Waar slaat zo'n opmerking toch op?
Heb je dan gelijk minder kansen? Je maakt toch je eigen leven?
Ik bedoel ik geniet overal met volle teugen van, maar ik ben bang dat ik dat over 14 jaar nog steeds doe hoor!!!
quote:Neej jij zit er al overheen he,ouwe?
Op zondag 12 januari 2003 22:48 schreef SignOTheTimes het volgende:
Ga eerst maar eens 17 worden! Maak je voorlopig nog geen zorgen over 30 worden.
quote:Komt tijd komt raad. En ik open nu een Grolsch.
Op zondag 12 januari 2003 22:47 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
....voor je het weet ben je 30.Waar slaat zo'n opmerking toch op?
Ik bedoel ik geniet overal met volle teugen van, maar ik ben bang dat ik dat over 14 jaar nog steeds doe hoor!!!
Maak je niet druk, dat doen anderen al voor je
quote:ik was weleens benieuwd....of het echt zo snel voorbij lijkt te gaan...maar ja aan die fijne reacties heb ik ook zoveel...
Op zondag 12 januari 2003 22:51 schreef Lovinho het volgende:[..]
Maak je niet druk, dat doen anderen al voor je
Daarintegen vind ik 60 een mooie leeftijd om ermee te stoppen.
quote:Dat verschilt per individu.. het ligt eraan wat je met je leven doet tot je 30e.
Op zondag 12 januari 2003 22:54 schreef matthijn99 het volgende:
Het leven wordt ook niet echt leuker als je 30 bent..
quote:ja, alles gaat heel snel voorbij. Althans dit is mijn mening.
Op zondag 12 januari 2003 22:52 schreef Sweetsixteen16 het volgende:[..]
ik was weleens benieuwd....of het echt zo snel voorbij lijkt te gaan...maar ja aan die fijne reacties heb ik ook zoveel...
Kortom, de tijd gaat snel, en voor je het weet ben je alweer 10 jaar ouder.
Dus geniet van de korte tijd die je hebt in je leven want het leven gaat zo snel voorbij. Geniet van elk moment.
quote:Je bent niet de enige...
quote:waarmee?
Op zondag 12 januari 2003 22:55 schreef ParanoidEv het volgende:Daarintegen vind ik 60 een mooie leeftijd om ermee te stoppen.
quote:Och. Eigenlijk gebeurd er helemaal niets als je 30 wordt behalve dan dat er mensen zijn die menen dat het een soort van mijlpaal is. Er zijn mensen die spontaan een midlife crisis beginnen of overstuur beginnen te raken omdat hun leven voorbij is. Er gebeurd niets als je 30 wordt. Het wordt er niet leuker op, het wordt er niet minder leuk op. Het leven gaat gewoon gezellig door. En zo hoort het ook.
Maar 30 ben ik nog niet en als ik 30 en 40 ben dan kan ik ook dubbel plezier hebben. Ook als ik 50 ben kan het nog top zijn.
Zodra mijn lichaam me in de steek gaat laten wordt het minder natuurlijk maar dat gebeurt meestal pas op het 60ste of 70ste levensjaar.
Genieten doe ik nog steeds te weinig. Teveel denken en druk maken om kleine dingen doe ik teveel.
Geniet van het leven zolang het nog kan dan maar. Maar dat blijkt vaak erg lastig.
quote:oei dat is balen...veel succes.
Op zondag 12 januari 2003 22:59 schreef yingyang het volgende:
Genieten doe ik nog steeds te weinig. Teveel denken en druk maken om kleine dingen doe ik teveel.Geniet van het leven zolang het nog kan dan maar. Maar dat blijkt vaak erg lastig.
je bent dan ook vrij met een beetje geluk een pensioenetje...lekker leven hoor.
ik snap het probleem niet van die oude mensen hoor.
quote:De kunst is genieten van het leven. Of je nu jong of oud bent is niet relevant.
Op zondag 12 januari 2003 23:04 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
ik snap het probleem niet van die oude mensen hoor.
quote:ok kom je het even tegen moeders vertellen?
Op zondag 12 januari 2003 23:08 schreef thoth het volgende:[..]
De kunst is genieten van het leven. Of je nu jong of oud bent is niet relevant.
quote:Wat denk je zelf?
Op zondag 12 januari 2003 22:57 schreef Sweetsixteen16 het volgende:[..]
waarmee?
quote:geen idee.
Op zondag 12 januari 2003 23:10 schreef BDisOKE het volgende:[..]
Wat denk je zelf?
Als je 30 bent, heb je het meeste al gehad, er is nog maar weinig om uit te vinden, en te beleven...
Als je 30 bent, heb je een goed lopende cariere, een partner en kinderen....
Je kan dan nog wel blowen en zuipen tot 8 uur 's ochtend, op je scooter rond scheuren en op 31 dec uitbundig met vuurwerk gooien, maar je heb er allemaal niet zo'n behoefte meer aan...Je hebt nog wel kansen, maar kansen om je te gedragen zoals je 15 jaar geleden deed heb je nie meer...
Nu zeg je misschien van niet, maar w8 maar als je 30 bent..
Ik mag dan ook nogmaar 16 zijn, misschien is het wel allemaal koeiepoep wat ik uitblaat, maar zie jij een 30 jarige nog al die dingen doen? het ziet er immers nie uit...
jij vindt het nu leuk om tot 8 uur uit te gaan, dan niet meer, maar dan heb je echt wel genoeg dingen die je leuk vind hoor!!
quote:Gelukkig kom je er nog wel achter hoe groot je ongelijk is. Je gaat anders leven als je 30 bent, natuurlijk. Maar anders is niet minder heftig en anders hoeft zeker niet te betekenen dat je een gezinnetje start, met een carriere gaat beginnen en de rest van je leven je ouders nagaat doen (om maar eens een cliche te noemen).
Op zondag 12 januari 2003 23:19 schreef MOD het volgende:
Nu zeg je misschien van niet, maar w8 maar als je 30 bent..
Ik mag dan ook nogmaar 16 zijn, misschien is het wel allemaal koeiepoep wat ik uitblaat, maar zie jij een 30 jarige nog al die dingen doen? het ziet er immers nie uit...
Maar je bent inderdaad "nog maar" 16 dus het duurt nog wel even voordat je daar achter komt.
quote:Tis een cliche ja, gastjes van 15 die met een joint in hun bek op een scooter rijden is gewoon het straat beeld van nu, dood normaal dus
Op zondag 12 januari 2003 23:29 schreef thoth het volgende:[..]
Gelukkig kom je er nog wel achter hoe groot je ongelijk is. Je gaat anders leven als je 30 bent, natuurlijk. Maar anders is niet minder heftig en anders hoeft zeker niet te betekenen dat je een gezinnetje start, met een carriere gaat beginnen en de rest van je leven je ouders nagaat doen (om maar eens een cliche te noemen).
Maar je bent inderdaad "nog maar" 16 dus het duurt nog wel even voordat je daar achter komt.
quote:Het is niet alleen aanzien. Volgens mij zelden. Maar omstreeks de tijd dat je 30 bereikt dan wil je ook weleens wat anders. Ik heb van mijn 14e tot mijn 27e het beesten tot je erbij neervalt leventje geleefd en dan is de lol er wel een beetje vanaf. Soms is het zeker leuk om weer eens weekend volledig stoned en dronken in de goot te belanden maar de glans is inmiddels wel een beetje af. Er is meer te doen in het leven.
Op maandag 13 januari 2003 00:27 schreef MOD het volgende:[..]
Tis een cliche ja, gastjes van 15 die met een joint in hun bek op een scooter rijden is gewoon het straat beeld van nu, dood normaal dus
Maar ik zie zelde een 30-plusser het zelfde doen(al dan niet zwervers, junks, etc)omdat omdat als zij dat doen, juist worden aangekeken als armoedzaaiers en denkt men van hun dat ze aan de bodem van de samenleving staat..
En iemand die dus 30 is, en inmiddels gezond verstand hebben opgedaan, niet zo'n aanzien willen creeeren
Oeh jij gaat vast naar thailand!
[dat of je woont onder de rivieren]
quote:weet ik ook nie, ik verveelde me
Op maandag 13 januari 2003 01:21 schreef KumA het volgende:[..]
vanwaar dan dit topic?!
Het komt voornamelijk omdat als je ouder word er meer egelmaat in je leven komt. Je staat op gaat elkedag naar je werk eten tv kijken slapen.
of opstaan kids naar school, huis schoon maken kids ophalen eten koken. soms triest, maar het zijn de dingen des levens waar we telkens mee bezig zijn en ons bezig houden.
Hoe zorg je er nou voor dat die sleur ophoud maar toch dat je normale leven op door gaat (moet door gaan). Mijn idee is door veel spontane dingen te doen. Door iets anders te doen dan normaal iets wat je nooit vanje zelf verwacht had. Onthou de spontane momenten. Asl je op vakantie bent en je maakt die ene mooie foto van dat kerkje in Frankrijk is het oei ja mooi weet je nog vorrige week bla die bla. 4 jaar later zelfde foto uh dat was toch in Frankrijk??? kan wel? De foto's die je maakt tijden het eten in op vakantie of als je in de kroeg staat onthou je onderbewust wel. En ja ook al was je toen gigantisch lam.
Mijn tip meer variatie, p.s je blijft zo oud als je je zelf voelt.
quote:Da's allemaal prima, maar ga dan ajb slowchatten in Onzin,
Op maandag 13 januari 2003 01:21 schreef Sweetsixteen16 het volgende:[..]
weet ik ook nie, ik verveelde me
Op je 16e ben je veel vrijer in het doen van dingen als op je 30e. Ook al zou ik het willen, ik zou bijv. niet nu ineens mijn spullen kunnen pakken en 4 maanden gaan backpacken in Australie....oid.
Dus, het heeft niet met lol in je leven te maken, maar met de vrijheid die je op je 16e nog wel hebt, maar op je 30e meestal niet meer
quote:sorry ik was gisternacht heel erg moe eik..en ik had geen zin meer om er op door te gaan, daarom zei ik het.
Op maandag 13 januari 2003 10:10 schreef shmoopy het volgende:[..]
Da's allemaal prima, maar ga dan ajb slowchatten in Onzin,
en niet hier.
Dit is een serieus forum.
Ik heb zowat RSI van het verwijderen van alle offtopic posts,
maar omdat het een interessant onderwerp is wil ik dit topic nog een kans geven.
Dus nu weer ontopic, svp.
quote:Voorbeeld dat jij noemt kan ook niet als je 16 bent. Dat kan pas na je middelbare school of na je studie. (dus 18 of 22).
Op maandag 13 januari 2003 10:13 schreef skyhigh het volgende:
Denk dat de opmerking meer voortkomt uit de wetenschap dat de meeste mensen rond hun 30e veel en veel meer verplichtingen hebben, kinderen, hypotheek, een baan die behouden moet blijven om voorgaande 2 te kunnen bekostigen.Op je 16e ben je veel vrijer in het doen van dingen als op je 30e. Ook al zou ik het willen, ik zou bijv. niet nu ineens mijn spullen kunnen pakken en 4 maanden gaan backpacken in Australie....oid.
Dus, het heeft niet met lol in je leven te maken, maar met de vrijheid die je op je 16e nog wel hebt, maar op je 30e meestal niet meer
Dus als je 30 bent ligt het aan jezelf of je het er nog van kan nemen.
Gelukkig zie ik er veel jonger uit dan ik ben dus krijg ik bij het uitgaan ook geen "wat mot dat oude wijf hier" blikken.
Vooordeel van wat ouder zijn is dat je over het algemeen wat meer geld hebt om leuke dingen te doen.
Ik ga nog steeds zeer regelmatig dansen of op andere manieren uit, loop nog steeds te flirten en ben veel zekerder van mezelf dan toen ik jonger was. Het leven stopt dus niet op je 30e!
quote:Het is wel zo.
Op zondag 12 januari 2003 22:47 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
....voor je het weet ben je 30.Waar slaat zo'n opmerking toch op?
*Volgende maand 26 wordt .*
quote:Ik zou iig never nooit meer 16 willen zijn.
Op maandag 13 januari 2003 12:33 schreef shmoopy het volgende:
Ik vind het eigenlijk steeds leuker worden, en ik ben 30-er.
Ik weet nu zoveel meer dan toen ik 16 was,
heb nog steeds heel veel mogelijkheden, en de 'wijsheid' betere keuzes te maken.
Met 2 kleine kinderen kan ik in principe nog steeds doen wat ik leuk vind, uitgaan, bij vrienden langs enz.
Kwestie van de oppas bellen en klaar.
En ja, je hebt meer verantwoordelijkheden nu,
maar dat groeit en valt niet van de ene op de andere dag op je.
Ik heb nu de rust en de gelegenheid om de dingen te doen die ik destijds (toen ik nog zo werd afgeleid door liefdesverdrietjes en onzekerheden over mezelf) heb laten liggen.
Oftewel, ik geniet me een slag in de rondte,
en ik vrees dat het alleen maar leuker gaat worden.
Dan liever 30 .
quote:Idem hier
Op maandag 13 januari 2003 12:34 schreef shmoopy het volgende:
En ik ben nog steeds een beeb.
quote:Klopt, en gelukkig altijd bescheiden gebleven.
Op maandag 13 januari 2003 12:34 schreef shmoopy het volgende:
En ik ben nog steeds een beeb.
quote:hehe.
Op maandag 13 januari 2003 12:50 schreef Cynix ® het volgende:[..]
Klopt, en gelukkig altijd bescheiden gebleven.
quote:Eindelijk iemand die begrijpt waar zo'n opmerking als "geniet er nog maar van" vandaan komt.
Op maandag 13 januari 2003 10:13 schreef skyhigh het volgende:
Denk dat de opmerking meer voortkomt uit de wetenschap dat de meeste mensen rond hun 30e veel en veel meer verplichtingen hebben, kinderen, hypotheek, een baan die behouden moet blijven om voorgaande 2 te kunnen bekostigen.
Je bent op je 16e niet zozeer vrijer, maar zorgelozer. Natuurlijk kun je later wel kiezen of je een hypotheek neemt, maar je kunt niet kiezen voor talloze andere dingen je zelf moet gaan regelen als je economisch zelfstandig geacht wordt. Dat geldt voor iedereen.
Dus geniet er nou maar van dat je geen blauwe enveloppen aan jou gericht op de deurmat aantreft. Dan geniet ik lekker van mijn verantwoordelijkheid. Je kunt namelijk een bijzonder goed gevoel overhouden aan die 'zorgen'.
quote:Ik ben blij dat je er blij mee bent, maar ik ben zelf ook al verantwoordelijk voor een heleboel dingen en ik vind het heerlijk ik ben een controlfreak, het lijkt me leuk om mijn kindertjes op te zien groeien, mezelf telkens een tikkeltje wijzer worden, enz.
Op maandag 13 januari 2003 15:00 schreef Claudia_x het volgende:[..]
Eindelijk iemand die begrijpt waar zo'n opmerking als "geniet er nog maar van" vandaan komt.
Je bent op je 16e niet zozeer vrijer, maar zorgelozer. Natuurlijk kun je later wel kiezen of je een hypotheek neemt, maar je kunt niet kiezen voor talloze andere dingen je zelf moet gaan regelen als je economisch zelfstandig geacht wordt. Dat geldt voor iedereen.
Dus geniet er nou maar van dat je geen blauwe enveloppen aan jou gericht op de deurmat aantreft. Dan geniet ik lekker van mijn verantwoordelijkheid. Je kunt namelijk een bijzonder goed gevoel overhouden aan die 'zorgen'.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |