abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190887194
Spruit heeft geslapen van 12 tot half 9 O+ en van kwart voor 9 tot nu _O_
  zondag 5 januari 2020 @ 16:04:47 #277
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_190890461
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 11:34 schreef BellaaElisa het volgende:
Spruit heeft geslapen van 12 tot half 9 O+ en van kwart voor 9 tot nu _O_
Oooo heerlijk!! Hopelijk gaat dat vaker gebeuren *O*
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_190903111
Doorslaapbaby's O+ de mijne is die skill weer helemaal kwijt helaas :{

We zitten in een overgangsfase van slapen in de cosleeper in onze kamer naar in zijn eigen kamer in de wieg. Ik weet nog niet wat ik er van vind. Gisternacht lag hij vanaf de late avondvoeding naast ons en werd toen telkens wakker als ik mij omdraaide. Daar werd ik ongelofelijk chagrijnig en moe van :') Dus vannacht heeft hij de hele nacht in de wieg geslapen. Maar hij kwam rond 4 uur voor een voeding, wat betekent dat een van ons uit bed moet (brrr :{w ) en je niets kunt rekken tenzij je er naast blijft zitten in de kou. In de cosleeper kun je de voeding vaak nog wat uitstellen door hem eerst te troosten met een pink of zijn handjes vast te houden.

Het rekken van een voeding vind ik persoonlijk erg prettig, want om te voeden moet ik rechtop zitten, een lampje aan doen, een tepelhoedje op mijn borst plaatsen en een doek bij de hand houden (deze eerst opzoeken). Dat vind ik best een opgave, dus bereid ik me mentaal voor door eerst nog in het donker het jonkje wat te troosten totdat ik er aan toe ben. Ik wou heel graag dat ik half slapend liggend kon aanleggen - dat leek me het allergrootste voordeel van borstvoeding geven - maar dat lukt helaas niet.
Daarnaast is het mijn hoop dat ik een patroon van nachtvoedingen doorbreek als ik niet direct bij de eerste kik aanleg maar hem de gelegenheid geef om op een andere manier weer in slaap te vallen.

@Lenny_Leonard: , hoe is het nu? Die eerste tijd is heel heftig en vermoeiend. Maar het is ook heel mooi als je het gevoel hebt het echt samen als team te doen. Ongestoord douchen is goud waard voor de moeder _O_ Het is heel fijn als je dan zeker weet dat er goed voor je baby gezorgd wordt.
Het viel mij mee met hoe weinig slaap je toe kunt. Als je de gelegenheid hebt om twee uur aan een stuk te slapen, heb je daarna meestal best weer wat energie om door te gaan. Het wordt echt gemakkelijker, en dan verlang je terug naar deze bijzondere tijd O+
  maandag 6 januari 2020 @ 15:06:09 #279
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_190904990
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 12:07 schreef BobbyMcGee het volgende:

Het rekken van een voeding vind ik persoonlijk erg prettig, want om te voeden moet ik rechtop zitten, een lampje aan doen, een tepelhoedje op mijn borst plaatsen en een doek bij de hand houden (deze eerst opzoeken). Dat vind ik best een opgave, dus bereid ik me mentaal voor door eerst nog in het donker het jonkje wat te troosten totdat ik er aan toe ben. Ik wou heel graag dat ik half slapend liggend kon aanleggen - dat leek me het allergrootste voordeel van borstvoeding geven - maar dat lukt helaas niet.
Herkenbaar hoor. Hier hetzelfde met tepelhoedje. Ik voel dan echt de druk om op te schieten, want als meneer z'n alarm afgaat... :{ :{ Hier geen cosleeper dus wij zijn al wel gewend echt uit bed te komen. Meestal pakt m'n vriend hem en kan ik mijzelf klaarmaken.

Wij gaan volgende week een midweekje weg en ik denk dat hij daarna naar z'n eigen kamertje gaat. Had bedacht gewoon in z'n ledikant, maar we kunnen ook z'n wiegje daar zetten...
pi_190907176
Hier vandaag de cosleeper verwisseld met het ledikant. We zijn het erover eens dat bug bij ons op de kamer blijft voor nu. Wel vonden we de cosleeper veel geluid maken wanneer ze zich omdraait de laatste tijd. Bleek die maar tot 6 maanden en 8 kg te zijn. Mevrouw is 8 maanden en 9 kg. Oops. Ben benieuwd hoe ze slaapt vannacht.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_190908368
Liggend voeden kan hier alleen als ze niet tegelijk komen. Anders moet ik ook echt een kussen pakken en zitten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_190908611
Spruit past al in maatje 68 :o echt een beer O+
pi_190908823
Oh en ik had stress dat ik de hoeveelheid melk niet bij elkaar kreeg. Ik had verwacht dat de heren 2x 180 elk zouden drinken en ik kolfde maar 650, blijken ze niet meer dan 120 te willen drinken.

Misschien doordat het bevroren melk is geweest?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 6 januari 2020 @ 20:14:47 #284
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_190908931
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2020 19:46 schreef BellaaElisa het volgende:
Spruit past al in maatje 68 :o echt een beer O+
:o wat een beer inderdaad :D hoe oud is Spruit nu?
pi_190909157
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 20:14 schreef Ceviche het volgende:

[..]

:o wat een beer inderdaad :D hoe oud is Spruit nu?
2 maanden :@ :9
  maandag 6 januari 2020 @ 20:42:18 #286
346653 Ceviche
pi_190909415
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2020 20:28 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

:D die groeit zo van de curve af :D
  maandag 6 januari 2020 @ 21:32:06 #287
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_190910454
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2020 20:28 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

:o haha wow! Mijnes is bijna 5 maanden en 68 is nog net ietsje te groot :D
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  maandag 6 januari 2020 @ 22:28:33 #288
426379 elamanilo
elämänilo
pi_190911731
Mijnes 7,5 en ook maat 68..?!

Liggend voeden: degene die naast mij ligt doe ik liggend, degene die daarnaast ligt doe ik soms liggend, maar dan moet ik dus eerst van plek wisselen. Of mijn lief gaat daar naast liggen en geeft hem dan aan. Lief en ik beginnen de nacht altijd naast elkaar, en dan verplaatst hij eventueel van plek zodra de verste voor een nachtvoeding komt. Heel soms laat ik m’n lief slapen en ga ik zelf op de andere plek liggen totdat de andere baby weer wil drinken.

Ik denk momenteel ca 3 nachtvoedingen per baby. Ik leef nog ;) maar ik heb soms echt een avond heel vroeg in bed nodig om wat bij te slapen.
  FOK!Fotograaf maandag 6 januari 2020 @ 22:56:07 #289
148247 taxibabe
pi_190912429
Thomas is donderdag 3 maanden en 62 past nog net. Afhankelijk van het merk zijn sommige broekjes al aan de krappe kant. Ik denk dat hij binnenkort ook al richting de 68 gaat.

Waarschijnlijk gaan we hem binnenkort ook 's nachts naar zijn eigen kamer. Ik vind het zelf erg moeilijk, maar hij wordt echt te groot voor het wiegje. Zijn ledikantje past waarschijnlijk niet op onze kamer. Hij slaapt wel redelijk door 's nachts dus wat dat betreft kan het wel, maar ik vind het zelf nog niet leuk als het zover is.

Oh en ik was laatst bij de dokter en toen gelijk zijn oortjes na laten kijken, maar was niets aan de hand. Wel vroegen de dokter en de assistent onafhankelijk van elkaar of het misschien de tandjes zijn (kwijlen, mopperig en niet willen liggen), maar dat lijkt mij nogal te vroeg. Vrijdag weer naar het CB, gelijk maar ff naar laten kijken.
  maandag 6 januari 2020 @ 23:05:38 #290
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_190912640
Damn... Grote leeftijdgenoten! :D Erwt is 10 weken en rond de 5500gram (gokken we). Hij past nog 56, maar we moeten nu wel over naar 62. Zelfs een Hema shirtje maat 50 gaat nog prima. Ik heb zoooooveel maatje 62, dus hopelijk blijft hij daar even in.

Hier ook een hoop gekwijl en belletjes blazen. En ik word zo blij van het lachen O+
  maandag 6 januari 2020 @ 23:39:15 #291
346653 Ceviche
pi_190913158
Koert past volgens mij nog wel in 68 maar ik vind het al gauw niet goed meer zitten (leggings die omhoog kruipen, dat soort dingen). Hij is nu 8 maanden (nu al?!) en 71 cm ongeveer.
Ik trek hem nu 74 aan. Nu zitten al z'n pyjama's in de was, dan kan 80 ook wel.
Hij zit inmiddels de verlatingsangstfase en morgen moet hij voor het eerst in drie weken weer naar de gastouder. Ben benieuwd hoe dat gaat. Gelukkig brengt m'n man hem :+
  FOK!fossiel dinsdag 7 januari 2020 @ 06:00:10 #292
1455 Keroppi
kool kikker
pi_190914679
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 23:39 schreef Ceviche het volgende:
Koert past volgens mij nog wel in 68 maar ik vind het al gauw niet goed meer zitten (leggings die omhoog kruipen, dat soort dingen). Hij is nu 8 maanden (nu al?!) en 71 cm ongeveer.
Ik trek hem nu 74 aan. Nu zitten al z'n pyjama's in de was, dan kan 80 ook wel.
Hij zit inmiddels de verlatingsangstfase en morgen moet hij voor het eerst in drie weken weer naar de gastouder. Ben benieuwd hoe dat gaat. Gelukkig brengt m'n man hem :+
Ander vraagje, jouw zoontje heeft toch last gehad van obstipatie? Wat werkte ondersteunend bij jullie? Hier heeft ze zaterdagochtend voor het laatst gepoept, en vannacht heeft ze dramatisch slecht geslapen dus denk dat ze er wel last van heeft.

Heb natuurlijk haar buikje al gemasseerd en gisteren ook lekker in bad gedaan, maar meer dan scheten komen er nog niet uit.
Chick on a mission
  dinsdag 7 januari 2020 @ 06:27:47 #293
346653 Ceviche
pi_190914697
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 06:00 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Ander vraagje, jouw zoontje heeft toch last gehad van obstipatie? Wat werkte ondersteunend bij jullie? Hier heeft ze zaterdagochtend voor het laatst gepoept, en vannacht heeft ze dramatisch slecht geslapen dus denk dat ze er wel last van heeft.

Heb natuurlijk haar buikje al gemasseerd en gisteren ook lekker in bad gedaan, maar meer dan scheten komen er nog niet uit.
Niks eigenlijk. De gastouder heeft weleens succes gehad door 'massage', ze fietste met z'n benen en maakte met beide beentjes dan rondjes naar de buik, maar dat is thuis nooit gelukt. Andere tip die ik vaak kreeg was een thermometer gebruiken, maar ook dat hielp niet (en wordt eigenlijk ook afgeraden), extra water in de fles hielp ook niet (wordt ook afgeraden volgens mij). Dus echte tips heb ik niet helaas.
Oh wat soms wel werkte was de anus insmeren met sudocreme, maar dan was de ontlasting zo hard en droog dat het er gewoon niet uit kon, dus ik denk niet of dat bij jullie zou werken.
Hopelijk wordt er gauw gepoept :P
pi_190915056
@Keroppi microlax werkt hier als een trein _O_ gewoon te koop bij de Kruidvat. :*
  FOK!fossiel dinsdag 7 januari 2020 @ 08:53:31 #295
1455 Keroppi
kool kikker
pi_190915437
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 07:57 schreef BellaaElisa het volgende:
@:Keroppi microlax werkt hier als een trein _O_ gewoon te koop bij de Kruidvat. :*
Ik ken het wel ja. Heb zal ook eben met de huisarts bellen Of ze dit aanraden in dit geval
Chick on a mission
pi_190916264
Jeetje wat een beer idd Bella! En wat een goeie nachten :D

Ben benieuwd hoe het vandaag bij de gastouder gaat Ceviche! Drie weken is ook best een tijd natuurlijk.

Hier alweer 10 weken :o Sinds afgelopen weekend lacht mijn baby ook hardop, zo leuk O+ Slapen op de eigen kamer is nog een ver van m'n bed show, mede doordat er een trap tussen zit. Maar het werkt ook nog prima met de cosleeper.

Zijn er hier mensen die aan babyzwemmen doen? Ik zag dat het al vanaf 8 weken kan bij ons zwembad, veel eerder dan ik dacht :)
  dinsdag 7 januari 2020 @ 10:29:53 #297
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_190916274
Wij gaan volgende week midweekje weg en daarna willen we (ik, haha) beginnen met babyzwemmen.
Dus ik heb nog geen idee haha.
  dinsdag 7 januari 2020 @ 10:31:47 #298
56471 pinquit
oh my lama!
pi_190916294
Wauw, 8 weken is wel heel jong.
Hier is babyzwemmen in chloorwater, en met een verhoogde kans op astma wordt dat sterk afgeraden. Hier nooit gedaan dus :)
Ik heb zelf ook een hekel aan zwemmen door al het gedoe dat er bij komt kijken, dus hier sowieso al niet heel gemotiveerd ;)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_190916624
Hier zwemmen vanaf 3 maanden. Dochter vindt het geweldig en ik vind het prachtig dat ze zo geniet. Het gaat vooral om 'watervrij' maken (al zullen er waarschijnlijk ook wel weer fases komen waarin ze bang zal zijn). Lerares laat ze dus ook onder water 'duiken' en van een mat in het water rollen. Water is wel 35graden dus heerlijk aangenaam. Vanmiddag mogen we eindelijk weer!
pi_190916978
Ono ik ben met 3 maanden bij een babyzwemles geweest maar Bas vond het te koud en het was nog veel te vermoeiend. We zijn vorige maand weer geweest (met 6 maanden) en hij vind het nu superleuk!

Bas zit aan kleding met bijna 7 maanden nu richting 68. Veel 62 is nu te kort/te krap aan het worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')