abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage zondag 12 januari 2003 @ 23:27:46 #1
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_7864449
Nu een docu op RTL4. Echt heel erg, ja, geen woorden voor, nee
pi_7864461
waarom zou je dat in godsnaam willen?
  zondag 12 januari 2003 @ 23:30:45 #3
35818 LouLou
ouwe lurkster
pi_7864513
quote:
Op zondag 12 januari 2003 23:28 schreef ZixS het volgende:
waarom zou je dat in godsnaam willen?
Ehm...omdat onderzoek heeft uitgewezen dat je 95% kans hebt dat je borstkanker gaat krijgen omdat je moeder het ook had, en je oma en je tante etc etc....
Dat kan 1 van de redenen zijn.
Oh.
Ok.
  zondag 12 januari 2003 @ 23:31:53 #4
30023 Junglist4Real
DnB-Addicts Crew®
pi_7864534
Die mensen zijn echt niet goed in hun hoofd zeg.
Hocus Pocus, iedereen kan toveren..............
  Redactie Frontpage zondag 12 januari 2003 @ 23:35:11 #5
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_7864605
Nee, deze mensen laten twee gezonde benen amputeren omdat ze geloven er gelukkig van te worden.
  zondag 12 januari 2003 @ 23:36:43 #6
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_7864634
* GizartFRL gaat even kijken...
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  zondag 12 januari 2003 @ 23:37:21 #7
35818 LouLou
ouwe lurkster
pi_7864650
quote:
Op zondag 12 januari 2003 23:35 schreef SunChaser het volgende:
Nee, deze mensen laten twee gezonde benen amputeren omdat ze geloven er gelukkig van te worden.
ga nu ook even kijken want dat is wel erg raar.
Oh.
Ok.
pi_7864678
Ik vind dat mensen die een gezond ledemaat laten verwijderen zonder medische noodzaak, geen geld moeten krijgen voor b.v. hulpmiddelen t.b.v. van een door hun zelf gewilde handicap.
  zondag 12 januari 2003 @ 23:40:08 #9
12221 Tijn
Powered by MS Paint
  zondag 12 januari 2003 @ 23:44:20 #11
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_7864800
Wat een zieke mensen zijn er toch ook... je benen eraf schieten voor een beter leven

Naja, gelukkig zijn het hun eigen benen

zondag 12 januari 2003 @ 23:46:00 #12
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_7864851
I.R. Baboon had ooit last van z'n phantom foot.. die heeft-ie laten verwijderen. Andere redenen kan ik zo niet vinden, ik vind het maar vaag.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  Redactie Frontpage zondag 12 januari 2003 @ 23:47:03 #13
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_7864873
En die artsen:' 'ja, ik denk dat we uw benen maar moeten gaan amputeren.'

Tssssss.

pi_7864888
Een vrouw vond een Barbie zonder benen altijd veel mooier staan, en daarom wilt ze dat beide benen net boven de knieën geamputeerd worden.Het is een zeldzame psychische afwijking die "Body Dysmorphia" heet.Mensen willen het koste wat kost lichaamsdelen weg laten halen.
  zondag 12 januari 2003 @ 23:49:08 #15
35818 LouLou
ouwe lurkster
pi_7864928
quote:
Op zondag 12 januari 2003 23:47 schreef SunChaser het volgende:
En die artsen:' 'ja, ik denk dat we uw benen maar moeten gaan amputeren.'

Tssssss.

Had ik dus ook, dat er artsen zijn die er aan meewerken...maar blijkbaar is het voor hen zo erg dat ze er "een ongeluk" voor willen krijgen om zo tot amputatie te dwingen.Toppunt van "funshoppen" leek voor die vrouw het uitzoeken van een rolstoel.
Oh.
Ok.
pi_7864929
quote:
What happens when a completely healthy person wants their leg amputated?

Gregg is 55 and does not feel physically whole. This is despite the fact that he is physically healthy and able-bodied. Gregg believes he is incomplete with two legs and it has been his life-long struggle to get doctors to agree that removing one of his legs is the right thing for him. He isn't delusional. He knows what he is asking for and knows it is strange. But he cannot help his feelings. Gregg suffers from a rare but genuine psychological disorder - a form of body dysmorphia. And Gregg is not alone.

Although Body Dysmorphia is rare, a worldwide network of sufferers is growing and demanding treatment. It affects both men and women and each person has a precise sense of which limb or limbs they want removed.

Cases were cited a hundred years ago but still very little is known about the disorder. No one knows what causes it and very few psychiatrists have even encountered patients with the disorder. All that the patients seem to have in common is a strong memory of the first amputee they saw. They also report that the feelings started in childhood. However, the profession is now being forced to respond and devise methods of treatment. If not treated, it has been reported that suffers can go to extreme lengths to remove the unwanted limbs themselves. Some have even committed suicide.

The difficulty with the condition is that the conventional methods for treating psychological problems, drugs and therapy, do not seem to be effective. The only treatment that does seem to be effective is surgery - actually removing the limb. The idea of using surgery is highly controversial and has divided the medical community. Some physicians consider it much too drastic a measure, possibly conflicting with their Hippocratic oath, not to cause harm. Others believe that it is the only way to free the patient of their obsession, 'curing' them of their psychological problem.

At the present time, there is only one surgeon in Britain who has been prepared to perform such operations and who has publicly defended his decision. He has operated on two patients, both of who claim to be delighted with their new body-image and now free to get on with the rest of their lives.

There are many other patients who seek similar treatment. Horizon 'Complete Obsession' follows a year in the lives of people who are body dysmorphic and are determined to have their limbs surgically removed. It follows the process they go through to try and achieve their goal.

pi_7865037
Ik vraag me af of ze die geamputeerde lichaamsdelen dan niet kunnen hergebruiken (lees: gebruiken voor iemand die het dus wel nodig heeft).
Ik vind deze afwijking een beetje klinken als een typische 'welvaartsziekte' . Verder is het wel treurig.
Ask me no questions and I'll tell you no lies
pi_7865206
quote:
Op zondag 12 januari 2003 23:54 schreef M.a.r.i.e.k.j.e het volgende:
Ik vraag me af of ze die geamputeerde lichaamsdelen dan niet kunnen hergebruiken (lees: gebruiken voor iemand die het dus wel nodig heeft).
Inderdaad, de huid bijvoorbeeld.Maar misschien willen die mensen dat het echt helemaal vernietigd wordt ofzo.
pi_7865367
quote:
Op zondag 12 januari 2003 23:47 schreef schatje het volgende:
Een vrouw vond een Barbie zonder benen altijd veel mooier staan, en daarom wilt ze dat beide benen net boven de knieën geamputeerd worden.Het is een zeldzame psychische afwijking die "Body Dysmorphia" heet.Mensen willen het koste wat kost lichaamsdelen weg laten halen.
Dat er artsen zijn die zoiets doen....
pi_7865398
Als die mensen dat graag willen vind ik dat prima (wel eerst therapie proberen natuurlijk) maar ze moeten niet verwachten dat de staat ineens voor allerlei aanpassingen aan huis/auto e.d. gaat betalen.
"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
pi_7865484
quote:
Op maandag 13 januari 2003 00:09 schreef Elevation het volgende:

[..]

Is wel wat anders dan Ferry wordt Kelly.
pi_7869847
Ziek. Moet je eens op http://bmezine.com zoeken naar "amputee".
...
pi_7869878
Wazig.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_7869906
quote:
Op maandag 13 januari 2003 00:09 schreef Elevation het volgende:

[..]

Anders proberen ze het zelf.

Maar ik vind het maar gek.

Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
pi_7869952
quote:
Op maandag 13 januari 2003 11:39 schreef Miesjel het volgende:

[..]

Anders proberen ze het zelf.

Bij de ene vrouw dacht de psychiater dat als beide benen geamputeerd zouden worden, dat ze dan nog meer zou willen, dus misschien ook armen ofzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')