Beste forummers die van lezen houden,
Ik zou graag wat meningen horen betreft de schoonzus van mijn vriend en zijn broer. Er zijn wat dingen voorgevallen die ik maar geen plek kan geven. Hieronder beschreven.
-Bij hun thuis zijn we nooit welkom en ze hebben nooit tijd voor ons. Als we vragen om wat te gaan doen met ze 4e of langskomen kan het niet en zelf stellen ze nooit wat voor. Schoonzus zegt dan dat wij geen zin hebben om iets te ondernemen met hun..
-Voor hun bruiloft heeft mijn vriend best wat voor hun gedaan. Zijn auto met volle tank aan hun uitgeleend omdat hun zijn auto mooier vonden om naar de locaties te rijden dan hun eigen, een filmpje voor hun gemaakt met foto's en videos van vroeger, de bruiloft zelf gefilmt en gefotografeerd, een best groot cadeau gegeven en nog meer. Na hun huwelijksreis zaten we met heel de familie in de tuin, voor iedereen was wat meegenomen voor de ouders zelfs 5 dingen voor ieder.. Tegen mijn vriend werd letterlijk gezegd: we hebben niet voor iedereen iets meegenomen anders werd het wat te duur.. Mijn vriend en ik werden als enigste overgeslagen.
-hun hebben geld geleend van mijn vriend en schoonouders om een huis te kunnen kopen. Schoonouders kregen een bosje bloemen en bedank kaart, mijn vriend kreeg het woord bedankt nieteens te horen.
-Vervolgens kregen hun een kindje. Een dag later mochten wij komen kijken, tijd afgesproken, wij netjes optijd daar, aangebeld, moesten we een half uur voor de deur wachten omdat hun nog niet klaar waren. Wij komen binnen en van beide kanten, de ouders waren er gewoon al binnen..
-Kerst wordt daar altijd met cadeaus gevierd. 2 jaar terug kwamen hun met lege handen enkelt voor mijn schoonouders hadden hun een album laten maken met hun trouwfoto's. Mijn vriend en ik kregen niks, hun wel van ons. Hun zouden niet geweten hebben dat we cadeaus deden.. Dat gebeurde altijd en was duidelijk afgesproken.
-Met mijn verjaardag wordt ik ook overgeslagen terwijl ik daar wel altijd met iets zit.
-Dit jaar is kerst nog nieteens geweest maar al bijna 2 maanden gedoe erom.. Me vriend en ik kregen een bericht van me vriend zijn schoonzus dat hun graag wilde dat we dit jaren met ze alle bij elkaar waren, dat hun er op 1e kerstdag zijn of wij dan ook komen, schoonouders wisten van niks, hun wilde het eerst met ons bespreken schreven ze. We zouden bij mijn schoonouders het vieren dus wij vonden het logieser om het dan ook met mijn schoonouders te bespreken, toen bleek dus dat mijn schoonouders al weken wisten dat hun daar zouden zijn 1e dag.. Vervolgens maar geschreven dat mijn vriend en ik er dus ook zijn met als antwoord naar mijn vriend: vind jij het leuk om dat dan nu ook aan je ouders te vertellen in de familie app dat we er met ze alle zijn? Terwijl hun dit dus al weken ervoor hadden afgesproken met mijn schoonouders zonder iets aan mijn vriend en mij te vragen maar tegenover ons liegt ze dus dat mijn schoonouders dat nog niet wisten, tegenover mijn schoonouders dat mijn vriend en ik het weken daarvoor al zouden weten..
-Mijn vriend en ik hebben voorgesteld om gewoon 1 cadeau per persoon te doen aangezien mijn schoonouders het graag willen, vonden ze allemaal een geweldig idee. Week later hoorde we van mijn schoonvader dat mijn vriend zijn broer en schoonzus het helemaal niet leuk vinden. Wij gebeld wat hun dan willen ermee, kregen we te horen dat hun het teveel tijd vinden kosten om cadeaus te kopen, online bestellen was geen idee want dan kosten het inpakken weer teveel tijd. Toen mijn vriend en ik zeiden dat we deze reden nergens op vonden slaan werd hun zoontje van nu bijna een jaar oud erbij gehaald want hij nam veel tijd in beslag waardoor hun dus niet naar de winkels konden gaan. Vervolgens kregen mijn vriend en ik ook nog te horen dat hun het niet leuk vinden dat het 'zoveel' cadeaus zijn omdat je dan de hele dag bezig bent met uitpakken en ook dat zou hun zoontje niet volhouden.
Ik heb nu gezegd dat we geen cadeaus doen, uiteindelijk gaat kerstmis daar ook niet om.
-Eten met kerst ook een probleem. Mijn vriend en ik stelde voor om uit eten te gaan (mijn vriend zijn oma komt voor het eerst ook naar hun met kerst dit wegens ziekte en het wel eens de laatste keer zou kunnen zijn) zodat zijn ouders geen omkijken hebben naar het eten en afwas en echt even met ze alle bij elkaar kunnen zijn, vooral mijn vriend zijn moeder met haar moeder. Aangeboden dat wij afwassen en meehelpen heeft geen zin dit willen ze absoluut niet... Maar dit was voor mijn vriend zijn broer en schoonzus ook geen goed idee want hun zoontje moet dan ook mee naar een restaurant en dan zitten hun niet op hun gemak want hij zou dan kunnen gaan huilen of een volle luier krijgen en dat vinden ze zonde van hun geld.. 2e kerstdag bij mijn vriend zijn schoonzus haar ouders wordt er dus wel in een restaurant gegeten, voor haar familie kan dit dus wel..
En zo kan ik nog wel even doorgaan maar vind het nu al een aardige lap tekst. Maar dit is echt nog lang niet alles..
Persoonlijk vind ik het niet normaal hoe er met ons omgegaan wordt, met name voor me vriend. Door alles wat er is gebeurd is mijn mening over haar dat ze de hele boel daar in het gezin manipuleert, ze liegt en heel stiekem is. Maakt gebruik van ons en me schoonouders.
De schoonzus van mijn vriend is een buurmeisje geweest van hun en kennen elkaar al hun hele leven. Mijn vriend en ik hebben het er al meerdere keren over gehad en mijn vriend zegt dat dit altijd al zo is gegaan. Mijn schoonouders geven der ook overal der zin in anders komen de dreigementen dat ze dan niet komen of gaat ze zitten huilen.. (is 30) mijn schoonouders zijn bang voor ruzie en dat ze hun kleinzoon niet meer zullen zien.. De broer van mijn vriend bemoeid zich nergens mee, zegt nergens iets van of over.. Lijkt wel bang..
Dat mijn schoonouders hun mond niet open trekken vind ik ook alles behalve normaal.. Ze weten alles en ook hoe zij is.. Mijn schoonmoeder zegt er sowieso niks over en mijn schoonvader wilt geen kant kiezen zegt die dus zegt er niks van tegen hun, maar wel tegen mijn vriend dat die het raar vind gaan.. Onbewust kiest mijn schoonvader in mijn ogen wel degelijk een kant door er niks van te zeggen maar wel mijn vriend aanspreken waarom hij niet langsgaan bij zijn broer of belt, terwijl mijn vriend dit zovaak heeft geprobeerd.. Mijn vriend wordt compleet onderaan gezet en van mij wordt ook maar verwacht dat ik dit gedrag normaal vind ofzo..
Mijn vriend mag van mij zelf ook zijn mond wel eens goed open trekken maar hij heeft er ook geen zin meer in.. Die heeft al vaker wat gezegd erover tegen zijn broer (op de goedaardige manier) maar haalt niks uit.. Op alles hebben zijn broer en schoonzus dan een ja maar antwoord.. Nu krijg ik dus te horen dat ik het los moet laten en naast me neer moet leggen.. Mijn vriend vind het net zo vervelend en van hem hoeven zijn broer en schoonzus niet meer, maar uiteindelijk hebben we wel steeds met ze te maken..
Nu is het overmorgen sinterklaas en wordt dat gevierd voor hun zoontje en ben ik ook gevraagd om te komen, met cadeau uiteraard.. Nou hou ik dat kindje erbuiten dus geef ik hem gewoon wat maar aan de andere kant vind ik dat hij het nu op deze leeftijd nog niet beseft wat het allemaal is dus het meer voor zijn ouders doe.. De broer en schoonzus van mijn vriend dus..
Is het nou normaal dat ik het maar gewoon moet pikken dat er tegen me gelogen wordt en zo gebruikt wordt? Telkens weer met een cadeau opdraven voor hun maar wederzijds hooguit een pak snickers krijgen, als ze al iets geven.. Iemand nog tips wat ik hier nog mee kan?
[ Bericht 53% gewijzigd door CoolGuy op 04-12-2019 23:35:58 (OP terug gezet) ]