quote:
Op dinsdag 24 december 2019 23:04 schreef bleiblei het volgende:De meest betrouwbare scanner die ik in mijn handen heb gehad was die van mijn schoonpa uit de 5 euro bak

. Die gaf 100% spot on aan of er iets zat. Moest je alleen wel ff zelf nadenken of het betonstaal, een leiding of een spijker kon zijn

. Al die zelfcalibrerende ondingen van o.a.
Bosch blauw en
Laserliner heb je geen reet aan.
Mijn zeer goedkope apparaat geeft waarschijnlijk zogenoemde valspositieve uitslagen: Hij meet in dit geval leidingen die er niet zijn.
Na de kerst teruggekomen met een iets duurder apparaat (maar zeker geen hoogvlieger) van een familielid. Die meet geen leidingen maar blijkt bij een aantal bekende leidingen in huis zogenoemde valsnegatieve uitslagen te geven: Er zitten wel leidingen maar hij ziet ze niet.
Dus of ze slaan te snel uit, of ze missen juist leidingen :-)
Met mijn zeer goedkope apparaatje heb ik het meeste wel gevonden. Nu heeft die waarschijnlijk moeite met wat ijzer dat in de muur zit. Ik ga die leidingen frezen een dag voordat ik met een loodgieter heb afgesproken voor een andere klus: Als ik geen leiding haak, kan hij andere leidingen aanleggen en anders gaat hij repareren wat ik kapot heb gefreesd