quote:Op dinsdag 22 december 2020 08:54 schreef freddifish69 het volgende:
bij opgave 10: ik zie in de dobbelstenen lijntjes staan, daar moet ik vast iets mee maar wat?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 22 december 2020 09:26 schreef mister_xxx het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:45 schreef freddifish69 het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wellicht iets te enthousiast, maar inderdaad onbewust - bedankt voor de feedback!quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:00 schreef billiebob123 het volgende:
of jullie zijn allemaal flink zaken aan het weggeven. misschien beter om nog rustig door te puzzelen en niet teveel (onbewust?) weg te geven...
Mmmm, dan doe ik toch nog iets verkeerd...quote:Op zondag 20 december 2020 17:48 schreef jurjen3000 het volgende:
[..]
Ze mogen inderdaad wel om hun eigen kaarten vragen.
Hmm mensen van een fout dwaalspoor afhelpen lijkt me alleen maar goed. Ik heb iig het licht gezien bij nr 10quote:Op dinsdag 22 december 2020 17:08 schreef mister_xxx het volgende:
[..]
Wellicht iets te enthousiast, maar inderdaad onbewust - bedankt voor de feedback!
Ja je mag je eigen kaart vragen, sterker nog: in actie 2 doet Merel dat ook, ze vraagt om K1 die ze zelf heeft.quote:Op dinsdag 22 december 2020 18:23 schreef FrietOliebolKaas het volgende:
[..]
Mmmm, dan doe ik toch nog iets verkeerd...Dat is dan weer het nadeel aan de Junior versie. Als je iets niet snapt voel je je gelijk 10x minder intelligent.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zit te twijfelen over twee dieren, ze hebben allebei reden om er niet bij te horen. De oplossingsrichting heb ik wel.quote:Op zaterdag 26 december 2020 20:41 schreef billiebob123 het volgende:
hint staat al in de vraag. en als je het even niet weet, schakel dan de hulp van een jonger iemand in. het is per slot van rekening de juniorversie!
Als je twijfelt over het antwoord heb je misschien niet de goede oplossingsrichting.quote:Op zondag 27 december 2020 08:40 schreef PEETIEQ het volgende:
[..]
Ik zit te twijfelen over twee dieren, ze hebben allebei reden om er niet bij te horen. De oplossingsrichting heb ik wel.
dan snap je de bedoeling van de opgave gewoon nog niet helemaal, want er is maar één optie. hoewel je wel een heel klein beetje kunt twijfelen bij de interpretatie van een deel van de som..quote:Op woensdag 30 december 2020 13:23 schreef freddifish69 het volgende:
bij opgave 9 heb ik alle 24 opties uitgewerkt in excel en er veel geelimineerd, maar dan. Moeten er rekenkundig correcte sommen uitkomen? een som per regel? ik zie het ff niet
aha, dat helpt idd bij het compleet maken van het grid. Maar de som zelf is nog abacadabra met al die C, I en ? erinquote:Op woensdag 30 december 2020 14:30 schreef billiebob123 het volgende:
[..]
dan snap je de bedoeling van de opgave gewoon nog niet helemaal, want er is maar één optie. hoewel je wel een heel klein beetje kunt twijfelen bij de interpretatie van een deel van de som..
kijk nou nog eens goed hoe je de vertaling hebt gemaakt naar de letters A, B, C, D en kijk nog eens naar de legenda... ik denk echt dat je veel te moeilijk denkt
Denk bij sommen niet in het arabisch.quote:aha, dat helpt idd bij het compleet maken van het grid. Maar de som zelf is nog abacadabra met al die C, I en ? erin
enige manier waarop ze te overtuigen is dat ze hem wel mag insturen....quote:Met het naderen van de deadline, vroeg ik aan mijn dochter van 9 of ze nog verder wilde met de puzzel of niet en of we dan de antwoorden konden insturen. Ze heeft een aantal opgaven opgelost en daarbij heb ik, haar vader, haar soms geholpen. Bijvoorbeeld bij opgave 11a, heb ik met haar op wikipedia opgezocht hoe een monoalfabetische substitutie werkt. Nadat we hier samen gekeken hebben, heeft ze vervolgens helemaal zelf de puzzel opgelost. Zelf vindt ze nu echter dat ik haar heb geholpen en dat vindt ze niet eerlijk voor de andere kinderen die het wel helemaal zelf hebben gedaan. We verschillen hier duidelijk over van mening. Kunnen jullie dit geschil beslechten, mag ze de puzzel insturen als 9 jarige, of moet ze hem buiten mededingen voor de ranglijst insturen.
Ik vind het heel knap, dat je dochter van 9 de puzzel helemaal zelf heeft opgelost. Helpen met zoeken op wikipedia vind ik niet het helpen met het oplossen zelf. Van mij mag je dochter gewoon insturen voor de ranglijst.quote:enige manier waarop ze te overtuigen is dat ze hem wel mag insturen....
Ja dat weet ik ook wel... maar krijg dat maar eens uitgelegd aan een 9 jarige met een nogal groot rechtvaardigheidsgevoel.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 21:44 schreef Legoblokje het volgende:
Gewoon insturen, er zijn ongetwijfeld meer juniors die de hulp inschakelen van ouders / andere puzzelaars. Niets mis mee i.m.o
Ze heeft hem absoluut niet helemaal hoor... haha. 1a en b, 11a en 13 heeft ze geloof ik.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 21:38 schreef Rutar het volgende:
[..]
Ik vind het heel knap, dat je dochter van 9 de puzzel helemaal zelf heeft opgelost. Helpen met zoeken op wikipedia vind ik niet het helpen met het oplossen zelf. Van mij mag je dochter gewoon insturen voor de ranglijst.
Zeker wel! ik loop nu vast op opgave 6. al linksboven (zeg maar som 22 en som 26) loop ik al vast... ik hoop dat er een fout in zit? Waar ben jij mee bezig?quote:Op zondag 19 december 2021 20:38 schreef mrbombastic het volgende:
Is er al iemand aan de Junior puzzel van 2021 begonnen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |