zijn er meer mensen die dit herkennen?
-zo zat ik laatst rustig teevee te kijken toen iemand ineens zei "en nu moet <programma> erop!"... (en dat dan op een schreeuwtoon)
toen merkte ik dus dat hoewel ik er normaal niet eens zoveel bezwaar tegen zou hebben om van zender te wisselen, er nu eerst OORLOG gewonnen moest worden wilde ik doen wat me gezegd werd...
...dit lijkt misschien een beetje een slecht voorbeeld, maar een betere kon ik niet zogauw bedenken...
waar het vooral om gaat is dat de manier waarop je benaderd wordt van grote invloed is op de reactie... (en als je dus iets van me gedaan wilt hebben, agressie niet echt gepast is...)
[Dit bericht is gewijzigd door Phate op 12-01-2003 21:30]
Ik heb daarom ook altijd veel ruzie gehad met m'n ouders, en vooral met m'n broer vroeger
zo moeten leraren ook niet tegen me praten,want dan ga ik geboon keet schoppen daar,maar leraren die mij kennen weten dat ook wel nu
maar het is helemaal erg als het mensen die je totaal kent of zelfs al een beetje een hekel aan hebt
ik: VROEG je wat?
hij: jaaa
ik: oh, ik hoorde de VRAAG er niet in.
hij: ok, wil je ALSJEBLIEFT dit of dat voor me pakken?
ik: goedzooo
En dan doe ik het wel als het niet iets raars is ofzo natuurlijk, hij moet maar eens wat manieren leren.
Als mensen denigrerend of agressief doen ga ik er altijd maar gemakshalve vanuit dat ze met een onbelangrijk probleem rondlopen en dat even af moeten reageren. Als je op dezelfde manier gaat reageren krijg je vaak van die kinderachtige toestanden waar niemand beter van wordt. Ik voel me er ook nooit zo gemakkelijk bij: mensen die op zo´n manier menen te moeten communiceren.
Of op mijn eigen tv kijken op mijn kamer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |