abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 december 2019 @ 19:24:35 #1
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_190561274
The Witcher (TV Series 2019– ) - IMDb

The Witcher is een Amerikaanse televisieserie voor streamingdienst Netflix. De serie werd bedacht door Lauren Schmidt Hissrich en is gebaseerd op de gelijknamige boekenserie van de Poolse fantasyschrijver Andrzej Sapkowski. Het eerste seizoen van de serie kwam op 20 december 2019 beschikbaar. Je kan The Witcher ook kennen van het gelijknamige computerspel.

The Witcher volgt het verhaal van de muteerde monsterjager Geralt van Rivia, een eenling die moeite heeft om zijn plek in de wereld te vinden. Wanneer het lot hem naar een krachtige tovenares en een jonge prinses brengt, moet het drietal zich een weg zien te banen door het veranderlijke continent.

vrijdag 20 december 2019 @ 19:26:19 #2
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_190561309
Heb nu 2 afleveringen gezien en ben er wel over te spreken. Ken de boeken verder niet dus het is in de eerste afleveringen wel even wennen aan de hoeveelheid personages die worden geïntroduceerd. Een Netflix original, dus alle afleveringen staan meteen online, dat is jammer voor de discussie maar ik denk dat deze serie wel een eigen topic hoort te krijgen.
pi_190561519
Niet zo slecht als ik dacht, maar nog steeds overdreven sjw sneeuwvlokjes zoveel mogelijk gekleurde acteurs er in.. knap, gezien dat totaal niet overeenkomt met de boeken en in principe blank middeleeuws Polen.

Bovenstaande is objectief bekeken notabene, in letterlijk iedere scène zit een neger, dat is gewoon overdreven.

Verder als ik gewoon kijk boeit het me niet zo vanwegekwaliteit acteerwerk / de beelden etc. en Cavill die toch echt wel z’n best doet om Geralt recht aan te doen.
  Forum Admin vrijdag 20 december 2019 @ 20:03:03 #4
35723 crew  GGMM
pi_190561905
Veel te veel negers in deze serie, jammer.

Nee grapje, ik ga hem zeker kijken. :) Een 9,5 op imdb!
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  vrijdag 20 december 2019 @ 20:05:31 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_190561946
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 19:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Niet zo slecht als ik dacht, maar nog steeds overdreven sjw sneeuwvlokjes zoveel mogelijk gekleurde acteurs er in.. knap, gezien dat totaal niet overeenkomt met de boeken en in principe blank middeleeuws Polen.

Bovenstaande is objectief bekeken notabene, in letterlijk iedere scène zit een neger, dat is gewoon overdreven.

Verder als ik gewoon kijk boeit het me niet zo vanwegekwaliteit acteerwerk / de beelden etc. en Cavill die toch echt wel z’n best doet om Geralt recht aan te doen.
Ik begin moe te worden van het verplichte sjw gehalte van Netflix en hun grwoonte om iedere historische Europese figuur door een kleurling te vertolken. Zal het binnenkort afzeggen
The End Times are wild
  vrijdag 20 december 2019 @ 20:13:51 #6
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_190562092
Dat sjw gezeik mag elders gevoerd worden.
pi_190562952
Nog geen 5 reacties verder en het topic wordt al gekaapt met sjw-gejank. Tieft op naar NWS.

Net eerste aflevering gezien en vond hem erg wennen. Stuk lastiger om in te komen dan bv GoT. Ga de tweede aflevering kijken maar nog niet heel hyped.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_190563048
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 20:57 schreef Fok-it het volgende:
Nog geen 5 reacties verder en het topic wordt al gekaapt met sjw-gejank. Tieft op naar NWS.

Net eerste aflevering gezien en vond hem erg wennen. Stuk lastiger om in te komen dan bv GoT. Ga de tweede aflevering kijken maar nog niet heel hyped.
Ik ga hem als ik straks Irishmen afgekeken heb kijken.
Ik ben fan van de boeken reeks en hopelijk gaat het verplichte neger gehalte niet irriteren.
  vrijdag 20 december 2019 @ 21:06:52 #9
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_190563163
ga ook zo kijken wel jammer dat Netflix zoveel propaganda erdoor doet.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_190563185
quote:
Yea typisch weer.

Prima eerste aflevering, aardige verfilming van 1 vd eerste verhalen uit de eerste verhalenbundel in ieder geval (het Geralt gedeelte).
  vrijdag 20 december 2019 @ 21:24:23 #11
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_190563564
quote:

Waarom? gaat hier toch over een serie mogen mensen toch prima een mening over hebben? nieuws lijkt me voor nieuws niet voor het bespreken van een Netflix serie.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_190563742
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 21:24 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]

Waarom? gaat hier toch over een serie mogen mensen toch prima een mening over hebben? nieuws lijkt me voor nieuws niet voor het bespreken van een Netflix serie.
Prima Mikey. Niet kijken dan hoor. Er speelt een donkere acteur in!!
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Forum Admin vrijdag 20 december 2019 @ 21:36:14 #13
35723 crew  GGMM
pi_190563802
Net even de eerste aflevering gezien.

Vooral de openingsscène is tof, waarin hij met een boos moerasmonster vecht. Ook cool dat hij een heks is blijkbaar :) En tof hoe die tovenaar een onzichtbare muur toverde _O_

Wel jammer van die negers, dat is historisch niet accuraat.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  vrijdag 20 december 2019 @ 21:49:49 #14
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_190564146
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 21:36 schreef GGMM het volgende:

Ja ergerde ik me ook aan. Iedereen weet dat negers niet bestaan in fantasy. :( :(
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_190564236
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 21:36 schreef GGMM het volgende:
Net even de eerste aflevering gezien.

Vooral de openingsscène is tof, waarin hij met een boos moerasmonster vecht. Ook cool dat hij een heks is blijkbaar :) En tof hoe die tovenaar een onzichtbare muur toverde _O_

Titel ;)

Witch, daar is geen mannelijk woord voor. Wiedzma/Wiedzmin.
Warlock komt wel in de buurt lijkt me of Hexer ofzo?
pi_190564290
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 21:49 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ja ergerde ik me ook aan. Iedereen weet dat negers niet bestaan in fantasy. :( :(
Het is een slavische setting. Geef je een moer om authenticiteit, dan gooi je er simpelweg geen negers in. Op dezelfde fiets laat je Shaka Zulu niet gespeeld worden door Brad Pitt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2019 21:58:43 ]
  Admin vrijdag 20 december 2019 @ 21:59:29 #17
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_190564417
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2019 21:55 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Het is een Slavische setting. Geef je een moer om authenticiteit, dan gooi je er simpelweg geen negers in. Op dezelfde fiets laat je Shaka Zulu niet gespeeld worden door Brad Pitt.
Het gaat over witchers, gebochelden, Hobbits, tovenaars, Mary poppins, dwergen, soort weerwolven maar neeeeee, de neger is vreemd 8)7
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  vrijdag 20 december 2019 @ 22:05:34 #18
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_190564606
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 21:59 schreef yvonne het volgende:

[..]

Het gaat over witchers, gebochelden, Hobbits, tovenaars, Mary poppins, dwergen, soort weerwolven maar neeeeee, de neger is vreemd 8)7
Als het gaat over de Poolse/slavische mythologische wereld dan is het heel logisch dat daar dwergen, witchers etc. inzitten. Zo zal het in de beleving van de mensen die deze verhalen vertelden en aanhoorden er ook uitgezien hebben. Maar zonder negers dus idd.

Net als je een middeleeuws Duits sprookje van Hans en Grietje hebt. Daar komt ook een heks in voor. Dan is het toch raar als Hans een neger is. Zo is de setting nu eenmaal niet. Dat staat er los van dat heksen niet bestaan.
The End Times are wild
pi_190564672
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 22:05 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als het gaat over de Poolse/slavische mythologische wereld dan is het heel logisch dat daar dwergen, witchers etc. inzitten. Zo zal het in de beleving van de mensen die deze verhalen vertelden en aanhoorden er ook uitgezien hebben. Maar zonder negers dus idd.

Net als je een middeleeuws Duits sprookje van Hans en Grietje hebt. Daar komt ook een heks in voor. Dan is het toch raar als Hans een neger is. Zo is de setting nu eenmaal niet. Dat staat er los van dat heksen niet bestaan.
100 procent eens. Het is een ziekelijk iets in de westerse filmwereld. Je ziet toch ook geen Mexicanen in een Bollywood.
Het slaat nergens op.
pi_190564733
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 22:05 schreef LXIV het volgende:
De authenticiteit is belangrijk voor het kunnen aannemen van het verhaal. Alles is slavisch (met her en der wat middeleeuwse tintjes uit West-Europa): de architectuur, de talen, de humor, de kledij, de culturele eigenschappen van de karakters.... Als je in die setting negers laat rondlopen veroorzaakt dat een 'storing' in de beleving van de historische fantasie.

Kijk, in het spel hebben ze Engelse accentjes, maar dat past prima bij het middeleeuwse sfeertje:

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2019 22:13:24 ]
pi_190564822
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 22:09 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

De authenticiteit is belangrijk voor het kunnen aannemen van het verhaal. Alles is slavisch: de architectuur, de talen, de humor, de culturele eigenschappen van de karakters.... Als je in die setting negers laat rondlopen veroorzaakt dat een 'storing' in de beleving van de historische fantasie.
Ja het is een irritatie punt wat een goede serie tot een redelijke kan maken en ik snap de makers dan dus niet.
  vrijdag 20 december 2019 @ 22:12:55 #22
358523 IkStampOpTacos
pi_190564835
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 22:09 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

De authenticiteit is belangrijk voor het kunnen aannemen van het verhaal. Alles is slavisch (met her en der wat middeleeuwse tintjes uit West-Europa): de architectuur, de talen, de humor, de culturele eigenschappen van de karakters.... Als je in die setting negers laat rondlopen veroorzaakt dat een 'storing' in de beleving van de historische fantasie.

Kijk, in het spel hebben ze wel wat West-Europees
Dwergen, elven, trollen enz. zijn niet 'Slavisch', dus waar heb je het over met "alles is Slavisch". :')
-
pi_190564860
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 22:12 schreef Duveldrinker het volgende:
Ja het is een irritatie punt wat een goede serie tot een redelijke kan maken en ik snap de makers dan dus niet.
GoT had het beter door: In The North waren ze blank en aan de andere kant van de zee bruin. Zoals het hoort.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2019 22:14:19 ]
  FOK!Babe vrijdag 20 december 2019 @ 22:14:11 #24
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_190564864
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 22:12 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Dwergen, elven, trollen enz. zijn niet 'Slavisch', dus waar heb je het over met "alles is Slavisch". :')
Die komen natuurlijk traditioneel absoluut uit die folklore en zijn dus wel degelijk Slavisch.
  vrijdag 20 december 2019 @ 22:15:50 #25
358523 IkStampOpTacos
pi_190564904
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 december 2019 22:14 schreef Ian_Nick het volgende:

[..]

Die komen natuurlijk traditioneel absoluut uit die folklore en zijn dus wel degelijk Slavisch.
Zoals waar dan?
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')