Top.quote:Op maandag 16 december 2019 14:35 schreef oldford het volgende:
Dat is wel erg laag in toeren. Daarmee sloop je de krukaslagers.
Ik zou terugschakelen om zo'n toerental te vermijden.
De krukaslagers. Die had ik toch al genoemd?quote:Op maandag 16 december 2019 14:37 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Top.
Dank voor de tip.
Het ging alleen niet over mijn rijstijl, maar over welk onderdeel mogelijk defect is...
quote:Op maandag 16 december 2019 14:39 schreef oldford het volgende:
[..]
De krukaslagers. Die had ik toch al genoemd?
Onderhoud - yes.quote:Op maandag 16 december 2019 16:31 schreef spectrumanalyser het volgende:
tijdens het rijden of bij het optrekken tijdens het opkomen van de koppeling?
neem aan dat er olie in het blok zit, en dat deze olie om het jaar ververst is. laten we beginnen met de vraag of de auto onderhoud heeft gehad het afgelopen jaar.
quote:Op woensdag 18 december 2019 20:26 schreef spectrumanalyser het volgende:
ja gaf aan dat het geluid bij het opkomen van de koppeling EN tijdens het rijden te horen is.
het is dus niet zo dat je het geluid hoort terwijl je aan het schakelen bent. klopt dat?
je geeft zelf aan dat het bij de tweede en derde versnelling te horen is. dat klinkt bij mij dan als syncromeshringen, oftewel slijtage van de versnellingsbak. maar dat moet je horen als je schakelt.
kun je het geluid ook produceren als je stilstaat?
Dank - logica, daar hou ik vanquote:Op maandag 16 december 2019 16:57 schreef spectrumanalyser het volgende:
dan zou je dit geluid ook verwachten als je stationair 1000 toeren maakt.
in z'n vrij hoor je dit geluid dan ook bij dat toerental.
Een druklager houdt op met rammelen als je de koppeling intrapt..quote:Op donderdag 19 december 2019 22:16 schreef Xtreem het volgende:
[..]
[..]
Dank - logica, daar hou ik van![]()
Tijdens stilstand en in z'n vrij ga ik morgen testen...
Geluid is er niet tijdens het schakelen, dus de koppeling zou het niet moeten zijn
Nog wat meer getest - het geluid is er alleen in de versnelling (2 en 3 hoor ik duidelijk, rest niet duidelijk of niet getest) en bij 1000 toeren.quote:Op maandag 16 december 2019 16:57 schreef spectrumanalyser het volgende:
dan zou je dit geluid ook verwachten als je stationair 1000 toeren maakt.
in z'n vrij hoor je dit geluid dan ook bij dat toerental.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |