Als ze het goed aanpakken zou dat best een gevolg kunnen zijn lijkt me. Van de opbrengsten een groot deel investeren in preventie en voorlichting zou kunnen leiden tot een daling bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 19 december 2019 11:02 schreef ThePlaneteer het volgende:
Waarom zou het gebruik na legalisering dalen? Omdat het niet meer illegaal is? Dat zou betekenen dat we een veel groter probleem krijgen.
Crack is cocaine maar dan nog veel verslavender.quote:Op dinsdag 17 december 2019 10:52 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ach, dan is er altijd nog heroine of crack waar mee te verdienen valt, lijkt me sterk dat ze die rotzooi ooit gaan legaliseren.
Wel als het goed onderbouwd is zoals deze studie. Alleen de cijfers zijn voor interpretatie vatbaar, maar ook als je die dingen wegstreept blijft er alsnog een grote stijging over. We hebben het hier over stijgingen in de twintig en dertig procent, dat is niet niets.quote:Op donderdag 19 december 2019 11:06 schreef Aquarii het volgende:
[..]
Nogmaals, als er meer meldingen zijn van normaal of problematisch gebruik betekent dat niet automatisch dat er ook meer gebruikt wordt.
Er zijn vrijwel geen opbrengsten, die moeten voor het grootste gedeelte weer worden geinvesteerd in extra politie-inzet en zorgkosten.quote:Op donderdag 19 december 2019 11:07 schreef Aquarii het volgende:
[..]
Als ze het goed aanpakken zou dat best een gevolg kunnen zijn lijkt me. Van de opbrengsten een groot deel investeren in preventie en voorlichting zou kunnen leiden tot een daling bijvoorbeeld.
Welke opbrengsten? Dat gaat echt wel tegenvallen.Dan stel ik voor dat we die voorlichting nu ook al geven? Daar hoeft het niet eerst een legale status voor te hebben lijkt me. Het is ook wel een beetje krom dat we dan eerst roepen dat het compleet legaal is en daarna dure voorlichtingscampages lanceren waarin we liever niet hebben dat men het gebruikt.quote:Op donderdag 19 december 2019 11:07 schreef Aquarii het volgende:
[..]
Als ze het goed aanpakken zou dat best een gevolg kunnen zijn lijkt me. Van de opbrengsten een groot deel investeren in preventie en voorlichting zou kunnen leiden tot een daling bijvoorbeeld.
Je ziet een stijging en je maakt daaruit je eigen conclusie, prima.quote:Op donderdag 19 december 2019 11:13 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wel als het goed onderbouwd is zoals deze studie. Alleen de cijfers zijn voor interpretatie vatbaar, maar ook als je die dingen wegstreept blijft er alsnog een grote stijging over. We hebben het hier over stijgingen in de twintig en dertig procent, dat is niet niets.
En nogmaals, er wordt hier in dit topic al een paar keer geroepen dat door legalisatie gebruik zou verminderen, terwijl het bewijs dus de andere kant op wijst.
Als Nederland wietteelt legaliseert, levert dat ons 405 miljoen euro opquote:Op donderdag 19 december 2019 11:14 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Welke opbrengsten? Dat gaat echt wel tegenvallen.Dan stel ik voor dat we die voorlichting nu ook al geven? Daar hoeft het niet eerst een legale status voor te hebben lijkt me. Het is ook wel een beetje krom dat we dan eerst roepen dat het compleet legaal is en daarna dure voorlichtingscampages lanceren waarin we liever niet hebben dat men het gebruikt.
Nee, ik neem gewoon de conclusies van het onderzoek over.quote:Op donderdag 19 december 2019 11:17 schreef Aquarii het volgende:
[..]
Je ziet een stijging en je maakt daaruit je eigen conclusie, prima.
Ah ik had het over coke.quote:Op donderdag 19 december 2019 11:18 schreef Aquarii het volgende:
[..]
Als Nederland wietteelt legaliseert, levert dat ons 405 miljoen euro op
Leuke speculatie weer. Alleen al het feit dat de illegale markt niet verdwijnt maar juist groeit haalt deze onzin al onderuit.quote:Op donderdag 19 december 2019 11:18 schreef Aquarii het volgende:
[..]
Als Nederland wietteelt legaliseert, levert dat ons 405 miljoen euro op
Ik wijs je alleen op de kanttekeningen in het onderzoek die jij negeert en wordt dan boos, ik ben niet degene die er omheen lult en eigen conclusies trekt. Maar goed, ik zie alweer welke kant dit op gaat dus fijne dag verder.quote:Op donderdag 19 december 2019 11:18 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Jij negeert de feiten en probeert er omheen te lullen, en nu je dat niet meer kan word je persoonlijk. Dat is behoorlijk voorspelbaar.
Nee, dat doe ik niet. En het onderzoek ook niet. Jij probeert met die kanttekeningen het hele onderzoek te delegitimeren terwijl daar totaal geen sprake van is. De data staat je niet aan, dus word je wanhopig en ga zoeken naar één klein zinnetje dat je wel aan staat. De daadwerkelijke cijfers negeer je gewoon.quote:Op donderdag 19 december 2019 11:26 schreef Aquarii het volgende:
[..]
Ik wijs je alleen op de kanttekeningen in het onderzoek die jij negeert
We moeten dan ook af van het idee dat de overheid drugs- en genotmiddelengebruik zou moeten tegengaan. Net als dat de overheid ook geen seks moet tegengaan.quote:Op donderdag 19 december 2019 11:17 schreef Fir3fly het volgende:
Bovendien, wie zegt dat voorlichting daadwerkelijk gebruik zou verminderen? Seksuele voorlichting werkt bijvoorbeeld alleen als men dat niet doet om seks expliciet te ontmoedigen. Dat werkt averechts.
Wat ben je toch een libertariër, ouwe jongen.quote:Op donderdag 19 december 2019 11:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
We moeten dan ook af van het idee dat de overheid drugs- en genotmiddelengebruik zou moeten tegengaan.
Dan wil ik ook af van een collectief zorgstel.quote:Op donderdag 19 december 2019 11:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
We moeten dan ook af van het idee dat de overheid drugs- en genotmiddelengebruik zou moeten tegengaan. Net als dat de overheid ook geen seks moet tegengaan.
Makkelijker zelfs. Sos komt naar je toe, voor Maccie moet je op pad.quote:Op dinsdag 17 december 2019 10:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De drempel is nu ook al laag. Een gram coke halen is in dit land bijna net zo makkelijk als het scoren van hamburger bij de McDonald's. Verschil is dat als je het legaliseert, je figuren zoals die Taghi niet loopt te spekken.
Vraag eens aan je kinderen of ze vandaag nog aan coke zouden kunnen komen als ze zouden willen.quote:Op dinsdag 17 december 2019 10:29 schreef MevrouwPuff het volgende:
Nee ik niet. Een handjevol mensen kan er misschien mee omgaan, maar met zo’n lage drempel zullen er veel mensen zijn die hier last mee gaan ondervinden.
Met alle bezuinigingen op de ggz wil je ook niet dat er een stuk meer psychoten gaan rondlopen.
Het antwoord zal nee zijn.quote:Op donderdag 19 december 2019 12:03 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Vraag eens aan je kinderen of ze vandaag nog aan coke zouden kunnen komen als ze zouden willen.
Junkie.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |