abonnement Unibet Coolblue
  zondag 8 december 2019 @ 19:27:07 #1
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_190332363
We weten allemaal wat Geert Wilders heeft gezegd in maart 2014 over Minder Minder Marokkanen. Dat is inmiddels 5,5 jaar geleden. We praten hier over een uitspraak van een politiek persoon die een bepaalde mening heeft en aangezien je in dit land vrijheid van meningsuiting hebt heeft hij daar dan ook gebruik van gemaakt.

Even ter vergelijking, iets wat vele malen erger is. Volkert van de Graaf vermoord Pim Fortuyn op 6 mei 2002. Hij werd veroordeeld op 15 april 2003. Dat is in minder dan een jaar een veroordeling.

Nu vraag ik me af, is onze wetgeving zo grijskleurig dat men bij het OM en Justitie niet weet of de uitspraken van Geert Wilders wel of niet strafbaar zijn?

De feiten op de rij:
- Roept Wilders op tot geweld : Ik vind persoonlijk van niet (er is ook geen geweld geweest)
- Heeft hij recht op deze mening : Ik denk wel, je hebt recht op vrijheid van meningsuiting
- Heeft hij iemand beledigd : Niet persoonlijk, maar je kunt wel stellen dat hardwerkende goede Marokkanen (ze zullen vast wel wel bestaan) hier een zure nasmaak van krijgen.
- Wilders heeft zich eigenlijk versproken: Ja, die mening ben ik toegedeeld, dat hij eigenlijk bedoelde - Alle criminele Marokkanen het land uit, en hij heeft ook buiten de uitspraak om vaak genoeg gezegd, "iedereen die zich normaal, netjes en volgens de Nederlandse wet gedraagt, kan hier prima zijn, ongacht waar je vandaan komt".
- Hij stelt feitelijk een vraag: Klopt, aan zijn aanhangers, vraagt hij eigenlijk "wil jullie minder of meer Marokkanen", en wat het publiek vervolgens roept is het mening van het volk. Ik denk, dat is democratie, dat je vrijheid van meningsuiting, die mensen zijn Marokkanen beu, en uiten dat nu een keer hardop.

Dit proces loopt dus nu al 5,5 jaar en er komen steeds meer bewijsstukken naar voren dat andere politici ook zich hebben gemengd in dit proces om Wilders maar veroordeeld te krijgen. Immers, destijds stond de PVV met +40 zetels in de peilingen royaal bovenaan en wat allicht in de ogen van deze politici een gevaar. Naar mijn mening moeten juist deze politici vervolgt worden. Puur en enkel de aanklager, het OM/Justitie en de rechter bepalen hier de aanklacht, de eis en het vonnis. Maar waarom duurt dit al zo lang? Is dit een spelletje om Wilders de mond te snoeren? Ik vind persoonlijk de Nederlandse politiek erg laag bij de grond. Als ze het niet kunnen winnen met inhoudelijke debatten en het Nederlands volk laat van zich horen door in de peilingen fors op Wilders te stemmen dan gaat men over het spelen van vieze spelletjes. Ook zogenaamde "cordon sanitairs" zijn uitermate on-democratisch.

Mijn persoonlijk mening over Geert Wilders:
- Spreekt volledig wat hij denkt
- Heeft de laatste 15 jaar zijn persoonlijke vrijheid opgeofferd
- Dat laatste geeft aan dat hij ECHT hart voor het land heeft en de Nederlanders
- Kritisch zijn over de Islam, ja, moet kunnen, maar.....niet altijd op de manier waarop Geert Wilders het doet. Sommige woorden en uitlatingen raken ook goede moslims en zo zou hij eigenlijk niet moeten werken. Werk met feiten, hou het netjes, en suggereer realistische ideeen in de kamer. Met roepen en jezelf in een hoek zetten kom je er in de NL politiek niet, of je partij moet al 76 zetels halen.
- Wordt wel eens vergeleken met Hitler. Ik vind dat verschrikkelijk. Wat Hitler gedaan heeft, de verantwoordelijkheid voor de dood van miljoenen mensen, de aanzet tot de 2e wereld oorlog, schendingen van mensenrechten tot aan het beestachtige aan toe met gaskampen en onverantwoordelijke medische testen en echt oproepen om Joden te vervolgen, stickers op te hangen bij Joodse winkels en ga zo maar door. Wilders pleidooit voor minder Islam in Nederland omdat hij vermoed dat de religie (of ideologie), hoe je het ook maar ziet, kwalijk is voor de Nederlandse cultuur.
- Heeft hij daarin misschien ook wel een beetje gelijk? Tja, de meningen zijn hierover sterk verdeeld. Ik heb zelf het idee dat als ik het echt zwart/wit tegen over elkaar zet is dat Islam en Westerse Cultuur niet lekker in elkaar vloeien. Vanuit onze kant willen wij nog wel water bij de wijn doen om de Islam tegemoet te komen, maar helaas zien we weinig terug komen vanuit de Islam richting de Westerse cultuur. Niets duidt er op dat de Islam zich wil aanpassen aan onze cultuur en houdt zich strikt vast aan hun eigen normen en waarden. Zelfs de Nederlandse wet vinden ze niet van belang, Sharia is hun wet. Alleen dit al gaat niet op als wij een samenleving willen hebben met 1 cultuur, 1 soort wet, dat voor iedereen geldt, geen uitzonderingen, maar jammer genoeg zien we dat er toch voor de Islam heel veel uitzonderingen worden gemaakt. Aparte zwem uurtjes voor moslima's, aparte gebedsruimtes in pretparken, het geen hand willen schudden van een islamitische man voor een Nederlandse vrouw in een publieke omgeving (bv. in een ziekenhuis), tevens het niet willen dat een Nederlandse man een islamitische vrouw behandeld in datzelfde ziekenhuis en als laatste het heel snel toewenden naar geweld. Is dit het beeld van een 'religie'? Niet bepaald. Ik zie dit soort dingen niet gebeuren bij Christenen, Joden en Hindoes. Wilder's zijn opmerking dat de Islam meer lijkt op een "ideologie" dan op een "religie" is dus nog niet ver van de werkelijkheid gegrepen.

Ik denk, des te langer dit proces duurt, des te meer mensen in zien in wat voor land we eigenlijk wonen. We zijn simpelweg te naief, te goed, en laten iedereen maar toe, niemand wordt uitgezet, ook in Europees verband, de horden economische immigranten uit Afrika blijven maar binnenkomen. Er is geen ruggengraat die zegt, oppikken en terug deponeren naar de dichtstbijzijnde veilige Afrikaanse haven. Het Nederlands volk moppert. Mensen die al 8 jaar wachten op een huurwoning, worden voor gedrongen door Statushouders en die lui krijgen gratis zorg, zonder eigen risico, graag bus vervoer, graag tickets om te zwemmen en in Ter Apel mogen ze ook de buschauffeurs bedreigen en de bus slopen met als opbrengst een compleet nieuwe speciale lijn.

Kortom, het is een grote bende.
Andere politici denken misschien wel hetzelfde, maar doen niets, omdat ze bang zijn in dezelfde schuit als Wilders te belanden, namelijk op een dodenlijst van radicale moslimextremisten. Dat is de werkelijke reden waarom huidige Nederlandse politici niets doen aan de afbraak van onze Nederlandse cultuur en alles oogluikend toelaten. Wilders, en destijds ook Pim Fortuyn, waren en zijn mensen die staan voor hun land en ze geven heel veel van hun leven voor ons, als Nederlanders, om dit land ook voor onze kleinkinderen nog leefbaar te houden. Het interessante, het hoeft geen problemen op te leveren, kijk maar naar Japan. Japan heeft een beleid dat men in principe geen Islam toelaat in het land. Japan is heel erg zelf beschermend op dat gebied en ze willen eigen identiteit behouden. En gelijk hebben ze.

Wat de toekomst Nederland zal brengen, we zullen zien. Alles staat en valt bij de politieke keuzes die gemaakt worden aan de hand van ONS stemmingsgedrag.

[ Bericht 0% gewijzigd door TechnoCat op 10-12-2019 04:33:09 ]
pi_190332625
@TechnoCat: er zitten allemaal foute aannames in je startpost. Allereerst die voorrang van statushouders in de sociale huur: die is er wettelijk niet meer. Enkel sommige gemeentes doen dat nog, maar dat is zeker niet meer landelijk. Ook al die andere zogenaamd 'gratis' dingen zijn zeker niet helemaal waar.

Verder dat zogenaamde overspoeld worden door immigranten uit Afrika. Je weet dat dat er maar 5000 per jaar zijn? 5000 immigranten op 17 miljoen inwoners. Dat is nog niet eens een druppel... https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)elft-2019-toegenomen

Het door Wilders verzonnen probleem bestaat niet. Er is geen massa-immigratie uit Afrika.


Wat de grote bende is, is dat mensen in die sprookjes van die machtsgeile populisten geloven. Populisten, die meestal voor immigratie uit India (dat zijn er meer dan er uit welk land ook in Afrika komen) zijn.

En of hij gelijk heeft over de islam? Nee, zeker niet. Wist je dat verreweg de grootste stroming van de islam volledig pacifistisch is?

[ Bericht 7% gewijzigd door Hanca op 08-12-2019 19:46:09 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 8 december 2019 @ 20:03:50 #3
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_190332967
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2019 19:41 schreef Hanca het volgende:
@:TechnoCat: er zitten allemaal foute aannames in je startpost. Allereerst die voorrang van statushouders in de sociale huur: die is er wettelijk niet meer. Enkel sommige gemeentes doen dat nog, maar dat is zeker niet meer landelijk. Ook al die andere zogenaamd 'gratis' dingen zijn zeker niet helemaal waar.
Heel erg slecht dat dit niet de media haalt. Integendeel, die verkondigen doodleuk dit soort leugens of negeren de feiten. Net zoals de Volkskrant met de natura 2000 gebieden.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_190333014
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2019 19:41 schreef Hanca het volgende:
@:TechnoCat: er zitten allemaal foute aannames in je startpost. Allereerst die voorrang van statushouders in de sociale huur: die is er wettelijk niet meer. Enkel sommige gemeentes doen dat nog, maar dat is zeker niet meer landelijk. Ook al die andere zogenaamd 'gratis' dingen zijn zeker niet helemaal waar.

Verder dat zogenaamde overspoeld worden door immigranten uit Afrika. Je weet dat dat er maar 5000 per jaar zijn? 5000 immigranten op 17 miljoen inwoners. Dat is nog niet eens een druppel... https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)elft-2019-toegenomen

Het door Wilders verzonnen probleem bestaat niet. Er is geen massa-immigratie uit Afrika.

Wat de grote bende is, is dat mensen in die sprookjes van die machtsgeile populisten geloven. Populisten, die meestal voor immigratie uit India (dat zijn er meer dan er uit welk land ook in Afrika komen) zijn.

En of hij gelijk heeft over de islam? Nee, zeker niet. Wist je dat verreweg de grootste stroming van de islam volledig pacifistisch is?
Wat niet wegneemt dat er problemen zijn die onvoldoende aangepakt worden, en dat zeg ik als linkse rakker ;)

Maar het "benoemen" zoals de PVV doet gaat daar ook geen moer aan veranderen.
De PVV had bij de laatste verkiezingen niet eens een verkiezingsprogramma... tsja... en dan klagen dat er niet onderhandeld kan worden bij de vorming van het kabinet... over het verkiezingsprogramma...

Geert Wilders is passé als hij de komende verkiezingen niet concreet wordt met wat hij wil.

En "minder minder" klinkt misschien populair in de oren voor sommigen maar het is niet uitvoerbaar, niet constructief en welk probleem er mee opgelost wordt is me ook niet geheel duidelijk. Marokkanen die geen recht op een status hebben kunnen en worden al uitgezet.
pi_190333026
Duidelijk geen politiek proces.

Wat Wilders heeft gezegd is strafbaar. Vervang het woord "Marokkanen" voor "joden" en Israel en Amerika waren de dag erna binnengevallen.
pi_190333094
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 20:07 schreef Timethy het volgende:
Duidelijk geen politiek proces.

Wat Wilders heeft gezegd is strafbaar. Vervang het woord "Marokkanen" voor "joden" en Israel en Amerika waren de dag erna binnengevallen.
Of het strafbaar is, mag de rechter bepalen. Maar ik vind het wel goed dat de rechter er naar kijkt, want het lijkt me minimaal in de buurt van de grens van strafbaarheid.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_190333149
Het is een proces dat Wilders niet kan verliezen:

Wordt hij veroordeeld: zie je wel, D66 rechters, politiek proces, bla bla bla

Wordt hij niet veroordeeld: zie je, ik deed niets verkeerds, overwinning voor de vrijheid van meningsuiting, bla bla bla
pi_190333177
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 20:07 schreef Timethy het volgende:
Duidelijk geen politiek proces.

Wat Wilders heeft gezegd is strafbaar. Vervang het woord "Marokkanen" voor "joden" en Israel en Amerika waren de dag erna binnengevallen.
Vervang het door "Duitsers" of "Polen" en niemand zou het iets boeien.
pi_190333242
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 20:13 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het is een proces dat Wilders niet kan verliezen:

Wordt hij veroordeeld: zie je wel, D66 rechters, politiek proces, bla bla bla

Wordt hij niet veroordeeld: zie je, ik deed niets verkeerds, overwinning voor de vrijheid van meningsuiting, bla bla bla
Ja, dat is een nadeel. Maar ik denk dat de rechter zich niet door zoiets moet laten weerhouden. Er zitten grenzen aan de vrijheid om alles te roepen wat er in je op komt, ook als politicus. En ik vind wel dat die grenzen goed bewaakt moeten worden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_190333273
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 20:14 schreef Case4891 het volgende:

[..]

Vervang het door "Duitsers" of "Polen" en niemand zou het iets boeien.
Neemt niks af aan de strafbaarheid ervan.
pi_190333307
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 20:03 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Heel erg slecht dat dit niet de media haalt. Integendeel, die verkondigen doodleuk dit soort leugens of negeren de feiten. Net zoals de Volkskrant met de natura 2000 gebieden.
Sowieso is het altijd om een heel klein deel van de vrijkomende sociale huurwoningen gegaan dat naar statushouders ging. In 2017 bijvoorbeeld maar 7%. https://www.rtlz.nl/opini(...)arkt-tekort-woningen

Statushouders de schuld geven van krapte op de sociale huurmarkt is dus alsof je iemand met 1 auto de schuld geeft van een parkeerprobleem in de hele straat. Het slaat gewoon nergens op.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_190333395
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 20:20 schreef Hanca het volgende:

[..]

Sowieso is het altijd om een heel klein deel van de vrijkomende sociale huurwoningen gegaan dat naar statushouders ging. In 2017 bijvoorbeeld maar 7%. https://www.rtlz.nl/opini(...)arkt-tekort-woningen

Statushouders de schuld geven van krapte op de sociale huurmarkt is dus alsof je iemand met 1 auto de schuld geeft van een parkeerprobleem in de hele straat. Het slaat gewoon nergens op.
Klopt... het grote probleem is de terugloop (!) van sociale huurwoningen, o.a. door de verkoop van dit soort woningen.

Dat zie je niet alleen in de steden, ook op het platteland worden in de kleine dorpen hele straten met woningen in het goedkope segment verkocht, zo ben ik in 2009 nog aan mijn woning gekomen...

En nieuwbouw is vooral voor het midden en dure segment want dat levert meer op...

Het is een onnodige schaarste, van de 50's tot de 80's waren we in Nederland prima in staat om snel en veel goedkope huurwoningen neer te zetten... Sinds de 90's zijn de wachttijden voor sociale huurwoningen in sommige regio's dramatisch opgelopen.
pi_190333408
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 20:20 schreef Hanca het volgende:

[..]

Sowieso is het altijd om een heel klein deel van de vrijkomende sociale huurwoningen gegaan dat naar statushouders ging. In 2017 bijvoorbeeld maar 7%. https://www.rtlz.nl/opini(...)arkt-tekort-woningen

Statushouders de schuld geven van krapte op de sociale huurmarkt is dus alsof je iemand met 1 auto de schuld geeft van een parkeerprobleem in de hele straat. Het slaat gewoon nergens op.
Daarnaast waar moeten statushouders dan gaan wonen? Voor altijd in een COA, omdat de VVD geen "volkshuisvestiging" meer wilt?

Lekker met 4 man op een kamer, zonder privacy. Die mensen vluchten voor oorlog, dood, wapens, ellende en zien soms nooit meer hun kinderen, broers/zussen, pa/ma of andere familie terug omdat die overlijden aan het oorloggeweld. Maar extra straffen zullen we ze. :)
pi_190333443
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 20:25 schreef Timethy het volgende:

[..]

Daarnaast waar moeten statushouders dan gaan wonen? Voor altijd in een COA, omdat de VVD geen "volkshuisvestiging" meer wilt?

Lekker met 4 man op een kamer, zonder privacy. Die mensen vluchten voor oorlog, dood, wapens, ellende en zien soms nooit meer hun kinderen, broers/zussen, pa/ma of andere familie terug omdat die overlijden aan het oorloggeweld. Maar extra straffen zullen we ze. :)
Vroeger (1992) hadden we bij ons in de straat een "COA woning", daar woonden letterlijk 4 personen uit Eritrea in 1 woning. Op zich ging dat prima. Ik heb ook nooit wat gezien van luxe, ze gebruikten de woonkamer samen, daar stond een oud lel van een TV en ze hadden een antieke Atari spelcomputer om zich wat te vermaken. Werken mochten ze nog niet, taal leren ging moeizaam. Ik kwam er geregeld over de vloer, at er wel eens, geen idee wat er van ze gekomen is.
pi_190333577
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 20:27 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Vroeger (1992) hadden we bij ons in de straat een "COA woning", daar woonden letterlijk 4 personen uit Eritrea in 1 woning. Op zich ging dat prima. Ik heb ook nooit wat gezien van luxe, ze gebruikten de woonkamer samen, daar stond een oud lel van een TV en ze hadden een antieke Atari spelcomputer om zich wat te vermaken. Werken mochten ze nog niet, taal leren ging moeizaam. Ik kwam er geregeld over de vloer, at er wel eens, geen idee wat er van ze gekomen is.
_O_

Jammer dat asielzoekers niet mogen werken. Over 20 jaar ga je geheid gezeik krijgen met de tweede generatie Eritreeërs.
  zondag 8 december 2019 @ 20:45:02 #16
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_190333812
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 20:24 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Klopt... het grote probleem is de terugloop (!) van sociale huurwoningen, o.a. door de verkoop van dit soort woningen.

Dat zie je niet alleen in de steden, ook op het platteland worden in de kleine dorpen hele straten met woningen in het goedkope segment verkocht, zo ben ik in 2009 nog aan mijn woning gekomen...

En nieuwbouw is vooral voor het midden en dure segment want dat levert meer op...

Het is een onnodige schaarste, van de 50's tot de 80's waren we in Nederland prima in staat om snel en veel goedkope huurwoningen neer te zetten... Sinds de 90's zijn de wachttijden voor sociale huurwoningen in sommige regio's dramatisch opgelopen.
Allemaal de schuld van links beleid en asielzoekers. ;)
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 8 december 2019 @ 21:17:51 #17
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_190334617
quote:
Heeft hij iemand beledigd : Niet persoonlijk, maar je kunt wel stellen dat hardwerkende goede Marokkanen (ze zullen vast wel wel bestaan) hier een zure nasmaak van krijgen.
Snap je niet hoe achterlijk deze opmerking is?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  maandag 9 december 2019 @ 13:01:52 #18
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_190342680
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 20:24 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Klopt... het grote probleem is de terugloop (!) van sociale huurwoningen, o.a. door de verkoop van dit soort woningen.

Dat zie je niet alleen in de steden, ook op het platteland worden in de kleine dorpen hele straten met woningen in het goedkope segment verkocht, zo ben ik in 2009 nog aan mijn woning gekomen...

En nieuwbouw is vooral voor het midden en dure segment want dat levert meer op...

Het is een onnodige schaarste, van de 50's tot de 80's waren we in Nederland prima in staat om snel en veel goedkope huurwoningen neer te zetten... Sinds de 90's zijn de wachttijden voor sociale huurwoningen in sommige regio's dramatisch opgelopen.
Over het zogenaamd linkse woonbeleid

CodyHochstenB twitterde op maandag 09-12-2019 om 09:35:02 Het "knetterlinkse" woonbeleid krijgt vaak de schuld van de problemen op de Amsterdamse woningmarkt. Maar dit is een simplistische reflex van rechtse media en politiek. Het Amsterdamse woonbeleid is de afgelopen twintig jaar helemaal niet links geweest. https://t.co/923s3FdUNv reageer retweet
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_190354868
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 20:25 schreef Timethy het volgende:

[..]

Daarnaast waar moeten statushouders dan gaan wonen? Voor altijd in een COA, omdat de VVD geen "volkshuisvestiging" meer wilt?

Lekker met 4 man op een kamer, zonder privacy. Die mensen vluchten voor oorlog, dood, wapens, ellende en zien soms nooit meer hun kinderen, broers/zussen, pa/ma of andere familie terug omdat die overlijden aan het oorloggeweld. Maar extra straffen zullen we ze. :)
Mensen die 3000km afreizen door tig veilige landen zijn geen vluchtelingen maar opportunisten die op zoek zijn naar meer welvaart waar ze anders nooit recht op zouden hebben gehad.
pi_190356879
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 22:49 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Mensen die 3000km afreizen door tig veilige landen zijn geen vluchtelingen maar opportunisten die op zoek zijn naar meer welvaart waar ze anders nooit recht op zouden hebben gehad.
Het ene sluit het andere niet uit. Kijk maar naar de joden tijdens de Tweede Wereldoorlog.
  dinsdag 10 december 2019 @ 04:50:20 #21
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_190357582
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2019 19:41 schreef Hanca het volgende:
@:TechnoCat: er zitten allemaal foute aannames in je startpost. Allereerst die voorrang van statushouders in de sociale huur: die is er wettelijk niet meer. Enkel sommige gemeentes doen dat nog, maar dat is zeker niet meer landelijk. Ook al die andere zogenaamd 'gratis' dingen zijn zeker niet helemaal waar.
Kun je dat aantonen? Ik weet zelf uit persoonlijke ervaring in mijn kennissenkring dat het echt heel veel in het rond gaat dat er zoveel mensen zitten te wachten op een sociale huurwoning en dat een Statushouder deze dan vervolgens krijgt, en die heeft echt geen 8 jaar gewacht. En voor wat betreft de eigen risico e.d., die worden wel door ons betaald, want ze hebben immers zelf eigen inkomen. Dus je zou het als zijnde 'gratis' kunnen noemen.
quote:
Verder dat zogenaamde overspoeld worden door immigranten uit Afrika. Je weet dat dat er maar 5000 per jaar zijn? 5000 immigranten op 17 miljoen inwoners. Dat is nog niet eens een druppel... https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)elft-2019-toegenomen
5000 is wat aan de lage kant.
https://www.vluchtelingen(...)escherming-nederland
Er zijn er heel wat meer en je vergeet gemakshalve de nareizigers.
quote:
Het door Wilders verzonnen probleem bestaat niet. Er is geen massa-immigratie uit Afrika.
Wat bazel je nu, het was wel dagelijks in het nieuws hoe massa's Afrikanen hun leven waagden om met gammele bootjes Europe te kunnen bereiken. En momenteel ook, was in het nieuws dat op een Grieks eiland er 40.000 vluchtelingen zitten die hopen dat ze Europa binnen kunnen komen. En als je dan ook nog eens nagaat dat grote groepen 'vluchtelingen' bij Calais tentenkampen gaan opzetten, vrachtwagenchauffeurs terroriseren omdat ze zo nodig naar Engeland willen, dan vraag ik me af, is Frankrijk dan zo onveilig? Dan ben je ook geen vluchteling meer.
quote:
En of hij gelijk heeft over de islam? Nee, zeker niet. Wist je dat verreweg de grootste stroming van de islam volledig pacifistisch is?
Daar ben ik het op zich wel mee eens, echter gaat de religie niet echt lekker samen met de Westerse cultuur, en dat zie je ook regelmatig in het nieuws. Criminele Marokkaantjes, Homo's in elkaar geslagen, meisjes in zwembaden lastgevallen enz.
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 20:07 schreef Timethy het volgende:
Duidelijk geen politiek proces.

Wat Wilders heeft gezegd is strafbaar. Vervang het woord "Marokkanen" voor "joden" en Israel en Amerika waren de dag erna binnengevallen.
Het gaat er ook om wat de andere politici achter de schermen om stiekem doen om Wilders verder de grond in te boren. En wat hij gevraagd heeft aan zijn aanhangers, om dat nu strafbaar te noemen? Vragen of mensen iets willen? Willen jullie dit of dat? Maar niet daar staan en zeggen "Alle Marokkanen zijn criminelen we gaan ze allemaal uitzetten", dat zou een heel andere toon zijn geweest. En nogmaals, hij bedoelde eigenlijk criminele Marokkanen, niet alle Marokkanen, dat is wel zijn fout geweest.

[ Bericht 2% gewijzigd door TechnoCat op 10-12-2019 04:57:13 ]
pi_190358010
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 04:50 schreef TechnoCat het volgende:

[..]

Kun je dat aantonen? Ik weet zelf uit persoonlijke ervaring in mijn kennissenkring dat het echt heel veel in het rond gaat dat er zoveel mensen zitten te wachten op een sociale huurwoning en dat een Statushouder deze dan vervolgens krijgt, en die heeft echt geen 8 jaar gewacht. En voor wat betreft de eigen risico e.d., die worden wel door ons betaald, want ze hebben immers zelf eigen inkomen. Dus je zou het als zijnde 'gratis' kunnen noemen.
https://www.rijksoverheid(...)n-sociale-huurwoning

Gemeentes gaan er dus zelf over en de gemeentes met de langste wachtlijsten hebben het dus over het algemeen geschrapt.

Maar sowieso gaat het maar om een heel klein deel van de sociale huurwoningen dat naar statushouders gaat: https://www.rtlz.nl/opini(...)arkt-tekort-woningen

In Amsterdam is het percentage iets hoger, maar nog steeds maar rond de 10%: https://www.at5.nl/artike(...)r-naar-statushouders


quote:
5000 is wat aan de lage kant.
https://www.vluchtelingen(...)escherming-nederland
Er zijn er heel wat meer en je vergeet gemakshalve de nareizigers.
[..]

De CBS cijfers zijn duidelijk en daar zitten nareizigers in. Jij vergeet dat Syrië niet in Afrika ligt, net zo min als Iran. In 2018 waren het er uit Afrika 5300. Inclusief nareizigers dus. Uit Azië 7700, maar dat is inclusief 2500 hoog opgeleide Indiërs die hier heen worden gehaald door bedrijven, de expats: https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)mmigranten-2012-2017
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 10 december 2019 @ 08:18:24 #23
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_190358499
OmroepON twitterde op maandag 09-12-2019 om 21:24:48 Zojuist op NPO1 een uur lang een programma over de ENORME woningnood in ons land waarin met geen woord over immigratie wordt gerept. Is natuurlijk een taboe en dus “ongehoord”. Gaan wij bij ON! anders doen! Word lid en samen BREKEN we het mediakartel en zijn opiniehegemonie! reageer retweet
Zucht...
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_190358599
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 08:18 schreef Klopkoek het volgende:
OmroepON twitterde op maandag 09-12-2019 om 21:24:48 Zojuist op NPO1 een uur lang een programma over de ENORME woningnood in ons land waarin met geen woord over immigratie wordt gerept. Is natuurlijk een taboe en dus “ongehoord”. Gaan wij bij ON! anders doen! Word lid en samen BREKEN we het mediakartel en zijn opiniehegemonie! reageer retweet
Zucht...
Ze hebben een punt: als je een uur lang over dit probleem praat op tv kun je beter gelijk het fabeltje dat het door immigranten komt doorprikken. Dat fabeltje wordt namelijk door veel mensen geloofd en als NPO heb je dan de plicht om de mensen beter te informeren. Het had dus wel moeten worden genoemd. Met feiten en dus wel totaal tegenovergesteld van wat ON vanuit de onderbuik zou willen berichten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 10 december 2019 @ 11:36:27 #25
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_190360371
TheEconomist twitterde op maandag 09-12-2019 om 07:33:07 Across the Arab world, many people appear to be giving up on religious parties and leaders https://t.co/HEnBFLn7Tl reageer retweet
Nog iets anders om alle paniek verhalen in perspectief te plaatsen
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')