abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 30 november 2019 @ 14:06:42 #101
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_190199238
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 14:04 schreef wodca het volgende:

[..]

Zeker niet. Dit kan elk moment wederkeren. Erger dan ooit tevoren. Het is de laatste tijd verdacht (te) kalm.
Heb je ook een prepkelder?
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_190201127

https://en.wikipedia.org/wiki/Usman_Khan_(militant)

NWS / Steekpartij Londen Bridge

De regering laat onderzoeken hoe het mogelijk is dat Usman Khan was vrijgelaten en zal ook naar vergelijkbare gevallen kijken.

https://nos.nl/artikel/23(...)kistan-opzetten.html

Radicalization in the prison poses grave threat to global security

November 25, 2019

Last week, two days after the United Nations Security Council conducted a forum on the threat of prison radicalization and terrorism, the U.S. Attorney’s Office for the Northern District of Illinois announced the arrest of Jason Brown for attempting to provide material support to a foreign terrorist organization.

Jason Brown, also known as Abdul Ja’Me, was the leader of a violent street gang in the Chicago area known as AHK.

Brown converted to a radical form of Islam while an inmate in Georgia serving time from 2016-18 for a gun violation. He was on supervised release at the time of his arrest. Brown was influenced by sermons from radical, Jamaican-based Islamic cleric Sheikh Abdullah Faisal, according to the criminal complaint filed by FBI Special Agent Nathan Scherer.

Faisal was convicted in the United Kingdom in 2003 of soliciting murder for encouraging Muslims to fight and kill “kuffars,” or non-believers.

The U.S. Treasury Department named Faisal as a Specially Designated Global Terrorist in 2017 for recruiting for ISIS. Months earlier, Faisal, also known as Trevor Forest, had been indicted by a grand jury in New York state court for recruiting people to commit terrorist acts. Manhattan District Attorney Cyrus Vance, Jr. described Faisal as someone who “has dedicated his life to terror recruitment.”

Faisal is currently in custody in Jamaica awaiting extradition to the United States to face those charges.

Jason Brown was one those who heeded Faisal’s call to jihadi recruitment, the complaint said. Brown was also an ardent admirer of American-born al-Qaida cleric Anwar al Awaki, calling him his sheikh.

Brown demanded that all the members of the AHK gang convert to Islam. He shared ISIS videos with them and encouraged the gang members to engage in jihad. He talked of going to Syria to fight alongside ISIS members.

Many of the AHK crew had criminal records, including drug dealing and firearms violations. The pre-disposition to violence and animosity toward authorities have been found to be contributing factors in the radicalization process.

Even the name chosen for the gang was significant, Scherer stated in the complaint affidavit. It “appears to be an alternate spelling of the Arabic word akh, which means brother.”

Brown wanted his crew to be a radical Muslim brotherhood (Akhwan/Ikhwan).

We have seen similar terminology in the UK prison system’s research into Muslim gangs operating there.

It remains to be seen whether there were radical literature or videos Brown may have had access to while in prison for two years. Prison radicalization does not occur in a vacuum. Authorities have known for some time that the presence of radical literature and un-vetted clergy is just one of the catalysts that promotes radicalization among a vulnerable group ripe for terrorist recruitment. Prosecutors handling Brown’s prosecution should also examine his time in state prison for additional indicators of radicalization.

The Brown case demonstrates the long tentacles of terrorist recruitment. International groups like ISIS and al-Qaida, along with charismatic clergy such as Abdullah Faisal, promoting a global jihadist ideology can reach into prisons and inner city gangs to recruit members. They have hijacked the environmentally-responsible slogan of “think globally, act locally.”

The path from low-level criminal to incarceration to radicalization, to terrorism is recurring. The nexus between terrorism and organized crime (gangs) is also indisputable.

We witnessed it in 2015 during the Paris terror attacks, it occurred again in 2016 in Belgium, in Barcelona in 2017, and in the UK, as well as in numerous other countries around the globe.

Thankfully here in the U.S., through the excellent work of the FBI and local law enforcement, we have been able to stop potential attacks before they happen.

> https://www.weeklyblitz.n(...)-to-global-security/

+++++++++++

Parliamentary questions

Subject: Danger in European prisons: hundreds of jihadists ready for release

Leading sources in the French press have raised the alarm over the danger of radicalisation in European prisons, as well as the equally concerning threat of the release of hundreds of jihadists.

In France approximately 500 Islamists will become eligible for release from prison between now and 2020 after spending years behind bars, without any evaluation of the operative danger they represent being carried out.

It is also estimated that approximately 1 500 more French prisoners have been radicalised in prison, through their direct contact with Islamists.

In the United Kingdom and Belgium, there are around 200 people in prison for crimes related to Islamic terrorism.

In light of the above, can the Commission:
1. say what urgent measures it intends to introduce to tackle the problem of radicalisation in prisons;
2. say what urgent measures it intends to implement to tackle the problem posed by the release of potential terrorists;
3. provide a detailed list of analyses of the risk of radicalisation in European prisons?

http://www.europarl.europ(...)078_EN.html?redirect
shift-knop defekt
pi_190201215
Op NOS geen enkele melding van het feit dat het een islamitische aanslag was, niet gewoon een 'aanslag. Echt triest hoe er niet eerlijk en transparant bericht wordt door de staatsmedia.
pi_190201270
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 16:58 schreef CRYPT0SK4TE het volgende:
Op NOS geen enkele melding van het feit dat het een islamitische aanslag was, niet gewoon een 'aanslag. Echt triest hoe er niet eerlijk en transparant bericht wordt door de staatsmedia.
Klopt ... ten dele.
Nos noemt indirekt wel al-Qaida en jihad maar waar zij het nooit zullen nalaten om RECHTS er nadrukkelijk bij te zetten zie je tegenwoordig vrijwel niet tot nooit islam of moslim verschijnen in de berichtgeving.
Staat er helemaal los van blijkbaar.
shift-knop defekt
  zaterdag 30 november 2019 @ 19:15:46 #105
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_190203860
quote:
Ja joh zo triest dat ze niet zeggen wat je wilt horen omdat ze dat in andere gevallen ook niet doen..
Maar nee nu is het opeens niet eerlijk.... Oh en transparant.. dat ook..
  zaterdag 30 november 2019 @ 19:18:34 #106
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_190203923
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 17:01 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Klopt ... ten dele.
Nos noemt indirekt wel al-Qaida en jihad maar waar zij het nooit zullen nalaten om RECHTS er nadrukkelijk bij te zetten zie je tegenwoordig vrijwel niet tot nooit islam of moslim verschijnen in de berichtgeving.
Staat er helemaal los van blijkbaar.
En zie daar het doel van dit topic... Beetje huilen en bashen..
Maar wel lekker verkapt.. want oh oh..
pi_190204209
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 november 2019 19:18 schreef Snowballed het volgende:

Feiten zijn feiten, valt niks om over te huilen of om over te verheugen, is net als de maan, ook als niemand kijkt is dat rotsblok daar gewoon aanwezig.
En afgezien daarvan, knap als jij de toekomst kan voorspellen

Over the previous decade the average number of annual deaths was 21,000.
However, there can be significant year-to-year variability.
Over this decade the global death toll ranged from its lowest of 7,827 in 2010 to the highest year of 44,490 in 2014.

https://ourworldindata.org/terrorism

Wat ik trouwens niet begrijp, stop jij liever terreur onder het tapijtje omdat je het misschien zelf best wel rechtvaardig vindt in sommige gevallen ? Ik hoopte eigenlijk dat men gezamenlijk dit in beeld wou brengen met als doel het te bestrijden.
shift-knop defekt
pi_190204249
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 november 2019 19:15 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Ja joh zo triest dat ze niet zeggen wat je wilt horen omdat ze dat in andere gevallen ook niet doen..
Maar nee nu is het opeens niet eerlijk.... Oh en transparant.. dat ook..
? Ik wil gewoon dat de staatsmedia eerlijk, volledig en transparant bericht. Bij elk nieuwsbericht. Volgens mij ben jij hier aan het huilen.
  zaterdag 30 november 2019 @ 19:44:33 #109
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_190204355
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 19:36 schreef CRYPT0SK4TE het volgende:

[..]

? Ik wil gewoon dat de staatsmedia eerlijk, volledig en transparant bericht. Bij elk nieuwsbericht. Volgens mij ben jij hier aan het huilen.
Geen aandacht aan schenken, hij is al de hele dag aan het trollen. Letterlijk van vanochtend tot in de avond aan het trollen zijn op een zaterdag. Dat is toch wel bijzonder, heel bijzonder. :D
pi_190204369
quote:
Op welke gebeurtenis doel je precies?
  zaterdag 30 november 2019 @ 19:45:27 #111
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_190204375
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 19:33 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Feiten zijn feiten
Dat zeg ik toch ook? Het is heel duidelijk ja..
  zaterdag 30 november 2019 @ 19:47:44 #112
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_190204412
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 19:36 schreef CRYPT0SK4TE het volgende:

[..]

Eehm.. waar huil ik over dan? _O-

Je loopt een beetje te stotteren over iets wat niet gebeurd en brult dan dat ze rechts altijd moeten hebben.. Proest! :D
  zaterdag 30 november 2019 @ 19:48:55 #113
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_190204430
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 november 2019 19:44 schreef Draak31 het volgende:

[..]

Geen aandacht aan schenken, hij is al de hele dag aan het trollen. Letterlijk van vanochtend tot in de avond aan het trollen zijn op een zaterdag. Dat is toch wel bijzonder, heel bijzonder. :D
Mn fan is gearriveerd zie ik.. Groot bijdrage aan dit topic, deze man.. *O*
pi_190204432
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 november 2019 19:18 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Wat is jouw doel eigenlijk? Ik heb net al je posts zitten lezen en je zit alleen maar slap te reageren op andermans posts die, in tegenstelling tot jij, wél met claims en bijbehorende cijfers aan komen zetten. Jij zit hier alleen maar de bagatelliserende trol uit te hangen zonder enige vorm van argumentatie of staving.
  zaterdag 30 november 2019 @ 19:50:37 #115
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_190204452
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 19:48 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Wat is jouw doel eigenlijk? Ik heb net al je posts zitten lezen en je zit alleen maar slap te reageren op andermans posts die, in tegenstelling tot jij, wél met claims en bijbehorende cijfers aan komen zetten. Jij zit hier alleen maar de bagatelliserende trol uit te hangen zonder enige vorm van argumentatie of staving.
Waarom zou je met mensen in gesprek gaan die maar 1 doel hebben?

Die gebruik ik ter einde vermaack.. Net als op de kermis vroeger.. ^O^
pi_190204497
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 november 2019 19:45 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch ook? Het is heel duidelijk ja..
Precies, niks is duidelijk.
Kan zomaar zijn dat een massale bijeenkomst met een paar goed geplaatste bommen naar de filistijnen wordt gejaagd.

Engeland

En stel dat die hypothetische gebeurtenis in dit topic wordt geplaatst, zeg je dan nog steeds :

quote:
shift-knop defekt
  zaterdag 30 november 2019 @ 19:54:17 #117
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_190204501
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 november 2019 19:50 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Jezelf voor schut zetten is vermaak voor jou? :D Altijd mooi om te zien dat iemand de één na andere modderfiguur slaat om vervolgens te claimen: "Ja deed het gewoon om jullie voor de gek te houden hurr duurrrrrrrr"
Wat is je volgende act? Scheetgeluiden maken met je oksels? :')
pi_190204533
quote:

[..]

Je probeert nu te verhullen dat je zelf ook een doel hebt. Als je namelijk echt niet 'in gesprek zou willen gaan' met deze mensen, dan zou je namelijk gewoon niet gereageerd hebben en dit topic negeren. Maar dat kun je niet. Dus jij hebt ook een doel. En aangezien je het zelf niet wilt invullen zal ik het dan wel doen voor je; de positie van moslims beschermen door aangehaalde cijfers te bagatelliseren en te vergelijken met totaal andere situaties zoals vuurwapengeweld in Amerika, en daarnaast heel veel lolbroekerij en persoonlijke aanvallen, om je punt te maken. Namelijk dat het allemaal wel meevalt met de islam en het bijbehorende geweld.

En aangezien je dat doel hebt, zul je er zelf wel baat bij hebben dat het beeld van moslims zo positief mogelijk is / blijft. En waarom is dat?
  zaterdag 30 november 2019 @ 19:57:36 #119
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_190204554
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 19:54 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Precies, niks is duidelijk.
Kan zomaar zijn dat een massale bijeenkomst met een paar goed geplaatste bommen naar de filistijnen wordt gejaagd.

[ afbeelding ]
Engeland

En stel dat die hypothetische gebeurtenis in dit topic wordt geplaatst, zeg je dan nog steeds :
[..]

Koop alvast wat blikken bonen en hou je vooral schuil.. voor je het weet durf je niets meer.. ^O^

Ik ga nog even dansen en daarna neuken.. Vergeet je je blikopener niet?
  zaterdag 30 november 2019 @ 19:58:04 #120
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_190204564
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 november 2019 19:54 schreef Draak31 het volgende:

[..]

Jezelf voor schut zetten is vermaak voor jou? :D Altijd mooi om te zien dat iemand de één na andere modderfiguur slaat om vervolgens te claimen: "Ja deed het gewoon om jullie voor de gek te houden hurr duurrrrrrrr"
Wat is je volgende act? Scheetgeluiden maken met je oksels? :')
And the party has started *O*
pi_190204566
quote:

[..]

Ter ende vermaeck. Als je interessant wilt doen met je oud-Hollands, doe het dan goed. Wat is dit voor gare user joh?!
  zaterdag 30 november 2019 @ 19:59:54 #122
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_190204600
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 19:58 schreef CRYPT0SK4TE het volgende:

[..]

Ter ende vermaeck. Als je interessant wilt doen met je oud-Hollands, doe het dan goed. Wat is dit voor gare user joh?!
Waarschijnlijk een kansenparel die probeert het topic te verstoren om te verhullen wat iedereen al weet. Hij heeft zelf alleen nog niet echt door dat zijn aanpak weinig effectief is. En hij wil graag dat je weet dat hij vanavond gaat neuken. Dus dat zegt ook al iets over de onzekerheid die in hem schuilt. Stereotype gedrag van een bepaald slag volk.
  zaterdag 30 november 2019 @ 20:00:31 #123
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_190204612
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 19:56 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Je probeert nu te verhullen dat je zelf ook een doel hebt. Als je namelijk echt niet 'in gesprek zou willen gaan' met deze mensen, dan zou je namelijk gewoon niet gereageerd hebben en dit topic negeren. Maar dat kun je niet. Dus jij hebt ook een doel. En aangezien je het zelf niet wilt invullen zal ik het dan wel doen voor je; de positie van moslims beschermen door aangehaalde cijfers te bagatelliseren en te vergelijken met totaal andere situaties zoals vuurwapengeweld in Amerika, en daarnaast heel veel lolbroekerij en persoonlijke aanvallen, om je punt te maken. Namelijk dat het allemaal wel meevalt met de islam en het bijbehorende geweld.

En aangezien je dat doel hebt, zul je er zelf wel baat bij hebben dat het beeld van moslims zo positief mogelijk is / blijft. En waarom is dat?
Dit zijn de mooiste posts... Mensen die niet gewoon kunnen vragen: Wat is je doel?

Nee er moet een hele theorie en een daaraan verbonden conclusie worden bedacht wat dan als feit neergezet word.....

Ik vind het prachtig! _O-
  zaterdag 30 november 2019 @ 20:01:07 #124
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_190204621
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 19:58 schreef CRYPT0SK4TE het volgende:

[..]

Kijk je weet precies wat ik bedoel dus wat is je punt?
  zaterdag 30 november 2019 @ 20:02:38 #125
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_190204643
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 november 2019 20:01 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Kijk je weet precies wat ik bedoel dus wat is je punt?
Dat je naast een troll ook nog best wel dom bent denk ik. Ik leg het wel even voor je uit schat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')