abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190253021
Beste forummers die van lezen houden,
Ik zou graag wat meningen horen betreft de schoonzus van mijn vriend en zijn broer. Er zijn wat dingen voorgevallen die ik maar geen plek kan geven. Hieronder beschreven.
-Bij hun thuis zijn we nooit welkom en ze hebben nooit tijd voor ons. Als we vragen om wat te gaan doen met ze 4e of langskomen kan het niet en zelf stellen ze nooit wat voor. Schoonzus zegt dan dat wij geen zin hebben om iets te ondernemen met hun..
-Voor hun bruiloft heeft mijn vriend best wat voor hun gedaan. Zijn auto met volle tank aan hun uitgeleend omdat hun zijn auto mooier vonden om naar de locaties te rijden dan hun eigen, een filmpje voor hun gemaakt met foto's en videos van vroeger, de bruiloft zelf gefilmt en gefotografeerd, een best groot cadeau gegeven en nog meer. Na hun huwelijksreis zaten we met heel de familie in de tuin, voor iedereen was wat meegenomen voor de ouders zelfs 5 dingen voor ieder.. Tegen mijn vriend werd letterlijk gezegd: we hebben niet voor iedereen iets meegenomen anders werd het wat te duur.. Mijn vriend en ik werden als enigste overgeslagen.
-hun hebben geld geleend van mijn vriend en schoonouders om een huis te kunnen kopen. Schoonouders kregen een bosje bloemen en bedank kaart, mijn vriend kreeg het woord bedankt nieteens te horen.
-Vervolgens kregen hun een kindje. Een dag later mochten wij komen kijken, tijd afgesproken, wij netjes optijd daar, aangebeld, moesten we een half uur voor de deur wachten omdat hun nog niet klaar waren. Wij komen binnen en van beide kanten, de ouders waren er gewoon al binnen..
-Kerst wordt daar altijd met cadeaus gevierd. 2 jaar terug kwamen hun met lege handen enkelt voor mijn schoonouders hadden hun een album laten maken met hun trouwfoto's. Mijn vriend en ik kregen niks, hun wel van ons. Hun zouden niet geweten hebben dat we cadeaus deden.. Dat gebeurde altijd en was duidelijk afgesproken.
-Met mijn verjaardag wordt ik ook overgeslagen terwijl ik daar wel altijd met iets zit.
-Dit jaar is kerst nog nieteens geweest maar al bijna 2 maanden gedoe erom.. Me vriend en ik kregen een bericht van me vriend zijn schoonzus dat hun graag wilde dat we dit jaren met ze alle bij elkaar waren, dat hun er op 1e kerstdag zijn of wij dan ook komen, schoonouders wisten van niks, hun wilde het eerst met ons bespreken schreven ze. We zouden bij mijn schoonouders het vieren dus wij vonden het logieser om het dan ook met mijn schoonouders te bespreken, toen bleek dus dat mijn schoonouders al weken wisten dat hun daar zouden zijn 1e dag.. Vervolgens maar geschreven dat mijn vriend en ik er dus ook zijn met als antwoord naar mijn vriend: vind jij het leuk om dat dan nu ook aan je ouders te vertellen in de familie app dat we er met ze alle zijn? Terwijl hun dit dus al weken ervoor hadden afgesproken met mijn schoonouders zonder iets aan mijn vriend en mij te vragen maar tegenover ons liegt ze dus dat mijn schoonouders dat nog niet wisten, tegenover mijn schoonouders dat mijn vriend en ik het weken daarvoor al zouden weten..
-Mijn vriend en ik hebben voorgesteld om gewoon 1 cadeau per persoon te doen aangezien mijn schoonouders het graag willen, vonden ze allemaal een geweldig idee. Week later hoorde we van mijn schoonvader dat mijn vriend zijn broer en schoonzus het helemaal niet leuk vinden. Wij gebeld wat hun dan willen ermee, kregen we te horen dat hun het teveel tijd vinden kosten om cadeaus te kopen, online bestellen was geen idee want dan kosten het inpakken weer teveel tijd. Toen mijn vriend en ik zeiden dat we deze reden nergens op vonden slaan werd hun zoontje van nu bijna een jaar oud erbij gehaald want hij nam veel tijd in beslag waardoor hun dus niet naar de winkels konden gaan. Vervolgens kregen mijn vriend en ik ook nog te horen dat hun het niet leuk vinden dat het 'zoveel' cadeaus zijn omdat je dan de hele dag bezig bent met uitpakken en ook dat zou hun zoontje niet volhouden.
Ik heb nu gezegd dat we geen cadeaus doen, uiteindelijk gaat kerstmis daar ook niet om.
-Eten met kerst ook een probleem. Mijn vriend en ik stelde voor om uit eten te gaan (mijn vriend zijn oma komt voor het eerst ook naar hun met kerst dit wegens ziekte en het wel eens de laatste keer zou kunnen zijn) zodat zijn ouders geen omkijken hebben naar het eten en afwas en echt even met ze alle bij elkaar kunnen zijn, vooral mijn vriend zijn moeder met haar moeder. Aangeboden dat wij afwassen en meehelpen heeft geen zin dit willen ze absoluut niet... Maar dit was voor mijn vriend zijn broer en schoonzus ook geen goed idee want hun zoontje moet dan ook mee naar een restaurant en dan zitten hun niet op hun gemak want hij zou dan kunnen gaan huilen of een volle luier krijgen en dat vinden ze zonde van hun geld.. 2e kerstdag bij mijn vriend zijn schoonzus haar ouders wordt er dus wel in een restaurant gegeten, voor haar familie kan dit dus wel..

En zo kan ik nog wel even doorgaan maar vind het nu al een aardige lap tekst. Maar dit is echt nog lang niet alles..

Persoonlijk vind ik het niet normaal hoe er met ons omgegaan wordt, met name voor me vriend. Door alles wat er is gebeurd is mijn mening over haar dat ze de hele boel daar in het gezin manipuleert, ze liegt en heel stiekem is. Maakt gebruik van ons en me schoonouders.
De schoonzus van mijn vriend is een buurmeisje geweest van hun en kennen elkaar al hun hele leven. Mijn vriend en ik hebben het er al meerdere keren over gehad en mijn vriend zegt dat dit altijd al zo is gegaan. Mijn schoonouders geven der ook overal der zin in anders komen de dreigementen dat ze dan niet komen of gaat ze zitten huilen.. (is 30) mijn schoonouders zijn bang voor ruzie en dat ze hun kleinzoon niet meer zullen zien.. De broer van mijn vriend bemoeid zich nergens mee, zegt nergens iets van of over.. Lijkt wel bang..
Dat mijn schoonouders hun mond niet open trekken vind ik ook alles behalve normaal.. Ze weten alles en ook hoe zij is.. Mijn schoonmoeder zegt er sowieso niks over en mijn schoonvader wilt geen kant kiezen zegt die dus zegt er niks van tegen hun, maar wel tegen mijn vriend dat die het raar vind gaan.. Onbewust kiest mijn schoonvader in mijn ogen wel degelijk een kant door er niks van te zeggen maar wel mijn vriend aanspreken waarom hij niet langsgaan bij zijn broer of belt, terwijl mijn vriend dit zovaak heeft geprobeerd.. Mijn vriend wordt compleet onderaan gezet en van mij wordt ook maar verwacht dat ik dit gedrag normaal vind ofzo..
Mijn vriend mag van mij zelf ook zijn mond wel eens goed open trekken maar hij heeft er ook geen zin meer in.. Die heeft al vaker wat gezegd erover tegen zijn broer (op de goedaardige manier) maar haalt niks uit.. Op alles hebben zijn broer en schoonzus dan een ja maar antwoord.. Nu krijg ik dus te horen dat ik het los moet laten en naast me neer moet leggen.. Mijn vriend vind het net zo vervelend en van hem hoeven zijn broer en schoonzus niet meer, maar uiteindelijk hebben we wel steeds met ze te maken..

Nu is het overmorgen sinterklaas en wordt dat gevierd voor hun zoontje en ben ik ook gevraagd om te komen, met cadeau uiteraard.. Nou hou ik dat kindje erbuiten dus geef ik hem gewoon wat maar aan de andere kant vind ik dat hij het nu op deze leeftijd nog niet beseft wat het allemaal is dus het meer voor zijn ouders doe.. De broer en schoonzus van mijn vriend dus..

Is het nou normaal dat ik het maar gewoon moet pikken dat er tegen me gelogen wordt en zo gebruikt wordt? Telkens weer met een cadeau opdraven voor hun maar wederzijds hooguit een pak snickers krijgen, als ze al iets geven.. Iemand nog tips wat ik hier nog mee kan?

[ Bericht 53% gewijzigd door CoolGuy op 04-12-2019 23:35:58 (OP terug gezet) ]
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 3 december 2019 @ 19:04:37 #2
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_190253182
Even voor het beeld: dit gaat toch over je eigen zus, aangezien je het over de schoonzus van je vriend hebt (en ik aanneem dat je vriend niet met iemand anders getrouwd is/een relatie heeft)?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_190253229
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 19:04 schreef heywoodu het volgende:
Even voor het beeld: dit gaat toch over je eigen zus, aangezien je het over de schoonzus van je vriend hebt (en ik aanneem dat je vriend niet met iemand anders getrouwd is/een relatie heeft)?
Of het gaat om de vrouw van broer van TO's vriend. Maar da's een beetje omslachtig in dit verhaal.
pi_190253354
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 19:04 schreef heywoodu het volgende:
Het gaat volgens mij over de vriendin van de broer van haar vriend.
pi_190253365
Het gaat over de schoonzus van me vriend. De vriendin van zijn broer.

[ Bericht 100% gewijzigd door CoolGuy op 05-12-2019 09:15:21 ]
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 3 december 2019 @ 19:14:14 #6
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_190253376
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 19:13 schreef madam-april het volgende:

[..]

Het gaat volgens mij over de vriendin van de broer van haar vriend.
Oh, ik wist niet dat je dat ook schoonzus kon noemen :D Nou ja, bedankt :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_190253385
Voor mij is zij geen schoonzus! Snap dat het niet helemaal duidelijk overkomt als ik het zelf teruglees, Maar hoop dat het een beetje gesnapt wordt!

[ Bericht 56% gewijzigd door CoolGuy op 05-12-2019 09:15:42 (Post terug gezet.) ]
pi_190253393
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 19:14 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Oh, ik wist niet dat je dat ook schoonzus kon noemen :D Nou ja, bedankt :)
Haha ja dat noem je ook schoonzus ;)
pi_190253400
Nu weet ik gelukkig om wie het gaat :P

Vind haar erg vermoeiend klinken moet ik zeggen.
pi_190253416
Lekker op vakantie gaan.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_190253437
Maar goed, ontopic:
Ik zou zelf geen cadeaus meer voor hun meenemen en het verder inderdaad gewoon loslaten. Zij gaat toch niet veranderen en je hebt alleen jezelf ermee als je je er druk om blijft maken.
pi_190253473
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2019 19:14 schreef Djenna het volgende:
Voor mij is zij geen schoonzus! Snap dat het niet helemaal duidelijk overkomt als ik het zelf teruglees, Maar hoop dat het een beetje gesnapt wordt!
Je kan je post aanpassen hè, dat vergroot de kans dat wij snappen wat je bedoelt en is de kans ook groter dat je input krijgt waar je wat aan hebt.

Niet verkeerd bedoeld, maar doordat je continu "me" en "ze" gebruikt waar "mijn" en "zijn" is het erg lastig om te begrijpen wat je verteld.
So we just called him Fred too
pi_190253572
Ik zal het zo inderdaad even wat aanpassen!

En ja vermoeiend is ze zeker.. Vervelendste vind ik dat er van mij wordt verwacht dat ik het ook allemaal maar slik.

[ Bericht 100% gewijzigd door CoolGuy op 05-12-2019 09:15:57 (Post terug gezet.) ]
  dinsdag 3 december 2019 @ 19:30:51 #14
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_190253775
Ik probeer me in jouw situatie te verplaatsen.

Zeker voor vrouwen is familie en tradities vaak erg belangrijk. Mogelijk heb je alle opgekropte frustraties uit je verhaal altijd voor je gehouden en weten ze niet dat jij je ergert. Heb jij of je vriend dit wel eens besproken met haar?

Als ik die opsomming zo lees denk ik serieus dat zij minder respect heeft voor jou dan voor anderen en het belangrijker vindt om andere mensen spullen te geven. Het gaat dus om de schoonzus van je vriend. Er staan dus 2 broers tussen jou en haar in. Hoe zijn die 2 mannen tegen elkaar? Praten zij hier wel eens over onderling?

Ik zou toch wel willen weten wat er is als ik jou was. Probeer afstand te houden, vooral tot haar. En ga je zeker niet opstellen als een schoothondje, om zo aardiger gevonden te worden door haar. Als je respect wil van haar werkt dit juist averechts en moet je juist doen alsof je haar totaal niet interessant vindt.

In het begin van je verhaal zeg je dat je meer dingen wil ondernemen met hun. Laat dat los. Blijkbaar voelt ze zich te goed voor je. Als jij je koud opstelt zul je zien of jullie werkelijk wat betekenen.
  dinsdag 3 december 2019 @ 19:58:03 #15
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_190254334
Dit klinkt eerlijk gezegd gewoon als een tokkiefamilie waarbij normaal volwassen gedrag al moeilijk lijkt.
pi_190254489
quote:
0s.gif
Op dinsdag 3 december 2019 19:30 schreef Ixnay het volgende:

Ik probeer me in jouw situatie te verplaatsen.

Zeker voor vrouwen is familie en tradities vaak erg belangrijk. Mogelijk heb je alle opgekropte frustraties uit je verhaal altijd voor je gehouden en weten ze niet dat jij je ergert. Heb jij of je vriend dit wel eens besproken met haar?

Als ik die opsomming zo lees denk ik serieus dat zij minder respect heeft voor jou dan voor anderen en het belangrijker vindt om andere mensen spullen te geven. Het gaat dus om de schoonzus van je vriend. Er staan dus 2 broers tussen jou en haar in. Hoe zijn die 2 mannen tegen elkaar? Praten zij hier wel eens over onderling?

Ik zou toch wel willen weten wat er is als ik jou was. Probeer afstand te houden, vooral tot haar. En ga je zeker niet opstellen als een schoothondje, om zo aardiger gevonden te worden door haar. Als je respect wil van haar werkt dit juist averechts en moet je juist doen alsof je haar totaal niet interessant vindt.

In het begin van je verhaal zeg je dat je meer dingen wil ondernemen met hun. Laat dat los. Blijkbaar voelt ze zich te goed voor je. Als jij je koud opstelt zul je zien of jullie werkelijk wat betekenen.
Heel erg bedankt voor je reactie!
Familie en traditie vind ik ook belangrijk, maar dan wel op een leuke gezellige manier. En natuurlijk is er overal wel eens iets.

Als ik je reactie lees begrijp je het probleem en mij aardig goed! Gelukkig! Maar nee ik heb het niet voor me gehouden.. Er wordt gewoon totaal niks mee gedaan.. Door mijn vriend wel die heeft er vaak genoeg wat van gezegd maar nu de moed opgegeven en dat heeft ook een reden. Mijn vriend heeft het in het verleden vaak genoeg met zijn ouders erover gehad. Wij samen hebben het er 3x met mijn schoonouders over gehad maar hun begrijpen het, snappen het, hebben er alle begrip voor dat mijn vriend en ik het niet leuk vinden maar zeggen er dan ook bij dat mijn vriend zijn broer en schoonzus uiteindelijk volwassen mensen zijn die hun eigen keuzes maken en hun daar niks aan kunnen veranderen, mijn schoonmoeder heeft geen zin meer om het erover te hebben zij zegt er niks over of loopt de kamer uit en mijn schoonvader zegt dat hij geen kant gaat kiezen en zich er niet mee gaat bemoeien.
Met mijn vriend zijn broer en schoonzus zelf hebben wij het er een paar weekjes terug nog over gehad dat wij een hoop dingen raar vinden en niet leuk en alles opgenoemd en uitgelegd. Hun reactie is dan op alles: ja maar dit hebben we hierom gedaan en ja maar bij dit dachten we dit en dat... En dan komen er een lading onzin redenen uit en proberen hun het allemaal goed te praten dat mijn vriend en ik het nut er niet meer van inzien om het met hun erover te hebben. En eigenlijk is dan enkelt de schoonzus van mijn vriend degene wie aan het woord is, zijn broer zegt amper wat.

De 2 mannen onderling hebben er een paar weken terug ook samen over gepraat en mijn vriend zijn broer geeft mijn vriend dan volkomen gelijk maar daar blijft het dan ook bij..

Mijn vriend en ik hebben maanden geen contact gehad met hun door ze bewust te ontlopen (niet tegelijk bij mijn schoonouders thuis zijn) en dan horen we ook niks van hun.

Ik zou dolgraag willen weten wat nou het probleem is maar ik zie niet in hoe..
Daarbij snap ik ook echt niet waarom mijn schoonouders alles maar slikken van haar.. Zeker als er gewoon gelogen en bedrogen wordt..

[ Bericht 34% gewijzigd door CoolGuy op 05-12-2019 09:16:55 ]
pi_190254778
Herkenbare situatie. Ik heb ook zo'n schoonzus.

Vorig jaar ben ik getrouwd met haar broer en we kregen niet eens een cadeau. Ik heb een babyshower gehad en ze kwam later op kraamvisite, beide keren geen cadeau mee.

Maar ze kan wel geld lenen van haar broer, vragen of hij kan voorschieten, op lange vakanties naar verre landen gaan en dure camera's kopen.

Zij krijgt niets meer van mij. Als ze ooit trouwt of een kindje krijgt, ga ik ook geen moeite doen.
pi_190254908
quote:

Op dinsdag 3 december 2019 19:16 schreef madam-april het volgende:

Maar goed, ontopic:
Ik zou zelf geen cadeaus meer voor hun meenemen en het verder inderdaad gewoon loslaten. Zij gaat toch niet veranderen en je hebt alleen jezelf ermee als je je er druk om blijft maken.
Zelf geen cadeaus meer meenemen is wel het plan inderdaad.. Met kerst krijgen hun al niks van mijn vriend en mij. Als je leuk met goede bedoelingen iemand een cadeau wilt geven voor kerst of iets anders en je krijg dan te horen dat het voor de ander een probleem is om te doen, met zulke in mijn ogen rare, onzin redenen hoeft het van mij niet. Dat 'probleem' heb ik ze uit handen genomen door te zeggen we doen niks.
Loslaten wil ik het zeker maar is erg lastig aangezien mijn schoonouders mijn vriend erop aanspreken als wij zeggen dat we iets niet doen of ergens niet heen gaan.. Dan wordt ons de schuld aangepraat omdat hun een goede harmonie willen houden en bang zijn om een ruzie te krijgen.. Mijn schoonouders zeggen zulke dingen ook enkelt tegen mijn vriend, nooit tegen ons samen..
Haar zie ik inderdaad niet veranderen maar ieder normaal denkend mens moet toch kunnen begrijpen dat dit niet normaal is..

[ Bericht 67% gewijzigd door CoolGuy op 05-12-2019 09:17:22 ]
pi_190255158
Op dinsdag 3 december 2019 20:20 schreef CaVaBien het volgende:

Herkenbare situatie. Ik heb ook zo'n schoonzus.

Vorig jaar ben ik getrouwd met haar broer en we kregen niet eens een cadeau. Ik heb een babyshower gehad en ze kwam later op kraamvisite, beide keren geen cadeau mee.

Maar ze kan wel geld lenen van haar broer, vragen of hij kan voorschieten, op lange vakanties naar verre landen gaan en dure camera's kopen.

Zij krijgt niets meer van mij. Als ze ooit trouwt of een kindje krijgt, ga ik ook geen moeite doen.
Dus er zijn er meer die zo doen!
Logies dat je haar niets meer wilt geven.. Zou anders zijn als het gewoon wederzijds gebeurd!
Is inderdaad zo'n zelfde iets als hier gebeurd!
Ik zie dat gewoon als gebruik maken van mensen op een hele verkeerde manier..

Nog een leuke..

Mijn vriend en ik hebben altijd moeite voor ze gedaan, als wij een cadeau voor hun of wie dan ook kopen proberen we altijd iets te geven wat diegene leuk vind. We doen daar gewoon moeite voor omdat we dat andere ook gunnen.

4 jaar terug kreeg mijn vriend een pakje onderbroeken van zijn schoonzus en broer als verjaardagscadeau.. Wat zei zijn schoonzus erbij: ja we dachten daar heb je wat aan, dat koop je niet zo voor jezelf.. Waar ik bij zat, dat was de eerste keer dat ik erbij was op mijn vriend zijn verjaardag, hij schaamde zich kapot door die opmerking! Later hoorde we dat die onderbroeken van ze broer waren maar de verkeerde maat hadden gekocht..

[ Bericht 100% gewijzigd door CoolGuy op 05-12-2019 09:18:30 (Post terug gezet.) ]
  dinsdag 3 december 2019 @ 20:38:45 #20
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_190255198
En wat vind je vriend er zelf van?
Houd van poesjes
pi_190255430
quote:
0s.gif
Op dinsdag 3 december 2019 20:38 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

En wat vind je vriend er zelf van?
Mijn vriend vind het zelf ook echt niet leuk, ook niet voor mij. Hij weet ook echt niet meer wat die er nog mee moet doen.. Baalt er ook heel erg van dat vooral zijn vader telkens hem erop aanspreekt dat hij zijn broer eens moet bellen, als die dat doet krijgt die zijn schoonzus in plaats van zijn broer ook zoiets.. Waarom zou je dan nog bellen? Of dat die er eens, spontaan zonder aankondiging naartoe moet gaan, heeft die ook geprobeerd maar als ze hem al binnen laten zit met name zijn schoonzus hem eigenlijk gewoon de deur uit te kijken.. Waarom zou je er dan nog heen gaan? Als die van tw voren belt om te vragen of het uitkomt of het antwoord sowieso nee. En als hij het er met zijn broer over heeft krijgt hij overal gelijk in (volgensmij weten ze ook dondersgoed wat ze doen) maar er wordt niks mee gedaan, blijft op dezelfde manier doorgaan..

Hij heeft de moed opgegeven..

[ Bericht 100% gewijzigd door CoolGuy op 05-12-2019 09:18:43 (Post terug gezet.) ]
pi_190255609
Soms denk ik ook wel eens dat mijn vriend zijn schoonzus, haar vriend (de broer van mijn vriend dus) gewoon voor zich zelf wilt ofzo en niet wilt dat hij nog contact met zijn broer heeft en op deze manier ons tweeën buiten probeerd te sluiten ofzo.. Misschien een beetje ver gezocht maar zo'n idee krijg ik er wel bij.

[ Bericht 100% gewijzigd door CoolGuy op 05-12-2019 09:18:53 (Post terug gezet.) ]
  dinsdag 3 december 2019 @ 21:02:38 #23
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_190255668
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 20:51 schreef Djenna het volgende:

[..]

Mijn vriend vind het zelf ook echt niet leuk, ook niet voor mij. Hij weet ook echt niet meer wat die er nog mee moet doen.. Baalt er ook heel erg van dat vooral zijn vader telkens hem erop aanspreekt dat hij zijn broer eens moet bellen, als die dat doet krijgt die zijn schoonzus in plaats van zijn broer ook zoiets.. Waarom zou je dan nog bellen? Of dat die er eens, spontaan zonder aankondiging naartoe moet gaan, heeft die ook geprobeerd maar als ze hem al binnen laten zit met name zijn schoonzus hem eigenlijk gewoon de deur uit te kijken.. Waarom zou je er dan nog heen gaan? Als die van tw voren belt om te vragen of het uitkomt of het antwoord sowieso nee. En als hij het er met zijn broer over heeft krijgt hij overal gelijk in (volgensmij weten ze ook dondersgoed wat ze doen) maar er wordt niks mee gedaan, blijft op dezelfde manier doorgaan..

Waarom doet hij er zelf niets aan dan? Jij lijkt het een groter probleem te vinden dan hijzelf. Tis zijn familie hè.
Houd van poesjes
pi_190255975
Jullie hebben een ruggengraat nodig.
pi_190256224
Hij weet ook niet wat hij er nog aan kan doen.. Hij heeft het gezegd, hij heeft het er over gehad, wij hebben het er samen met hun over gehad, het haalt niks uit.
Hij wilt ook zijn ouders geen 'pijn' doen, die vinden het ook niet leuk zoals het gaat maar doen er ook niks aan.

Het is inderdaad zijn familie, een ruggengraat heb je helemaal gelijk in! Maar juist omdat het zijn familie is zou het voor mij geen probleem zijn om ze nooit meer te zien, dat punt is voor mij wel bereikt. Maar voor hem ligt dat natuurlijk weer iets anders, het zijn wel zijn ouders wie hier ook middenin zitten.. Hij wilt hun ook weer geen 'pijn' doen.. Ik vind vooral dat mijn schoonouders een ruggengraat nodig hebben.. Hun hebben haar al jaren langer als schoondochter in de familie dan dat ik haar nu ken en laten zulke dingen al die tijd al gebeuren.. Zij schijnt bij haar eigen ouders vroeger ook altijd haar zin gehad te hebben en alles wat ze wilde.. Beetje erg verwend denk ik ook..

[ Bericht 100% gewijzigd door CoolGuy op 05-12-2019 09:19:04 (Post terug gezet.) ]
pi_190256365
Daarbij (ja nog meer..) is het ook nog zo dat mijn vriend zijn schoonzus ook graag alle aandacht voor zich heeft.. Zo ben ik bijvoorbeeld een poosje terug ziek geweest, kinkhoest daar liep ze alle informatie over op te zoeken en alles op zichzelf te betrekken.. Weken lang.. Maar niet 1x aan mij vragen hoe het ging ofzo..
Nu is hun oma ziek en heeft ze ineens alle aandacht voor die vrouw terwijl ze dat nooit gehad heeft en betrekt daarmee ook alles op zichzelf, ze zit er heel erg mee telkens met tranen in der ogen terwijl het nieteens haar oma is, nooit interesse gehad in die vrouw.. Zelfde met der zwangerschap, bruiloft en verhuizing maandenlang tot vervelens toe heeft ze het erover gehad, ook telkens hetzelfde herhalen..
Vraag me toch af of er niet een of andere benaming is van haar gedrag.. Wat ze Mankeerd.. Misschien kunnen we er dan nog wat mee

[ Bericht 100% gewijzigd door CoolGuy op 05-12-2019 09:19:17 (Post terug gezet.) ]
pi_190256780
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 21:39 schreef Djenna het volgende:
Daarbij (ja nog meer..) is het ook nog zo dat mijn vriend zijn schoonzus ook graag alle aandacht voor zich heeft.. Zo ben ik bijvoorbeeld een poosje terug ziek geweest, kinkhoest daar liep ze alle informatie over op te zoeken en alles op zichzelf te betrekken.. Weken lang.. Maar niet 1x aan mij vragen hoe het ging ofzo..
Nu is hun oma ziek en heeft ze ineens alle aandacht voor die vrouw terwijl ze dat nooit gehad heeft en betrekt daarmee ook alles op zichzelf, ze zit er heel erg mee telkens met tranen in der ogen terwijl het nieteens haar oma is, nooit interesse gehad in die vrouw.. Zelfde met der zwangerschap, bruiloft en verhuizing maandenlang tot vervelens toe heeft ze het erover gehad, ook telkens hetzelfde herhalen..
Vraag me toch af of er niet een of andere benaming is van haar gedrag.. Wat ze Mankeerd.. Misschien kunnen we er dan nog wat mee
Waarom denk je dat jullie er wat mee zouden kunnen als je een etiket op haar kan plakken? Haar gedrag verandert er niet door.
pi_190257003
Tja, dit soort wijven zitten er nou eenmaal tussen.
pi_190257016
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 21:30 schreef Djenna het volgende:
Hij weet ook niet wat hij er nog aan kan doen.. Hij heeft het gezegd, hij heeft het er over gehad, wij hebben het er samen met hun over gehad, het haalt niks uit.
Hij wilt ook zijn ouders geen 'pijn' doen, die vinden het ook niet leuk zoals het gaat maar doen er ook niks aan.

Het is inderdaad zijn familie, een ruggengraat heb je helemaal gelijk in! Maar juist omdat het zijn familie is zou het voor mij geen probleem zijn om ze nooit meer te zien, dat punt is voor mij wel bereikt. Maar voor hem ligt dat natuurlijk weer iets anders, het zijn wel zijn ouders wie hier ook middenin zitten.. Hij wilt hun ook weer geen 'pijn' doen.. Ik vind vooral dat mijn schoonouders een ruggengraat nodig hebben.. Hun hebben haar al jaren langer als schoondochter in de familie dan dat ik haar nu ken en laten zulke dingen al die tijd al gebeuren.. Zij schijnt bij haar eigen ouders vroeger ook altijd haar zin gehad te hebben en alles wat ze wilde.. Beetje erg verwend denk ik ook..
Ruggengraat is ook dat je kunt zeggen, ook richting de ouders, “Joe. Zoek het uit.”
  dinsdag 3 december 2019 @ 22:25:12 #30
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_190257187
Wat is dan eigenlijk de uitkomst als jullie het erover hebben?

Trek eens een duidelijke streep. Dit gezeik moet maar eens ophouden. Jullie kunnen je eigen grenzen bepalen en aangeven.

Dus bespreek het met je schoonouders, dat het contact niet gaat zoals jullie zouden willen, dat jullie zijn ouders geen verdriet willen doen, maar dat jullie ook niet maar altijd bezig willen zijn om ‘de lieve vrede’ dan maar te bewaren. Dan zit je dus niet te wachten op een vader die zich bemoeit met wanneer je vriend zijn broer weer eens belt (als die broer daar behoefte aan heeft kan hij ook zelf bellen) en kan het ook zijn dat je wel eens vaker ‘niet aan de verwachtingen’ voldoet.

Laat je vriend duidelijk tegen zijn broer zeggen dat hij graag een goed contact met hem wil, dat hij open staat voor afspreken om elkaar te zien. Het initiatief mag ook van je zwager komen.

Bepaal ook zelf op welke voorwaarden je qua familiegebeuren ergens ‘ja’ tegen zegt.

En houd eens op met dat gedoe van ‘wij gaven dit en dat en wij kregen niks van hen’. Je geeft mensen iets omdat je dat leuk vindt om te doen, niet omdat je er iets voor terug krijgt. Volgens mij geven jullie allang geen cadeaus meer omdat je dat leuk vindt, dus hou daar dan gewoon mee op.
The love you take is equal to the love you make.
pi_190257894
Niks meer voor doen, klaar.
pi_190258118
Op dinsdag 3 december 2019 22:25 schreef Lienekien het volgende:

Wat is dan eigenlijk de uitkomst als jullie het erover hebben?

Trek eens een duidelijke streep. Dit gezeik moet maar eens ophouden. Jullie kunnen je eigen grenzen bepalen en aangeven.

Dus bespreek het met je schoonouders, dat het contact niet gaat zoals jullie zouden willen, dat jullie zijn ouders geen verdriet willen doen, maar dat jullie ook niet maar altijd bezig willen zijn om 'de lieve vrede' dan maar te bewaren. Dan zit je dus niet te wachten op een vader die zich bemoeit met wanneer je vriend zijn broer weer eens belt (als die broer daar behoefte aan heeft kan hij ook zelf bellen) en kan het ook zijn dat je wel eens vaker 'niet aan de verwachtingen' voldoet.

Laat je vriend duidelijk tegen zijn broer zeggen dat hij graag een goed contact met hem wil, dat hij open staat voor afspreken om elkaar te zien. Het initiatief mag ook van je zwager komen.

Bepaal ook zelf op welke voorwaarden je qua familiegebeuren ergens 'ja' tegen zegt.

En houd eens op met dat gedoe van 'wij gaven dit en dat en wij kregen niks van hen'. Je geeft mensen iets omdat je dat leuk vindt om te doen, niet omdat je er iets voor terug krijgt. Volgens mij geven jullie allang geen cadeaus meer omdat je dat leuk vindt, dus hou daar dan gewoon mee op.
De uitkomst met mijn schoonouders is dat we helemaal gelijk hebben en het ook echt wel gezien wordt en begrepen en dan komt er weer een maar achteraan.. Alles wordt gewoon goed gepraat wat hun ook doen..
Als we het er met hun zelf over hebben krijgt ook alles een 'ja maar' overal hebben ze een excuus voor.. En dan zou je misschien denken maar misschien is dat excuus wel de waarheid maar altijd blijkt wel weer dat dat het niet is 1 voorbeeld, met het eten met kerst.. 1e kerstdag vieren er dat bij mijn schoonouders met ze alle, uiteten in een restaurant kan absoluut niet met redenen om hun zoontje zoals ik noemde in het eerste bericht, maar 2e kerstdag vieren hun het bij haar ouders en dan gaan ze wel uiteten.. Dan is hun zoontje totaal geen probleem.. Al die excuses gaan echt helemaal nergens over..
Mijn vriend heeft zijn broer echt heel duidelijk gemaakt dat die het ontzettend jammer vind zoals het gaat en dan zegt zijn broer dat hij ook graag vaker zou willen afspreken, alleen dat blijft bij dat gezegde want er veranderd helemaal niks..
Ik zeg niet altijd ja tegen hun familie dingen maar als ik nee zeg krijgt me vriend ook weer commentaar over zich heen waarom niet.. Kerstavond bijvoorbeeld ben ik daar ook gevraagd daar ga ik dus niet heen en dat vinden ze dan maar raar ondanks dat ze weten hoe het zit..
Dat over de cadeautjes is ook zeker mijn mening, dat heb ik altijd tegen mijn vriend gezegd, je geeft iets omdat je dat zelf wilt dan moet je niet hetzelfde terug verwachten. Wij geven hun ook geen cadeaus meer nu, enigste vervelende is hun hebben nu een zoontje en mijn vriend en ik vinden dan eigenlijk dat dat knulletje er niks aan kan doen en we hem niet moeten overslaan daardoor en tot voor kort vond ik dat nog maar ik vind ook wel dat hij nu nog niet beseft wat het allemaal inhoud en is, dus doe je het meer voor zijn ouders wie het wel beseffen.. Dat vind ik wel een beetje dubbel..
Maar ja er moet gewoon eindelijk eens een grote dikke streep onder gezet wordt en afgelopen zijn..

Ik wil er zeker geen stempel op zetten, dat was bedoeld omdat het misschien iets kan zijn om rekening mee te houden stel ze kan er niks aan doen.

[ Bericht 100% gewijzigd door CoolGuy op 05-12-2019 09:17:45 ]
  dinsdag 3 december 2019 @ 23:43:16 #33
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_190258305
Je blijft een beetje hangen en in een kringetje ronddraaien. Hak eens wat knopen door. Blijf niet zo in het drama hangen. Straks gaan we nog denken dat je stiekem van het drama geniet.

Overigens vind ik dat je vriend moet bepalen hoe jullie met zijn familie omgaan. Hij mag de knopen doorhakken. Of jullie gaan samen, of jullie gaan allebei niet.

En natuurlijk koop je voor dat kind een cadeautje.
pi_190258690
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 20:51 schreef Djenna het volgende:

[..]

Zit zijn broer aan zijn vrouw vast geplakt of mag hij geen eigen mobiel ofzo? Laat jouw vent hem anders onder werktijd bellen wanneer hij niet in d'r buurt is.

Ik zou beginnen met een realitycheck en enige logica. Als je van meerdere kanten hoort dat haar ouders altijd haar zin geven en ze van jongs af aan al zo is, dan is de kans vrij klein dat dit nu nog gaat veel veranderen. Zeker als je niet collectief consequent durft te zijn en/of liever de lieve vrede wil bewaren.
Praktisch bekeken maakt het dan eigenlijk niet zoveel meer uit of ze een diagnose zou moeten krijgen of dat ze er nou wel of niets aan kan doen. Het gebeurt, jullie krijgen geen backup en het is gewoon kut.

Met het oog op oma's gezondheid zou ik wel zeggen, probeer dat voor haar in ieder geval nog even uit te zitten.

Verder zou ik als ik jou was me vooral richten op wat ik wel zou kunnen doen. Je kan haar natuurlijk lekker gaan lopen stangen door met poeslief gedrag te anticiperen en voor te doen als die attente meid die het beste met hen voor heeft. Als ze altijd b wil als a gezegd is, dan kun je het naar je hand zetten. Houd wel in gedachten dat het een wedstrijdje kan worden, waar andere familieleden tussen kunnen komen te zitten. Het kan heel verleidelijk lijken om je zo gevoelsmatig te verdedigen of een koekje van eigen deeg te geven, maar waarom je zou haar die tijd en energie willen geven? Heb je niks beters te doen?
Als dit een controledingetje is van haar, dan wrijf je alleen maar in die vlek. (Tenzij ze het dik gedrukte niet door heeft, dan is dat een prima low-maintenance optie, maar ja geen openlijke genoegdoening waar je een beetje trek in lijkt te hebben).

Ipv al die energie in haar te steken, kun je dat ook in je vriend steken en in de andere familieleden. Je mag denken dat zij jouw energie niet verdienen, omdat ze jouw vent niet de waardering geven die je hem gunt. Maar, en dit is echt een grote maar, het is wel zijn familie en als jij de hakken in het zand doet, zit hij er tussen in als hij er niet hetzelfde in staat. Geef jij hem die gewenste waardering door hem er zo tussen te plaatsen denk je? Ik denk van niet.
Niet dat je met alles mee hoeft te gaan met hem, maar dit is wel je geliefde. Als je het voor één iemand over zou moeten kunnen hebben..

Kijk hem aan, pak zijn hand en knijp er even in als er weer zoiets gebeurt. Laat hem merken dat je in de eerste plaats op hem gericht bent en niet op haar of je gelijk. Wees een team met elkaar en laat zo een tuthola er niet tussen komen. Verlaag je niet tot haar niveau en doe wat zij niet wil of kan. Laat het los en geef het goede voorbeeld. Omdat jij dat wel kan en wil en omdat het iets heel anders kan zijn dan naar haar pijpen dansen.
pi_190268621
Kan iemand de reacties terugplaatsen?
Een beetje lastig lezen zo.
  woensdag 4 december 2019 @ 18:30:03 #36
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_190268766
Mensen die de OP quoten zijn echt koningen.
Ik ga naar huis.
  woensdag 4 december 2019 @ 18:35:32 #37
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_190268901
Godsamme, zeg. Nou, die mag wel wegblijven.
  donderdag 5 december 2019 @ 09:10:34 #38
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_190278069
Kan je aub even leren hoe het zit met hun/hen/zij en me/mijn? Ik kom gewoon niet door de tekst heen, sorry.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')