abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190399515
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 15:22 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik zit juist nu te veel met mijn aandoening. Kan het niet loslaten, is een obsessie geworden bij mij. Ik denk elk moment aan. En dat is zeker een afknapper.

Ik wil normaal zijn. Gezond zijn. Standaard blij en vol met energie, capabel zijn om de verwachtingen van het leven aan te gaan.

Ik voel me zwak. Kwetsbaar.
Er zijn maar weinig mensen die standaard blij en vol energie zijn, alsof er geen care in de wereld is. De Instagramleef is geen realiteit.

Logisch dat je normaal en gezond wil zijn, maar net als veel anderen ben je het niet optimaal. Je daar tegen verzetten kost je bakken energie, die je beter in iets zou kunnen steken waar je wel voldoening uit kan halen.

Als je zo in je vel zit is het ook moeilijker om afwijzingen op te vangen, maar dan moet je ook bij jezelf nagaan of dit wel een geschikt moment is om een ander te leren kennen en niet stiekem een self fulfilling prophecy. Immers, als jij je zo rot voelt over jezelf en vooral de focus op je verbeterpunten hebt, hoe kun je je sterke punten dan aan de ander laten zien? Je kan moeilijk verwachten dat de ander die je nauwelijks kent automagisch die punten wel gaat zien als je er zelf al zo een moeite mee hebt.

Wil ik daarmee zeggen dat je geen liefde waard bent als je depressief bent? Nee, zeker niet. Maar je moet wel realistisch zijn in wat je bij wie zoekt. Als je nog niet optimaal in je vel zit om open te staan voor een nieuw persoon en diens gevoelens (positief en negatief), zoek dan platonische liefde en steun bij mensen die je wel al kennen en waar je al wat mee deelt. Die je op een breder vlak positief kunnen bevestigen wie en wat je buiten je depressie om verder nog allemaal bent.
Dat lijkt me effectiever en positiever dan al twijfelachtig aan een date beginnen en het die kwalijk nemen dat je door obvious reasons niet optimaal uit de verf komt..
pi_190401921
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 15:01 schreef Scary_Mary het volgende:

Ik denk dat zulke denkwijzes enorm in de weg kunnen zitten. Zoals de waard is, vertrouwt ie zijn gasten en wat ge wilt dat niet geschiedt, doet u ook een ander niet blabla. Geen wonder als je anderen zo beoordeelt, dat je omgekeerd ook moeite hebt om je niet zo weg gezet te voelen.
Maar is dit wel echt biologisch?

Of lopen we elkaar niet gewoon helemaal gek te maken met walgelijke cijfertjes geouwehoer en out of your league geleuter?

Als jij vanuit jezelf een ander af kan wijzen, omdat je simpelweg gewoon niet voldoende matcht, kun je het omgekeerd ook beter ontvangen lijkt me en niet per se je een slecht mensen hoeven voelen die niet zou voldoen ofzo.
Prima dat jij het geleuter vindt maar volgens mij is dit ook wetenschappelijk wel te onderbouwen. Natuurlijk zijn wij als mensen meer dan een mooi gezicht en een paar dikke tieten maar dit mechanisme is echt wel merkbaar. En wordt op Tinder ook enorm bevestigd.
pi_190403209
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 18:44 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Prima dat jij het geleuter vindt maar volgens mij is dit ook wetenschappelijk wel te onderbouwen. Natuurlijk zijn wij als mensen meer dan een mooi gezicht en een paar dikke tieten maar dit mechanisme is echt wel merkbaar. En wordt op Tinder ook enorm bevestigd.
Mijn punt is niet dat het niet zou bestaan, maar dat het problematisch is als het een overheersende hoofdmoot is. Iets waar Tinder natuurlijk gewoon keihard een symptoom van is en op inspeelt, dus nogal wiedes dat dit het bevestigd.
Maar er is natuurlijk ook nog een wereld buiten Tinder om. Eentje waarin je live op date bent geweest, tegenover elkaar hebt gezeten en gesprekken hebt gevoerd. Een situatie waarin er prima verder gekeken zou kunnen worden dan het lekkere bekkie van de foto. Daar zou zelfstandig een beeld gevormd kunnen worden dat verder gaat dan meh, 5,5 en niet goed genoeg. Iets genuanceerders en wat me wel handig lijkt om actief te blijven bedenken en na proberen te leven als je het zelf ook niet prettig vindt om je niet goed genoeg te voelen enzo..
pi_190403653
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 15:11 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Het is idd zo dat ik gewoon niet lekker in mijn vel zit. Al jaren niet, eigenlijk. Ik ben ontevreden met mezelf, ontevreden met mijn handicap. Ik voel me minderwaardig en ik denk dat vrouwen dat aanvoelen.
Dat denk ik ook, dat is niet aantrekkelijk.

Het nadeel van vragen naar ‘wat is er dan mis?’ Is dat het vaak niet perse iets specifieks is als: je luisterde niet goed. Meestal is het meer een ‘het voelde niet goed’, maar vaak wordt dat niet geaccepteerd en wordt er gevraagd: ‘waarom dan niet?’
Terwijl: het voelde niet goed na een eerste date een prima antwoord kan zijn.
Er is simpelweg geen interesse naar meer.

Dan voldoet een simpel: je luisterde niet goed naar me niet. Als iemand dat als reden geeft, kun je er vanuit gaan dat dat niet het enige is.
Als jouw reactie dan is: maar ik luisterde wél goed! Jij praatte gewoon teveel!
Bevestigt dat alleen maar dat het inderdaad geen match is.

Heel het daten gaat om gevoel, dat is niet een soort sollicitatie waarbij je afvinkt dat hij geen diploma en geen relevante werkervaring heeft, het is vnl een gevoel. En dat kun je niet altijd vangen in een:dit deed je verkeerd.

Een reactie op iemand die zoiets generieks als antwoord geeft, kan vgm het beste iets zijn van: jammer dat je het zo ziet, veel succes met daten verder!

En als het iets specifieks is: je deed ontiegelijk onbeschoft tegen de serveerster en dat was echt een afknapper! Oid, kun je reageren met: mijn excuses, daar was ik me niet van bewust, ik zal er in het vervolg op letten.

Zoiets.
compact en kleverig.
pi_190404411
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 18:16 schreef CoolGuy het volgende:
Je laat je dus gewoon ontzettend kennen, is wat je nu beschrijft? Want zij wil jou niet, en dan dan verander jij in een latente kleuter die terug wil smijten met zand.

Doe toch gewoon normaal. Ze wil je niet, en jij wel, daarom irriteert het je als zij het niet wil, en dan ineens vind jij ook dingen aan haar kut? Als je die dingen kut vond, waarom wil je d'r dan toch?
Ja man dit.

Ts, als je laat zien dat je er geen ene fuck van kan schelen, komt ze terug. Wedden ;)
pi_190404484
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 20:18 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Ja man dit.

Ts, als je laat zien dat je er geen ene fuck van kan schelen, komt ze terug. Wedden ;)
Dit slaat natuurlijk nergens op, TS is geen 13 meer.
compact en kleverig.
pi_190439707
quote:
Hoe ga je om met afwijzing?
Ik denk wel goed?

[ Bericht 52% gewijzigd door Coolblack op 15-12-2019 18:40:49 ]
In Super Bomberman, the evil Carat Diamond and his cohort, the scientist Dr. Mook, were holding a Robot Tournament with robots specially designed with combat and offensive capabilities. Hoping to steal Bomberman's advanced combat capabilities, Diamon
  zaterdag 14 december 2019 @ 17:34:36 #58
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_190439843
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2019 20:20 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Dit slaat natuurlijk nergens op, TS is geen 13 meer.
Ik heb haar gewoon geblokkeerd en ben door gegaan met mijn leven. Ik ga ook geen spelletjes spelen of tactieken toepassen, daar ben ik te oud voor.

Mijn gedrag was ook niet heel erg, het klinkt erger in de OP dan dat het is. Ik was ook lief en begripvol naar haar, en bood mijn excuses aan.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_190439903
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 17:34 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik heb haar gewoon geblokkeerd en ben door gegaan met mijn leven. Ik ga ook geen spelletjes spelen of tactieken toepassen, daar ben ik te oud voor.

Mijn gedrag was ook niet heel erg, het klinkt erger in de OP dan dat het is. Ik was ook lief en begripvol naar haar, en bood mijn excuses aan.
Hoezo vond je het nodig haar te blokkeren?
  zaterdag 14 december 2019 @ 18:22:07 #60
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_190440543
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 17:37 schreef Solid-Snake het volgende:

[..]

Hoezo vond je het nodig haar te blokkeren?
Zodat ik niet de neiging krijg om haar een bericht te sturen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_190445577
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 18:22 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Zodat ik niet de neiging krijg om haar een bericht te sturen.
In dat geval gooi ik het nummer weg. Blokkeren geeft aan de ander toch het signaal dat jij ergens mee zit / je ermee bezig bent en dat doe ik eigenlijk nooit. Maar ieder zijn manier natuurlijk .
  dinsdag 17 december 2019 @ 01:14:53 #62
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_190488758
Vaak voel je toch zelf ook wel aan dat er geen klik is?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')