Zelfde geldt voor wiet roken, dat moet ook allemaal maar gepromoot geworden kennelijk. Totaal onbegrijpelijk en ontzettend hypocriet.quote:Op woensdag 18 december 2019 23:19 schreef tesssssssss het volgende:
Het is ook wel op een vreemde manier grappig dat roken overal verboden wordt en coke dan weer wordt gelegaliseerd als het aan D66 zou liggen.
Ik ben er ook mee opgehouden om er de logica van proberen in te zien.
Liever een nakker naast me, of ie dat nakken nou ter plekke doet of daarvoor op de wc heeft gedaan, dan minutenlang jouw rookproductie om me heen.quote:Op woensdag 18 december 2019 23:19 schreef tesssssssss het volgende:
Het is ook wel op een vreemde manier grappig dat roken overal verboden wordt en coke dan weer wordt gelegaliseerd als het aan D66 zou liggen.
Ik rook niet.quote:Op woensdag 18 december 2019 23:25 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Liever een nakker naast me, of ie dat nakken nou ter plekke doet of daarvoor op de wc heeft gedaan, dan minutenlang jouw rookproductie om me heen.
Daar zijn we het zeker over eens. Dat zal ook niemand ontkennen denk ik.quote:Op woensdag 18 december 2019 23:19 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik denk dat het allergevaarlijkste juist de mix is van alcohol en coke.
Tis in ieder geval niet gezond.Daar kunnen we het wel over eens zijn, denk ik.
Ik ben er ook mee opgehouden om er de logica van proberen in te zien.
Nee, dit is een complete non-sequitur. Het blijven herhalen gaat je niet helpen.quote:Op woensdag 18 december 2019 13:49 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik dus. Het enige wat ik zeg is dat als volksgezondheid een argument is om drugs te verbieden, dan volgt daar uit dat ook alcohol en tabak verboden moeten worden.
die doden zijn toch vrijwel altijd het gevolg van slechte pillen en onzuivere coke.quote:Op woensdag 18 december 2019 23:12 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik reageerde op de verslavingskans, niet op de acute gezondheidsrisico's.
Overigens neem ik aan dat het aantal mensen met alcoholvergiftiging op de spoedeisende hulp elk weekend hoger is dan het aantal cokegebruikers met hartproblemen, maar daar lijk jij beter in ingevoerd.
Ik heb het overigens even opgezocht en eerlijk is eerlijk: alcohol leidt zelden tot een fatale overdosis, in tegenstelling tot coke en XTC. Dus in die zin is het acute gevaar bij overmatig gebruik hoger bij de illegale drugs.
Zet je het echter af tegen het aantal doden door schadelijk gebruik, afhankelijkheid, leverziekten en in het verkeer, is het aantal doden bij XTC en coke 0, tegen 1500 door alcohol.
als het net zo werkt als met cannabis, dan zal er minder drugsgebruik zijn, dus deze snap ik niet.quote:Op donderdag 19 december 2019 04:39 schreef NoPicNic het volgende:
Linkse partijen maken ons land kapot. Als drugs gelegaliseerd worden dan is onze jeugd niks meer waard.
Maar wat ik me vanmorgen ineens afvroeg " is XTC fabriceren eigenlijk niet heel erg slecht voor het milieu?"quote:Op woensdag 18 december 2019 23:32 schreef Repentless het volgende:
[..]
Daar zijn we het zeker over eens. Dat zal ook niemand ontkennen denk ik.
Roken is als bezigheid niet verboden, uitsluitend op bepaalde plekken en onder een bepaalde leeftijd. Net zoals alcohol cosumeren als bezigheid niet verboden is, maar wel op bepaalde plekken (bijvoorbeeld in het verkeer, op de openbare weg of openbare gelegenheden zonder drankvergunning) en onder een bepaalde leeftijd.
Ik vind het legaliseren van coke daarom niet vreemd, als je het tegen het rookbeleid afzet, omdat daar ook zulke regels voor zouden gelden.
Hoezo? Welke landen hebben met succes cocaïne gelegaliseerd? Wat is succes?quote:Op woensdag 18 december 2019 23:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er zijn meer landen die experimenten met drugs hebben uitgevoerd. En vooralsnog lijkt het erop dat het gebruik eerder iets afneemt dan toeneemt.
Nee, juist meer.quote:Op donderdag 19 december 2019 08:38 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
als het net zo werkt als met cannabis, dan zal er minder drugsgebruik zijn,
nederland zit al 40 jaar bij het laagste gebruik van europa...quote:Op donderdag 19 december 2019 09:13 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee, juist meer.
https://www.sciencedaily.com/releases/2019/11/191113153049.htm
Ok ik zal het allemaal even wat helder neerpennen zodat we nu echt eens kunnen kijken wat de voordelen van legalisatie zijn.quote:Op woensdag 18 december 2019 21:40 schreef Repentless het volgende:
Ik heb beargumenteerd waarom ik de nadelige gevolgen niet op vind wegen tegen de voordelen van legalisering.
Jij denkt dat alcohol gebruikers hun alcohol inruilen voor coke? Ik drink wekelijks alcohol en cocaïne denk 1x per kwartaal max. Ik ga toch zeker niet bij legalisatie geen alcohol meer drinken en gewoon wekelijks coke?! En dan bén ik al een coke gebruiker volgens de statistiek, de verwachting is juist eerder dat mensen die alcohol nuttigen nu niet overstappen op coke, maar het erbij nemen. En de combi alcohol+coke is zo enorm kut, leidt tot vechtpartijen en enorm veel agressie.quote:De vraag is alleen of men vanuit geheelonthouding naar die middelen grijpt, of dat alcohol hiervoor ingeruild wordt. Ik neig dan naar het laatste, waardoor het netto resultaat gelijk blijft qua recreatief gebruik van verdovende middelen. Het verschil is echter dat andere drugs uit de illegaliteit zijn, geen capaciteit meer van politie eisen en belastinginkomsten opleveren. Lijkt mij winst.
Coke en XTC hebben al hele andere functies voor mij. Sterker nog, als jij vind dat alle drugs hetzelfde doel dienen moeten we dus ook crack en heroïne maar legaliseren?quote:Alcohol (uiteraard in gestookte/gebrouwen vorm voor consumptie), coke en XTC hebben ook maar 1 functie: een genotsmiddel cq. verdovend middel zijn.
Dit is vaak genoemd en hoor ik ook de politiek het meeste over. En eens, het grootste nadeel van illegaliteit zijn de criminelen, vooral als zich dat uit in schietpartijen etc. Maar als je ziet dat deze zelfde criminelen het overgrote merendeel van hun centen verdienen in het buitenland maar het in Nederland te produceren, geeft aan dat een lokaal legalisatiebeleid volledig kansloos is. In plaats van 70% te exporteren zullen ze gewoon de export opschroeven. Het geeft ook aan dat Nederland al een prima vestigingsklimaat heeft voor (illegale) drugsproducenten, iets wat bij een legalisatie alleen nog maar meer toeneemt, wat alleen maar leidt tot meer criminele activiteiten, schietpartijen in cafes en vermoorde advocaten. Legalisatie leidt er echt niet toe dat Nederland opeens geen narcostaat meer is, nee het wordt de narco heaven.quote:Op dinsdag 17 december 2019 23:52 schreef Repentless het volgende:
Voor elke kingpin die je oppakt, staat de volgende al klaar. De vraag blijft, de productie blijft. Bij al die megaprocessen is niemand echt gebaat, want als Nederlands burger heb je nagenoeg geen last van drugsbendes, afgezien van tragische vergismoorden en schietpartijen in cafés (die juist een gevolg zijn van de illegaliteit van drugs).
Dat is wel een heel klein graantje. Volgens mij lopen er nu rond de 80.000 mensen die afgelopen maand coke hebben gebruikt, vooral recreationeel. De inkomsten die daar uit komen zijn niet enorm, en je moet niet vergeten de kosten er weer vanaf te halen. Bij wiet geloof ik dat die kosten niet enorm hoog zullen zijn want minder schadelijk, waardoor je een positief resultaat kunt behalen. Met coke denk ik dat dat amper scheelt (net als alcohol en tabak bijvoorbeeld, mega veel accijnzen maar kost ons geld). Daarnaast ben ik sowieso niet echt fan van pervers als overheid winst te genereren over verslavingen ten koste van de volksgezondheid. Gelukkig dat men ook hard bezig is om drugs steeds verder te ontmoedigen (waar dit niet aan bijdraagt).quote:Op dinsdag 17 december 2019 23:52 schreef Repentless het volgende:
er onnoemelijk veel geld richting keiharde criminelen gaat zonder dat je er als staat een graantje van meepikt in de vorm van belastingen
Het is hier dan ook niet legaal.quote:Op donderdag 19 december 2019 09:43 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
nederland zit al 40 jaar bij het laagste gebruik van europa...
- Je had het niet over voorlichting, alleen legalisatie. Doelpalen verschuiven mag niet.quote:en ik betwijfel dta ze in de VS ook dat andere essentiele dingetje doen; goede voorlichting. plus, zo'n toename kan ook tijdelijk zijn, omdat iedereen het nu even gaat proberen daar.
Dat onderzoek gaat over gebruikers die zelf hulp zoeken, dan kan het natuurlijk ook zijn dat mensen eerder hulp zoeken nu het gelegaliseerd is.quote:Op donderdag 19 december 2019 09:48 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
- Je had het niet over voorlichting, alleen legalisatie. Doelpalen verschuiven mag niet.
- Cannabis is in die staten al jaren legaal. Dit zijn significante cijfers.
Staat dat in het onderzoek?quote:Op donderdag 19 december 2019 10:21 schreef Aquarii het volgende:
[..]
Dat onderzoek gaat over gebruikers die zelf hulp zoeken, dan kan het natuurlijk ook zijn dat mensen eerder hulp zoeken nu het gelegaliseerd is.
quote:
quote:The researchers identify the study's limitations. First, findings were reliant on self-reported marijuana use; it is possible that more people may report use following legalization because of increased social acceptability.
Er zit weinig verschil (aan de voorkant dan) tussen legaal en gedoogd, iedereen die 18+ is kan een coffeeshop inlopen en het kopen. Daar veranderd niks aan wanneer het (eindelijk) de status legaal krijgt lijkt me.quote:Op donderdag 19 december 2019 09:48 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het is hier dan ook niet legaal.
Ok, is er ook een onderzoek of dat ook echt zo is?quote:
quote:Op donderdag 19 december 2019 10:28 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ok, is er ook een onderzoek of dat ook echt zo is?
Ik ook niet. Maar het idee dat hier constant wordt gepropageerd dat gebruik achteruit zou gaan is nergens op gebaseerd. Zowel gebruik als problematisch gebruik ging omhoog in staten met legalisatie vergeleken met staten zonder legalisatie in dezelfde periode.quote:
Nogmaals, als er meer meldingen zijn van normaal of problematisch gebruik betekent dat niet automatisch dat er ook meer gebruikt wordt. Waarom zouden mensen zeggen dat ze cannabis gebruiken in Staten waar het nog verboden is?quote:Op donderdag 19 december 2019 10:47 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Zowel gebruik als problematisch gebruik ging omhoog in staten met legalisatie vergeleken met staten zonder legalisatie in dezelfde periode.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |