Egypte daartegen.quote:Op zondag 5 januari 2020 22:20 schreef Historygoodd het volgende:
[..]
Rusland werkt samen met Turkije dus Rusland kun je al afschrijven. De rest van die landen stellen niets voor en hebben het er niet voor over om in een all-out conflict te komen met de Turken.
De schilder thomas luny ookquote:Op zondag 5 januari 2020 23:58 schreef WammesWaggel het volgende:
To the shores of Tripoli
De USMC is er groot mee geworden.
Ik word er na tig jaar nog steeds geen wijs uit, misschien omdat het inderdaad gecompliceerd is óf omdat ik traag van begrip ben óf omdat de media mistgordijnen blijven opwerpen óf omdat de gevormde gelegenheids-allianties sneller veranderen als een toverbal.quote:Op maandag 6 januari 2020 09:55 schreef Hathor het volgende:
Beetje gecompliceerd wel, in Syrie werken de Turken samen met de Russen toch? Als ze nu in Libie de regering te hulp schieten, komen ze dan niet ineens recht tegenover diezelfde Russen te staan die in de hoek van die Haftar zitten?
Je moet nooit je piemel in een wespennest stoppen.quote:Op maandag 6 januari 2020 16:37 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Ik word er na tig jaar nog steeds geen wijs uit, misschien omdat het inderdaad gecompliceerd is óf omdat ik traag van begrip ben óf omdat de media mistgordijnen blijven opwerpen óf omdat de gevormde gelegenheids-allianties sneller veranderen als een toverbal.
De Turken gaan naar Libië om premier Fayez al-Sarraj te steunen.
Sarraj, die de door de VN erkende regering leidt, had eind vorige maand om hulp gevraagd aan de Turken.
Na de val van dictator Kadhafi in 2011 ontbrandde in Libië een strijd om de macht.
Drie jaar later keerde de 75-jarige oud-generaal Haftar, die onder Kadhafi was verbannen, terug naar Libië met als doel de macht over te nemen.
Haftar wordt daarbij gesteund door onder meer Egypte, Rusland en de Verenigde Arabische Emiraten.
In deze video leggen we het uit:
> https://nos.nl/artikel/23(...)emier-te-helpen.html
[ afbeelding ]
Zo te zien een hopeloze taak voor de Turken .. [ afbeelding ]
want die zijn de blauwen
Die kleuren zeggen niet zoveel, net zoals in Syrië. Niet overal is het leefbaar/bewoonbaar, dus als je naar de bevolkingsverdeling kijkt, zie je dat de mensen vooral langs de kust wonen.quote:Op maandag 6 januari 2020 16:37 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Zo te zien een hopeloze taak voor de Turken .. [ afbeelding ]
want die zijn de blauwen
Dat ligt hierquote:Op maandag 6 januari 2020 16:42 schreef Monypolyisluek het volgende:
Ondertussen is Sirte ingenomen door Haftar.
Mijn idee, groot gaas over een wespennest spannen en niemand heeft er nog last van.quote:Op maandag 6 januari 2020 16:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je moet nooit je piemel in een wespennest stoppen.
Helaas hebben wij dat wel gedaan in het MO.
Het klopt dat er zo goed als geen mensen leven in dat woestijn gebied. Alleen je vergeet wel de olie. Het is niet voor niets zo dat Frankrijk en Rusland daar aanwezig zijn. In Libië heb je heel veel olie.quote:Op maandag 6 januari 2020 16:52 schreef zarGon het volgende:
[..]
Die kleuren zeggen niet zoveel, net zoals in Syrië. Niet overal is het leefbaar/bewoonbaar, dus als je naar de bevolkingsverdeling kijkt, zie je dat de mensen vooral langs de kust wonen.
[ afbeelding ]
Grote delen van 'rood' stelt dus weinig voor.
Ok, maar er zijn ook meerdere Kessels te zien.quote:Op maandag 6 januari 2020 16:52 schreef zarGon het volgende:
[..]
Die kleuren zeggen niet zoveel, net zoals in Syrië. Niet overal is het leefbaar/bewoonbaar, dus als je naar de bevolkingsverdeling kijkt, zie je dat de mensen vooral langs de kust wonen.
[ afbeelding ]
Grote delen van 'rood' stelt dus weinig voor.
Daar ga je waarschijnlijk en helaas wel gelijk in krijgen, die indruk heb ik ook.quote:Op maandag 6 januari 2020 16:57 schreef Monypolyisluek het volgende:
Ondertussen stuurt Turkije ook zijn geheimdienst MIT naar Libië.
https://see.news/turkey/
Buiten dit alles om denk ik wel dat de boel snel zal escaleren in Libië aangezien Erdogan een luitenant generaal de taak heeft gegeven om Haftar te temmen.
De Grieken en Cyprioten zijn boos omdat aan de militaire inzet van Turkije in Libië een deal ten grondslag ligt waarin delen van de Exclusieve Economische Zones van zowel Griekenland en Cyprus in de middellandse zee worden verdeeld tussen Turkije en Libië. Niet geheel toevallig mogelijk rijk aan aardgas.quote:Op vrijdag 27 december 2019 13:15 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Onbekend maar wel boos
- Griekenland
- Cyprus
Ja bedanktquote:Op dinsdag 7 januari 2020 14:34 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
De Grieken en Cyprioten zijn boos omdat aan de militaire inzet van Turkije in Libië een deal ten grondslag ligt waarin delen van de Exclusieve Economische Zones van zowel Griekenland en Cyprus in de middellandse zee worden verdeeld tussen Turkije en Libië. Niet geheel toevallig mogelijk rijk aan aardgas.
Turkije erkent daarmee/zodoende de soevereiniteit van zowel Griekenland als Cyprus niet (dat laatste deden ze denk ik al niet gegeven de bezetting van het noorden).
Ah, dat is wel nuttig om te weten, ja. Thanks.quote:Op dinsdag 7 januari 2020 14:34 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
De Grieken en Cyprioten zijn boos omdat aan de militaire inzet van Turkije in Libië een deal ten grondslag ligt waarin delen van de Exclusieve Economische Zones van zowel Griekenland en Cyprus in de middellandse zee worden verdeeld tussen Turkije en Libië. Niet geheel toevallig mogelijk rijk aan aardgas.
Turkije erkent daarmee/zodoende de soevereiniteit van zowel Griekenland als Cyprus niet (dat laatste deden ze denk ik al niet gegeven de bezetting van het noorden).
sterke analysequote:Op dinsdag 7 januari 2020 14:46 schreef Twiitch het volgende:
Veel gezeik om niks. Het Turkse leger is helemaal niet in staat om een langdurig overzees conflict uit te vechten. Het is geen C&C waar je een heel leger op je bootjes zet, naar de andere kant vaart en dan klaar bent. Elk conflict ver buiten jouw eigen grenzen is een gigantische logistieke operatie, er zijn maar een paar landen ter wereld die dat kunnen en daar hoort Turkije niet bij.
Het zal bij wat symbooltroepen rond Tripoli blijven.
Ja die wil je niet tegenkomen.quote:Op woensdag 8 januari 2020 00:09 schreef Monypolyisluek het volgende:
Erdogan stuurt onder tussen Turkse commando troepen richting Libië:
De rol van Italië wordt hier toegelicht, door een Nederlandse ex-diplomaat meen ik.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 09:04 schreef AgLarrr het volgende:
Ik volg dit echt met verwondering. Gisteren was Haftar in Rome op uitnodiging van de Italiaanse permier. De Italianen steunen de erkende Libische regering maar proberen te bemiddelen nu ze zien dat Haftar niet zomaar weg zal zijn. Gegeven de culturele legacy van de Italianen pogen ze nu de rol van 'onafhankelijke' bemiddelaar te bemachtigen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |