quote:
Op dinsdag 3 december 2019 20:51 schreef Djenna het volgende:[..]
Mijn vriend vind het zelf ook echt niet leuk, ook niet voor mij. Hij weet ook echt niet meer wat die er nog mee moet doen.. Baalt er ook heel erg van dat vooral zijn vader telkens hem erop aanspreekt dat hij zijn broer eens moet bellen, als die dat doet krijgt die zijn schoonzus in plaats van zijn broer ook zoiets.. Waarom zou je dan nog bellen? Of dat die er eens, spontaan zonder aankondiging naartoe moet gaan, heeft die ook geprobeerd maar als ze hem al binnen laten zit met name zijn schoonzus hem eigenlijk gewoon de deur uit te kijken.. Waarom zou je er dan nog heen gaan? Als die van tw voren belt om te vragen of het uitkomt of het antwoord sowieso nee. En als hij het er met zijn broer over heeft krijgt hij overal gelijk in (volgensmij weten ze ook dondersgoed wat ze doen) maar er wordt niks mee gedaan, blijft op dezelfde manier doorgaan..
Hij heeft de moed opgegeven..
Zit zijn broer aan zijn vrouw vast geplakt of mag hij geen eigen mobiel ofzo? Laat jouw vent hem anders onder werktijd bellen wanneer hij niet in d'r buurt is.
Ik zou beginnen met een realitycheck en enige logica. Als je van meerdere kanten hoort dat haar ouders altijd haar zin geven en ze van jongs af aan al zo is, dan is de kans vrij klein dat dit nu nog gaat veel veranderen. Zeker als je niet collectief consequent durft te zijn en/of liever de lieve vrede wil bewaren.
Praktisch bekeken maakt het dan eigenlijk niet zoveel meer uit of ze een diagnose zou moeten krijgen of dat ze er nou wel of niets aan kan doen. Het gebeurt, jullie krijgen geen backup en het is gewoon kut.
Met het oog op oma's gezondheid zou ik wel zeggen, probeer dat voor haar in ieder geval nog even uit te zitten.
Verder zou ik als ik jou was me vooral richten op wat ik wel zou kunnen doen. Je kan haar natuurlijk lekker gaan lopen stangen door met poeslief gedrag te anticiperen en voor te doen als die attente meid die het beste met hen voor heeft.
Als ze altijd b wil als a gezegd is, dan kun je het naar je hand zetten. Houd wel in gedachten dat het een wedstrijdje kan worden, waar andere familieleden tussen kunnen komen te zitten. Het kan heel verleidelijk lijken om je zo gevoelsmatig te verdedigen of een koekje van eigen deeg te geven, maar waarom je zou haar die tijd en energie willen geven? Heb je niks beters te doen?
Als dit een controledingetje is van haar, dan wrijf je alleen maar in die vlek. (Tenzij ze het dik gedrukte niet door heeft, dan is dat een prima low-maintenance optie, maar ja geen openlijke genoegdoening waar je een beetje trek in lijkt te hebben).
Ipv al die energie in haar te steken, kun je dat ook in je vriend steken en in de andere familieleden. Je mag denken dat zij jouw energie niet verdienen, omdat ze jouw vent niet de waardering geven die je hem gunt. Maar, en dit is echt een grote maar, het is wel
zijn familie en als jij de hakken in het zand doet, zit hij er tussen in als hij er niet hetzelfde in staat. Geef jij hem die gewenste waardering door hem er zo tussen te plaatsen denk je? Ik denk van niet.
Niet dat je met alles mee hoeft te gaan met hem, maar dit is wel je geliefde. Als je het voor één iemand over zou moeten kunnen hebben..
Kijk hem aan, pak zijn hand en knijp er even in als er weer zoiets gebeurt. Laat hem merken dat je in de eerste plaats op hem gericht bent en niet op haar of je gelijk. Wees een team met elkaar en laat zo een tuthola er niet tussen komen. Verlaag je niet tot haar niveau en doe wat zij niet wil of kan. Laat het los en geef het goede voorbeeld. Omdat jij dat wel kan en wil en omdat het iets heel anders kan zijn dan naar haar pijpen dansen.