De lijst voor dit jaar. Voor het merendeel gebaseerd op gebeurtenissen gedurende het jaar, plus een aantal nummers - bekend en nieuw - die er wmb in moeten
Ac/Dc - Thunderstruck (favo ACDC nummer en ook het nummer op mn wekker; werkt ook na een lange stapavond)
Aerosmith - Ragdoll (opwarmnummer bij Badminton training)
Eric Clapton - Pretending (toeval dat dit nummer op stond bij Radio Rheinland tijdens een spannende fase in de Nurburgring 24hrs)
Cream - White Room (RIP Ginger Baker)
Chicago - If you leave me now
Danny Vera - Rollercoaster (Ja inderdaad, ik ben er zo een. Sue Me. Pa heeft altijd countrymuziek gemaakt, dus dit kan ik heel erg waarderen)
Depeche Mode - People are People (vanwege het voetbalgezeur in Den
Bosch)
Disturbed - Sound of Silence (als ze voor Danny Vera met advocaten gaan dreigen, word ik hier zeker voor opgesloten. Nou, I dont give a damn. Ga maar lekker pauze houden als deze langskomt, heb ik de radio voor mij alleen)
Duran Duran - Rio (favo nummer van deze band)
Editors - Papillon (ooit tegen beter weten in op gestemd toen ze op Pinkpop hadden gestaan. De verbazing in de stem van Bert Kranenbarg was priceless toen ie hem moest aankondigen, want voor de Top2000 editie 2014 was ie nog niet één keer op radio 2 gedraaid
Foreigner - Urgent (geen idee waarom deze plaat nooit gedraaid wordt in NL, in België zijn ze er bij Classic 21 gek op)
Kensington - Send me away (beetje Ramones achtig, nooit een geplugde hit geweest, leukste nummer van deze verguisde band)
Middle of the Road - Sacramento (Een heerlijk september dag afgelopen zomer in Thüringen Oost Duitsland, Internet doet het niet, telefoon heeft geen bereik, digitale radio geeft geen sjoege. Alleen de FM radio in mn gehuurde BMW M2 deed het wel, met een zender die veel jaren 70 muziek afspeelde. Ik werd er op slag verliefd op)
Muse - Supermassive Black Hole (dankzij dit nummer Muse ontdekt)
Noel Gallaghers High Flying Bird - Black Star Dancing
Nik Kershaw - Wouldnt it be good (the riddle kent iedereen dankzij Gigi, maar deze is leuker)
Peter Schilling - Major Tom (Völlig losgeslöst) (Jarenlang tevergeefs op de eigen keuzelijst gezet, ineens stond ie vorig jaar wel in de lijst. Is Ruud de Wild de schuld, is het toeval? Weet ik veel ik ben er blij mee)
Phil Collins - In the air tonight (voor een goede vriend die dit jaar overleed)
Portugal.The Man - Live in the moment (men loopt helemaal weg met Feel it still. Prima, ik ben dwars en vind deze veel mooier)
Roxette - The Look (ook weer een vakantiedingetje, dit keer Zuid Beieren, waar ik verdronk in de ijsblauwe ogen van een serveerster. Was een leuke avond

)
Simon & Garfunkel - Sound of Silence (origineel moet ook)
Simple Minds - Waterfront (ik werd verliefd op die bas aan het begin)
Spinners - Rubberband Man (met dank aan de Avengers, is blijkbaar geschreven voor de te dikke zoon van een van de zangers)
Sunday Sun - Sunday Morning (ooit dankzij Ekdom ontdekt)
Sugarhill Gang - Rappers delight (met dank aan Forza Horizon 4)
Tears for Fears - Shout (beste samengestelde synthpop nummer ooit, en leuk om het oneens te zijn met Hans Teeuwen, de zoon van mijn oude gymnastiekleraar)
Tower - See you tonight (nog zo'n Stenders nummer)
The Smiths - Bigmouth strikes again (Van Basten? is that you)
Tom Petty - Learning to Fly
U2 - Miracle of Joey Ramone (rest redt het wel, deze vind ik nou leuk)
Wax - Bridge to your heart (lekker vrolijk nummer om mee te blèren na een zware werkdag)
White Lies - Farewell to the Fairground (met dank aan Forza Horizon 3)
XTC - Making plans for Nigel (beetje dankzij Fok dat ie weer in mn geheugen bleef hangen)
[ Bericht 0% gewijzigd door Sabata op 04-12-2019 10:25:47 ]