abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190751647
L is panisch, maar dat is hij voor veel hard geluid. Hij vraagt wat het is en zodra ik vuurwerk zeg, doet hij zijn handen op z'n oren. Wilde gisteren ook niet slapen. Vanavond gelukkig wel omdat het ff stil was toen hij net in bed lag.

We gaan Russisch roulette spelen op oudjaar: we gaan naar vrienden waar hij nog maar 1x is geweest, hij gaat er slapen (hij en logeren is geen goede combi) en dat met veel vrienden beneden en vuurwerk buiten ^O^ als het niet lukt gaan we wel naar huis.

Hij heeft knalerwten en die zijn wel leuk. Nu nog leren om hard te gooien :+
  zondag 29 december 2019 @ 21:46:05 #152
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_190751776
Hier is het: mama, mag ik ook vuurwerk? Ehrm, nee schat.

Mijn lieve Maxje viel vanavond in slaap op de bank, na uren te hebben rondgedrenteld op mijn verjaardagsfeestje met biertjes proeven, hapjes erbij, quizzen. ik ben morgen pas jarig btw, wacht nog een dagje met jompelen :P

@Arja, na jouw opmerking ook gedacht: ja, luier ook gewoon af als we naar buiten gaan! Ging best goed. Alleen die 'grote' bril op de wc bij de Ikea waar we dus even een snelle tussenstop maakten toen hij moest plassen :o Staand plassen was even eng. Zal allemaal wennen zijn.
pi_190751973
Banaan vindt het tot nu toe wel mooi. Als het even kan dan wil hij kijken. Als er buiten niets wordt afgestoken dan vraagt hij er soms om.

Met echt harde knallen weet ik niet wat hij ervan vindt. Dat zou weleens kunnen tegenvallen. Tot nu toe valt het me heel erg mee met knallen.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_190753419
Hier wordt al behoorlijk geknald. Simon roept bij elke knal " boem" en de ene keer dat ie vuurwerk eng vindt en de andere keer dat ie ook vuurwerk wil.

Vorig jaar op oudejaarsdag heeft ie helemaal niet geslapen 's middags door het knallen en ook 's avonds pas na 1 uur 's nachts, toen het eindelijk wat rustiger werd. Ben benieuwd hoe dat dit jaar gaat.
pi_190762574
Ha! Mijn klaagzang heeft geholpen! Dochter is (volgens mij) maar 1x wakker geweest vannacht en die keer riep ze óók nog eens papa! Beetje jammer dat ik nu zelf de hele nacht wakker ben geweest, heb het 2/3/4 en 5u zien worden en sinds 5 niet meer geslapen. Moet vandaag werken, geen idee hoe ik de dag door ga komen 😱 gelukkig morgen weer vrij.

Hier ook al redelijk wat vuurwerk. Dochter vindt het wel interessant behalve dan de echt harde knallen. Ik las over knalerwten, wel zien liggen maar niet meegenomen, maar nu heb ik spijt haha! We hebben wel sterretjes (en een veiligheidsbril), maar ik weet nog niet of we (papa en mama en dochter) dat wel echt aandurven al 😂

Ik ben ook benieuwd hoe het tijdens de jaarwisseling gaat. De vorige jaren heeft ze zowel overdag als ‘s nachts gewoon doorgeslapen. wat wij bijzonder vinden want 9 vd 10 keer dat wij naar boven gaan wordt ze van ons best wel eventjes wakker, en zoveel lawaai maken we niet.
pi_190769087
We hebben vanochtend nog sterretjes gehaald, ik hoop daarmee de angst weg te nemen dat het mooi is en geen hard geknal hoeft te zijn. Die durfde hij al. De angst begint wel minder te worden. Hij zegt nu alleen constant dat de vogels het eng vinden buiten. Ja, ik kan niet anders dan beamen, zielig voor de beesten buiten.
  dinsdag 31 december 2019 @ 23:16:59 #157
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_190819787
Ik wilde ook sterretjes, want de hele gutganze dag heeft meneer geroepen dat hij ook vuurwerk wilde :') Niet gelukt en maakt ook niet uit, want hij is gecrasht en wordt denk ik niet meer wakker rond de jaarwisseling. Hij wilde trouwens vanavond ook geen luier om en viel zo in slaap. Iets ambitieus om nu te verwachten dat hij ook meteen 's nachts zindelijk is, maar goed, we zien het wel. Onze Koos Luierloos O+

Fijne jaarwisseling allemaal w/

Wij vieren het na bijna 14 dagen onafgebroken feestjes en weg-zijn lekker thuis op de bank :s)
pi_190822444
Gelukkig nieuwjaar allemaal!
Hier zijn ze er gewoon doorheen geslapen. :z :z Knap hoor. Er werd flink wat afgestoken.
pi_190823526
Een heel gelukkig nieuwjaar allemaal *O* O+ Hier heeft ze gewoon lekker het klokje rond geslapen gelukkig :) Het vuurwerk wat ze nog gezien heeft vond ze prachtig en ze riep de hele tijd “nog een” en werd driftig als het niet gebeurde :+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_190823778
Gelukkig Nieuwjaar! Hij werd om 22.00 wakker van heftig vuurwerk, daarna nog een uur geslapen totdat om 23.00 weer heftig geknal was en toen heb ik hem er uit gehaald. Broodje knakworst gegeten en om 00.00 wilde hij direct naar buiten en vroeg zich af waar het vuurwerk bleef toen om 00.01 nog niks te zien was :+ daarna drie kwartier buiten vuurwerk gekeken. De buren van de vrienden waar we waren hadden echt meterslang vuurwerk, erg gaaf en hij vond het geweldig O+

Thuis gelijk in slaap gedonderd en om 8.15 werd hij wakker.
pi_190823957
Gelukkig nieuwjaar! Wij waren bij vrienden. Teetje pas om 21.00 naar bed gebracht omdat hij zo lekker aan het spelen was. Hij is door het vuurwerk heen geslapen, maar genoot er wel enorm van tijdens het ritje naar huis. Thuis probleemloos weer gaan slapen. O+
pi_190823988
Beste wensen voor 2020 allemaal!

Wij waren ook bij vrienden. Jongens samen op een kamer gingen meteen slapen.
Mijm werd wel wakker om half 1, maar het leek dan ook net een oorlogsgebied qua geluid.
S. sliep zelfs verder toen ik de spullen alvast op ging ruimen met het licht aan.
Thuis ook meteen weer door gaan slapen.
We zijn het jaar begonnen met een marathonreeks van Paw Patrol, kan ik nog even chillen op de bank terwijl vriend nog slaapt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_190824534
Een heel gelukkig Nieuwjaar gewenst!

Simon sliep rond 20:30 en sliep door al het vuurwerk heen. Manlief heeft hem nog wel kort na middernacht wakker gemaakt voor het vuurwerk, maar na 2-3 minuten zei hij " ik heb het gezien" en wilde hij verder slapen. Hij is met al het geknal meteen in slaap gevallen :z :z :z :z
Rond 8:45 waren we wakker.
  woensdag 1 januari 2020 @ 11:39:53 #164
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_190824706
Beste wensen mensen! ;)

Nadat Max op de bank in slaap was getukkeld, heb ik hem om kwart voor 12 wakker gemaakt en heeft hij met ooooooo's en aaaaaaa's vuurwerk gekeken. Ook nog buiten geweest om even met buurtjes te babbelen. Bikkel! Om 1 uur met z'n drieën het grote bed in en geslapen tot half 10 :o

2020, het jaar waarin onze man alweer 4 jaar wordt, whoea!
pi_190824713
Wat goed van al onze peuters!

De beste wensen voor iedereen!
Hier ging ze wat later naar bed (22:00) en heeft daarna lekker geslapen tot 9:30.
We hebben eerder op de avond vuurwerk voor haar afgestoken, maar ze vond het helemaal niks. Huilend haar gezicht in mijn jas. Bij binnenkomst zei ze dat ze het wel leuk vond. :')
Binnen riep ze wel steeds knal, boem en sterretjes, mooie kleuren. Buiten was toch te spannend.
pi_190824791
Wij waren bij vrienden, tot half negen gespeeld met alle kinderen en toen naar bed, sliep meteen en heeft dat volgehouden tot we hem om twee uur uit t canpingbedje visten om naar huis te gaan. Wonderlijk dat ze er doorheen kunnen slapen :)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_190825029
Gelukkig nieuwjaar allemaal. :*

Wonderlijk al die doorslapers. Banaan sliep rond half acht en ik moest vier keer naar boven. Het was zo af en toe ook wel heel hard inclusief schreeuwende jongens. Ik ging om twee uur naar bed en Banaan werd pm zes uur wakker.

's Ochtends wou ik even met hem naar buiten maar bij de eerste knallen wou hij gelijk weer naar binnen.
De eerste vuurpijl die hij 's avonds zag was mooi, tot de knal toen barstte hij in tranen uit. We hebben nog een tijd vanaf zolder gekeken, dat vond hij wel mooi.

Banaan heeft weleens kleine wondjes aan zijn handen en heeft dan aan tafel pijn als daar eten op komt. Hij eet dan bijna niets, schreeuwt moord en brand en wil er steeds een kusje op.
Pleisters wil hij er gelijk weer af hebben (inclusief klachten dat ook het lostrekken pijn doet). Heeft iemand hier een tip?
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  Manager PR/Moderator woensdag 1 januari 2020 @ 12:15:11 #168
269689 crew  Viv
pi_190825054
Gelukkig nieuwjaar! *O*

ZZ was gisterochtend wakker om 11:00 (in de vakantie schuift haar ritme mooi op richting dat van ons 8-) ), dus ze bleef op t/m middernacht. Buiten vond ze de knallen niet leuk maar "de kleurtjes" wel. Eerst wilde ze alleen op de arm en kroop ze helemaal tegen mij aan, later durfde ze ook op de grond te staan en sterretjes vast te houden. O+ Rond 1:00 naar bed, zojuist pas wakker!
  woensdag 1 januari 2020 @ 13:04:27 #169
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190825545
Wat relaxed al die verlegde ritmes. Wij waren ook bij vrienden, hij lag om acht uur te tukken en wekte me iets na zessen. Wat leverde voor mij een vrij korte nacht op :Y) .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Manager PR/Moderator woensdag 1 januari 2020 @ 13:08:25 #170
269689 crew  Viv
  woensdag 1 januari 2020 @ 14:12:51 #171
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_190826364
Beste wensen allemaal! *O*

Mijn chickie was op bij alles, wilde vuurwerk 'pieuw 'pieuw vuurwerk mama!' buiten kijken en alles.
Ze lag er om kwart voor drie in, heeft tussen ons in getukt tot tien uur.
Nu kneiterduf natuurlijk, maar denk dat ze straks wel een lekker powernapje gaat doen.

Was enorm geslaagd jaar op alle fronten en hopelijk komend jaar weer _O_
Laat die basisschool maar komen iig _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_190827946
Wat een relaxte tijden Vivi! Die van Lemijn dan wat minder...

Wij hadden een relaxte jaarwisseling. Geen bezoek dit jaar en een aantal pittige nachten gehad icm vroeg wakker dus we waren ook moe en vonden het wel mooi zo. We hebben ‘hapjes’ gegeten aan de kleine tafel met een film erbij om het nog een beetje feestelijk te maken. De meiden hadden binnen 5 minuten 300 gram komijnenkaasblokjes naar binnen gewerkt :’) hun zelf gemaakte mini-pizza’s hebben ze niet aangeraakt. We hebben vanuit onze slaapkamer op de 2e nog wel even wat vuurwerk gekeken rond middernacht, maar voor 1 uur lagen we te slapen, vroegste ooit. Kinderen zijn ook overal doorheen geslapen, voor het eerst (afgelopen jaren was er altijd eentje wakker). Alleen om 22:30 en 5:45 was er een wakker.

Gelukkig nieuwjaar allemaal!
pi_190857262
Allemaal weer een beetje bijgekomen?

Ik geniet enorm van mijn peuter en heb dan ook eigenlijk weinig te melden / delen. Ik vind het zo mooi hoe ze me soms versteld doet staan.
We hebben een boekje van Nijntje van de bieb waarin ze afbeeldingen kan benoemen. Ik wist wel dat ze alles kende, maar het is bij haar geen potlood maar kleurpotlood; geen boot maar zeilboot en geen bloem maar Margriet. :D Die laatste moest ik zelfs googlen, maar het klopte! Ze zei eerst rietje, toen antwoordde ik nee dat is een bloem, toen zei ze margrietje. O+
pi_190862496
Ik heb een beetje hetzelfde op het moment Nolita, op een enkele driftbui en kiezenleed na gaat het hier wel z’n gangetje ook, ze is over het algemeen heel lief maar wel heel erg aan mij gehecht, soms best lullig naar mijn man toe :@ Maandag gaat ze voor het eerst naar de PSZ, ik ben heel benieuwd hoe ze dat gaat vinden. En hoe ik het ga vinden :@

Wat klinkt je meisje pienter, zo leuk O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  zaterdag 4 januari 2020 @ 00:18:09 #175
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_190868029
Volgens mij begint de peuterpuberteit hier nu pas echt. OntDEUGend, niet normaal. En wat hij uitkraamt af en toe. Vanavond zong hij de hele avond de reclameslogan van een bekende drogist (Steeds verrassend altijd voorde-líg) en wilde hij dat papa hem naar bed bracht, want "papa is leuker" :{ :') |:( Sure, ok.

Morgen richting winter Efteling inclusief overnachting. Kadootje van diezelfde geweldige vader ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')