Krijg je van teveel blauw op straatquote:Op vrijdag 29 november 2019 09:50 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik snap er niks meer van. Zat nog in het vorige deel.
Op een computer/laptop?quote:Op vrijdag 29 november 2019 10:30 schreef zarGon het volgende:
Hoe ordenen jullie je data? En dan heb ik het over de mapstructuur...
Foto's en video's van verschillende bronnen...
Doe je dat per apparaat (bijv: Telefoon -> Foto // Telefoon -> Video), of gooi je alles op één hoop? Houd je rekening met een gebeurtenis? Bijvoorbeeld een uitje (dus foto's van die uitje apart bij elkaar), of een vakantie, of zo.
Ik laat Google Photos alles voor mij regelenquote:Op vrijdag 29 november 2019 10:30 schreef zarGon het volgende:
Doe je dat per apparaat (bijv: Telefoon -> Foto // Telefoon -> Video), of gooi je alles op één hoop? Houd je rekening met een gebeurtenis? Bijvoorbeeld een uitje (dus foto's van die uitje apart bij elkaar), of een vakantie, of zo.
En dat ook nog jaquote:Op vrijdag 29 november 2019 10:31 schreef I het volgende:
[..]
Ik laat Google Photos alles voor mij regelen
Ik organiseer mijn ontvangen nudies per jaar.quote:Op vrijdag 29 november 2019 10:30 schreef zarGon het volgende:
Foto's was een voorbeeld.quote:Op vrijdag 29 november 2019 10:31 schreef I het volgende:
[..]
Ik laat Google Photos alles voor mij regelen
Ah.quote:Op vrijdag 29 november 2019 10:32 schreef zarGon het volgende:
[..]
Foto's was een voorbeeld.
Je documenten (werk of studie), de websites die je opslaat, je downloads, games, software, noem het maar op. Gewoon alles, zeg maar..
Een beetje van wat ik heb dus eigenlijk.quote:Op vrijdag 29 november 2019 10:37 schreef I het volgende:
[..]
Ah.
Sowieso worden alle documenten die ik mobiel download ook in m'n Google Drive gezet dmv IFTTT, dus die kan ik daar ook weer eenvoudig terugvinden. Niet specifiek in een map, gewoon op één hoop, maar is prima doorzoekbaar.
Verder is het op m'n pc wel echt een (georganiseerde) chaos. Heb een losse (netwerk)partitie voor films/series, dat staat allemaal wel netjes in mapjes zodat ik het makkelijk kan streamen naar m'n tv, en heb een losse map voor Development, met mapjes per project (git natuurlijk, dus dat scheelt ook al een hoop, dan moet je wel). Verder gewoon een shitload aan bestanden in 'Downloads' en 'Documents'.
En dit is dan op linux. Op Windows is het een nog grotere puinhoop.Maar ik vind alles wel prima terug verder.
Oh dat heb ik wel geordend op "soort" foto's/videos/films/series/documenten dan op jaar. Documenten ook nog bijv studie/werk/verzekeringen/huis/etc.quote:Op vrijdag 29 november 2019 10:31 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ja, of je externe harde schijf... Gaat om allerlei soorten data.
Blijft wel lastig, heb het ook wel eens eerder helemaal netjes opgeruimd, maar dan laat je het op een gegeven moment toch weer zover komen dat je alles overal en nergens laat slingeren, en voor je het weet is het weer een puinhoop.quote:Op vrijdag 29 november 2019 10:40 schreef zarGon het volgende:
[..]
Een beetje van wat ik heb dus eigenlijk.
Ik wil het allemaal organiseren en netjes maken, is stiekem ook wel nodig na al die digitale jaren... Maar heb een beetje moeite om het allemaal in te delen en zo..
hihi nerdjequote:Op vrijdag 29 november 2019 10:42 schreef Flippiee het volgende:
[..]
Oh dat heb ik wel geordend op "soort" foto's/videos/films/series/documenten dan op jaar. Documenten ook nog bijv studie/werk/verzekeringen/huis/etc.
Ik heb mijn strips in eerste instantie geordend per uitgever. Ik had ooit van die ico.bestandjes om alle mappen het juiste logo te maken.quote:Op vrijdag 29 november 2019 10:31 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ja, of je externe harde schijf... Gaat om allerlei soorten data.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |