Ik begin moe te worden van het verplichte sjw gehalte van Netflix en hun grwoonte om iedere historische Europese figuur door een kleurling te vertolken. Zal het binnenkort afzeggenquote:Op vrijdag 20 december 2019 19:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Niet zo slecht als ik dacht, maar nog steeds overdreven sjw sneeuwvlokjes zoveel mogelijk gekleurde acteurs er in.. knap, gezien dat totaal niet overeenkomt met de boeken en in principe blank middeleeuws Polen.
Bovenstaande is objectief bekeken notabene, in letterlijk iedere scène zit een neger, dat is gewoon overdreven.
Verder als ik gewoon kijk boeit het me niet zo vanwegekwaliteit acteerwerk / de beelden etc. en Cavill die toch echt wel z’n best doet om Geralt recht aan te doen.
Ik ga hem als ik straks Irishmen afgekeken heb kijken.quote:Op vrijdag 20 december 2019 20:57 schreef Fok-it het volgende:
Nog geen 5 reacties verder en het topic wordt al gekaapt met sjw-gejank. Tieft op naar NWS.
Net eerste aflevering gezien en vond hem erg wennen. Stuk lastiger om in te komen dan bv GoT. Ga de tweede aflevering kijken maar nog niet heel hyped.
Yea typisch weer.quote:Op vrijdag 20 december 2019 20:57 schreef Fok-it het volgende:
Nog geen 5 reacties verder en het topic wordt al gekaapt met sjw-gejank. Tieft op naar NWS.
Waarom? gaat hier toch over een serie mogen mensen toch prima een mening over hebben? nieuws lijkt me voor nieuws niet voor het bespreken van een Netflix serie.quote:Op vrijdag 20 december 2019 20:57 schreef Fok-it het volgende:
Prima Mikey. Niet kijken dan hoor. Er speelt een donkere acteur in!!quote:Op vrijdag 20 december 2019 21:24 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Waarom? gaat hier toch over een serie mogen mensen toch prima een mening over hebben? nieuws lijkt me voor nieuws niet voor het bespreken van een Netflix serie.
Ja ergerde ik me ook aan. Iedereen weet dat negers niet bestaan in fantasy.quote:Op vrijdag 20 december 2019 21:36 schreef GGMM het volgende:
Wel jammer van die negers, dat is historisch niet accuraat.
Titelquote:Op vrijdag 20 december 2019 21:36 schreef GGMM het volgende:
Net even de eerste aflevering gezien.
Vooral de openingsscène is tof, waarin hij met een boos moerasmonster vecht. Ook cool dat hij een heks is blijkbaarEn tof hoe die tovenaar een onzichtbare muur toverde
Wel jammer van die negers, dat is historisch niet accuraat.
Het is een slavische setting. Geef je een moer om authenticiteit, dan gooi je er simpelweg geen negers in. Op dezelfde fiets laat je Shaka Zulu niet gespeeld worden door Brad Pitt.quote:Op vrijdag 20 december 2019 21:49 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ja ergerde ik me ook aan. Iedereen weet dat negers niet bestaan in fantasy.![]()
Het gaat over witchers, gebochelden, Hobbits, tovenaars, Mary poppins, dwergen, soort weerwolven maar neeeeee, de neger is vreemdquote:Op vrijdag 20 december 2019 21:55 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Het is een Slavische setting. Geef je een moer om authenticiteit, dan gooi je er simpelweg geen negers in. Op dezelfde fiets laat je Shaka Zulu niet gespeeld worden door Brad Pitt.
Als het gaat over de Poolse/slavische mythologische wereld dan is het heel logisch dat daar dwergen, witchers etc. inzitten. Zo zal het in de beleving van de mensen die deze verhalen vertelden en aanhoorden er ook uitgezien hebben. Maar zonder negers dus idd.quote:Op vrijdag 20 december 2019 21:59 schreef yvonne het volgende:
[..]
Het gaat over witchers, gebochelden, Hobbits, tovenaars, Mary poppins, dwergen, soort weerwolven maar neeeeee, de neger is vreemd
100 procent eens. Het is een ziekelijk iets in de westerse filmwereld. Je ziet toch ook geen Mexicanen in een Bollywood.quote:Op vrijdag 20 december 2019 22:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als het gaat over de Poolse/slavische mythologische wereld dan is het heel logisch dat daar dwergen, witchers etc. inzitten. Zo zal het in de beleving van de mensen die deze verhalen vertelden en aanhoorden er ook uitgezien hebben. Maar zonder negers dus idd.
Net als je een middeleeuws Duits sprookje van Hans en Grietje hebt. Daar komt ook een heks in voor. Dan is het toch raar als Hans een neger is. Zo is de setting nu eenmaal niet. Dat staat er los van dat heksen niet bestaan.
De authenticiteit is belangrijk voor het kunnen aannemen van het verhaal. Alles is slavisch (met her en der wat middeleeuwse tintjes uit West-Europa): de architectuur, de talen, de humor, de kledij, de culturele eigenschappen van de karakters.... Als je in die setting negers laat rondlopen veroorzaakt dat een 'storing' in de beleving van de historische fantasie.quote:Op vrijdag 20 december 2019 22:05 schreef LXIV het volgende:
Als het gaat over de Poolse/slavische mythologische wereld dan is het heel logisch dat daar dwergen, witchers etc. inzitten. Zo zal het in de beleving van de mensen die deze verhalen vertelden en aanhoorden er ook uitgezien hebben. Maar zonder negers dus idd.
Ja het is een irritatie punt wat een goede serie tot een redelijke kan maken en ik snap de makers dan dus niet.quote:Op vrijdag 20 december 2019 22:09 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
De authenticiteit is belangrijk voor het kunnen aannemen van het verhaal. Alles is slavisch: de architectuur, de talen, de humor, de culturele eigenschappen van de karakters.... Als je in die setting negers laat rondlopen veroorzaakt dat een 'storing' in de beleving van de historische fantasie.
Dwergen, elven, trollen enz. zijn niet 'Slavisch', dus waar heb je het over met "alles is Slavisch".quote:Op vrijdag 20 december 2019 22:09 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
De authenticiteit is belangrijk voor het kunnen aannemen van het verhaal. Alles is slavisch (met her en der wat middeleeuwse tintjes uit West-Europa): de architectuur, de talen, de humor, de culturele eigenschappen van de karakters.... Als je in die setting negers laat rondlopen veroorzaakt dat een 'storing' in de beleving van de historische fantasie.
Kijk, in het spel hebben ze wel wat West-Europees
GoT had het beter door: In The North waren ze blank en aan de andere kant van de zee bruin. Zoals het hoort.quote:Op vrijdag 20 december 2019 22:12 schreef Duveldrinker het volgende:
Ja het is een irritatie punt wat een goede serie tot een redelijke kan maken en ik snap de makers dan dus niet.
Die komen natuurlijk traditioneel absoluut uit die folklore en zijn dus wel degelijk Slavisch.quote:Op vrijdag 20 december 2019 22:12 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Dwergen, elven, trollen enz. zijn niet 'Slavisch', dus waar heb je het over met "alles is Slavisch".
Zoals waar dan?quote:Op vrijdag 20 december 2019 22:14 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Die komen natuurlijk traditioneel absoluut uit die folklore en zijn dus wel degelijk Slavisch.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |