Hier.quote:Omroep PowNed keert zich net als veel andere mediapartijen tegen Zwarte Piet. De zwart geschminkte variant van de kindervriend moet worden afgeschaft. Dat zegt omroepbaas Dominique Weesie in het AD. PowNed komt voort uit een rechts-populistische stroming, maar tien jaar later is de omroep een stuk genuanceerder geworden, geeft Weesie zelf toe. “Ook ík denk: moeten we nog wel terug willen naar Zwarte Piet? Tegenstanders hebben misschien toch wel gelijk.“
Het moet maar eens over zijn met Zwarte Piet, aldus Weesie. “Laten we het maar gewoon afschaffen. Al doende leert men.”
Momenteel wordt er hard gewerkt om het rechts-populistische Ongehoord Nederland van Arnold Karskens het publieke bestel in te krijgen. Die omroep wil een alternatief Sinterklaasjournaal maken mét Zwarte Pieten. “Als ik de standpunten van die omroep lees, zijn we inderdaad wel héél erg naar het midden opgeschoven“, reageert Weesie.
Weesie denkt dat het lastig wordt voor ON als ze zo tegen de stroom in blijven varen. “Bij het realiseren van programma’s met een wat extremer karakter, zoals bijvoorbeeld een Zwarte Pieten-journaal, ben je afhankelijk van de smaak van zenderbazen.”
ON zal hooguit de nachtelijke uitzenduren mogen vullen, denkt Weesie. “Tenzij je bereid bent compromissen te sluiten. Onder druk wordt alles vloeibaar. Ook PowNed is meer naar het midden opgeschoven. Dat moet wel, wil je in Hilversum enige kans maken.”
Welk totalitarisme? Er zijn meer rechtse omroepen dan linkse.quote:Op vrijdag 29 november 2019 21:22 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Grappig hoe moreel totalitarisme dat in de hand werkt.
Ik weet niet hoe het met links of rechts zit, maar de identitaire-gelijkheidsfantasten maken de dienst uit bij de publieke omroep.quote:Op vrijdag 29 november 2019 21:24 schreef Klopkoek het volgende:
Welk totalitarisme? Er zijn meer rechtse omroepen dan linkse.
Powned heeft elke week twee uur zendtijd met 'Zwarte prietpraat' van Prem. De grootste afzeik-radiozendtijd op Radio 1. Iedereen die niet uit Suriname komt, wordt neergezet als een uitbuitende Germaan.quote:Op zondag 1 december 2019 10:17 schreef HSG het volgende:
Ik denk dat Powned meer bedoelt dat er zoveel gezeik en ellende omtrent ZP is dat het hele kinderfeest wordt verziekt. Daarom zegt hij dat het maar afgeschaft moet worden.
Ik kan mij niet voorstellen dat een zender als Powned achter de mening van Sylvana gaat staan.
WTF?quote:Op zondag 1 december 2019 14:17 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Powned heeft elke week twee uur zendtijd met 'Zwarte prietpraat' van Prem. De grootste afzeik-radiozendtijd op Radio 1. Iedereen die niet uit Suriname komt, wordt neergezet als een uitbuitende Germaan.
Zo ken ik Prem niet van jarenlang andere tv- en radio-programma's.quote:Op zondag 1 december 2019 14:17 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Powned heeft elke week twee uur zendtijd met 'Zwarte prietpraat' van Prem. De grootste afzeik-radiozendtijd op Radio 1. Iedereen die niet uit Suriname komt, wordt neergezet als een uitbuitende Germaan.
wat is dezequote:Op zaterdag 30 november 2019 03:10 schreef Case4891 het volgende:
Deze omroep is dus tegen zwarte piet?![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |