abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190626007
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic.
Wanneer je net begint met proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes:
Freya
IVF
PCOS

Vitamine info (van Isla)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
------------------------------------------------------------------

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Ronderotonde
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
MaJo
SPOILER
Barreltje
SPOILER
Gaddle
SPOILER
AN.
SPOILER
-------------------------------------------------------------

Belangrijke data

In het vorige topic uitgezwaaid:

[ Bericht 3% gewijzigd door SQ op 20-01-2020 14:04:25 ]
pi_190626020
Als er iets gewijzigd moet worden dan graag even een quote of DM!
pi_190626463
Cygne :*
  dinsdag 24 december 2019 @ 11:11:06 #4
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_190626825
Ach, wat naar weer! Heel veel sterkte gewenst :*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_190635380
Sterkte aan Cygne :* wat verdrietig
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_190635412
Hebben jullie de 2Doc-documentaire 'Heb je kinderen?' gezien? Is op 9 december uitgezonden en nu nog terug te kijken.
Ik heb 'm net zitten kijken en er kwamen veel herinneringen boven, met name het eerste gedeelte, aan de puncties, de hormonen, de angst/hoop/wanhoop.

En toen ik daar aan dacht, realiseerde ik me dat ik deze periode van het jaar ook ronduit kut vond. De feestdagen en aan het einde van het jaar weer de realisatie met lege handen te staan. Soms ook zo weinig hoop te hebben voor het nieuwe jaar. Dus heel veel sterkte en liefs voor iedereen in dit topic die het nu moeilijk heeft :*
pi_190636643
Lieve dames, zo op kerstavond wil ik jullie graag een hart onder de riem steken. Ons traject is zo oneerlijk en doet rond de feestdagen nog eens extra pijn. Ik denk aan jullie en hoop met heel mijn hart dat jullie volgende kerst net zo'n wonder onder de boom hebben.
pi_190637146
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 21:36 schreef BobbyMcGee het volgende:
Hebben jullie de 2Doc-documentaire 'Heb je kinderen?' gezien? Is op 9 december uitgezonden en nu nog terug te kijken.
Ik heb 'm net zitten kijken en er kwamen veel herinneringen boven, met name het eerste gedeelte, aan de puncties, de hormonen, de angst/hoop/wanhoop.

En toen ik daar aan dacht, realiseerde ik me dat ik deze periode van het jaar ook ronduit kut vond. De feestdagen en aan het einde van het jaar weer de realisatie met lege handen te staan. Soms ook zo weinig hoop te hebben voor het nieuwe jaar. Dus heel veel sterkte en liefs voor iedereen in dit topic die het nu moeilijk heeft :*
Gezien, inderdaad. Inderdaad wel herkenbaar.

En ook elk oudjaar zeggen: volgend jaar met een kindje erbij.

Afspraak met de gynaecoloog was fijn. Hele lieve vrouw die luisterde en met ons mee dacht. Ze stond wel open voor genetisch testen van het kindje maar dat is lastig omdat ze het weefsel van mij en het kindje waarschijnlijk niet van elkaar kunnen onderscheiden en dan gaan ze mijn chromosomen testen. Ze heeft ook geregeld dat de curettage vrijdag al kan.

Verloskundige was wel naar. Moest eerst intake van bijna een uur daarna pas echo, maar er was ook uitloop dus nog 40 minuten moeten wachten. Allemaal overmacht, maar toch. Toen ik ging liggen zei ik dat ik zo bang was dat het hartje gestopt weer gestopt was. 'Maar meestal gaat het gewoon goed hoor!', zei ze. Maar ja, niet dus. Verander meestal maar in 'nooit' bij ons. In het geval van spontane zwangerschappen dan.
pi_190637282
Wat fijn dat je vrijdag al terecht kan. Hopelijk kom je de kerstdagen een beetje door.. En die verloskundige was idd niet heel tactisch, jeetje.. :*
  woensdag 25 december 2019 @ 11:25:18 #10
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190642826
Eerst een uur intake? Wat stom zeg. Waarom kijken ze niet eerst gewoon even...

Fijn dat je vrijdag al kan, sterkte deze stomme feestelijke dagen :* .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_190643201
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2019 11:25 schreef Lemijn het volgende:

Fijn dat je vrijdag al kan, sterkte deze stomme feestelijke dagen :* .
Dat kon écht niet anders ingepland. De vk die intake deed, maakte zelf geen echo's.

Vorig jaar ging het ook al precies zo.
  woensdag 25 december 2019 @ 11:47:54 #12
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_190643217
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2019 11:25 schreef Lemijn het volgende:
Dit. Bij ons hebben ze de intake onderbroken omdat er op dat moment even plek was bij de echoscopiste (lees: ze maakte tijd tussen twee afspraken).Jammer dat ze niet zo met je meedachten :* Dan ga je je andere arts nóg meer waarderen!

Sterkte met deze dagen (en alle moeilijke die volgen), ook voor de andere dames hier :*
  Manager PR/Moderator woensdag 25 december 2019 @ 12:04:36 #13
269689 crew  Viv
pi_190643479
quote:
1s.gif Op woensdag 25 december 2019 11:46 schreef Cygne het volgende:
Dat kon écht niet anders ingepland. De vk die intake deed, maakte zelf geen echo's.

Vorig jaar ging het ook al precies zo.
Ze hadden afgelopen maandag toch ook gewoon géén intake kunnen doen? En bij een goede echo (die 95% kans op een niet-ziek kindje zou betekenen) pas een intake doen, eventueel op een andere dag? Met jouw voorgeschiedenis mogen ze écht wel een beetje maatwerk leveren, en al helemaal geen algemeenheden verkondigen over de kans op een kloppend hartje terwijl dat niet van toepassing is bij jou. :( :*
  woensdag 25 december 2019 @ 12:14:48 #14
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190643616
Wat Vivi zegt. Al kan ik me voorstellen dat ingaan tegen hun standaard manier van werken ook energie kost. Ik gun je hulpverleners die uit zichzelf nadenken of hun werkwijze past bij jouw situatie. Dat geldt altijd en voor iedereen trouwens, maar jij komt bepaald niet blanco binnen. Dat weten ze toch?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_190644384
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2019 12:04 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ze hadden afgelopen maandag toch ook gewoon géén intake kunnen doen? En bij een goede echo (die 95% kans op een niet-ziek kindje zou betekenen) pas een intake doen, eventueel op een andere dag? Met jouw voorgeschiedenis mogen ze écht wel een beetje maatwerk leveren, en al helemaal geen algemeenheden verkondigen over de kans op een kloppend hartje terwijl dat niet van toepassing is bij jou. :( :*
Ja nee want druk en kerst en het was termijnecho dus dan moest de intake eerst.

Bij de intake wilden ze ook praten over hoe ik dan de bevalling straks voor me zag. Eh tja..

De gynaecoloog werd er ook een beetje naar van dat ik me genoodzaakt had gevoeld naar Utrecht te moeten. Dus die zei dat ik de volgende keer een verwijzing van de huisarts mocht vragen en dan maar gewoon daar onder behandeling. Het maakt me wel verdrietig dat de praktijk waar ik me zo veilig heb gevoeld tijdens de zwangerschap en bevalling van Wolf me dat nu niet meer kan bieden. Te moeilijk dossier, denk ik.
  Moderator woensdag 25 december 2019 @ 12:59:19 #16
382129 crew  Donna
pi_190644406
Ik ben het er ook mee eens. Sinds mijn eerste missed abortion mocht ik al een soort van 'kiezen' na hoeveel echo's in een intake wou. Juist met jouw situatie kunnen ze dat toch een beetje aanpassen? Het is niet dat je daar blanco zit, dus hoe hoognodig is zo'n intake nou? Alles staat toch in de computer. }:|
  Moderator woensdag 25 december 2019 @ 13:00:35 #17
382129 crew  Donna
pi_190644425
Oh je hebt al gereageerd. Sorry.
Ik kan me er altijd zo aan ergeren. Als het dus zo niet soepel loopt bij zulke dingen.
Veel sterkte vrijdag. :*
pi_190644472
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2019 12:59 schreef Donna het volgende:
Ik ben het er ook mee eens. Sinds mijn eerste missed abortion mocht ik al een soort van 'kiezen' na hoeveel echo's in een intake wou. Juist met jouw situatie kunnen ze dat toch een beetje aanpassen? Het is niet dat je daar blanco zit, dus hoe hoognodig is zo'n intake nou? Alles staat toch in de computer. }:|
Ze vonden de vroege echo waar ik om vroeg ook niet nodig 'Je hebt nu geen bbz, met 7.5 week hebben wij pas de eerste mogelijkheid voor echo.'

Dit was de vorige zwangerschap, die ging al heel vroeg mis. Toen ik mailde om de afspraak af te zeggen kreeg ik terug: 'Geen probleem, afspraak gecanceld, dossier gesloten.'

En het is misschien standaard werkwijze en voor hen gewoon werk. Maar ik zit daar bij die intake met een hartslag van 130, stijf van de stress. En dan achteraf denken dat dit toch niet zo heel tof is op deze manier.
pi_190645032
Je mag dit best wel even terugkoppelen naar hun, Cygne. Jij hebt er geen drol meer aan, maar ik vind dat ze op z'n minst mogen weten wat het met je doet. Dat je je zo veilig hebt gevoelt met de begeleiding bij Wolf, maakt het in mijn ogen alleen maar erger. En wie weet dat ze dan bij een ander met een moeilijk dossier nog even kunnen terug denken aan die mevrouw die ze zo ontzettend te kort hebben gedaan en een stapje meer denken vanuit zorg ipv protocol. Triest dat het zo gaat. ;(

En voor alle anderen in dit topic ook een extra knuffel voor de feestdagen. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_190645081
quote:
1s.gif Op woensdag 25 december 2019 13:33 schreef Nanuke het volgende:
Je mag dit best wel even terugkoppelen naar hun, Cygne. Jij hebt er geen drol meer aan, maar ik vind dat ze op z'n minst mogen weten wat het met je doet. Dat je je zo veilig hebt gevoelt met de begeleiding bij Wolf, maakt het in mijn ogen alleen maar erger. En wie weet dat ze dan bij een ander met een moeilijk dossier nog even kunnen terug denken aan die mevrouw die ze zo ontzettend te kort hebben gedaan en een stapje meer denken vanuit zorg ipv protocol. Triest dat het zo gaat. ;(

En voor alle anderen in dit topic ook een extra knuffel voor de feestdagen. :*
Ik heb in januari een gesprek met de verloskundige die bij de bevalling van Wolf was. Dan ga ik dat zeker terugkoppelen.
pi_190646176
Sterkte deze ‘feest’dagen Cygne. Gelukkig had je wel een fijne gynaecoloog.
pi_190651074
Veel sterkte allemaal met de kerstdagen. De kerstdagen zijn het zwaarst. Veel kinderen op tv, reclames van de Albert Heijn, Macdonalds en Plus over kinderen en volledige gezinnen. Denk maar zo: oud en nieuw luid een nieuw jaar in met nieuwe rondes en nieuwe kansen. Het is slechts een kwestie van tijd.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  woensdag 25 december 2019 @ 22:22:27 #23
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_190651919
quote:
1s.gif Op woensdag 25 december 2019 21:24 schreef firefly3 het volgende:
Veel sterkte allemaal met de kerstdagen. De kerstdagen zijn het zwaarst. Veel kinderen op tv, reclames van de Albert Heijn, Macdonalds en Plus over kinderen en volledige gezinnen. Denk maar zo: oud en nieuw luid een nieuw jaar in met nieuwe rondes en nieuwe kansen. Het is slechts een kwestie van tijd.

:')
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_190655468
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2019 22:22 schreef Barreltje het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:')
_O-
  Moderator woensdag 1 januari 2020 @ 22:38:52 #25
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_190836570
Gelukkig nieuw jaar allemaal! Ik hoop voor ons allemaal dat onze grootste wens uitkomt in 2020 O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')