Een extreem dure, levensgevaarlijke en trage trein gaat ons leven niet groter worden dan maglev nu is en een oncomfortabele tunnel met een fractie van de capaciteit van een weg gaan het verkeersprobleem in steden niet aanpakken.quote:
quote:Op zaterdag 14 december 2019 11:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
https://www.autoblog.nl/n(...)g-voor-europa-133824
Opmerkelijk, want:quote:In Amerika vallen pickups onder de vrachtwagens. De eisen waaraan deze auto’s aldaar moeten voldoen zijn eigenlijk lachwekkend. De traditionele pickups brengen je terug in de tijd met excessieve uitstoot en Tesla brengt je terug in de tijd met ouderwetse veiligheidsvoorzieningen.
Subsidie geven aan onzinprojecten is een probleem van de overheid, niet van de entrepreneurs die er gebruik van maken.quote:Op zaterdag 14 december 2019 11:55 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Tegelijkertijd is de beste man een subsidie slurper voor projecten die nergens toe gaan leiden zoals de Hyperloop en zijn tunnelbedrijf. Geld en hersenkracht die ook konden worden besteed aan oplossingen die niet al in de conceptfase overduidelijke onzin zijn. Hij doet inderdaad toffe dingen, maar de heldenstatus die hij bij sommigen heeft is onterecht.
Weten dat iets kan en mag is wat anders dan een moreel gelijk als je het doet.quote:Op zaterdag 14 december 2019 12:06 schreef SeLang het volgende:
[..]
Subsidie geven aan onzinprojecten is een probleem van de overheid, niet van de entrepreneurs die er gebruik van maken.
Wie heeft het over moreel gelijk hebben? Als je een entrepreneur bent met een tof idee waar je zelf in gelooft en er is subsidie voor beschikbaar dan zie ik niet wat daar fout aan is om daar gebruik van te maken. Als het "moreel fout" is dan moet de overheid die subsidie niet geven.quote:Op zaterdag 14 december 2019 12:07 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Weten dat iets kan en mag is wat anders dan een moreel gelijk als je het doet.
Ik acht Elon slim genoeg om de hyperloop binnen een jaar af te schieten.quote:Op zaterdag 14 december 2019 12:10 schreef SeLang het volgende:
[..]
Wie heeft het over moreel gelijk hebben? Als je een entrepreneur bent met een tof idee waar je zelf in gelooft en er is subsidie voor beschikbaar dan zie ik niet wat daar fout aan is om daar gebruik van te maken. Als het "moreel fout" is dan moet de overheid die subsidie niet geven.
In elk geval werkt hij aan nieuwe ideeën. Sommige dingen worden niks, anderen wel. En vaak levert dit soort innovatie spin-offs op waar je wat aan hebt, ook als het project zelf geen succes is.quote:Op zaterdag 14 december 2019 12:11 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik acht Elon slim genoeg om de hyperloop binnen een jaar af te schieten.
zuinig zal die ook niet zijn, want aerodynamisch zijn rechte lijnen een dramatische ramp.quote:Op zaterdag 14 december 2019 10:52 schreef SeLang het volgende:
Ik vraag mij steeds af of dat ding niet enorm lawaaiig is met al die scherpe randen. Geeft veel luchtturbulentie...
Gek genoeg lijkt hij juist erg aerodynamisch voor een pick-up, zit dicht tegen de ideale vorm aan ondanks de rechte lijnen.quote:Op zaterdag 14 december 2019 12:21 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
zuinig zal die ook niet zijn, want aerodynamisch zijn rechte lijnen een dramatische ramp.
Inderdaad. Dat is eigenlijk hetzelfde. De veroorzaakte turbulentie geeft luchtweerstand en ook lawaai.quote:Op zaterdag 14 december 2019 12:21 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
zuinig zal die ook niet zijn, want aerodynamisch zijn rechte lijnen een dramatische ramp.
welke ideale vorm dan?quote:Op zaterdag 14 december 2019 12:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Gek genoeg lijkt hij juist erg aerodynamisch, zit dicht tegen de ideale vorm aan ondanks de rechte lijnen.
|Ik zie die niet terug in het design met de scherpe randen.quote:Op zaterdag 14 december 2019 12:25 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het beroemde "teardrop" design. Dat kan je bijna geheel over de cybertruck heen leggen.
twitter:IntEngineering twitterde op donderdag 28-11-2019 om 13:45:46 An aerospace engineer couldn't wait to find out, so he tested the truck's aerodynamics for himself.https://t.co/UHuLgEfzQR reageer retweet
quote:On Saturday, Tesla CEO Elon Musk tweeted that "with extreme effort," the company's controversial new pickup truck could hit an extremely low drag coefficient -- a quantifier often used to denote air resistance -- that'd be "insane for a truck."
In his tweet, Musk claimed the Cybertruck could reach a drag coefficient of 0.3, making it more aerodynamic than the Ram 1500, the most aerodynamic model in the high capacity truck market in 2019, which has a coefficient of around 0.36, according to CNET. Tesla's Model 3, for comparison, is far more aerodynamic with a coefficient of just 0.23.
Hij is eigenlijk gewoon een ondernemer. Hij trekt iets van de grond om winst mee te maken. Hij combineert kapitaal met arbeid om iets nieuws te maken en te verkopen.quote:Op zaterdag 14 december 2019 11:27 schreef SeLang het volgende:
Je kunt over Musk zeggen wat je wilt maar hij doet tenminste toffe (en soms onconventionele) dingen met zijn kapitaal (o.a. SpaceX en hij maakte electrische auto's cool). Heel wat beter dan al die fantasieloze miljardairs die kastelen voor zichzelf bouwen.
Ditquote:Op zaterdag 14 december 2019 12:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hij is eigenlijk gewoon een ondernemer. Hij trekt iets van de grond om winst mee te maken. Hij combineert kapitaal met arbeid om iets nieuws te maken en te verkopen.
Dat spreekt tegenwoordig enorm tot de verbeelding, maar dat komt omdat de meeste miljardairs vooral speculeren met wat anderen van de grond hebben getrokken en waar zij niets aan toevoegen, alleen maar aan onttrekken. Mensen die alleen maar gevestigde belangen laten belobbyen en saneren en financialiseren noemen zich maar wat graag ondernemer, maar spreken natuurlijk geenzins tot de verbeelding omdat ze niet daadwerkelijk iets ondernemen. .
Hummm, nope, not really....quote:Op zaterdag 14 december 2019 12:25 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het beroemde "teardrop" design. Dat kan je bijna geheel over de cybertruck heen leggen.
Gaaf filmpje, thanks!quote:Op zaterdag 14 december 2019 12:27 schreef TheFreshPrince het volgende:twitter:IntEngineering twitterde op donderdag 28-11-2019 om 13:45:46 An aerospace engineer couldn't wait to find out, so he tested the truck's aerodynamics for himself.https://t.co/UHuLgEfzQR reageer retweet
https://futurism.com/elon-musk-cybertruck-aerodynamics-insane
[..]
Dat is uiteraard niet wat ik bedoel maar dat begrijp je vast zelf ook wel.quote:Op zaterdag 14 december 2019 12:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Hummm, nope, not really....
[ afbeelding ]
Ik begrijp heel goed wat je bedoelt. Maar het ontwerp van de cybertruck is puur gebaseerd op 'goedkoop'.quote:Op zaterdag 14 december 2019 12:46 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat is uiteraard niet wat ik bedoel maar dat begrijp je vast zelf ook wel.
De algehele vorm is natuurlijk goed maar de scherpe randen maken het slechterquote:Op zaterdag 14 december 2019 12:27 schreef TheFreshPrince het volgende:twitter:IntEngineering twitterde op donderdag 28-11-2019 om 13:45:46 An aerospace engineer couldn't wait to find out, so he tested the truck's aerodynamics for himself.https://t.co/UHuLgEfzQR reageer retweet
https://futurism.com/elon-musk-cybertruck-aerodynamics-insane
[..]
De randen zijn minder scherp dan ze lijken. De knik aan de achterkant is nog het meest abrupt maar dat is juist weer gunstig voor de aerodynamica.quote:Op zaterdag 14 december 2019 12:53 schreef SeLang het volgende:
[..]
De algehele vorm is natuurlijk goed maar de scherpe randen maken het slechter
Wat ik zei.quote:Op zaterdag 14 december 2019 12:57 schreef TheFreshPrince het volgende:
Je kan alles ook rond maken maar dan zal de Cybertruck duurder worden.
Daarna pas, overheen gelezen overigens.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |