quote:
Op maandag 30 december 2019 21:28 schreef Rebubbled het volgende:[..]
Nee, maar het kwijl begint wel langzaam aan weer te stromen en ze stopt zowaar dingen in haar mond af en toe. Ook is ze dus soms weer wat ongedurig qua slapen. Mogelijk komen ze er wel aan. En Koert?
Tijgeren gaat hier ook behoorlijk soepel nu, soms zelfs vooruit. Ook komt ze gemakkelijk in de echte kruiphouding met beide knietjes recht onder zich. Ze kruipt graag op en over ons heen.

En ze is zo blij als ze een 'kusje' geeft.

De kusjes en echt bewust een knuffel terug geven vind ik het beste ever.
Oh en ze viel van bed. Het ene moment zat ze rechtop het volgende moment dropt ze in lig houding en alligatorrolt zo van buik naar rug naar buik het bed af. Ik stond ernaast en keek ernaar. Het was onmogelijk om in te grijpen. Dus lessen over zwaartekracht zijn geleerd.
Ook gebruikt ze speeltjes om speeltjes die buiten haar bereik liggen naar zich toe te harken. Ze verbaast me vaak met hoe snugger ze al zijn op deze leeftijd.
Watvoor speelgoed is nu een echte hit bij Koert?
Koert kreeg een paar weken geleden z'n eerste ondertand (had hij duidelijk veel last van), de tweede ondertand was er vorige week ineens en nu heeft hij weer veel last (ik denk boventanden maar we zien/voelen nog niets). Met de ondertand volgde hij Bug, maar de boventanden komen dus wat sneller lijkt het

zo grappig, dan ineens is de pincetgreep het helemaal en wordt alles ineens met twee vingers vastgepakt en dan denk ik: oh ja, hier had ik al over gelezen
Koert rolt van buik naar rug, maar andersom nog niet echt. Hij kan wel los zitten, maar hij valt nog weleens op z'n gezicht dus we houden hem nog wel vast. Hij kruipt sinds een paar dagen over ons heen

dat wel.
Kusjes en knuffels zijn zo leuk

en nu begint het brabbelen ook wat bewuster te worden. Ook zo leuk
Dat vallen is echt naar inderdaad, maar het gebeurt nou eenmaal. Zeker nu ze zelf overal heen willen.
Favoriete speelgoed hier zijn de afstandsbediening en
smartphones en eigenlijk alle spullen van ons waar hij niet aan mag komen
Verder de vormenstoof (herrie maken met de bak, bak als trommel gebruiken, blokjes tegen elkaar aanslaan, op de blokjes bijten, deksel eraf en omgooien, hij vindt het een tof ding), en van die stapelbekers vindt hij ook leuk. De dierenpiano ook maar hij krijgt die knopjes niet goed ingedrukt (goedkoop ding, bij de GO lukt het wel), we hebben van die stapelringen met een ring met korrels erin, en knuffels/dingen met labels eraan.
En billendoekjes, die ook. En hij weet hoe hij er doekjes uit kan krijgen en dan is hij helemaal gelukkig. En dan het doekje opeten en dan pakken we het af en dan is het huilen

sinds gisteren slaat hij ons in het gezicht. Dat probeer ik maar af te leren
Ook huilen als we de kamer uitgaan trouwens.
Ik weet niet zo goed wat ik voor speelgoed moet kopen voor de volgende periode. Iemand hier inspiratie? Zeg maar 9 mnd-1,5 jaar?
[ Bericht 1% gewijzigd door Ceviche op 30-12-2019 23:45:33 ]