezien te hebben 'op slag verliefd'? Kom op. Wat een onzin.
Samen test gekocht, ik geloof daar wel in. Kans is misschien klein, dat is waar.quote:Op donderdag 2 januari 2020 14:37 schreef De_Onnoembare het volgende:
Enne... als je iemand net 4/5 weken kent en ze gelijk zwanger is, weet je hoe groot de kans daarop is? Wie zegt dat dat überhaupt van jou is (als het al waar is)?
Het was speculeren over een toekomst, niet iets wat binnen een half jaar zou gebeuren.quote:Op donderdag 2 januari 2020 14:37 schreef De_Onnoembare het volgende:
En gelijk over samenwonen en verhuizen beginnen, elkaars kinderen zien in een tijdspanne van 4 weken? Wat is dit voor onzin?
Wees in ieder geval eerlijk toe naar de vrouwen toe. Dat houdt dus in dat je duidelijk communiceert wat je van plan bent en zo.quote:Op donderdag 2 januari 2020 14:38 schreef Mijn2eAccount het volgende:
[..]
Hier kom ik dus voor, dit overzicht had ik op dit moment niet kunnen maken.
quote:Op donderdag 2 januari 2020 14:52 schreef zarGon het volgende:
Wees in ieder geval eerlijk toe naar de vrouwen toe. Dat houdt dus in dat je duidelijk communiceert wat je van plan bent en zo.
Mocht je dus bijvoorbeeld al je aandacht voor nu richten op je oude relatie, wees daar dan ook duidelijk over naar je nieuwe relatie toe. Geef aan dat je de oude relatie eerst goed wil afsluiten, zodat je je zonder al te veel zorgen en baggage kunt richten op je nieuwe relatie. Dit houdt dus ook in dat je contact met je nieuwe relatie minder wordt, maar dat je wel je verantwoordelijkheden (tegenover de zwangerschap) wel wil dragen.
Wat jij nu moet beseffen is dat je een berg aan problemen hebt, en dat er wel een oplossing is. De oplossing is er alleen niet snel en het kost tijd en moeite, en het beste is je problemen één voor één aanpakken, zodat je berg aan problemen langzaam maar zeker minder en minder worden.
Zorg er hoe dan ook voor dat je nadenkt over wat je doet, zo voorkom je dat je het verergert door nieuwe problemen te introduceren.
Ik heb dit gesprek gehad met Nina, nog niet met Olivia. Nina weet dat ik ruimte neem om te zorgen voor mijn twee huidige kinderen. Ze weet dat ik haar minder zal zien en minder contact zal hebben en dat we over een half jaar kijken hoe we staan.quote:Op donderdag 2 januari 2020 14:55 schreef Cue_ het volgende:
En een aanvulling daarop. Blijf achter je eigen keuzes staan, dus denk er vooraf goed over na.
Dus niet zoals net voor je date met Nina, dat je tegen je ex zegt alsnog voor haar te willen gaan en paar tellen later dit al aan de kant zet.
Dat brengt zowel voor jezelf als voor hen veel verwarring en je wordt er niet geloofwaardiger op.
Hoezo heeft ze dat gehoord dan?quote:Op donderdag 2 januari 2020 15:02 schreef Mijn2eAccount het volgende:
Olivia niet, het laatste dat ze heeft gehoord is dat er een zwangerschap wordt afgebroken.
Dit idd, ff moeilijk te doseren in het begin misschien maar daar kom je wel doorheen. En niet bang zijn om te vallen in zon situatie, zolang je maar weer opstaat.quote:Op donderdag 2 januari 2020 14:35 schreef zarGon het volgende:
[..]
En je vervolgstappen zijn makkelijk.
- Je oude relatie tot een goed einde brengen, het vooral goed regelen voor je kinderen.
- Nadat je oude relatie goed is afgerond, mag je je focussen op een nieuwe relatie.
- Oud en nieuw kunnen niet tegelijk, zo krijgen ze allebei niet de aandacht die ze verdienen.
- Je hebt een vrouw zwanger gemaakt, zij kiest ervoor om het kind te houden. Als je haar die macht niet wilde geven, moest je maar niet in haar klaarkomen. Nu is het te laat en mag je dus ook je verantwoordelijkheid dragen richting de nieuwe vrouw.
- De geboorte duurt nog wel even, dus jij hebt even lekker tijd om alles op een rijtje te zetten.
- Zou aanraden om de nieuwe vrouw te ondersteunen in haar zwangerschap, maar geen intieme relatie aan te gaan totdat je je oude relatie goed hebt afgesloten.
- Je zorgt er maar voor dat je zowel aandacht schenkt aan de kinderen uit je oude relatie en aan het kind in je nieuwe relatie.
Ik weet niet wat wijsheid is.quote:Op donderdag 2 januari 2020 15:02 schreef Mijn2eAccount het volgende:
. Ik zit straks in een mediation sessie met haar om de scheiding te begeleiden. Ik twijfel of ik dit moet delen of dat ik dit later moet delen. Maar ook met haar moet ik een conversatie hier over hebben nog.
Nee, na dit deel;quote:Op donderdag 2 januari 2020 15:04 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Hoezo heeft ze dat gehoord dan?
Zijn er dan geruchten die rondgaan? Want jij en Nina wisten beiden, dat dit niet ging gebeuren, aangezien ze anti-abortus is.
heb ik aangegeven dat dit zou gebeuren bij Olivia. Nina is er alleen wel op terug gekomen.quote:Op donderdag 2 januari 2020 13:35 schreef Mijn2eAccount het volgende:
Het gesprek in de middag waar ik me enigszins op voor heb kunnen bereiden was dan ook kil. Ik wist dat het rot zou zijn, wilde geen valse hoop geven en gaf aan dat abortus wat mij betreft de enige oplossing is. Zodat we rustig de tijd kunnen nemen voor het werken aan een relatie. Ze stemde in tot mijn grote opluchting en we zouden de komende periode minder contact hebben en rustig zoeken naar een weg die voor ons zou werken.
Dit dus. En probeer jezelf niet zielig te vinden, je hebt dit namelijk volledig op eigen houtje voor elkaar gekregen; nu is het tijd om je verantwoordelijkheden te pakken.quote:Op donderdag 2 januari 2020 14:35 schreef zarGon het volgende:
[..]
- Je oude relatie tot een goed einde brengen, het vooral goed regelen voor je kinderen.
- Nadat je oude relatie goed is afgerond, mag je je focussen op een nieuwe relatie.
- Oud en nieuw kunnen niet tegelijk, zo krijgen ze allebei niet de aandacht die ze verdienen.
- Je hebt een vrouw zwanger gemaakt, zij kiest ervoor om het kind te houden. Als je haar die macht niet wilde geven, moest je maar niet in haar klaarkomen. Nu is het te laat en mag je dus ook je verantwoordelijkheid dragen richting de nieuwe vrouw.
- De geboorte duurt nog wel even, dus jij hebt even lekker tijd om alles op een rijtje te zetten.
- Zou aanraden om de nieuwe vrouw te ondersteunen in haar zwangerschap, maar geen intieme relatie aan te gaan totdat je je oude relatie goed hebt afgesloten.
- Je zorgt er maar voor dat je zowel aandacht schenkt aan de kinderen uit je oude relatie en aan het kind in je nieuwe relatie.
Dit dus! Als je vooruit wil denken moet je verantwoording over het verleden pakken!quote:Op donderdag 2 januari 2020 15:36 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Dit dus. En probeer jezelf niet zielig te vinden, je hebt dit namelijk volledig op eigen houtje voor elkaar gekregen; nu is het tijd om je verantwoordelijkheden te pakken.
Dit. Eerlijk zijn. Is niet makkelijk, maar dat zal het nooit zijn. Je zegt zelf dat je ex dit allemaal niet verdiend. Het laatste wat je dan moet doen is zoiets verzwijgen. De hele situatie heb je al aan jezelf te danken helaas, zorg ervoor dat dit er niet nog eens bij komt. Laat zien dat je veranderd; dat je eerlijk bent over alles. Ja, ze zal boos worden (en verdriet, en alles), maar je moet je beseffen dat dat gewoon terecht is. Je maakt haar pijn alleen maar erger als je het verzwijgt.quote:Op donderdag 2 januari 2020 15:28 schreef Evilaurian het volgende:
Niet verzwijgen in je mediation sessie dat de abortus van de baan is. Ondanks dat je ex misschien door het lint gaat, is dat beter dan dat ze het (veel) later hoort. Je moet jezelf en je toekomst met je kinderen niet verknallen door dit te verzwijgen. Openheid naar iedereen!
En zoals de eerdere Fokkers al zeggen, stap voor stap zaken regelen. Denk goed na over je keuzes en hou daaraan vast. Dat geeft je rust en ruimte voor de volgende stappen.
Pro-tip: zoek iemand waarbij je kan 'klagen' over alles. Iemand die niets met je familie/gezin, Nina of wie dan ook te maken heeft die in deze situatie zit. Een collega ofzo. Soms is het namelijk echt even nodig om van je af te zeiken over zaken. Diegene hoeft ook voor de rest niks te doen, alleen luisteren.
Als TS slim is, heeft hij deze namen bedacht. Want anders is de herkenbaarheid best groot.quote:Op donderdag 2 januari 2020 18:49 schreef wielrennerdt het volgende:
Een ding doe je wel goed: je hebt een goede smaak wat betreft namen. Olivia en Linde.![]()
Beter ga je nauwelijks krijgen.
Goede post. Met daarbij de aanvulling voor TS dat het niet alleen gaat om wat hij zelf wil.quote:Op donderdag 2 januari 2020 14:35 schreef zarGon het volgende:
[..]
Die heeft hij bedacht; staat in de OP.quote:Op donderdag 2 januari 2020 18:50 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als TS slim is, heeft hij deze namen bedacht. Want anders is de herkenbaarheid best groot.
Ik heb het daar voor de zwangerschap over gehad, in eerste instantie was mijn woonplaats geen probleem. Later kwam ze hier op terug. Vanaf begin af aan ben ik ook duidelijk geweest dat verhuizen geen optie zou zijn voor mij dus dat het latten zou worden, of in mijn woonplaats (of directe omgeving).quote:Op donderdag 2 januari 2020 19:05 schreef Cat-astrophe het volgende:
Goede post. Met daarbij de aanvulling voor TS dat het niet alleen gaat om wat hij zelf wil.
Ik lees in de OP dat TS ervan droomde om met Nina samen te gaan wonen in zijn woonplaats. Hij schrijft niet of hij het daar met haar over gehad heeft.
Maar heeft hij er überhaupt bij stil gestaan wat dat voor Nina zou betekenen? En voor haar zoontje? Die moeten dan maar losgerukt worden van hun vertrouwde omgeving, omdat dit in de droom van TS paste?
De situatie is inmiddels weer veranderd, maar ik hoop dat TS nu vooral aan de mensen in zijn omgeving denkt en minder aan zichzelf.
Je weet dat deze post nógal tegenstrijdig is?quote:Op donderdag 2 januari 2020 19:13 schreef Mijn2eAccount het volgende:
[..]
Ik heb het daar voor de zwangerschap over gehad, in eerste instantie was mijn woonplaats geen probleem. Later kwam ze hier op terug. Vanaf begin af aan ben ik ook duidelijk geweest dat verhuizen geen optie zou zijn voor mij dus dat het latten zou worden, of in mijn woonplaats (of directe omgeving).
Mijn prioriteit ligt nu bij mijn "bestaande" kinderen, hoe egoïstisch dit wellicht ook klinkt. Eerst moet ik een stabiele basis maken voor ze. Daarna is het verder kijken.
Zoals al eerder geschreven verwacht Nina niets, geen geld, geen verantwoordelijkheid. Ik zit hier zelf wel anders in. Ik zal mijn verantwoorlijkheid nemen, ook als het niets blijkt te worden.
Ik zit nu niet te wachten op liefde, ik wil inderdaad eerst een stabiele basis maken voor de kinderen. Dat is waar ik mee bezig ben, echter heb ik het wel zo verprutst dat Olivia er grote moeite mee heeft en niet het vertrouwen heeft dat ik een stabiele basis kan opbouwen. Dit vertrouwen zal ik moeten terugwinnen. De enige mogelijkheid die ik daar voor heb is Nina en het ongeboren kind opgeven volgens Olivia. Ik verwacht dat dit een stuk emotie is, maar kan me niet aan het idee onttrekken dat ze dit gaat volhouden.quote:Op donderdag 2 januari 2020 16:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
Dit. Eerlijk zijn. Is niet makkelijk, maar dat zal het nooit zijn. Je zegt zelf dat je ex dit allemaal niet verdiend. Het laatste wat je dan moet doen is zoiets verzwijgen. De hele situatie heb je al aan jezelf te danken helaas, zorg ervoor dat dit er niet nog eens bij komt. Laat zien dat je veranderd; dat je eerlijk bent over alles. Ja, ze zal boos worden (en verdriet, en alles), maar je moet je beseffen dat dat gewoon terecht is. Je maakt haar pijn alleen maar erger als je het verzwijgt.
Duidelijk zijn dus naar alle partijen. Niet puur egoïstisch denken. Denk vooral aan de kinderen. En wat voor effect jouw keuzes hebben op Olivia en Nina. Neem je verantwoordelijkheid. Wees er voor het nieuwe kind. En je huidige kinderen ook. Ik zal liefdegevoelens even vergeten/niet meenemen. Ik denk dat je beide dames het meest tegemoet komt door duidelijk te laten zien (door middel van daden, niet woorden) dat de kinderen op nummer 1 staan. Dat verdiend de volledige aandacht imo. En vooral niet met iemand anders gaan daten de komende maanden/jaren. Zorg eerst maar eens dat je het oplost voor de kinderen. Als dat stabiel is kan je altijd nog kijken of je verder wil met Olivia of Nina, maar neem ook dan de kinderen mee. Die verdienen een stabiele situatie.
Ik zie het niet?quote:Op donderdag 2 januari 2020 19:31 schreef Molo het volgende:
Je weet dat deze post nógal tegenstrijdig is?
Dit is nu nog niet mogelijk, 2 van de 3 zijn in leven. De derde is nog een klompje cellen. Ik kan niet overal tegelijk zijn. Eerst moet ik een stabiele basis opbouwen, daarna hopen dat dit verder ook mogelijk is voor de derde. Maar voor nu gaat dit gewoon niet.quote:Op donderdag 2 januari 2020 19:34 schreef Ian_Nick het volgende:
Wat mij betreft zou je prioriteit bij alledrie de kinderen moeten liggen, overigens. Ik zou niet weten waarom je laatste succesverhaal buitengesloten zou moeten worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |