abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190469713
Ik had het hier net met een vriend over, waarom brengen grote merken als Coca Cola en Pepsi eigenlijk geen zogenaamde postmix-siropen uit voor consumenten?
Apparaten als de Sodastream zijn weer helemaal terug van weggeweest en tegenwoordig erg in trek bij veel consumenten. Niet meer slepen met grote zware flessen frisdrank en steeds dat geleur met statiegeldflessen, maar gewoon lekker thuis je eigen frisdrank maken.
Dat scheelt jouw veel gesleep én het is beter voor het milieu omdat de siropen in kleinere flesjes zitten waarvoor dus minder plastic nodig is en ook minder ruimte in de vrachtwagen die ze bij jouw supermarkt of winkel voor huishoudelijke artikelen aflevert.

Ik ben erg blij met mij SodaClub apparaat (die tegenwoordig overigens SodaStream heet), ik gebruik het ding al jaren, maar de laatste jaren werden de siropen op steeds minder plaatsen verkocht en leek de markt voor deze apparaten steeds kleiner te worden.
De laatste tijd lijkt het apparaat weer helemaal in te zijn en duikt hij weer op veel plaatsen op.

Eén ding wat ik echter een groot gemis vind is dat bekende merken als Coca Cola (producent van Sprite, Fanta, FuzeTea, Monster en Fernandes), Pepsico (Pepsi, 7-Up, Lipton, Mountain Dew etc) en Royal Club geen postmix voor consumenten op de markt brengen.
Bij groothandels kun je wel 5 of meestal 10 liter bag-in-a-box verpakkingen kopen van deze merken, maar vanwege de beperkte houdbaarheid (vaak niet meer dan 3-6 maanden) zijn deze grootverpakkingen voor consumenten geen goed alternatief.
De standaard siropen die nu in de winkels verkrijgbaar zijn, zijn opzich niet heel slecht, maar voor consumenten die erg hechten aan bepaalde merken komen deze siropen niet in de buurt van de smaak van Coca Cola of Pepsi.

Coca Cola heeft ooit in samenwerking met Keurig Green Mountain (nu Keurig Dr. Pepper) een apparaat ontwikkeld waarmee consumenten zelf thuis hun eigen Coca Cola konden maken, dit apparaat hete het Keurig Kold drinkmaking system en werkte met "pods" van Coca Cola (volgens mij een beetje vergelijkbaar met de cups die je in je nespresso apparaat stopt).
Ik vermoed dat dit apparaat geflopt is, want hij is alleen nog tweedehands verkrijgbaar en de pods die erin moeten heb ik niet meer kunnen vinden.

Coca Cola heeft dus ooit wel een dergelijk product voor consumenten op de markt gebracht.
Waarom zouden deze grote merken nog geen siropen voor apparaten als de SodaStream op de markt hebben gebracht? Zouden ze hier in de nabije toekomst nog mee komen?
  maandag 16 december 2019 @ 00:32:19 #2
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_190469809
Dit zullen ze uitstellen tot het water ze aan de lippen staat.
And so is the past
pi_190469848
Waarom zul je die troep drinken :')
Denk juist dat er steeds meer mensen minder suikerwater drinken
Ik zwaai naar dieren.
  maandag 16 december 2019 @ 00:37:05 #4
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_190469867
Mountain Dew _O_
#KICKOUTZP
pi_190469882
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2019 00:35 schreef Geerd het volgende:
Waarom zul je die troep drinken :')
Omdat het lekker is?

quote:
Denk juist dat er steeds meer mensen minder suikerwater drinken
Daarvoor zijn de zero varianten uitgevonden... genoeg mensen die dat lekker vinden en dus veel drinken

Natuurlijk zijn er ook genoeg discussies over de kunstmatige zoetstoffen in frisdrank en of die wel of niet ongezond zijn, maar dat weerhoudt veel mensen er nog niet van zero of lightdranken te drinken.
  maandag 16 december 2019 @ 00:39:09 #6
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_190469884
Loopt zo'n sodastream echt goed ja? Ik zie hier nog altijd heel veel bruiswater gehaald worden, al dan niet met een smaakje.
AZ
ALKMAAR
pi_190469940
SodaStream is zo'n hype product dat straks tussen de airfryers op de koningsmarkt ligt.
pi_190470048
Ik drink regelmatig Spa Rood en zo'n SodaStream leek me daarom wel wat. Maar ik lees al dat de prik niet zo sterk is als een fles Spa Rood.
pi_190470409
De enige frisdrank dat ik thuis heb is Coca Cola Zero.
Verder alleen Spa Rood.

Als ik zin heb in een frisdrank dat anders is dan cola zero, dan gebruik ik deze siropen. Misschien is dit wat voor je? Suikervrij en superweinig calorieën. De sinasappelsiroop of citroensiroop + Spa Rood samen imo gewoon naar respectievelijk Fanta Sinas en Fanta Citroen. Wel de Zero varianten ofc :Y

Als je een siroop had met Cola Zero, dan zou ik Coca Cola Zero hiero ook de deur uit doen (mits het lekker smaakt).

[ Bericht 6% gewijzigd door Erasmus op 16-12-2019 02:02:22 ]
  maandag 16 december 2019 @ 04:35:53 #10
370352 I
Eye for an I
pi_190470814
Die siropen zijn er wel, maar dan enkel voor frisdrankautomaten in de horeca, dan koop je het in zakken.

De reden dat ze het voor de consument niet op de markt brengen is simpelweg dat het veeeeeel minder oplevert.
pi_190471596
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2019 01:02 schreef Gehrman het volgende:
Ik drink regelmatig Spa Rood en zo'n SodaStream leek me daarom wel wat. Maar ik lees al dat de prik niet zo sterk is als een fles Spa Rood.
Je kunt het zo sterk maken als je zelf wilt
pi_190471664
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 04:35 schreef I het volgende:
Die siropen zijn er wel, maar dan enkel voor frisdrankautomaten in de horeca, dan koop je het in zakken.

De reden dat ze het voor de consument niet op de markt brengen is simpelweg dat het veeeeeel minder oplevert.
Waarom zou het veel minder opleveren? Mensen gaan er niet minder door drinken lijkt me en de productie en transportkosten gaan omlaag.
Stel dat je van 1 fles siroop 9 liter drinken kunt maken die qua smaak gelijk is aan 9 liter kant-en-klare frisdrank en ze maken zo'n flesje siroop iets goedkoper als 9 normale flessen (zodat de consument uiteindelijk dezelfde prijs betaald, incl koolzuurgas cilinder)
Dan moet dat voor de fabrikant alsnog goedkoper zijn
  maandag 16 december 2019 @ 09:06:37 #13
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_190471819
Joh, ik had zo'n Keurig Kold wel willen hebben.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_190472120
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 00:45 schreef TheFreshPrince het volgende:
SodaStream is zo'n hype product dat straks tussen de airfryers op de koningsmarkt ligt.
Zeker, vandaar dat beiden al vele jaren bestaan en goed verkocht worden.
pi_190472129
Ik heb al jaren een SodaStream en heb het geluk dat ik regelmatig in Duitsland en België kom waar de siropen goedkoper zijn en een veel groter aanbod kennen.
pi_190472205
quote:
Van de airfryer geloof ik dat niet, juist dat omdat het patent van de originele maker is verlopen waardoor er goedkopere alternatieve airfryers te verkrijgen zijn, en consumenten dus niet verplicht het dure origineel moeten aanschaffen.

SodaStream moet dus op den duur ook generiek willen worden (lees: verlopen of geen patent) willen ze door een breed publiek gebruikt willen worden.

[ Bericht 4% gewijzigd door Erasmus op 16-12-2019 09:49:16 ]
pi_190472354
quote:
14s.gif Op maandag 16 december 2019 09:48 schreef Ifrane het volgende:

[..]

Van de airfryer geloof ik dat niet, juist dat omdat het patent van de originele maker is verlopen waardoor er goedkopere alternatieve airfryers te verkrijgen zijn, en consumenten dus niet verplicht het dure origineel moeten aanschaffen.

SodaStream moet dus op den duur ook generiek willen worden (lees: verlopen of geen patent) willen ze door een breed publiek gebruikt willen worden.
SodaStream bestaat pas sinds 1903 inderdaad, dat is wel vrij nieuw. In de loop der jaren hebben ze Soda-Club overgenomen en ondertussen zijn ze zelf onderdeel van PepsiCo.

Het verdienmodel is niet het apparaat, dat is over het algemeen een simpel plastic ding, maar de cilinders en siropen. Er zijn wel mogelijkheden in de markt, maar omdat het allemaal goed geregeld is en niet al te duur komen er geen alternatieven op de markt. Patent is volgens mij niet van toepassing.
pi_190476629
quote:
14s.gif Op maandag 16 december 2019 01:59 schreef Ifrane het volgende:
Als ik zin heb in een frisdrank dat anders is dan cola zero, dan gebruik ik deze siropen. Misschien is dit wat voor je?
Die limoen variant van Teisseire gebruik ik voor mijn sodastream, die is goed te doen :Y De standaard sodastream siroopjes zijn me allemaal te zoet (en ja, je kan minder siroop gebruiken, maar dan zijn ze veelal veel te laf)
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_190476685
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 14:20 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]

Die limoen variant van Teisseire gebruik ik voor mijn sodastream, die is goed te doen :Y De standaard sodastream siroopjes zijn me allemaal te zoet (en ja, je kan minder siroop gebruiken, maar dan zijn ze veelal veel te laf)
Beetje Fanta Lemon Zero-achtig, he? :Y En de sinaasappel variant smaakt naar Fanta Orange Zero. Niet 100% hetzelfde, maar een fijne smaak in dezelfde richting icm bruiswater.

Fijne siroopjes die van Teisseire.
pi_190477936
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 10:02 schreef GereDathan het volgende:

[..]

SodaStream bestaat pas sinds 1903 inderdaad, dat is wel vrij nieuw. In de loop der jaren hebben ze Soda-Club overgenomen en ondertussen zijn ze zelf onderdeel van PepsiCo.

Het verdienmodel is niet het apparaat, dat is over het algemeen een simpel plastic ding, maar de cilinders en siropen. Er zijn wel mogelijkheden in de markt, maar omdat het allemaal goed geregeld is en niet al te duur komen er geen alternatieven op de markt. Patent is volgens mij niet van toepassing.
Oh dus wel van PepsiCo, dat wist ik niet. Waarom is er dan nog geen Pepsi en Pepsi Max siroop op de markt?

[ Bericht 0% gewijzigd door Mark_nl op 16-12-2019 18:38:51 ]
pi_190478113
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 15:42 schreef Mark_nl het volgende:

[..]

Oh dus wrl van PepsiCo, dat wist ik niet. Waarom is er dan nog geen Pepsi en Pepsi Max siroop op de markt?
Omdat ze waarschijnlijk een stuk meer verdienen met het verkopen van losse flessen.
  maandag 16 december 2019 @ 16:03:05 #22
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_190478191
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 15:57 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Omdat ze waarschijnlijk een stuk meer verdienen met het verkopen van losse flessen.
En wat te denken dat ze dan de smaak niet meer kunnen garanderen? Ze willen niet dat mensen hun merk gaan associëren met een of andere gare nepsmaak.
Don't let my username fool you...
pi_190478772
quote:
Airfryer is juist een koningsapparaat. _O_
Zie dat steeds meer mensen zo'n ding hebben.
  Moderator maandag 16 december 2019 @ 18:21:59 #24
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_190480420
Groene ijsthee :9
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_190480674
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 09:39 schreef GereDathan het volgende:
Ik heb al jaren een SodaStream en heb het geluk dat ik regelmatig in Duitsland en België kom waar de siropen goedkoper zijn en een veel groter aanbod kennen.
Waar koop jij ze zoal? En hebben die ook een online winkel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')