abonnementen ibood.com bol.com
pi_191031731
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 20:45 schreef Slayage het volgende:

[..]

Feitelijk heeft deze gast gelijk natuurlijk. De extremisten aan beide flanken versterken elkaar altijd.
Een geweldsspiraal ontstaat meestal bij ieder conflict, niet zozeer enkel bij extremisten maar ik snap wat je bedoelt.
Brenton Tarrant heeft daarnaast openlijk verklaard, als het manifest inderdaad van hem is, daar ga ik wel van uit, dat het juist zijn opzet is om groepen tegen elkaar op te zetten.
Er is dus een terrorist die moordt er wat op los en zegt vervolgens - dit doe ik zodat iedereen tegen iedereen gaat vechten.
Als andere terroristen zoals Chowdhury die handschoen oppakken dan is dat m.i. gewoon een excuus om de eigen daden goed te praten.
En Chowdhury pleegde zijn aanslag in 2017 terwijl Tarrant pas in 2019 actief werd.

Bovendien kan het ook omgekeerd worden, plegen de islamitische terroristen in Europa hun aanslagen met als doel om de autochtonen tot wraak aan te zetten ?
Dat mislukt dan grandioos want het mag en zal nooit iets met islam te maken mogen hebben en het duurt meestal slechts vijf minuten of de eerste berichten duiken op dat moslims zich bedreigd voelen door mogelijke wraakacties en dat zij de werkelijke slachtoffers zijn.

Ja, heel soms zie je een uitzondering van iemand die het wel zat is en geweld uitoefent tegen moslims en dan komen er 20 berichten per dag hoe vreselijk dat wel niet is, zelfs als er geen enkele gewonde is gevallen zoals laatst in Oslo.

Je hebt wel gelijk, zulke extremisten versterken elkaar maar ik tel daarbij op dat zulke acties de 'rechtsen' eerder onderuit schoffelen als dat het enige zoden aan de dijk zet. Schieten in eigen voet of een dolk in de rug komt daarbij in gedachten.

[ Bericht 1% gewijzigd door TomLuny op 14-01-2020 21:40:28 ]
shift-knop defekt
pi_191032417
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 21:28 schreef TomLuny het volgende:

Op die fora als 8chan 4 chan gingen mensen juichen, omdat ze dachten dat het "eindelijk los zou gaan in Europa met de rassen oorlog", maar die scenario is met name hier in west Europa slechts fantasie omdat onze instituten staan en sterk zijn. Daarnaast zijn mensen niet zo makkelijk te beļnvloeden als in het midden oosten of Sri Lanka of India bijvoorbeeld. In landen waar de instituten zwak zijn is het veel aannemelijker dat dit soort provocaties leiden tot een grote geweldsspiraal

Maar die rassen oorlog / religieuze oorlog, oorlog tussen goed en kwaad is natuurlijk een fantasie van de extremisten die zichzelf altijd zien als een voorpost in de strijd tegen het kwaad.

Om Irak als voorbeeld te nemen zocht al Qaida doelbewust een sektarische oorlog met de Shia door hun heiligdommen op te blazen. Immers teren dit soort organisaties wanneer er chaos heerst en mensen in hun eigen tribale hokje gaan terugtrekken in een zoektocht naar veiligheid.

Of een ander voorbeeld Rotterdam de laatste gemeenteraadsverkiezingen, denk en leefbaar Rotterdam hadden een pact gesloten om elkaar op stang te jagen, de strijd op de spits te drijven om zo meer exposure te krijgen en meer stemmen te winnen. Beide partijen hebben goed geboerd.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
pi_191033854
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 22:03 schreef Slayage het volgende:

[..]

Op die fora als 8chan 4 chan gingen mensen juichen, omdat ze dachten dat het "eindelijk los zou gaan in Europa met de rassen oorlog", maar dat scenario is met name hier in west Europa slechts fantasie omdat onze instituten sterk staan en sterk zijn. Daarnaast zijn mensen niet zo makkelijk te beļnvloeden als in het midden oosten of Sri Lanka of India bijvoorbeeld. In landen waar de instituten zwak zijn is het veel aannemelijker dat dit soort provocaties leiden tot een grote geweldsspiraal.

Maar die rassen oorlog / religieuze oorlog, oorlog tussen goed en kwaad is natuurlijk een fantasie van de extremisten die zichzelf altijd zien als een voorpost in de strijd tegen het kwaad.

In west-europa kan ergens ook wel gesteld worden dat de mensen gekneed zijn maar dan de andere richting op.
Heeft wrs te maken met het christendom, het humanisme en het psychologisch toegebrachte collectieve schuldgevoel dat de andere wang wordt toegekeerd.
En daarbij komt, het heeft nog niet zoveel europeanen getroffen maar het worden er wel steeds meer want niet alleen de doden en gewonden zelf zijn geraakt maar ook hun familie en vrienden.
Logischerwijs mag dan verwacht worden dat zij een andere bril gaan opzetten hoewel dat lang niet altijd gebeurt, wat best verbazingwekkend is.
En gelukkig is er geen openlijke oorlog maar de muren worden wel steeds verder opgetrokken, begint richting een koude oorlog te gaan. Dat wordt dan een parallelle maatschappij genoemd.
En wie daar om juicht of dat uitlokt is natuurlijk niet goed snik maar men kan ook niet constant blijven incasseren, dan is het einde oefening.

quote:
Om Irak als voorbeeld te nemen zocht al Qaida doelbewust een sektarische oorlog met de Shia door hun heiligdommen op te blazen. Immers teren dit soort organisaties wanneer er chaos heerst en mensen in hun eigen tribale hokje gaan terugtrekken in een zoektocht naar veiligheid.
Dat wil ik best van je aannemen, daarbij opgemerkt dat die twee stromingen al sinds het jaar 650 elkaar naar het leven staan.
Zonet weer zag ik, hoewel dat misschien weer andere splinters van die religie zijn.

Pakistan: Muslims murder 15 in jihad massacre at mosque during Friday prayers, victims were wrong kind of Muslim

JAN 14, 2020 11:00 AM BY ROBERT SPENCER

https://www.jihadwatch.or(...)wrong-kind-of-muslim

quote:
Of een ander voorbeeld Rotterdam de laatste gemeenteraadsverkiezingen, denk en leefbaar Rotterdam hadden een pact gesloten om elkaar op stang te jagen, de strijd op de spits te drijven om zo meer exposure te krijgen en meer stemmen te winnen. Beide partijen hebben goed geboerd.
Dit heb ik nooit geweten dat er zo'n complot was.
Heeft daar niemand ontslag voor gekregen ?

[ Bericht 1% gewijzigd door TomLuny op 14-01-2020 23:12:12 ]
shift-knop defekt
pi_191045662
quote:

Of een ander voorbeeld Rotterdam de laatste gemeenteraadsverkiezingen, denk en leefbaar Rotterdam hadden een pact gesloten om elkaar op stang te jagen, de strijd op de spits te drijven om zo meer exposure te krijgen en meer stemmen te winnen.
Beide partijen hebben goed geboerd.
Is nogal off-topic daarom hou ik het kort
beide partijen hebben hier een hoofdrol

Etnisch cliėntelisme en progressieve partijen
http://verenoflood.nu/etn(...)ogressieve-partijen/
shift-knop defekt
pi_191076887
quote:
Anders dan jou religieus is ingegeven zeker? Goede grap.
pi_191132706
Lie detectors for terrorists: Jailed jihadis will have to take polygraph test to prove they are no longer a danger before being released from prison as part of new crackdown after London Bridge attack

- Extremists will be hooked up to polygraph machines and quizzed about activities

- It is part of a multi-million pound crackdown on terrorism promised by ministers

- The overhaul means the most dangerous terrorists will serve at least 14 years

Professor David Canter, of Liverpool University, warned polygraph tests should be treated with caution, saying: ‘They can be defeated and in this country they are not allowed in courts as evidence.’

> https://www.dailymail.co.(...)-polygraph-test.html
shift-knop defekt
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')