abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190537888
Beste Forum leden.

Ik ben erg op zoek naar tips ervaringen en advies over mijn persoonlijke situatie.
Ik ben 2,5 jaar geleden een relatie aan gegaan met een vriendin die ik daarvoor al 4 jaar kende. ze heeft zelf 2 maal een relatie gehad van 2 jaar die ze heeft zelf heeft stop gezet.

Dat ze verschillende klachten had was en meteen duidelijk alleen wist ze die voor mijn nog goed in bedwang te houden en vertelde me ze na een tijdje dat ze gepraat heeft over haar paniek en angst aanvallen.

Onze relatie is eigenlijk 100% top geweest van vanaf dat we elkaar op die manier begonnen te zien. Meer dan dat je ooit zult verwachten van een goede relatie. Na een tijde werd het serieuzer en ik gaf ook aan dat ik er meer voor de buiten wereld open voor wou staan ook omdat ik merkte dat het bij haar erg goed zat. Hier had ze moeite mee omdat ik erg lastig vind om geen controle te krijgen.

toch hebben we de relatie altijd voorgezet. hoe verder we in de relatie kwamen hoe slechter ik haar kon bij houden. er zijn de gehele relatie situaties geweest dat ze me geweldig vond of dat ze me juist kon haten, hier volgde ook veel afstoten en weer toetrekken naar elkaar op. Ik wist nooit wat ik hier precies van moest denken en probeerde haar altijd te helpen.

In de relatie waren vooral op momenten dat alles super verliep situaties waarin zijn om kleine dingen en verkeerde opvattingen totaal kon flippen. Ze schelde mij uit voor alles wat er maar bedacht kon worden. Ze probeerde me jaloers te maken of te kwetsen en ga zo maar door. Ik heb altijd wel geweten dat ze een temperament vol iemand was maar heb nooit met iemand te maken gehad die op het ene moment super blij kon zijn en vervolgens ontzetten boos.

Toen onze relatie slechter begon te verlopen door al het onzekere en de bevestiging die ik niet kreeg zijn we toen apart gaan wonen en nu voor een langere tijd. We zagen elkaar de ene week veel en de andere week minder, vanaf dit moment is het extreem berg afwaarts met haar gegaan en is ze na een lange tijd toch meer therapie gaan opzoeken. Ik heb haar altijd geholpen ondanks de dingen die ze mijn niet terug kon geven maar ben mezelf flink verloren doordat ik totaal op ben er om er voor een ander te zijn en mee te gaan hoe een ander het wil en nodig heeft.

Op haar therapie praat ze erg veel over haar klachten en ze hebben daar aangegeven dat ze een angst en burnout stoornis heeft. Ik geloofde dit eerst maar door verhalen van haar vriendin en ex vriend ben ik me gaan inlezen. Ik ben totaal geschrokken in hoeverre ze overheen komt met een relatie met een borderliner en ben er vol van overtuigd dat ze dit heeft. Ik denk dat door dat ze over haar klachten praat en niet over wat ze er zich afspeelde in onze relatie denk aan: afstoten, toe trekken, jaloers maken, angs paniek en controle problemen, en ook zelfmoord dreigingen naar mij toe ze er lastig achter gaan komen dat dit is wat er eigenlijk speelt.

wat mij wel verbaast is dat ze naar al die zware borderliner trekken en ervaringen in onze relatie wel afstand blijft bewaren en aan haar zelf probeert te werken. Ik slik zelf nu oxazepam en temazepam om goed te slapen en rustig te blijven en mijzelf opnieuw weer te vinden.

Ik ben echt kapot van het feit dat ik al die moeite heb in iemand heb gestopt die erg veel van mij houd nu moet horen dat ze zich bezig houd met aandacht van anderen mannen. Ik zou het zo erg vinden als het bij een ander precies het zelfde zal gebeuren als ze niet 100% eerlijk naar haar zelf en omgeving is om verder te komen. Afstand geeft rust maar ik ben van een sterke zorgzame man naar iemand gegaan die zelf serieuze problemen heeft opgelopen.

Het zou me erg kwetsen om haar met een ander te zien gezien het feit dat ik veel moeite emotioneel en lichamelijk in haar heb gestoken. Ik ben er ontzettend kapot van hoop op jullie advies over soort gelijke ervaringen en tips voor de toekomst met haar zonder en hoe ik er het beste mee moet omgaan in de toekomst

Xxx
pi_190537951
Wees blij dat je er zonder al te veel kleerscheuren vanaf bent zou ik zeggen.
Houd van poesjes
pi_190538059
Jouw diagnose is natuurlijk totaal niet betrouwbaar. Als je over een bepaalde aandoening leest herken je daar vaak iemand in, dat wil niet zeggen dat diegene het ook heeft.

Je bent niet bepaald de eerste die denkt dat zijn ex-vriendin een borderliner is :P
  donderdag 19 december 2019 @ 15:50:19 #4
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_190538101
Welke bewijs heb je voor borderline?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator donderdag 19 december 2019 @ 16:02:33 #5
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_190538313
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 15:47 schreef Heph844 het volgende:
Jouw diagnose is natuurlijk totaal niet betrouwbaar. Als je over een bepaalde aandoening leest herken je daar vaak iemand in, dat wil niet zeggen dat diegene het ook heeft.

Je bent niet bepaald de eerste die denkt dat zijn ex-vriendin een borderliner is :P
Dit. Daarbij, we we zijn geen artsen hier die TS' ex onderzocht hebben dus we gaan hier ook niet met diagnoses smijten :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_190538331
bordeline is veel extremer :Y
pi_190538431
Na dat haar goed vriendin mij confronteerde met het feit dat haar ex dit ook aangaf en ze zelf tegen mij zei dat ik een moest gaan opzoeken op internet kwam ik alleen maar bevestiging tegen.

- Toe trekken afstoken
- emotioneel onstabiel
- Woede haat / liefde relatie
- Jaloezie
- Getriggerd worden door gedachtes die er niet zijn of het kleinste gering
- Aangeven poging tot zelfmoord te doen voor aandacht
- mij ontzettend kleineren en uitschelden die ze vervolgens jankend neemt
- Bij kleine gedachtes van wan vertrouwen totale controle verliezen
- Bij onverwachte situaties geen controle kunnen houden
- opzettelijk jaloers maken ook zonder aanleiding
- Geen stabiele relaties kunnen onderhouden
- Gebeurtenissen in het verleden
- Angst en paniek aanvallen nu gecombineerd met een burnout
- niet alleen kunnen zijn

En zo kan ik nog wel even door gaan.

Zoals ik aangaf lees ik op internet alleen precieze bevestiging.

Deze boven genoemde punten zijn zo ontzettend vaak voorgekomen dat ik me niets anders meer kan bedenken.

Er zijn meerdere extreme situaties geweest waar ik me nog niet eens over uitspreek
pi_190538460
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 16:09 schreef Ayduz12345 het volgende:
Na dat haar goed vriendin mij confronteerde met het feit dat haar ex dit ook aangaf en ze zelf tegen mij zei dat ik een moest gaan opzoeken op internet kwam ik alleen maar bevestiging tegen.

- Toe trekken afstoken
- emotioneel onstabiel
- Jaloezie

Deze boven genoemde punten zijn zo ontzettend vaak voorgekomen dat ik me niets anders meer kan bedenken.
Maar is die diagnose ook gesteld of denk jij dit alleen?
Houd van poesjes
pi_190538592
Ze zijn nog aan het graven in het angstoornis en depressie probleem alleen als ik het bekijk samen met haar vriendin zijn we er vol van overtuigd dat dit wel moet zijn.

Ik ben op dit moment alleen maar opzoek wat het beste is voor mij en voor haar. ik ben bang dat haar onvoorspelbare gedrag mijn zal kwetsen terwijl ik op het moment al erg zwak ben en dagelijks medicatie slik. Ik zoek naar mensen met een soorgelijke relatie en ervaringen
pi_190538732
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 16:09 schreef Ayduz12345 het volgende:

- Toe trekken afstoken
- emotioneel onstabiel
- Jaloezie

Er zijn meerdere extreme situaties geweest waar ik me nog niet eens over uitspreek
Een relatie is meer dan alleen je lul erin stoppen, gast ze heeft gewoon aandacht nodig het is een vrouw.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_190538739
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 16:17 schreef Ayduz12345 het volgende:
Ze zijn nog aan het graven in het angstoornis en depressie probleem alleen als ik het bekijk samen met haar vriendin zijn we er vol van overtuigd dat dit wel moet zijn.

Ik ben op dit moment alleen maar opzoek wat het beste is voor mij en voor haar. ik ben bang dat haar onvoorspelbare gedrag mijn zal kwetsen terwijl ik op het moment al erg zwak ben en dagelijks medicatie slik. Ik zoek naar mensen met een soorgelijke relatie en ervaringen
Ik zou vooral kijken wat het beste is voor jezelf en blij zijn dat je van haar af bent. Het drama wordt alleen maar erger,net zolang tot ze je gebroken heeft. En alles waar je van houdt stuk heeft gemaakt.
Houd van poesjes
pi_190538760
Geloof ik heb er zo veel energie en aandacht in gestoken dat ik zelf mentaal en lichamelijk ontzettend moe van ben ik zit niet voor niks aan de medicatie dus ik snap je opmerking niet helemaal
pi_190540268
quote:

Het beste is dat jij je met jezelf bezig gaat houden. Wat je er nu ook bij wil halen, jij hebt nu eenmaal bepaalde keuzes gemaakt en niet gekregen wat je wilde. Daar zul je mee om moeten leren gaan en dat doe je niet zolang jij je alsnog bezig blijft houden met een diagnose die verder geen kut aan jou en jouw gedrag zal veranderen.
Zij is niet haar diagnose en jij bent net zo goed onderdeel geweest van jullie relatiedynamiek. Onderzoek je motivaties waarom je hierin zo ver bent gegaan (nee, dat is geen pure liefde), leer je grenzen beter bewaken en verwerk deze periode, ongeacht haar verdere verloop.

Sterkte met het verwerken :*
pi_190540370
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 16:26 schreef Ayduz12345 het volgende:
Geloof ik heb er zo veel energie en aandacht in gestoken dat ik zelf mentaal en lichamelijk ontzettend moe van ben ik zit niet voor niks aan de medicatie dus ik snap je opmerking niet helemaal
Je zit aan de medicatie vanwege de energie en aandacht die je in een relatie stak? En dan zou zij een stoornis hebben?
Right.
  donderdag 19 december 2019 @ 18:24:05 #15
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_190540839
Stel ze is een echt bordelriner.. En dan?
Dan zit je nog altijd met dezelfde persoon hoor. Dus moet jejeself nog steeds afvragen wat je nu precies wilt.
Ook behandeling zal wel even duren voordat het effect heeft. Of misschien juist wel eerst een negatief effect op de relatie, kan ook nog
pi_190542988
Beetje lame dat je zelf een diagnose maakt aan de hand van een rondje Googlen. Totaal niet betrouwbaar natuurlijk.

Als ze op therapie alleen de diagnose angst- en paniekstoornis kreeg, en geen persoonlijkheidsstoornissen hebben geconstateerd, dan zal het wel zo zijn.

Verder heel vervelend van je relatiebreuk en dat het zo eindigde. Heel veel sterkte gewenst.

[ Bericht 15% gewijzigd door Erasmus op 19-12-2019 20:21:48 ]
  Moderator donderdag 19 december 2019 @ 22:13:47 #17
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_190546261
Topictitel aangepast.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_190552567
quote:

quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 18:24 schreef Cue_ het volgende:
Stel ze is een echt bordelriner.. En dan?
Dan zit je nog altijd met dezelfde persoon hoor. Dus moet jejeself nog steeds afvragen wat je nu precies wilt.
Ook behandeling zal wel even duren voordat het effect heeft. Of misschien juist wel eerst een negatief effect op de relatie, kan ook nog
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_190552709
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 15:39 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
Wees blij dat je er zonder al te veel kleerscheuren vanaf bent zou ik zeggen.
Dit. Relatie met een borderliner is een hele dikke no go.

Zelfs voor een ONS met zo een krasser moet je oppassen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 20 december 2019 @ 10:27:49 #20
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_190552734
Vind het wat apart dat jij jouw hele zit aan de medicijnen aan haar vasthangt.
En nu met haar beste vriendin zit te konkelen over hoe problematisch zij wel niet is zodat jij niet naar jezelf hoeft te kijken.

Je doet je hier voor als de ultieme 'nice guy'. Maar zou die lekker achter haar rug om kwaad spreken over haar met haar beste vriendin en topics openen waarin je haar door het slijk haalt en de schuld geeft van al jouw problemen?

Zogenaamd maak je je zorgen om anderen die zij ook voor de gek zal gaan houden.
Maar de waarheid is dat je wist dat ze probelemen had.
Maar ze heeft netjes hulp gezocht, is in behandeling daarvoor.
Dat het niet de uitkomst had die jij had gewild maakt niet dat zij liegt.

Jij bent het die niet eerlijk is naar jezelf toe.
Jij maakt je helemaal geen zorgen om anderen, jij had gewild dat zij 'het licht' zag en jou geweldig had gevonden. De relatie niet had beeindigd, maar jouw waarde had gezien.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_190552900
Heel eerlijk gezegd vind ik het geheel overkomen als een erg ongezonde relatie die voor geen van beiden goed is.

Dat je er zoveel in geïnvesteerd hebt vind ik een non-argument. Niemand begint een relatie met de gedachte: ach laat ik maar niet al te veel moeite doen, voor het geval hij/zij wegloopt.

Dat is wat leven is, soms investeer je tijd en energie in dingen die achteraf gezien niet goed voor je waren. Dat is dan wat je eruit haalt: dat je weet wat je in het vervolg niet wilt.
  vrijdag 20 december 2019 @ 12:32:06 #22
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_190554357
Kan je niet beter blij zijn dat je hier nu van af bent? klinkt als iemand met veel issues. TS overigens zelf ook.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  vrijdag 20 december 2019 @ 12:38:36 #23
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_190554452
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 12:32 schreef 2NutZ het volgende:
Kan je niet beter blij zijn dat je hier nu van af bent? klinkt als iemand met veel issues. TS overigens zelf ook.
Dit idd.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_190647179
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 17:53 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Het beste is dat jij je met jezelf bezig gaat houden. Wat je er nu ook bij wil halen, jij hebt nu eenmaal bepaalde keuzes gemaakt en niet gekregen wat je wilde. Daar zul je mee om moeten leren gaan en dat doe je niet zolang jij je alsnog bezig blijft houden met een diagnose die verder geen kut aan jou en jouw gedrag zal veranderen.
Zij is niet haar diagnose en jij bent net zo goed onderdeel geweest van jullie relatiedynamiek. Onderzoek je motivaties waarom je hierin zo ver bent gegaan (nee, dat is geen pure liefde), leer je grenzen beter bewaken en verwerk deze periode, ongeacht haar verdere verloop.

Sterkte met het verwerken :*
100% mee eens
pi_190664181
Loslaten man
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')