de kracht van uitzetting is dusdanig dat het praktisch niet tegen te houden is.quote:Op zondag 22 december 2019 07:44 schreef TR08 het volgende:
Expansie lussen zijn het antwoord op jouw probleem en een paar mm uitzetting is helemaal niet vreemd.
In installaties waar ik kom is 100mm uitzetting en meer ook niet gek. Thermische uitzetting doe je niets tegen. Je kunt het alleen op de juiste manier ruimte geven en begeleiden. Als het jou wel lukt het tegen te houden scheurt vanzelf je leiding een keer.
Of perskoppelingquote:Op woensdag 25 december 2019 21:38 schreef Ou-Tannu het volgende:
alle verbindingen kwa leiding werk waar je niet meer bij kan ( overheen getegelt etc ) mogen toch nooit met knel maar dienen toch altijd gesoldeerd te worden? of dit inmiddels alweer ouderwetsch
Mooi dat je je probleem opgelost is en dat je de oplossing hier nog komt meldenquote:Op zondag 9 februari 2020 16:52 schreef Nas78 het volgende:
Ik vergat het bijna, maar nogmaals allen bedankt voor de input. Ik heb uiteindelijk een U gebogen van zachtkoperen buis en dat met 2 'sokken' tussen de vaste leiding in gesoldeerd. Lijkt goed te werken vooralsnog. De U vangt mooi de paar mm expansie op.
Moet ik dit topic nu zelf sluiten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |