abonnement Unibet Coolblue
pi_190362675
Ik ben gisteren met mijn 2-jarige kat bij de dierenarts geweest en wat ik al vermoedde: hij heeft last van vlooien. Mijn kat is gelijk behandeld, maar nu mijn huis nog. Ik vrees dat het gaat om een behoorlijke plaag, want ik heb zelf ook al een paar weken last van bultjes op vooral mijn benen en voeten (dacht eerst dat het muggenbulten waren :') )
Morgen ben ik de hele dag vrij, dus dan ga ik aan de slag. Eerst heel intensief stofzuigen, ook achter en onder banken en kasten etc. Daarna wil ik gaan sprayen met omgevingsspray Indoor X van Virbac.

Nu komt mijn vraag: Hoe lang na het sprayen moeten mijn kat en ik uit de behandelde ruimtes wegblijven? Heb al gegoogled, maar het is me nog niet heel duidelijk geworden. Uiteraard kan ik ook even de dierenarts bellen, maar ben ook benieuwd naar jullie tips en adviezen. Ook andere adviezen om die nare beestjes zo snel mogelijk volledig uit te roeien zijn van harte welkom.
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  dinsdag 10 december 2019 @ 14:37:04 #2
260367 Schoonheid
Ware schoonheid zit van binnen
pi_190362686
Kat behandelen met een goed anti-vlo middel, die omgevingsspray heeft geen zin.

Spray werkt alleen op de levende dieren, de eitjes blijven nog haal lang leven, komen weer uit als de spray uitgewerkt is.

gewoon je kat goed behandelen, paar keer herhalen, dan gaat alles vanzelf dood. Vlo bijt behandelde kat, vlo gaat dood.
No matter who they follow
No matter where they lead
No matter how they judge us
I'll be everything you need
pi_190362707
Onze hont heeft dit ook gehad.... zo vies.
Ongediertebestrijder heeft toen ons hele huis volgespoten met gif, moesten ook een dagdeel het huis uit. Hij gaf toen aan dat die beestjes echt op dezelfde plek blijven als waar het dier ook is, is dat voornamelijk 1 kamer of plek in huis dan blijven ze daar ook vooral.

Na het spuiten waren wij er van af, maar ik vond dat toen zo vies :r

Maar het belangrijkste is is dat je kat er vanaf komt, en dat kan nog best een opgave zijn.

Wij hadden uiteindelijk een soort tabletten, die hebben echt goed geholpen.

Succes !
Ik was hier...
pi_190363251
Dank voor de tips!

Ik denk dat ik de omgevingsspray dan niet ga gebruiken. Ga wel zeer intensief stofzuigen. Wat ik ook ergens heb gelezen, is dat het helpt om stukjes van een vlooienbandje in de stofzuigerzak te doen, dus dat ga ik ook doen.
Wat betreft die omgevingsspray, een eenmalige spraysessie heeft inderdaad geen zin. Je moet het voor een aantal maanden 1x per maand herhalen. Maar goed, ga nu eerst even kijken of de bestrijding gaat lukken met alleen stofzuigen enzo.

Ik vind inderdaad ook het belangrijkste dat mijn kat er vanaf komt. Hij heeft gisteren bij de dierenarts een tablet gekregen (weet even niet meer wat de naam is, ben nu niet thuis) en over 1 maand moet ik hem weer zo'n tablet geven. Dit dan nog een paar keer herhalen.
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_190363274
Als die buiten komt, nutteloos
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_190363287
Daarom moet je die beesten niet in huis halen, vies ongedierte.
  dinsdag 10 december 2019 @ 15:17:06 #7
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_190363355
Schaal water met een brandende kaars erin moet goed werken voor levende vlooien.
And so is the past
pi_190363392
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2019 15:12 schreef halfway het volgende:
Als die buiten komt, nutteloos
Hij komt niet buiten.
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_190363453
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 december 2019 15:17 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Schaal water met een brandende kaars erin moet goed werken voor levende vlooien.
Ga ik doen ^O^
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 02:06:47 #10
342418 VKV
Plausibel
pi_190868895
Wij hebben dit ook aan de hand gehad, wat een narigheid was dat. Werd zelf ook vet veel gebeten en we hadden een pasgeboren baby in huis ;(

Ongediertebestrijder is gekomen en moest nog een keer terug komen. Nu zijn we er vanaf (*klopt af*). Wel een hoop vloerbedekking uit huis getrokken en vervangen voor laminaat. En natuurlijk regelmatig stofzuigen en goede vlooienbandjes voor de katten. Hoop het nooit meer mee te maken, bah.
pi_190882367
Bekend probleem. Na de terugkomst van de zomervakantie was het feest bij ons thuis. Altijd braaf op tijd behandeld tegen vlooien. Toen bleek dat de vlooien resistent zijn geworden voor het middel wat wij gebruikte.

Wij zijn er vanaf gekomen door antivlo bij de DA te halen en stofzuigen tot je een ons weegt. Met een vlooienband in de stofzuiger zak.
pi_191232728
Ik stofzuig mij ook rot maar de kat van mijn ouders was laatst hier en die had ze dus nog. Kan ik weer opnieuw beginnen. Wij hebben een stofzuiger zonder zak maar wellicht toch maar eens een bandje er in stoppen en die na het legen weer terug stoppen. Ben er wel klaar mee.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')