Doorslaapbaby's

de mijne is die skill weer helemaal kwijt helaas
We zitten in een overgangsfase van slapen in de cosleeper in onze kamer naar in zijn eigen kamer in de wieg. Ik weet nog niet wat ik er van vind. Gisternacht lag hij vanaf de late avondvoeding naast ons en werd toen telkens wakker als ik mij omdraaide. Daar werd ik ongelofelijk chagrijnig en moe van

Dus vannacht heeft hij de hele nacht in de wieg geslapen. Maar hij kwam rond 4 uur voor een voeding, wat betekent dat een van ons uit bed moet (brrr

) en je niets kunt rekken tenzij je er naast blijft zitten in de kou. In de cosleeper kun je de voeding vaak nog wat uitstellen door hem eerst te troosten met een pink of zijn handjes vast te houden.
Het rekken van een voeding vind ik persoonlijk erg prettig, want om te voeden moet ik rechtop zitten, een lampje aan doen, een tepelhoedje op mijn borst plaatsen en een doek bij de hand houden (deze eerst opzoeken). Dat vind ik best een opgave, dus bereid ik me mentaal voor door eerst nog in het donker het jonkje wat te troosten totdat ik er aan toe ben. Ik wou heel graag dat ik half slapend liggend kon aanleggen - dat leek me het allergrootste voordeel van borstvoeding geven - maar dat lukt helaas niet.
Daarnaast is het mijn hoop dat ik een patroon van nachtvoedingen doorbreek als ik niet direct bij de eerste kik aanleg maar hem de gelegenheid geef om op een andere manier weer in slaap te vallen.
@Lenny_Leonard: , hoe is het nu? Die eerste tijd is heel heftig en vermoeiend. Maar het is ook heel mooi als je het gevoel hebt het echt samen als team te doen. Ongestoord douchen is goud waard voor de moeder

Het is heel fijn als je dan zeker weet dat er goed voor je baby gezorgd wordt.
Het viel mij mee met hoe weinig slaap je toe kunt. Als je de gelegenheid hebt om twee uur aan een stuk te slapen, heb je daarna meestal best weer wat energie om door te gaan. Het wordt echt gemakkelijker, en dan verlang je terug naar deze bijzondere tijd