abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190709264
Als ik 1 baby zou hebben en een buggy moest kopen kocht ik die nieuwe van bugaboo. Die kan echt heel klein worden ingevouwen.

De ant dus.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_190710182
CaVa, wat een knapperd O+.

Ela, wat leuk! Tante zijn is ook heel tof. Rammelende eierstokken is hier ook wel een ding merk ik, hahaha. Bas is zo leuk, daar wil ik er wel meer van ;) .

Bobby, wij zitten ook in die fase. Hij is zo lekker vrolijk, druk aan het ontdekken en het is niet meer zo hectisch en chaotisch als in het begin merk ik.

@-Mellow- , jij doet BZC toch? Hoe gaat dat bij jullie? Nu Bas vaste voeding krijgt poept hij alleen nog als we zijn luier uit doen :') , dus ik ben in staat om hem morgen eens boven de wc te houden bij het verschonen om te kijken of hij dan ook poept.
  zaterdag 28 december 2019 @ 22:09:53 #153
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_190721472
quote:
17s.gif Op zaterdag 28 december 2019 16:46 schreef douche-eendje het volgende:
CaVa, wat een knapperd O+.

Ela, wat leuk! Tante zijn is ook heel tof. Rammelende eierstokken is hier ook wel een ding merk ik, hahaha. Bas is zo leuk, daar wil ik er wel meer van ;) .

Bobby, wij zitten ook in die fase. Hij is zo lekker vrolijk, druk aan het ontdekken en het is niet meer zo hectisch en chaotisch als in het begin merk ik.

@:-Mellow- , jij doet BZC toch? Hoe gaat dat bij jullie? Nu Bas vaste voeding krijgt poept hij alleen nog als we zijn luier uit doen :') , dus ik ben in staat om hem morgen eens boven de wc te houden bij het verschonen om te kijken of hij dan ook poept.
ja! wij zijn er heel enthousiast over en waren verbaasd hoe snel dat zo goed ging. Ik kan het alleen maar aanmoedigen. Bzc kan je ook parttime doen en dan is bij het verschonen heel makkelijk en vrij moeiteloos.
Maar een makkelijk moment is ook na de slaapjes en voor een voeding, mocht je het uit willen breiden.
Ik vind het inmiddels zo logisch om mijn baby het potje aan te bieden en de luier slechts als backup te zien, dat ik het eigenlijk niet meer anders kan voorstellen.
Hier komen de meeste poepjes (en heel veel plas ook) in het potje. Het is zo fijn voor zowel ons als mijn dochter om niet steeds poep uit haar plooitjes te moeten poetsen, en ook scheelt het enorm veel was. Met vaste voeding straks lijkt het mij al helemaal een verademing.

Maar eigenlijk, het tofste van bzc vind ik dat ik mijn kleine baby vaak begrijp wanneer ze laat merken dat ze "naar de wc"moet. :Y

Ik vind trouwens www.godiaperfree.com een handige website voor meer info.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_190721868
Haat buggy’s want ben er nog niet een tegen gekomen die ik net zo soepel kan sturen/duwen als een fatsoenlijke kinderwagen. En kunnen sturen met één hand is in veel situaties écht een vereiste voor mij :+

Ela wat leuk, tante worden O+ Gefeliciteerd!

CaVa wat mooi is ze O+ O+

Bobby wat klink je verliefd O+ Het is ook zo leuk en bijzonder.

Ik geniet ook van de mijne, het gaat zo snel :') ik rammel echt enorm voor een derde en weer even dat hele mini, maar dat zit er (nu?) echt niet in en daar word ik soms best verdrietig van, het idee dat we dit nooit meer :{
  FOK!fossiel zondag 29 december 2019 @ 10:02:44 #155
1455 Keroppi
kool kikker
pi_190731478
Ik twijfel of ik maandag even langs de huisarts moet met de baby. Sinds een dag of drie zit ze af en toe aan haar rechteroor (ik weet dat ze dat ook doen als ze moe zijn, maar het is enkel rechts en het is wel meer dan voorheen).

Eerst dachten mijn vriend en ik: Ha! Ze laat vermoeidheidssignalen goed zien. Maar toen viel op dat ze in bed (ze slaapt op haar zij) niet op rechts leek te willen liggen.

Nou lees ik dat ze bij oorontsteking vaak koorts hebben (nee) en huilerig/pijnlijk zijn (valt ons niet echt op) of slecht drinken (nee). Dus het is niet het typische beeld. Maar ze wordt ‘s nachts regelmatig wakker dus misschien dat er toch iets speelt. Heb een nacht al een paracetamol zetpil gegeven, maar daar zag ik niet veel verschil mee.

Ik wil niet onnodig de huisarts platlopen maar ergens zit het me niet helemaal lekker.
Chick on a mission
  zondag 29 december 2019 @ 10:11:32 #156
56471 pinquit
oh my lama!
pi_190731635
Even bellen met de assistente en zeggen wat je hier nu zegt maar twijfelt op je langs moet komen.

Echt, ik ging nooooit naar de huisarts vroeger, ik was altijd zo onzeker of ik niet overdreef oid. Sinds ik bel voor overleg doe ik dat best wel vaak (voor mijn doen), en geeft het zoveel rust :)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_190733737
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2019 10:02 schreef Keroppi het volgende:
Ik twijfel of ik maandag even langs de huisarts moet met de baby. Sinds een dag of drie zit ze af en toe aan haar rechteroor (ik weet dat ze dat ook doen als ze moe zijn, maar het is enkel rechts en het is wel meer dan voorheen).

Eerst dachten mijn vriend en ik: Ha! Ze laat vermoeidheidssignalen goed zien. Maar toen viel op dat ze in bed (ze slaapt op haar zij) niet op rechts leek te willen liggen.

Nou lees ik dat ze bij oorontsteking vaak koorts hebben (nee) en huilerig/pijnlijk zijn (valt ons niet echt op) of slecht drinken (nee). Dus het is niet het typische beeld. Maar ze wordt ‘s nachts regelmatig wakker dus misschien dat er toch iets speelt. Heb een nacht al een paracetamol zetpil gegeven, maar daar zag ik niet veel verschil mee.

Ik wil niet onnodig de huisarts platlopen maar ergens zit het me niet helemaal lekker.
Ik moet even reageren hier; mijn Bollie heeft vrijwel aan de lopende band oorontstekingen. Ik denk dat ongeveer 1 op de 10 “volgens” het boekje is gegaan (koorts, duidelijk pijn, huilen, loopoor, aan oren trekken, niet eten/drinken).

De rest is echt atypisch. Soms enkel verhoging, of niet eten, niet goed slapen, algehele hangerigheid. Ik heb tig keer bij de huisarts gezeten met “tja het zal wel meevallen, maar het zit me toch niet lekker” en elke keer bleken het haar oortjes te zijn.

Moraal van het verhaal; bij twijfel of onzekerheid, gewoon langs de huisarts gaan.
  FOK!fossiel zondag 29 december 2019 @ 17:24:18 #158
1455 Keroppi
kool kikker
pi_190742567
@pinquit en @silliegirl - Bedankt voor de reacties. Ga morgen even bellen :)
Chick on a mission
pi_190763110
Pfff wat een nacht. Bas werd echt om de haverklap wakker, alleen maar naast/op mij liggen, keihard huilen en brullen (in de cosleeper was niet dichtbij genoeg :{ ). Ik heb denk ik 3 uur geslapen :O . En nu is hij natuurlijk supervrolijk.
  maandag 30 december 2019 @ 08:56:04 #160
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_190763542
quote:
17s.gif Op maandag 30 december 2019 08:12 schreef douche-eendje het volgende:
Pfff wat een nacht. Bas werd echt om de haverklap wakker, alleen maar naast/op mij liggen, keihard huilen en brullen (in de cosleeper was niet dichtbij genoeg :{ ). Ik heb denk ik 3 uur geslapen :O . En nu is hij natuurlijk supervrolijk.
Herkenbaar ja :')
Koert heeft ook zitten spoken (de boventanden komen denk ik door) maar nu natuurlijk lekker vrolijk.
Fijn hoor, daar niet van, maar nu zijn wij wat minder vrolijk :')
  maandag 30 december 2019 @ 08:57:04 #161
56471 pinquit
oh my lama!
pi_190763548
Joe, zelfde hier ;(
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  FOK!fossiel maandag 30 december 2019 @ 10:07:31 #162
1455 Keroppi
kool kikker
pi_190764478
Dan zit het in de lucht want hier hebben we ook een doorwaakte nacht gehad ;)

Net even langs de huisarts (nouja de waarnemer want de praktijk gooien ze met de feestdagen blijkbaar gewoon dicht) geweest. Ze zag gelukkig niets zorgwekkende aan de oren.
Chick on a mission
pi_190765380
:O c_/ :Z
  FOK!Fotograaf maandag 30 december 2019 @ 10:55:51 #164
148247 taxibabe
pi_190765385
Thomas had het best zwaar tijdens de kerst, maar sindsdien heeft hij een ander ritme.
Hij wil ineens overdag vaker drinken, zo om de 2,5-3 uur, wel wat mopperig overdag en vertikken om te slapen. Maar hij heeft nu al 3 nachten doorgeslapen van 23 uur tot ongeveer 6 uur-half 7.

Straks moet ik ff nog een b12 injectie halen, dan laat ik ook gelijk ff naar de oortjes kijken. Thomas wil slecht liggen, ook op schoot wil hij niet echt liggen. En het lijkt dat hij steeds naar zijn rechteroortje grijpt als hij huilt. Maar hij heeft verder geen koorts.
pi_190765570
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2019 10:55 schreef BellaaElisa het volgende:
:O c_/ :Z
Ja koffie :O
pi_190765686
Hangt er wat in de lucht?

Hier was het Robin die de nacht aan het spoken was.
pi_190765692
Oh en Koos is ziekig, koorts.
  maandag 30 december 2019 @ 15:08:28 #168
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_190771061
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2019 10:55 schreef taxibabe het volgende:
Thomas had het best zwaar tijdens de kerst, maar sindsdien heeft hij een ander ritme.
Hij wil ineens overdag vaker drinken, zo om de 2,5-3 uur, wel wat mopperig overdag en vertikken om te slapen.
Hier precies hetzelfde! Overdag soms een mini slaapje. Zelfs in de auto bleef hij net wakker.

Slapen was vannacht 21.30 tot 4.30 en daarna 5.30 tot 10.00 uur
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  maandag 30 december 2019 @ 17:32:25 #169
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_190774589
Woah taxibabe en automatic wat slapen jullie baby's goed zeg. Ik benijd het!
Mijnes wil nog steeds minstens elke drie uur aan de borst. Overdag en 's nachts.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_190774874
Het CB heeft een mini relatiecrisis teweeg gebracht. :') We vroegen om tips voor wanneer Bug gaat slapen en dan een paar keer weer wakker wordt voor 00.00u. De arts (64 en bijna met pensioen vertelde ze) kwam met de old skool slaaptrainingtechnieken. Ik zou niet meer voor het slapengaan mogen voeden, ook 's nachts enkel wat lauw water als ze wakker wordt, baby wakker wegleggen, baby moet zelfstandiger worden (gruwel) en huilen hoort erbij. Ook zou ze nog maar 2 slaapjes mogen doen ipv 3 (8 maanden oud). Ik knikte braaf maar was allang ver weg met mijn gedachten. Bij thuiskomst stond vriend echter helemaal in de slaaptrainingstartblokken. Dus ik ben de hele dag bezig om via research papers hem weer te overtuigen dat Bug helemaal geen abnormaal slaapritme heeft, we vooral haar moeten volgen, borstvoeding prima is en een baby instinctief juist afhankelijk is en dat is oke.

Echt fijn. :') Verder volgt ze nog steeds braaf de +1 lijn. 4 maanden dip en WHO curve? Haar kennen we niet. :P
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  maandag 30 december 2019 @ 17:56:15 #171
346653 Ceviche
pi_190775189
Ben je mooi klaar mee dan, Rebubbled :')
Heeft Bug trouwens al boventanden?

Koert heeft veel last van z'n tandjes dit keer, maar heeft ook besloten dat het heel tof is om zelf van plek A naar plek B te komen. Ik hoop dat dat de motivatie gaat zijn om te gaan kruipen :)
pi_190782582
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2019 17:56 schreef Ceviche het volgende:
Ben je mooi klaar mee dan, Rebubbled :')
Heeft Bug trouwens al boventanden?

Koert heeft veel last van z'n tandjes dit keer, maar heeft ook besloten dat het heel tof is om zelf van plek A naar plek B te komen. Ik hoop dat dat de motivatie gaat zijn om te gaan kruipen :)
Nee, maar het kwijl begint wel langzaam aan weer te stromen en ze stopt zowaar dingen in haar mond af en toe. Ook is ze dus soms weer wat ongedurig qua slapen. Mogelijk komen ze er wel aan. En Koert?

Tijgeren gaat hier ook behoorlijk soepel nu, soms zelfs vooruit. Ook komt ze gemakkelijk in de echte kruiphouding met beide knietjes recht onder zich. Ze kruipt graag op en over ons heen. :') En ze is zo blij als ze een 'kusje' geeft. O+ De kusjes en echt bewust een knuffel terug geven vind ik het beste ever.

Oh en ze viel van bed. Het ene moment zat ze rechtop het volgende moment dropt ze in lig houding en alligatorrolt zo van buik naar rug naar buik het bed af. Ik stond ernaast en keek ernaar. Het was onmogelijk om in te grijpen. Dus lessen over zwaartekracht zijn geleerd.

Ook gebruikt ze speeltjes om speeltjes die buiten haar bereik liggen naar zich toe te harken. Ze verbaast me vaak met hoe snugger ze al zijn op deze leeftijd.

Watvoor speelgoed is nu een echte hit bij Koert?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_190783653
Leerde ze maar iets van zwaartekracht op die leeftijd.... :')
pi_190784961
Mijn arme spruit zoveel last van krampjes.. :'(
  maandag 30 december 2019 @ 23:38:51 #175
346653 Ceviche
pi_190788797
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2019 21:28 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Nee, maar het kwijl begint wel langzaam aan weer te stromen en ze stopt zowaar dingen in haar mond af en toe. Ook is ze dus soms weer wat ongedurig qua slapen. Mogelijk komen ze er wel aan. En Koert?

Tijgeren gaat hier ook behoorlijk soepel nu, soms zelfs vooruit. Ook komt ze gemakkelijk in de echte kruiphouding met beide knietjes recht onder zich. Ze kruipt graag op en over ons heen. :') En ze is zo blij als ze een 'kusje' geeft. O+ De kusjes en echt bewust een knuffel terug geven vind ik het beste ever.

Oh en ze viel van bed. Het ene moment zat ze rechtop het volgende moment dropt ze in lig houding en alligatorrolt zo van buik naar rug naar buik het bed af. Ik stond ernaast en keek ernaar. Het was onmogelijk om in te grijpen. Dus lessen over zwaartekracht zijn geleerd.

Ook gebruikt ze speeltjes om speeltjes die buiten haar bereik liggen naar zich toe te harken. Ze verbaast me vaak met hoe snugger ze al zijn op deze leeftijd.

Watvoor speelgoed is nu een echte hit bij Koert?
Koert kreeg een paar weken geleden z'n eerste ondertand (had hij duidelijk veel last van), de tweede ondertand was er vorige week ineens en nu heeft hij weer veel last (ik denk boventanden maar we zien/voelen nog niets). Met de ondertand volgde hij Bug, maar de boventanden komen dus wat sneller lijkt het :D zo grappig, dan ineens is de pincetgreep het helemaal en wordt alles ineens met twee vingers vastgepakt en dan denk ik: oh ja, hier had ik al over gelezen :7

Koert rolt van buik naar rug, maar andersom nog niet echt. Hij kan wel los zitten, maar hij valt nog weleens op z'n gezicht dus we houden hem nog wel vast. Hij kruipt sinds een paar dagen over ons heen :D dat wel.

Kusjes en knuffels zijn zo leuk O+ en nu begint het brabbelen ook wat bewuster te worden. Ook zo leuk O+

Dat vallen is echt naar inderdaad, maar het gebeurt nou eenmaal. Zeker nu ze zelf overal heen willen.
Favoriete speelgoed hier zijn de afstandsbediening en smartphones en eigenlijk alle spullen van ons waar hij niet aan mag komen :')
Verder de vormenstoof (herrie maken met de bak, bak als trommel gebruiken, blokjes tegen elkaar aanslaan, op de blokjes bijten, deksel eraf en omgooien, hij vindt het een tof ding), en van die stapelbekers vindt hij ook leuk. De dierenpiano ook maar hij krijgt die knopjes niet goed ingedrukt (goedkoop ding, bij de GO lukt het wel), we hebben van die stapelringen met een ring met korrels erin, en knuffels/dingen met labels eraan.
En billendoekjes, die ook. En hij weet hoe hij er doekjes uit kan krijgen en dan is hij helemaal gelukkig. En dan het doekje opeten en dan pakken we het af en dan is het huilen :') sinds gisteren slaat hij ons in het gezicht. Dat probeer ik maar af te leren :X
Ook huilen als we de kamer uitgaan trouwens.
Ik weet niet zo goed wat ik voor speelgoed moet kopen voor de volgende periode. Iemand hier inspiratie? Zeg maar 9 mnd-1,5 jaar?

[ Bericht 1% gewijzigd door Ceviche op 30-12-2019 23:45:33 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')