haha! Wij hebben hier de pinguīn slaaptrainer en toen Willem hem had was de uitleg er bij: Als de pinguīn niet meer rood is mag je uit bed. Stond ie midden in de nacht bij ons bed want de pingping was niet meer rood. Had ie hem zelf van kleur veranderd door op het knopje te drukken en nu was ie blauw. Toen maar uitgelegd dat de pinguīn groen moest zijn...quote:Op zaterdag 4 januari 2020 15:12 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Hehe lekker bijdehand die Simon!
Wij hebben vandaag peutermeisje verhuisd met haar slaapkamer naar zolder. Ze is net, na enige discussie, heel lief een middagdutje gaan doen daar! Ik maakte me vreselijk zorgen maar wellicht niet nodig.. Fingers crossed 😬 Is ook wel een hele gave kamer met allerhande Frozen spul, dus dat vindt ze wel cool. En zelf een knuffelstoel uitgekozen (stoel op de kamer waar we altijd even op knuffelen voor het slapen), en een tipitent.. haha.
Ze heeft een Sam het schaap slaaptrainer waar ze best goed naar luistert. Hij staat nu alleen op een hoogte waar ze er zelf bij kan. Vraagt ze net voor het slapen, zo heel nonchalant, ‘mam, als ik hem nou groen wil maken op welke knop moet ik dan drukken?’. De slimmerik! Haha ik moest er hartelijk om lachen. Daarna: ja als je niet wil dat ik erbij kan dan moet je hem op die (kleding) kast zetten. Maar dan kan jij er ook niet bij he, alleen papa.
Haha nog zo’n slimmerik! Dat soort dingen kan ik zo om lachen!quote:Op zaterdag 4 januari 2020 23:23 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
haha! Wij hebben hier de pinguīn slaaptrainer en toen Willem hem had was de uitleg er bij: Als de pinguīn niet meer rood is mag je uit bed. Stond ie midden in de nacht bij ons bed want de pingping was niet meer rood. Had ie hem zelf van kleur veranderd door op het knopje te drukken en nu was ie blauw. Toen maar uitgelegd dat de pinguīn groen moest zijn...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kan de keren spugen voor zijn 2e jaar op een hand tellen, dus nee. Maar weet wel dat hij vorig jaar rond deze tijd ook een paar spuugdagen had.quote:Op zondag 5 januari 2020 20:48 schreef Lemijn het volgende:
Jeetje Quoi dat klinkt niet onverdeeld succesvol. Wat rot ook weer van dat spugen. Deed hij dat vroeger ook bij ziekzijn?
Nou ik duim maar gewoon dat het snel over is en dan even uit met de virussen aub.quote:Op zondag 5 januari 2020 20:56 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ik kan de keren spugen voor zijn 2e jaar op een hand tellen, dus nee. Maar weet wel dat hij vorig jaar rond deze tijd ook een paar spuugdagen had.
Dit is juist erg herkenbaar,hier zijn we elkaar ook soms even kwijt, vinden we elkaar wederzijds irritant en ongeduldigquote:Op zondag 5 januari 2020 20:48 schreef Lemijn het volgende:
Jeetje Quoi dat klinkt niet onverdeeld succesvol. Wat rot ook weer van dat spugen. Deed hij dat vroeger ook bij ziekzijn?
Adrian, sterkte met de peuterbuien. Hier worden ze altijd versterkt door:
- als ik heel moe ben, of slecht gehumeurd, of mentaal er niet bij
- als we uit verbinding zijn doordat we weinig tijd met elkaar hebben doorgebracht; vaak gecombineerd met:
- als hij teveel vreemde/spannende dingen heeft meegemaakt.
Maar dat betekent ook dat ik relatief makkelijk praten heb want als ik hem dan een dag helemaal volg dan zijn we er wel weer. En na een fikse uitbarsting van 2 kanten over dat je niet met messen mag spelen zei hij de volgende dag 'mes gooien mag niet' en legde het keurig naast zijn bord. En samen lachen helpt mij om 'm weer leuk te vinden.
Niet dat ik denk dat je hier wat aan hebt...
Oh ik ben niet van plan om weg te gaan hoor, ik ga wel zitten wachten. Misschien proberen we het zo maar eens, want bij binnenkomen spotte ze het al meteen. Kon gelukkig overtuigen dat dat na het winkelen kon.quote:Op maandag 6 januari 2020 10:47 schreef Franny_G het volgende:
Wij hebben het met de oudste laatst een keertje gedaan, zij was toen ruim 5. Dat vond ik toen wel een goed idee, maar alleen Ysje zou ik nog niet doen. Het is toch een onbekende omgeving, en je gaat weg (alhoewel je wel oproepbaar bent), daar zou ik hem ook nog niet echt een plezier mee doen, denk ik. Maar het hangt ook wel af van hoe je kind is en hoe makkelijk zij omgaat met zo'n situatie.
Zou je geen baat hebben bij wat extra hulpverlening hierbij? Ik lees tussen de regels van je berichten door steeds zoveel frustratie, onmacht,moeheid. Misschien is het een optie om eens bij het cb te vragen wat de opties in je buurt zijn? Straks heb je er twee en is het nog drukker, vermoeiender en frustrerender. T lijkt me fijn voor je als je je dan wat meer gesterkt kan voelen.quote:Op maandag 6 januari 2020 14:27 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Pft ik ben gesloopt na de ikea 😂 Smaland durfde ze toch niet alleen, dus toen maar ijs gegeven. Maar op het moment heeft ze niet zomaar bananen in haar oren maar hele bananenbomen geloof ik.. Steeds wegrennen, echt niet leuk meer. Ik kan haar niet meer bijhouden met bolle buik dus erachteraan is ook geen optie. Lijkt wel of ze dat gebruikt, want niet-zwanger had ik haar allang opgetild en meegesleept naar de auto bijvoorbeeld. Op t laatst stond ik zelfs te vloeken 🙁 Ik houd t best even vol maar op een gegeven moment wordt er een grens bereikt en dan kan ik me niet meer inhouden en dat vind ik zķ niet leuk! Ik moet maar eens een cursus omgaan met peuters/ anger management doen ofzo.
Ik merk steeds vaker dat ik maar liever nergens meer heen ga. Terwijl het als ze wel luistert, juist heel gezellig kan zijn!
Ik vind het heel duidelijk hoor, en ik vermoedde al dat hij zo is en dat het daarom anders werkt. Daarom schreef ik dat je waarschijnlijk weinig had aan mijn ervaringquote:Op zondag 5 januari 2020 23:24 schreef Adrian4 het volgende:
Ahhh @:Quoi Die laatste foto is zo zielig. Weer veel beterschap voor Max!
Ja, dat uit verbinding zijn ken ik heel goed van Willem. Tussen ons kan het knallen, omdat 1 van ons niet helemaal er in zit. Dan spreken we af dat we weer lief gaan zijn, knuffelen we heel hard we gaan weer verder.
Kevin zit anders in elkaar dan Willem en ik en die leeft en is heel intens. Dus intens blij en ook intens boos en intens niet lekker in zijn vel. Maar hij staat ook veel minder met mij in verbinding, omdat hij veel meer op zichzelf is (klinkt misschien heftiger dan het is trouwens, krijg het niet goed uitgelegd)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Quoi op 06-01-2020 23:17:46 ]
Super! Ik hoop ook dat je een beetje kan gaan genieten van de uurtjes voor jezelf. Zo te horen gaat ze het hartstikke snel oppikken.quote:Op maandag 6 januari 2020 22:18 schreef rena het volgende:
Ik ga later even teruglezen, maar de eerste dag ging redelijk! Het brengen ging goed, geen tranen bij C, en een beetje bij mij bij het verlaten van het gebouwNa een minuut of 5 moest ze toch wel even hard huilen volgens de leidster, maar die heeft het wel goed opgepakt door haar bij zich te nemen en haar af te leiden. De rest van de ochtend ging het steeds beter zei ze; ik kwam een vrolijk kind ophalen wat lekker zat te kleuren. Ik was wel weer heel blij dat ze lekker bij mij was, ik vond het ook wel wennen, maar het gaat ongetwijfeld heel goed voor haar zijn
Ik ben heel benieuwd hoe het donderdag zal gaan!
Jullie ook succes morgen PKM!
Pachelbel, Canon in D doet het hier ook goedquote:Op maandag 6 januari 2020 20:31 schreef PKM het volgende:
Spannend @:Rena ! Laat je even weten hoe het ging?Banaan start morgen.
@:Adrian4 ik vind het tot voor je.Zet je weleens klassieke muziek aan? Banaan wordt daarmee gemiddeld zo'n 25% beter te doen. Ik luister dan altijd Beethoven symphony no. 9 in D Minor, mocht je geen idee hebben wat aan te zetten.
Wat een goed idee.quote:Op maandag 6 januari 2020 20:31 schreef PKM het volgende:
Spannend @:Rena ! Laat je even weten hoe het ging?Banaan start morgen.
@:Adrian4 ik vind het tot voor je.Zet je weleens klassieke muziek aan? Banaan wordt daarmee gemiddeld zo'n 25% beter te doen. Ik luister dan altijd Beethoven symphony no. 9 in D Minor, mocht je geen idee hebben wat aan te zetten.
Hee @:KapiteinCupcake leuk dat je er weer bent.![]()
Ik vind het consequent zijn soms ook lastig. Vooral met het eeuwige gedram dat hij opgetild wil worden, dat doe ik als het kan maar (meestal) niet als ik bezig ben. Overigens denk ik niet dat het gedram minder zou zijn als ik daar een vaste lijn in zou trekken.
Wij hebben wat klotedagen achter de rug door verkoudheid. Ik voelde me slap en duizelig, staat er twaalf kilo op mijn benen te springen omdat hij getild wil worden.
Twee nachten waren we een paar uur wakker. De avonden en dutjes zijn kort en met onderbrekingen.
Hij is nog steeds heel snel boos en verdrietig maar wil wel weer wat meer zelf spelen. Vandaag speelde hij kappertje met föhn en kam en op het eind "dan mag je nou een spekje".
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
quote:Op dinsdag 7 januari 2020 08:57 schreef LeSage het volgende:
Oh, nog even een gesprekje met S. gisteravond en vanmorgen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Wat heerlijk zoet! Hoe ging zijn ogentest?
@PKM , hoe ging het met Banaan vandaag? Ik ben heel benieuwd!And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
Zou het nachtangst /nightterror kunnen zijn ? Google het even. Er zijn hier meer ouders met kinderen die dat hebben (gehad)quote:Op dinsdag 7 januari 2020 22:49 schreef kipknots het volgende:
Zo, mijn kleine is sinds een week ook een peuter. En het drama is gelijk begonnen.
Sinds zijn tweede verjaardag heeft hij nog maar 1 nacht normaal geslapen. De andere nachten wordt hij na een uur of twee totaal overstuur wakker. Houdt hij ook lang vol, half uur tot uur makkelijk. Bij hem op de kamer gaan helpt niet, dan kruist hij rustig door.
Enige waarvan hij rustig lijkt te worden is eruit halen en knuffelen. Aangezien hij eerst hetwel gewoon goed gaat slapen als hij naar bed gaat weet ik niet meer wat eraan te doen. Uiteindelijk een paar keer tussen ons in gehad, maar dat willen we natuurlijk ook niet vol houden.
Uren laten krijsen in bed is voor ons ook geen optie. Ook omdat mijn vrouw zwanger is van de tweede en last heeft van bekkeninstabiliteit, dus als rust kan gebruiken Ging tot vandaag deze zwangerschap nog redelijk, maar vanavond een flinke terugval. En de vorige zwangerschap heeft ze een half jaar mogen revalideren.
Dus ja, wat doe je eraan. Hoop dat dit een (korte) fase is, maar ben bang van niet.
Dat zou zeker kunnen, binnenkort proberen of nog langer laten liggen helpt. En kijken of we een slaapplek voor mijn vrouw kunnen maken waar ze er niet wakker van wordt.quote:Op dinsdag 7 januari 2020 22:50 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Zou het nachtangst /nightterror kunnen zijn ? Google het even. Er zijn hier meer ouders met kinderen die dat hebben (gehad)
quote:Op dinsdag 7 januari 2020 22:00 schreef Lemijn het volgende:
Doet me eraan denken dat we vanavond nog een primeur hadden: hij keek naar de pannen op het fornuis en zei 'eten lekker niet'. Bedankt he.
Jaquote:Op woensdag 8 januari 2020 20:28 schreef PKM het volgende:
@:rena wat een weekdieren zijn we geworden he..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |