Dit is mijn 3e ziekenhuis in India al,quote:Op zondag 29 december 2019 10:17 schreef RickoKun het volgende:
Oeh bah! En dat in India
Als het maar geen parasiet of bacterie is of een loslatend hoornvlies ofzo.
Gelukkig ben ik zelf geen dokter en valt het hopelijk allemaal mee (ook geen ervaring).
Ik ben wel goed verzekerd gelukkig. Heb ze helaas al 2 keer eerder nodig gehad hier,quote:Op zondag 29 december 2019 10:18 schreef MissButterflyy het volgende:
Wat vervelend! Ik weet niet hoe je verzekerd bent, of je bij een westerse arts of kliniek terecht kunt?
Nee, ik ben 28quote:Op zondag 29 december 2019 10:28 schreef InverHouse het volgende:
Kan het met je leeftijd te maken hebben?
Die doe ik zo even! Sta net in de keuken (wel een uitdaging met dit rare oog,quote:Op zondag 29 december 2019 10:53 schreef Rewimo het volgende:
Je zou even een testje kunnen doen: https://oogfonds.nl/doe-de-oogtest/
Er kunnen zoveel oorzaken zijn voor je klacht. Misschien is er een mogelijkheid om naar een particuliere oogarts te gaan?
Ik hoop het ook,quote:Op zondag 29 december 2019 12:14 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Geen ervaring maar goed klinkt het niet. Hopelijk dat die druppels je van dit probleem afhelpen.
Hmm. Energiedrankjes niet, wel vaker dan normaal Sprite. Normaal drink ik alleen maar water (en in NL leng ik dit soms aan met limonade) en thee. Hier soms sapjes. Dus niet heel erg denk ik.quote:Op zondag 29 december 2019 12:16 schreef Kassamiep het volgende:
Erg zout gegeten en veel energydrankjes geconsumeerd ? Hoge bloeddruk kan dit soort klachten veroorzaken.
Misschien (tijdelijke) beschadiging van de gele vlek? (Maculadegeneratie)quote:
Dat hoeft niet altijd zo te zijn. Ik werd zelf getroffen door een chronische oogziekte op mijn 24ste dat normaal gesproken alleen bij ouderen voorkomt. Een oogziekte kan je op elke leeftijd zomaar krijgen.quote:Op zondag 29 december 2019 10:54 schreef InverHouse het volgende:
[..]
Dat is te jong idd om al ouderdomsverschijnselen te hebben.
Wat? In wat voor tijdsbestek?quote:Op zondag 29 december 2019 10:37 schreef ChipsZak. het volgende:
Dit is mijn 3e ziekenhuis in India al, . Eerder had ik tegelijkertijd een parasiet en bacterie. Later werd ik gebeten door een hond en nu dit, .
Hoop het toch niet. Maar als ik India hoor, zee, en opeens iets aan je oog...quote:Op zondag 29 december 2019 13:13 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ik hoop het ook,. Straks kom ik blind aan één oog terug uit India,
![]()
![]()
.
Ik zwom niet in de Ganges,quote:Op zondag 29 december 2019 14:06 schreef Nober het volgende:
De zee is een wc en vuilnisdump voor Indiërs.
En nu verbaasd zijn.
quote:Op zondag 29 december 2019 14:10 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
[..]
Hoop het toch niet. Maar als ik India hoor, zee, en opeens iets aan je oog...Moet ik denk aan die doembeelden op tv. Straks groeit er een vis in je oog of zo
Gedaan. Er kwam iets uit over een blinde vlek en dat kan natuurlijk wel kloppen. Ik kan bij dat rooster proberen naar het zwarte puntje te kijken, maar ik zie ‘m dus niet door de wazige vlek,quote:Op zondag 29 december 2019 10:53 schreef Rewimo het volgende:
Je zou even een testje kunnen doen: https://oogfonds.nl/doe-de-oogtest/
Er kunnen zoveel oorzaken zijn voor je klacht. Misschien is er een mogelijkheid om naar een particuliere oogarts te gaan?
Binnen 6 weken (incl. dit gezeik dus),quote:Op zondag 29 december 2019 14:10 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Wat? In wat voor tijdsbestek?
En heb je ook last van knobbeltjes op je romp?
Hmm, iig een lintworm van de lijst met mogelijke oorzaken.quote:Op zondag 29 december 2019 14:23 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Binnen 6 weken (incl. dit gezeik dus),. Mijn leven hier lijkt wel een slapstick.
Nee, geen knobbeltjes.
Dat is waar ja.quote:Op zondag 29 december 2019 14:00 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Dat hoeft niet altijd zo te zijn. Ik werd zelf getroffen door een chronische oogziekte op mijn 24ste dat normaal gesproken alleen bij ouderen voorkomt. Een oogziekte kan je op elke leeftijd zomaar krijgen.
Ja,quote:
quote:Op zondag 29 december 2019 14:36 schreef Ceviche het volgende:
Goed dat je naar de dokter gaat. Zie je ook flitsen? Zou ook nog een achterste glasvochtloslating kunnen zijn.
Vrijwel uitgesloten op die leeftijd tenzij sterk bijziend. Bovendien krijg je daardoor alleen flitsen en glasvochttroebelingen en geen statisch blurry vision. Tenzij het glasvocht je gele vlek beschadigt tijdens het loskomen.quote:Op zondag 29 december 2019 14:36 schreef Ceviche het volgende:
Goed dat je naar de dokter gaat. Zie je ook flitsen? Zou ook nog een achterste glasvochtloslating kunnen zijn.
Zou ook nog een scotoom kunnen zijn. Als je snel knippert met dat oog zie je dan nog steeds die vlek?quote:Op zondag 29 december 2019 14:38 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]. En nee, ik zie gelukkig geen flitsen. Alles voelt 100% normaal zoals altijd. Alleen zit er nu een vlek.
Ja,quote:Op zondag 29 december 2019 14:48 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Zou ook nog een scotoom kunnen zijn. Als je snel knippert met dat oog zie je dan nog steeds die vlek?
Bij Glaucoma en MS krijg je ook veel pijnklachten en bij migraine verdwijnt de scotoom binnen een uur weer.quote:Op zondag 29 december 2019 14:58 schreef Kaneelstokje het volgende:
Scotoom even op moeten zoeken.
Glaucoom, MS, of migraine worden genoemd.
Overwoog ik inderdaad ook al. Ga ik wel even doen, denk ik.quote:Op zondag 29 december 2019 15:13 schreef Burdie het volgende:
Kan je niet bellen met je Nederlandse huisarts(post), ter geruststelling?
Hopelijk inderdaad. De arts leek niet helemaal zeker en nu moet ik 2 tests ondergaan. Eentje om zwelling te checken en eentje om te zien hoeveel zicht ik kwijt ben. Kost aardig wat geld dus ik vraag me wel af in hoeverre het echt nodig is en of hij überhaupt twijfelt en niet gewoon wil vangen. Maar ja, geen keus. Reisverzekering zegt dat ik de scans moet ondergaan. Zodra ik diagnose heb en behandelplan dan moet ik weer met ze overleggen.quote:Op maandag 30 december 2019 10:38 schreef Rewimo het volgende:
Hopelijk komen ze erachter wat het probleem is.
Hoe lang ben je nog onderweg? Bel anders eens met je zorgverzekering om te overleggen. Vaak kunnen die je ook helpen om een goede arts te vinden.quote:Op maandag 30 december 2019 11:38 schreef ChipsZak. het volgende:
Hopelijk inderdaad. De arts leek niet helemaal zeker en nu moet ik 2 tests ondergaan. Eentje om zwelling te checken en eentje om te zien hoeveel zicht ik kwijt ben. Kost aardig wat geld dus ik vraag me wel af in hoeverre het echt nodig is en of hij überhaupt twijfelt en niet gewoon wil vangen. Maar ja, geen keus. Reisverzekering zegt dat ik de scans moet ondergaan. Zodra ik diagnose heb en behandelplan dan moet ik weer met ze overleggen.
Ik ben sowieso nog een kleine 2 maand onderweg, tenzij iemand hier in India een operatie voorstelt - dan zit ik in het vliegtuig naar NL,quote:Op maandag 30 december 2019 12:38 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Hoe lang ben je nog onderweg? Bel anders eens met je zorgverzekering om te overleggen. Vaak kunnen die je ook helpen om een goede arts te vinden.
Wat een naar verhaal! Pijn heb ik gelukkig niet. Dat van jou lijkt me hels. Hoe is het nu met je?quote:Op maandag 30 december 2019 13:24 schreef jajablahblah het volgende:
Hier wordt MS genoemd en aangezien ik dat heb reageer ik even.
MS begint heel vaak met een oogzenuwontsteking (neuritis optica). Ik heb dat zelf ook gehad.
In 10 dagen tijd ging mijn zicht van 100% naar 1%. Het begon met een troebel vlekje en dat werd uiteindelijk mijn hele oog. Net of er zalf op de lens gesmeerd was.
Dat deed echter afschuwelijk pijn. Net of er iemand met een schroevendraaier in je oog staat te wroeten.
Het doet ook heel erg pijn als je je oog van links naar recht en vv beweegt.
Een oogzenuwonsteking betekent in 50% van de gevallen dat het MS is geloof ik, maar dat hoeft zeker niet zo te zijn.
Overigens, die diagnose oogzenuwonsteking werd direct in de onderzoekskamer al gesteld door de oogarts, daar waren geen verdere testen voor nodig. Misschien een geruststelling.
Ik hoop dat het meevalt, beterschap!
Is er al duidelijkheid?quote:Op maandag 30 december 2019 13:59 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Wat een naar verhaal! Pijn heb ik gelukkig niet. Dat van jou lijkt me hels. Hoe is het nu met je?
Zeker een geruststelling trouwens; dank je wel!
Ja het viel wel even rauw op mn dak jaquote:Op maandag 30 december 2019 13:59 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Wat een naar verhaal! Pijn heb ik gelukkig niet. Dat van jou lijkt me hels. Hoe is het nu met je?
Fijn!quote:Zeker een geruststelling trouwens; dank je wel!
Ze hebben inderdaad mijn pupil verwijd en daarna eea gecheckt. En vanaf daar wordt het imo een vreemd verhaal. Hij besloot vóór de druppels dat ik dus druppels moest hebben om daarna 2 tests te doen (kost natuurlijk veel geld, dat snap je wel). Eentje waarmee gecheckt wordt of er zwelling is oid en eentje waarmee mijn zichtsveld wordt gecheckt. Niet een extra check qua lamp of kijken etc. dus.quote:Op maandag 30 december 2019 22:23 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Is er al duidelijkheid?
Ik neem dat ze je oog hebben gedruppeld en je pupil hebben verwijd en dan met een slit lamp het netvlies hebben gecontroleerd op gaatjes en scheurtjes?
En dan ga ik ervan uit dat het netvlies tijdelijk beschadigd is en uit zichzelf weer herstelt.
Mijn theorie is dat je netvlies is beschadigd door sun exposure dat je daardoor een tijdelijke scotoma hebt opgelopen maar binnen een maand weer verdwijnt.
Oh, fijn om te horen dat je zicht weer helemaal goed is. Dit geeft mij hoop,quote:Op maandag 30 december 2019 22:26 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Ja het viel wel even rauw op mn dak ja![]()
Maar mijn zicht is helemaal goed gekoemen en voor de rest gaat het op en af.
[..]
Fijn!
Ik hoop dat het allemaal meevalt. Lijkt me rot om zo ver weg te zijn en dan met zoiets te zitten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |