abonnement Unibet Coolblue
pi_190378876
Ik heb vier jaar lang in het onderwijs als taaldocent gewerkt, maar door verschillende redenen ben ik afgelopen maand uitgevallen. Ik zit nu thuis, na de vakantie ga ik reintegreren maar ik weet gewoon dat dit vak mij ongelukkig maakt.

Nu heb ik al eerder naar dingen in mijn bredere vakgebied gekeken maar er zijn zelden banen en als er iets is, word ik nooit uitgenodigd.

Laatst gaf een vriend aan dat ik een ict-traineeship zou kunnen doen. Met een beetje voorkennis kan je daar aan de bak en heb je baangarantie. Ik heb een wo-diploma dus ik maak me niet druk of ik dat aan kan.

Ik ben al langzaam begonnen met Java te leren, gezien programmeertalen ook talen zijn vind ik het interessant en wil me meer verdiepen hierin.

Ik heb nu Calco gehoord als tip, zijn er andere bedrijven waar fokkers ervaring mee hebben? Andere dingen die mij een voorschot geven? Ik ben overigens vrouw, misschien is dat wel nuttig om te vermelden?
Fucking hell, it smells of pig round here, don't it? Definitely not kosher. Come to Small Heath, you will go to hell... for fucking breathing.
pi_190378924
Zelf ken ik meerdere mensen die via Calco zijn omgeschoold naar een baan in de IT en daar erg tevreden over zijn. Inmiddels allemaal een vaste baan in hun nieuwe vakgebied :)

Overigens waren dat ook vrouwen, maar volgens mij doet dat niet ter zake toch?
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_190378984
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 13:42 schreef Rockfire het volgende:
Zelf ken ik meerdere mensen die via Calco zijn omgeschoold naar een baan in de IT en daar erg tevreden over zijn. Inmiddels allemaal een vaste baan in hun nieuwe vakgebied :)

Overigens waren dat ook vrouwen, maar volgens mij doet dat niet ter zake toch?
Ik dacht dat het vooral mannen waren die in de IT gingen. Ik ben bang dat ze naar mijn en mijn cv kijken en mij het type niet vinden.

Maar goed, fijn dat je meerdere dames kent die dat gedaan hebben. Wat was hun achtergrond? Ik denk dat ik me voor de zomer inschrijf.
Fucking hell, it smells of pig round here, don't it? Definitely not kosher. Come to Small Heath, you will go to hell... for fucking breathing.
pi_190379009
Laatst nog een vrouw gesproken op een meetup die via zo iets als junior react developer aan het werk gekomen is, die was er erg tevreden over.

Wat je kan helpen is je verdiepen in wat je zou willen programmeren, web applicaties en dan weer welk deel bijvoorbeeld.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_190379044
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 13:46 schreef alfiesolomons het volgende:

[..]

Ik dacht dat het vooral mannen waren die in de IT gingen. Ik ben bang dat ze naar mijn en mijn cv kijken en mij het type niet vinden.

Maar goed, fijn dat je meerdere dames kent die dat gedaan hebben. Wat was hun achtergrond? Ik denk dat ik me voor de zomer inschrijf.
Klopt het zijn voornamelijk mannen die binnen de IT werken maar dat maakt niet dat vrouwen minder welkom zijn, doorgaans juist niet zelfs. Daarnaast zie je ook steeds meer vrouwelijke developers komen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_190379047
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 13:46 schreef alfiesolomons het volgende:

[..]

Ik dacht dat het vooral mannen waren die in de IT gingen. Ik ben bang dat ze naar mijn en mijn cv kijken en mij het type niet vinden.

Maar goed, fijn dat je meerdere dames kent die dat gedaan hebben. Wat was hun achtergrond? Ik denk dat ik me voor de zomer inschrijf.
Ik werk zelf in de IT en inderdaad zijn de meeste van mijn collega's mannen. Ik heb in mijn loopbaan echter ook al meerdere vrouwelijke collega's gehad die zeker niet onderdoen voor de mannen. Als een bedrijf je daarom niet zou vinden passen, dan moet je er niet willen werken. (Ik ben zelf man overigens)

De achtergronden van de dames waren verschillend, maar allemaal een WO-master afgerond (wel in verschillende richtingen dus).

Zoals Calco het op hun site zelf zegt:
quote:
Je wilt IT’er worden, maar hebt een opleiding gevolgd in een andere richting? Geen punt. Met een hbo, wo of master diploma op zak (richting maakt niet uit) kun je zonder IT opleiding toch aan de slag in de IT.
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_190379049
codecademy.com kun je (gratis) ook al het een en ander leren. :)
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_190379054
quote:
16s.gif Op woensdag 11 december 2019 13:48 schreef FlippingCoin het volgende:
Laatst nog een vrouw gesproken op een meetup die via zo iets als junior react developer aan het werk gekomen is, die was er erg tevreden over.

Wat je kan helpen is je verdiepen in wat je zou willen programmeren, web applicaties en dan weer welk deel bijvoorbeeld.
Wat fijn om te lezen! Hm, ik weet niet, websites bouwen lijkt me leuk, een ex van me deed dat en vond dat er tof uitzien.
Fucking hell, it smells of pig round here, don't it? Definitely not kosher. Come to Small Heath, you will go to hell... for fucking breathing.
pi_190379108
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 13:51 schreef Rockfire het volgende:

[..]

Ik werk zelf in de IT en inderdaad zijn de meeste van mijn collega's mannen. Ik heb in mijn loopbaan echter ook al meerdere vrouwelijke collega's gehad die zeker niet onderdoen voor de mannen. Als een bedrijf je daarom niet zou vinden passen, dan moet je er niet willen werken. (Ik ben zelf man overigens)

De achtergronden van de dames waren verschillend, maar allemaal een WO-master afgerond (wel in verschillende richtingen dus).

Zoals Calco het op hun site zelf zegt:
[..]

Wat fijn!


Heeft er nog iemand tips voor amdere traineeships (zag er een paar waar rijbewijs verplicht is maar dat heb ik niet).
Fucking hell, it smells of pig round here, don't it? Definitely not kosher. Come to Small Heath, you will go to hell... for fucking breathing.
  woensdag 11 december 2019 @ 14:00:43 #10
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_190379187
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 13:55 schreef alfiesolomons het volgende:

[..]

Wat fijn!

Heeft er nog iemand tips voor amdere traineeships (zag er een paar waar rijbewijs verplicht is maar dat heb ik niet).
Thuis oefenen. HEEL VEEL oefenen.
  woensdag 11 december 2019 @ 14:08:30 #11
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_190379281
quote:
Ik heb een wo-diploma dus ik maak me niet druk of ik dat aan kan
Dat is wel erg makkelijk. Lang niet iedereen die wo doet heeft een toekomst binnen de informatica. Het is haar eigen vakgebied, net zoals jouw wo-diploma waarschijnlijk ook aansluit op een bepaald vakgebied.

Denken dat je met drie tutorials en een traineeship gelijk overal aan de slag kan is verre van realistisch.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_190379301
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 13:51 schreef Apotheose het volgende:
codecademy.com kun je (gratis) ook al het een en ander leren. :)
Nice dit. :)
pi_190379316
quote:
10s.gif Op woensdag 11 december 2019 14:08 schreef Faux. het volgende:

[..]

Dat is wel erg makkelijk. Lang niet iedereen die wo doet heeft een toekomst binnen de informatica. Het is haar eigen vakgebied, net zoals jouw wo-diploma waarschijnlijk ook aansluit op een bepaald vakgebied.

Denken dat je met drie tutorials en een traineeship gelijk overal aan de slag kan is verre van realistisch.
Ik denk dat niet en ik wil graag leren. Wat moet ik dan? Achter de kassa zitten of tot den treurnis het proberen in het onderwijs en steeds zieker worden omdat ik ooit een andere studie heb gedaan?
Fucking hell, it smells of pig round here, don't it? Definitely not kosher. Come to Small Heath, you will go to hell... for fucking breathing.
pi_190379320
quote:
18s.gif Op woensdag 11 december 2019 14:00 schreef xzaz het volgende:

[..]

Thuis oefenen. HEEL VEEL oefenen.
Waar begin ik?
Fucking hell, it smells of pig round here, don't it? Definitely not kosher. Come to Small Heath, you will go to hell... for fucking breathing.
pi_190379330
quote:
2s.gif Op woensdag 11 december 2019 14:10 schreef Ifrane het volgende:

[..]

Nice dit. :)
Ja! Dank!
Fucking hell, it smells of pig round here, don't it? Definitely not kosher. Come to Small Heath, you will go to hell... for fucking breathing.
pi_190379362
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 13:52 schreef alfiesolomons het volgende:

[..]

Wat fijn om te lezen! Hm, ik weet niet, websites bouwen lijkt me leuk, een ex van me deed dat en vond dat er tof uitzien.
Hm ja het duurt ook wel even om te ontdekken wat je echt ligt denk ik, heb je wat ervaring mee nodig in verschillende projecten. Misschien aan te raden om zelf wat verschillende dingen te bouwen in verschillende stacks (web app, native app en zo) als je die tijd nog hebt.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_190379382
quote:
16s.gif Op woensdag 11 december 2019 14:14 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Hm ja het duurt ook wel even om te ontdekken wat je echt ligt denk ik, heb je wat ervaring mee nodig in verschillende projecten. Misschien aan te raden om zelf wat verschillende dingen te bouwen in verschillende stacks (web app, native app en zo) als je die tijd nog hebt.
Gezien ik overspannen ben heb ik flink tijd over, de momenten dat ik me goed voel kan ik daar voor gebruiken.
Fucking hell, it smells of pig round here, don't it? Definitely not kosher. Come to Small Heath, you will go to hell... for fucking breathing.
  woensdag 11 december 2019 @ 14:15:44 #18
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_190379384
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 14:11 schreef alfiesolomons het volgende:

[..]

Waar begin ik?
Programmeur worden is 't zelfde als zeggen, ik wil leerkracht worden. Waar liggen je interesses?

quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 14:15 schreef alfiesolomons het volgende:

[..]

Gezien ik overspannen ben heb ik flink tijd over, de momenten dat ik me goed voel kan ik daar voor gebruiken.
Programmeur zijn is eigenlijk net zoiets als schoonmaker zijn. Je krijgt het alleen te zien als het vies is. Programmeurs krijgen alleen wat te horen als het niet werkt.
pi_190379469
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 14:15 schreef alfiesolomons het volgende:

[..]

Gezien ik overspannen ben heb ik flink tijd over, de momenten dat ik me goed voel kan ik daar voor gebruiken.
En het hoeven ook geen hele complexe zaken te zijn of zo en zelf vind ik dat altijd wel leuk om te doen ook.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_190379715
quote:
18s.gif Op woensdag 11 december 2019 14:15 schreef xzaz het volgende:

[..]

Programmeur worden is 't zelfde als zeggen, ik wil leerkracht worden. Waar liggen je interesses?
Dat weet ik nog niet. Ik weet dat ik een baan wil waar ik nauwkeurig kan werken en iets kan creeeren
Fucking hell, it smells of pig round here, don't it? Definitely not kosher. Come to Small Heath, you will go to hell... for fucking breathing.
pi_190379769
quote:
18s.gif Op woensdag 11 december 2019 14:15 schreef xzaz het volgende:

[..]

Programmeur worden is 't zelfde als zeggen, ik wil leerkracht worden. Waar liggen je interesses?
[..]

Programmeur zijn is eigenlijk net zoiets als schoonmaker zijn. Je krijgt het alleen te zien als het vies is. Programmeurs krijgen alleen wat te horen als het niet werkt.
Prima, ik hou wel van dingen beter maken.
Fucking hell, it smells of pig round here, don't it? Definitely not kosher. Come to Small Heath, you will go to hell... for fucking breathing.
pi_190379790
quote:
16s.gif Op woensdag 11 december 2019 14:21 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

En het hoeven ook geen hele complexe zaken te zijn of zo en zelf vind ik dat altijd wel leuk om te doen ook.
Ik ga morgen die site doorlezen en wat klooien.
Fucking hell, it smells of pig round here, don't it? Definitely not kosher. Come to Small Heath, you will go to hell... for fucking breathing.
  woensdag 11 december 2019 @ 15:00:24 #23
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_190380089
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 14:39 schreef alfiesolomons het volgende:

[..]

Prima, ik hou wel van dingen beter maken.
Ohh you are in for a ride.
pi_190380138
quote:
18s.gif Op woensdag 11 december 2019 15:00 schreef xzaz het volgende:

[..]

Ohh you are in for a ride.
Kan het erger zijn dan ouders die stampvoetend eisen dat je hun kind een voldoende geeft? Na deze baan ga ik nog liever de computer van een oud vrouwtje repareren met 10.000 tabbladen.
Fucking hell, it smells of pig round here, don't it? Definitely not kosher. Come to Small Heath, you will go to hell... for fucking breathing.
  woensdag 11 december 2019 @ 15:06:12 #25
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_190380159
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 15:04 schreef alfiesolomons het volgende:

[..]

Kan het erger zijn dan ouders die stampvoetend eisen dat je hun kind een voldoende geeft? Na deze baan ga ik nog liever de computer van een oud vrouwtje repareren met 10.000 tabbladen.
Nee absoluut niet, maar programmeur zijn is niet lekker heel de dag achter de computer zitten en koffie drinken. Er komt veel meer bij kijken dan met je hoofd op het keyboard rammen en hopen dat het werkt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')