abonnement Unibet Coolblue
pi_190263377


Amsterdam Dance Event
Het Amsterdam Dance Event (ADE) is een muziekconferentie, festival en het wereldwijde ontmoetingspunt voor de creatieve industrie gericht op elektronische muziek en vindt sinds 1995 jaarlijks in oktober plaats in Amsterdam. ADE bestaat uit ADE By Day (conferentie en festival) en ADE By Night (festival). In 2018 trok het evenement voor het eerst meer dan 400.000 bezoekers.

ADE By Day
Overdag functioneert het ADE als een platform voor de elektronische muziekindustrie. Hier staat kennisuitwisseling, inspiratie en netwerken centraal. De programmering bestaat uit conferenties, lezingen, workshops, installaties en demonstraties van belangrijke spelers uit de wereld van de elektronische muziek. Sinds 2017 is het DeLaMar Theater de hoofdlocatie voor de conferentie.

ADE By Night
Overdag, 's avonds en 's nachts speelt het Amsterdam Dance Event zich af in poppodia, clubs, festivalterreinen en andere venues zoals de RAI en de Johan Cruijff Arena, waar dj's en musici uit binnen- en buitenland voor publiek optreden. ADE kent zo meer dan 1.000 evenementen op ruim 200 locaties.

Geschiedenis
Het Amsterdam Dance Event werd in 1995 voor het eerst georganiseerd als een samenwerking tussen Richard Zijlma en de stichting Buma/Stemra. Als locatie fungeerde een hotel aan de Vijzelgracht. Nadat dit een succes bleek, volgde in 1996 een grotere tweede editie, waarbij de conferentie overdag in De Balie werd gehouden en er 's avonds voor de ongeveer 300 bezoekers 30 optredens waren in Paradiso, Escape en de Melkweg. In de loop der jaren groeide zowel de conferentie voor zakelijke ontmoetingen overdag, als het aantal optredens tijdens evenementen, feesten en festivals in de avond en werd het Amsterdam Dance Event uitgebreid van twee naar vijf dagen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_190263387
Zo, ik vond dat dit toch ook wel wat aandacht verdiende hier. Of er veel FOK!kers heen gaan weet ik niet, maar al met al is het toch een vrij uniek concept dat zich hier in Nederland afspeelt.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_190263704
Derde jaar op rij wordt dit _O_

ADE Awakenings _O_
Rave in Amsterdam Centraal _O_

[ Bericht 50% gewijzigd door Erasmus op 04-12-2019 12:51:31 ]
pi_190265049
Je bent er wel vroeg bij :') net bijgekomen van ADE 2019.

Volgend jaar wordt de 25e editie van ADE.
pi_190265059
quote:
10s.gif Op woensdag 4 december 2019 14:40 schreef racerdkb het volgende:
Je bent er wel vroeg bij :') net bijgekomen van ADE 2019.

Volgend jaar wordt de 25e editie van ADE.
Ik verveelde me
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_192300091
Nou, misschien wel de opener van het festivalseizoen dit jaar ;)
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_192399346
quote:
6s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 11:05 schreef Nielsch het volgende:
Nou, misschien wel de opener van het festivalseizoen dit jaar ;)
alle shit waar ik tickets voor had gekocht is uitgesteld tot september. september gaat druk worden.
pi_192453218
iemand nog bekend met feesten in amsterdam? graag dm
pi_192762622
quote:
14s.gif Op woensdag 1 april 2020 21:23 schreef racerdkb het volgende:

[..]

alle shit waar ik tickets voor had gekocht is uitgesteld tot september. september gaat druk worden.
als het dan al door mag gaan...

ik vrees zelfs een beetje voor ADE in oktober. Zo ontzettend druk en zoveel buitenlanders... ik weet niet man.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_193081215
Zou het? Ik vind het optimistisch. De grote dag- en avondfestivals zoals Dockyard, Mystic Garden, Into The Woods en Amsterdam Music Festival (in de Arena) zullen zeker niet gaan gebeuren. Of er in kleinere venues zoals de Paradiso en Gashouder wel het eea kan valt nog te bezien.

quote:
Het Amsterdam Dance Event verwacht dat de editie van 2020 ondanks de coronacrisis kan doorgaan, maar dan wel in een andere vorm. Dat meldt de organisatie van het grote evenement in de hoofdstad.

Totdat er een vaccin tegen het coronavirus is gevonden, is nog onduidelijk wat er met evenementen gaat gebeuren die na 1 september zijn gepland. „We volgen alle ontwikkelingen uiteraard op de voet en bewegen mee met de regelgeving van de overheid”, aldus een woordvoerder van ADE. Het is volgens hem echter nog te vroeg om te zeggen wat dat voor ADE inhoudt.

De organisatie onderzoekt echter wel wat er mogelijk is om het evenement van 21 tot en met 25 oktober door te kunnen laten gaan. „Maar het behoeft geen betoog dat ADE er dit jaar anders dan anders uit gaat zien”, waarschuwt de organisatie.

Meerdere feesten
ADE bestaat uit meerdere feesten die door de hele stad plaatsvinden. „ADE bestaat uit enorm veel festivalevenementen, die worden georganiseerd door even zoveel partijen. Juist voor hen willen we komende tijd verschillende mogelijkheden onderzoeken.”

Het Amsterdam Dance Event viert dit jaar het 25-jarig bestaan.
https://www.telegraaf.nl/(...)-maar-in-andere-vorm
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_197225377
Editie 2021 zal plaatsvinden van 13 t/m 17 oktober 2021. Volgens mij hebben de meeste mensen hun prik dan wel gehad en is het ook gewoon weer mogelijk om lekker te feesten! Ik kijk er in ieder geval al naar uit :D
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_197383592
Let's hope so! Ik zie het ook wel hoopvol tegemoet. Misschien nog geen feesten / festivals met 40.000 man maar events moeten zeker haalbaar zijn.
pi_197383677
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 13:31 schreef Welten het volgende:
Let's hope so! Ik zie het ook wel hoopvol tegemoet. Misschien nog geen feesten / festivals met 40.000 man maar events moeten zeker haalbaar zijn.
Daar hoop ik ook op. Gewoon een aantal toffe events in de Melkweg, Paradiso, Gashouder, Marktkantine (indien dan nog open) en andere toffe locaties. Een volle RAI of Johan Cruijff Arena zal 't nog wel niet worden maar dat zijn toch niet de commerciële feesten waar ik heen wil.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_197384114
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 13:35 schreef Nielsch het volgende:
Gewoon een aantal toffe events in de Melkweg, Paradiso, Gashouder, Marktkantine (indien dan nog open) en andere toffe locaties.
Gewoon ADE zoals het hoort alleen met minder events en locaties. Ik denk eerlijk gezegd dat de eerstvolgende ADE na corona heel wat minder druk gaat zijn ivm het gebrek aan toerisme, en dat er vooral mensen uit eigen land aanwezig zullen zijn (Benelux en buurlanden maximaal) ipv internationaal publiek.

Ik zou een moord plegen voor een nachtje Awakenings in de Gashouder. Lekker rondjes lopen en 100 mensen toevoegen op Facebook om het de volgende dag weer te vergeten. ;(

[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 13-01-2021 14:01:23 ]
pi_197384464
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:00 schreef Erasmus het volgende:
Lekker rondjes lopen en 100 mensen toevoegen op Facebook om het de volgende dag weer te vergeten. ;(
Vooral dit is zo classic, haha. En vervolgens blijft die 'vriendschap' staan op Facebook: sommigen spreek je nog wel eens (online of op een feest), bij anderen blijft het bij die ene nacht. Dan blijkt die persoon een tijd later jarig te zijn, krijg je een melding van zijn verjaardag en je hebt echt fucking geen idee wie het is. _O-
pi_197384597
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:00 schreef Erasmus het volgende:

[..]

Ik zou een moord plegen voor een nachtje Awakenings in de Gashouder. Lekker rondjes lopen en 100 mensen toevoegen op Facebook om het de volgende dag weer te vergeten. ;(
Een collega van mij vroeg begin vorig jaar nog of ik meewilde naar Awakenings in 't Klokgebouw. Had een kaartje over. Maarja, Eindhoven. Ver weg van Utrecht... en 't kwam niet zo goed uit. Dus toen maar gezegd: 'we zien elkaar wel op Soenda en/of 909'. Eh nee dus...

Raar om te bedenken dat ik al sinds ADE 2019 niet meer naar een feest ben geweest.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_198683170
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_201738172
Vandaag gaat het beginnen! Morgen naar Awakenings in Ziggo Dome. Wel echt een handige connectie naar Utrecht, normaal moet je helemaal in Amsterdams Havengebied / Westergasfabriek zijn voor dit soort feestjes.

[ Bericht 42% gewijzigd door Nielsch op 13-10-2021 13:03:58 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 13 oktober 2021 @ 10:36:10 #19
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_201738770
Bijzijns *O*
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_201741802
Vrijdag naar Reinier Zonneveld. Ben benieuwd naar hem.
pi_201791519
Donderdag en vrijdag naar Awakenings geweest, was helemaal top!
De tijden ( 1400 tot 2400 ) vond ik ook helemaal toppie haha, mag van mij wel altijd zo zijn.
Echt een stuk fitter de volgende dag! ^O^
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 17 oktober 2021 @ 11:36:02 #22
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_201793105
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 02:52 schreef m0nkm0nk het volgende:
Donderdag en vrijdag naar Awakenings geweest, was helemaal top!
De tijden ( 1400 tot 2400 ) vond ik ook helemaal toppie haha, mag van mij wel altijd zo zijn.
Echt een stuk fitter de volgende dag! ^O^
Echt iedereen die ik gesproken heb vind de tijden top zo _O-

Same overigens.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_201803201
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 02:52 schreef m0nkm0nk het volgende:
Donderdag en vrijdag naar Awakenings geweest, was helemaal top!
De tijden ( 1400 tot 2400 ) vond ik ook helemaal toppie haha, mag van mij wel altijd zo zijn.
Echt een stuk fitter de volgende dag! ^O^
Ik ging sowieso al veel naar dagfestivals zoals Dockyard maar ook zo'n binnenfeest tot 0:00 vond ik eigenlijk wel heel relaxed! Gewoon lekker een van de laatste treinen naar Utrecht genomen en relatief vroeg in m'n bed. Ik zie voor december al weer feesten gepland staan tussen 0:00 en 6:00 uur. Naast het feit dat ik niet denk dat dat dan alweer gaat gebeuren, trekt het me echt steeds minder om zo'n nacht over te slaan.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_201803261
Dockyards was weer fijn. Wel erg wennen die drukte. En dat fouilleren sloeg echt nergens op. Fijne setjes gehoord van Len Faki , Sam paganini ...:)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')