Dat doe jij met dit topic inderdaad. Het gaat nergens over.quote:Op donderdag 12 december 2019 21:30 schreef JoshCampbell het volgende:
Ik vraag me echter af in hoeverre we hier van een mug een olifant maken.
Tijden waarin anderen willen bepalen hoe je je moet gedragen, aan de hand van geslacht, ras, leeftijd of geaardheid.quote:Op vrijdag 13 december 2019 01:33 schreef Oblomov12345 het volgende:
Je kan willen wat je wil maar als je een vrouw bent ben je een vrouw. Dan kan je gaan hakken, snijden en allerlei hormonen slikken, maar je blijft een vrouw.
Zelfde met ras, wat voor tijden leven we
Volgens mij bepaal ik niets hoorquote:Op vrijdag 13 december 2019 06:16 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Tijden waarin anderen willen bepalen hoe je je moet gedragen, aan de hand van geslacht, ras, leeftijd of geaardheid.
Iedereen moet lekker doen wat ie wil, maar ga niet verwachten dat iedereen mee gaat in die gekte. Mensen die denken dat ze de rechten moeten verdedigen van: "mensen die zich identificeren als". Dat zijn de ergste.quote:Op vrijdag 13 december 2019 01:18 schreef RickoKun het volgende:
Ik moet altijd overgeven in mijn mond van mensen "die zich idenrificeren als...."
Walgelijke figuren.
Maar wel gaan lopen zeiken als zo'n man in een jurk en make-up gaat lopen en/of zich niet mannelijk genoeg gedraagt.quote:Op vrijdag 13 december 2019 10:15 schreef Oblomov12345 het volgende:
[..]
Volgens mij bepaal ik niets hoorHet kan me geen fluit schelen hoe iemand doet.
Ik zeg alleen dat je kan hakken, snijden en slikken wat je wil maar je blijft toch wie je was.
Zo'n man mag van mij er prima zo bij lopen, en ik mag dat ook gek en raar vinden.quote:Op vrijdag 13 december 2019 10:54 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Maar wel gaan lopen zeiken als zo'n man in een jurk en make-up gaat lopen en/of zich niet mannelijk genoeg gedraagt.
Waarom is dat gek en raar?quote:Op vrijdag 13 december 2019 14:40 schreef Oblomov12345 het volgende:
[..]
Zo'n man mag van mij er prima zo bij lopen, en ik mag dat ook gek en raar vinden.
Als je je meneer laat noemen als vrouw, heeft niemand daar verder last van. Als 1 iemand zwarte piet speelde ook niet. Maar dat laatste is niet het geval, waardoor mensen met een donkere huidskleur van eind oktober tot begin december met zwarte piet worden nageroepen. Ook door onschuldige kinderen, tot mijn schaamte deed mijn dochtertje het ook een keer toen ze 2 was bij iemand die stukken donkerder was dan Sylvana. Dat elk jaar weer een paar maanden lang worden nageroepen als zwarte piet, puur vanwege de kleur van je huid, is gewoon zo vervelend voor een hele groep mensen dat we dat niet moeten willen met zijn allen.quote:Op dinsdag 24 december 2019 04:55 schreef Lyrebird het volgende:
Dit is op zich wel een aardige discussie.
Frappant, Sylvana Simons is een liberaal in hart en nieren. Rond 22:40 zegt ze (paraphrase):
If I would come on this stage and ask you to call me Mr. Simons, why is that a problem to you?
Je hebt een punt, Sylvana, waarom zou het een probleem voor iemand anders zijn als jij jezelf als man identificeert?
Als ik me een keer per jaar als Zwarte Piet verkleed, om mijn kinderen een magisch Sinterklaasfeest te bezorgen, waarom is dat een probleem voor jou?
Ja, we willen als mensen allemaal ons goed voelen en perfect zijn...quote:Op vrijdag 13 december 2019 01:33 schreef Oblomov12345 het volgende:
Je kan willen wat je wil maar als je een vrouw bent ben je een vrouw. Dan kan je gaan hakken, snijden en allerlei hormonen slikken, maar je blijft een vrouw.
Zelfde met ras, wat voor tijden leven we
Ja, Nederland is een land met horken.quote:Op dinsdag 24 december 2019 07:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als je je meneer laat noemen als vrouw, heeft niemand daar verder last van. Als 1 iemand zwarte piet speelde ook niet. Maar dat laatste is niet het geval, waardoor mensen met een donkere huidskleur van eind oktober tot begin december met zwarte piet worden nageroepen. Ook door onschuldige kinderen, tot mijn schaamte deed mijn dochtertje het ook een keer toen ze 2 was bij iemand die stukken donkerder was dan Sylvana. Dat elk jaar weer een paar maanden lang worden nageroepen als zwarte piet, puur vanwege de kleur van je huid, is gewoon zo vervelend voor een hele groep mensen dat we dat niet moeten willen met zijn allen.
Waarom haat je tweejarige dochtertje donkere mensen? Dat is niet omdat het Sinterklaasfeest haar dat leert. Het is jouw raciatische opvoeding dat ze donkere mensen uitscheldt, en als het geen "zwarte piet" is, wordt er wel met kut- of kankerneger gescholden, roetmop of iets anders. Daarom moet je racisme uitbannen en niet roetmoppen of zwarte pieten.quote:Op dinsdag 24 december 2019 07:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als je je meneer laat noemen als vrouw, heeft niemand daar verder last van. Als 1 iemand zwarte piet speelde ook niet. Maar dat laatste is niet het geval, waardoor mensen met een donkere huidskleur van eind oktober tot begin december met zwarte piet worden nageroepen. Ook door onschuldige kinderen, tot mijn schaamte deed mijn dochtertje het ook een keer toen ze 2 was bij iemand die stukken donkerder was dan Sylvana. Dat elk jaar weer een paar maanden lang worden nageroepen als zwarte piet, puur vanwege de kleur van je huid, is gewoon zo vervelend voor een hele groep mensen dat we dat niet moeten willen met zijn allen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |