quote:
Jawel, want het is hier een souvenir walhalla!

Even een update, het valt me echt zo ontzettend mee allemaal! Maar ik heb tot nu toe nog niet af hoeven dingen. 2 dingetjes gekocht, een koelkastmagneet voor 50 cent en een armbandje van leer voor 1 euro. En ik wilde een schaaltje kopen die was 1 euro, ik stelde 50 cent voor maar daar ging die man niet mee akkoord en achteraf had ik hem voor 1 euro ook gewoon willen hebben.

Ik vind de medina echt ontzettend tof en ben er niet weg te slaan ongeveer. Het agressieve waar ik zoveel over gelezen had merk ik totaal niet. Geen hennavrouwtjes die je hand grijpen maar vrouwtjes die vragen of je een tattoo wil, en als je dan vriendelijk lachend nee zegt, dan lachen ze terug en wensen je een fijne dag. Er zijn veel verkopers maar tot nu toe ook helemaal geen last van. 1x bleef een zonnebril verkoper wat lang aandringen dus werd ik iets feller in mijn nee, en dat was ook ok.
Vandaag was er een jongetje wat naar mijn fruitshake (O+) bleef wijzen, ik begreep het eerst niet maar die wilde hij hebben. Nou nee, want ik vond hem zelf veel te lekker. Fuck you! zei hij. Je moeder, mompelde ik.

En vanuit de stadsbus nog wel iets raars gezien, op de stoep lagen een man en vrouw waarbij de man die vrouw probeerde te wurgen.

die vrouw gillen en in het rond zwaaien om de aandacht te vragen, de bus stopte en een marokkaanse vrouw kneep mij vrij hard in mijn arm van schrik. Zo ongeveer alle mannen sprongen er uit om zich ermee te bemoeien en die vrouw te helpen. Toen de wurger wegliep zag ik dat hij iig lichamelijk maar waarschijnlijk ook geestelijk, gehandicapt was. De hele bus was in rep en roer daarna dus gebruikelijk lijkt dit me niet.
Oh en net liep ik over het grote plein, een beetje te filmen, ook bij de storytellers maar heel globaal toen ik wegliep bij de laatste kwam er een man achter me aan met een dienblad, of ik even wilde betalen. Euhm nee, ik liet hem het filmpje zien waarop echt alleen sfeerbeelden te zien waren, en hij vroeg of ik niet wilde betalen? Ik zei dat ik dat inderdaad niet van plan was. Okay madam, have a good night. Gewoon vriendelijk niets aan de hand.
Ik wil nog een kussensloop kopen, een aladin lampje en een aardestenen asbak dus ik moet nog wel afdingen ben ik bang maar voorlopig vermaak ik me dus uitstekend!
Bedankt voor alle tips iedereen.