abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7872417
quote:
Op maandag 13 januari 2003 13:31 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Hm, ik vrees dat het ietsje verder gaat, tegenwoordig gaat het om het plaatje en niet meer om het praatje.

Partijen laten hun *gevatte* speeches en columns schrijven door externen en strax huren zij ook nog via een modellenbureau een *kop* die iedereen zal aanspreken om stemmen binnen te halen..

idd .. en zeg nou zelf ...

FOK!fotograaf maandag 13 januari 2003 @ 13:47:02 #27
18921 freud
Who's John Galt?
pi_7872433
quote:
Op maandag 13 januari 2003 13:36 schreef rvand het volgende:

[..]

bron?

Ik weet niet of ik hem nog kan vinden, maar in een interview net na de val heeft ze imo gezegd dat ze alleen overwoog om lijsttrekker te worden als ze ook premier kan worden. Toen was de indruk nog dat de PvdA niet veel stemmen zou krijgen. Nu ineens gaat het weer goed and guess what, Jeltje ruikt een kans en is ineens weer in the picture.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  maandag 13 januari 2003 @ 13:47:49 #28
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_7872454
quote:
Op maandag 13 januari 2003 13:44 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Dat heb ik haar idd vorig jaar meerdere malen horen zeggen

Overigens is dit bijna net zo triest als alle lijsttrekkers die weglopen als zij niet winnen btw..

Of die niet op komen dagen bij radio-interviews omdat de interviewster hen niet bevalt...
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
pi_7872522
Volgens mij hebben trouwens enkel CDA (Balkenende) en de VVD (Zalm) reeds bekend gemaakt wie hun belangrijkste premierskandidaat is. Marijnissen heeft net als Bos gezegd dat hij in ieder geval in het parlement wil plaatsnemen. Bij de nu nog tweede partij van Nederland, de LPF, is volstrekt niet duidelijk wie de leider is, laat staan wie ze naar voren zullen schuiven als ze de premier of een vice-premier mogen leveren. Bomhoff, voormalig vice-premier voor de LPF, was bij de vorige verkiezingen ook geen kandidaat, laat staan dat iemand wist dat hij in de running was om de belangrijkste minister voor de LPF te worden.

Anybody cares?

maandag 13 januari 2003 @ 13:52:55 #30
2957 Meister
Food & Beverage Consumer
pi_7872559
quote:
Op maandag 13 januari 2003 13:47 schreef freud het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik hem nog kan vinden, maar in een interview net na de val heeft ze imo gezegd dat ze alleen overwoog om lijsttrekker te worden als ze ook premier kan worden. Toen was de indruk nog dat de PvdA niet veel stemmen zou krijgen. Nu ineens gaat het weer goed and guess what, Jeltje ruikt een kans en is ineens weer in the picture.

En dat is hoe huichelachtig? Als ze desondanks toch nog de kans krijgt om premier te worden is dat dus geen onderdeel van enige deal, want ze is geen lijsttrekker geworden maar no. 2 op de lijst. Dat lijkt me trouwens ook nog redelijk in the picture.
pi_7872580
quote:
Op maandag 13 januari 2003 13:47 schreef freud het volgende:

[..]

Ze heeft zich gewoon gemengd in de verkiezing wie lijsttrekker voor de PvdA moest worden, ook al stond de PvdA destijds op niet meer dan zo'n 25 zetels.
pi_7872586
quote:
Wie wordt premier?
Johannnnnnnnnn....

oh nee, die wordt Minister van Feest

I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
pi_7872622
euhm...... toch weer JPB denk ik!
  maandag 13 januari 2003 @ 13:59:03 #34
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_7872677
quote:
Ja nou en? Kom maar op met die premier!
Kom maar op met die verkiezingen zou ik eerst zeggen.

Ik hecht meer waarde aan het parlement. DIE HEEFT HET VOOR HET ZEGGEN! De regering kan alleen dingen uitvoeren met steun van de meerderheid van het parlement. Ik heb liever dat de persoon die ik steun, in het parlement de idealen verdedigd en mijn belangen behartigd, ipv een symboolfunctie hebben die beleid moet uitvoeren.

Misschien moeten we pleiten voor een gekozen MP naast het kiezen voor het parlement (welke partijen staan daarvoor?)

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  maandag 13 januari 2003 @ 14:03:20 #35
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_7872756
quote:
Bij de nu nog tweede partij van Nederland, de LPF, is volstrekt niet duidelijk wie de leider is, laat staan wie ze naar voren zullen schuiven als ze de premier of een vice-premier mogen leveren
Bij de vorige verkiezingen was Winny de Jong in the picture...

Need I say more... en

pi_7872912
quote:
Op maandag 13 januari 2003 13:59 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Misschien moeten we pleiten voor een gekozen MP naast het kiezen voor het parlement (welke partijen staan daarvoor?)

Ik ben daar geen voorstander van. Wat als we zowel een MP als parlement direct kiezen, en beide kunnen niet met elkaar overweg? Wie mag dan wie wegsturen?

We kiezen in Nederland een parlement en het parlement kiest op basis van meerderheidscoalities een regering. Ik denk dat dat de beste manier is. Een premierskandidaat hoeft dan ook niet op een kandidatenlijst te staan, laat staan voor de verkiezingen bekend. Ik denk dat dat een heel plausibel verhaal is voor Bos en zijn partij om de komende anderhalve week uit te dragen.

En niet geheel onbelangrijk, de PvdA zal geen meerderheid halen. Voor een regeringscoalitie zijn dus ook andere partijen nodig. Indien een PvdA-er de regering gaat leiden zullen de coalitiepartners van de PvdA tijdens de formatie akkoord moeten gaan met de kandidaat die de PvdA voordraagt. Een discutabele kandidaat is wat dat betreft dus uitgesloten.

[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 13-01-2003 14:18]

maandag 13 januari 2003 @ 14:14:42 #37
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_7872940
Dit is zo'n hypocriete discussie; ik hoop dat dat wel duidelijk is voor de meesten.
  maandag 13 januari 2003 @ 14:26:09 #38
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_7873113
quote:
Ik ben daar geen voorstander van. Wat als we zowel een MP als parlement direct kiezen, en beide kunnen niet met elkaar overweg? Wie mag dan wie wegsturen?
Ik begrijp het probleem wel, maar de MP als gezicht van een land, als politiek leider van een land is misschien voor veel mensen te belangrijk om niet direct te kiezen.
  maandag 13 januari 2003 @ 14:36:20 #39
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_7873282
quote:
Op maandag 13 januari 2003 13:51 schreef Kozzmic het volgende:
Volgens mij hebben trouwens enkel CDA (Balkenende) en de VVD (Zalm) reeds bekend gemaakt wie hun belangrijkste premierskandidaat is. Marijnissen heeft net als Bos gezegd dat hij in ieder geval in het parlement wil plaatsnemen. Bij de nu nog tweede partij van Nederland, de LPF, is volstrekt niet duidelijk wie de leider is, laat staan wie ze naar voren zullen schuiven als ze de premier of een vice-premier mogen leveren. Bomhoff, voormalig vice-premier voor de LPF, was bij de vorige verkiezingen ook geen kandidaat, laat staan dat iemand wist dat hij in de running was om de belangrijkste minister voor de LPF te worden.

Anybody cares?

Een dergelijke vraag wordt eigenlijk pas interessant als een partij kans maakt om de grootste te worden. Het is misschien realistisch te veronderstellen dan de LPF dit niet gaat redden. Vandaar de ophef over de PvdA. Ik zou het ook niet gek vinden als Herben bekend zou maken wie hij op het oog heeft. Maar niemand zal het hem op dit moment in het belang van de verkiezingen vragen lijkt mij.
fake a dream
pi_7873328
Ik vind de andere ministers misschien nog wel belangrijker dan de mp en die maken we ook niet van tevoren bekend. Als de PvdA het zelf wil, moet ze het bekendmaken maar ik vind het geen must. Deze verkiezingen gaan over partij-programma's.
pi_7873364
Als de PvdA blijkens alle peilingen veel kans maakt de grootste partij te worden, vind ik het een verplichting aan de kiezer om duidelijk te maken wie de premierskandidaat is. Hoe vervelend dat ook is, want dan worden ze natuurlijk beschuldigd van arrogantie.
It is much easier to be critical than to be correct.
  maandag 13 januari 2003 @ 14:41:16 #42
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_7873366
quote:
Op maandag 13 januari 2003 14:38 schreef SCH het volgende:
Ik vind de andere ministers misschien nog wel belangrijker dan de mp en die maken we ook niet van tevoren bekend. Als de PvdA het zelf wil, moet ze het bekendmaken maar ik vind het geen must. Deze verkiezingen gaan over partij-programma's.
Precies en alle andere partijen zijn zo hypocriet hierover. Korte termijn geheugen hebben ze ook last van geloof ik.
pi_7873487
quote:
Op maandag 13 januari 2003 14:36 schreef Kimmie het volgende:

[..]

Een dergelijke vraag wordt eigenlijk pas interessant als een partij kans maakt om de grootste te worden. Het is misschien realistisch te veronderstellen dan de LPF dit niet gaat redden. Vandaar de ophef over de PvdA. Ik zou het ook niet gek vinden als Herben bekend zou maken wie hij op het oog heeft. Maar niemand zal het hem op dit moment in het belang van de verkiezingen vragen lijkt mij.

Maar ja, dat is het 'leuke' aan deze kwestie... Het was ook voor de PvdA tot anderhalve week geleden volstrekt niet aan de orde. Ook daarom lijkt het me niet zinvol nu krampachtig iemand aan te moeten wijzen. Nogmaals, volgens mij zijn het vooral andere partijen die duidelijkheid willen en niet de eigen achterban/kiezer.

Indien je geen vertrouwen hebt dat de PvdA tijdens de formatie van een nieuwe regering geen geschikte premier kan vinden dan moet je niet op de PvdA stemmen. Simpel.

maandag 13 januari 2003 @ 14:55:07 #44
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_7873617
quote:
Op maandag 13 januari 2003 14:47 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Indien je geen vertrouwen hebt dat de PvdA tijdens de formatie van een nieuwe regering geen geschikte premier kan vinden dan moet je niet op de PvdA stemmen. Simpel.

Jep

Gezien het verleden, is dit bij de PvdA wel in goede handen.

maandag 13 januari 2003 @ 14:58:33 #45
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_7873681
quote:
Wouter Bos heeft dat ook nog eens benadrukt door te zeggen: "Als de kiezer vindt dat we nog niet klaar zijn om te regeren, dan moeten ze niet op ons stemmen". (of iets in die geest).

btw Ik hoop Kok

pi_7873690
quote:
Op maandag 13 januari 2003 14:55 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Jep

Gezien het verleden, is dit bij de PvdA wel in goede handen.

Ja.. we zijn 'PRINS' Melkert nog niet vergeten...
  maandag 13 januari 2003 @ 15:06:16 #47
2957 Meister
Food & Beverage Consumer
pi_7873810
Klopt als een bus. Het zijn volgens mij ook voornamelijk lieden die toch niet van plan zijn om (ooit) PvdA te stemmen die er het hardst om roepen, en alvast proberen mogelijke kandidaten af te zeiken op grond van uiterlijk, wat uiteraard heel belangrijk is (als je een vrouw bent, tenminste) . En vergeet natuurlijk niet en passant even tegen Melkert te schoppen, niet dat er een reden is om aan te nemen dat hij nog kandidaat zou zijn, of zo.
  maandag 13 januari 2003 @ 15:13:48 #48
9756 Dentist
Toept over...
pi_7873930
quote:
Op maandag 13 januari 2003 14:41 schreef Meneer_Aart het volgende:
Als de PvdA blijkens alle peilingen veel kans maakt de grootste partij te worden, vind ik het een verplichting aan de kiezer om duidelijk te maken wie de premierskandidaat is. Hoe vervelend dat ook is, want dan worden ze natuurlijk beschuldigd van arrogantie.
Juist om die reden vind ik het geen verplichting. Het is het politieke spel dat weer leuk gespeeld wordt. Kennelijk is Bos als persoon toch moeilijker aan te pakken dan menig partij had gedacht?

De PvdA wordt onder druk gezet een kandidaat te noemen, waar de overige partijen vervolgens op twee manieren op kunnen hakken. Op de eerste plaats natuurlijk op de 'regenteske arrogantie' en op de tweede plaats op de kandidaat zelf. Een hinderlaag waar de PvdA dus maar beter niet in kan lopen....

Overigens, zoals Bos terecht opmerkt, andere dingen zijn op dit moment belangrijker. Verder vind ik het volstrekt ongeloofwaardig als de partijen aan de ene kant 'inhoud' preken en aan de andere kant om 'poppetjes' vragen..

Ik hoop dat, mocht de PvdA uberhaupt een premier leveren, ze deze op dezelfde wijze als Bos aanstellen, middels een stemming onder de leden.

D

maandag 13 januari 2003 @ 15:22:58 #49
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_7874069
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  maandag 13 januari 2003 @ 15:26:47 #50
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_7874126
quote:
Op maandag 13 januari 2003 15:22 schreef Hik het volgende:
Wie wordt PvdA-premier als Bos niet wil?
Daar wordt al sinds 9-1 niet meer gereageerd, dus lijkt het me handiger om die andere te sluiten en mensen daar te verwijzen naar dit topic.
De mensen zijn gek geworden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')