quote:Op donderdag 28 november 2019 17:01 schreef qajariaq het volgende:
Om maar in stijl te blijven.
Van wie is onderstaande text?
Er loopt een kat langs m'n raam
Felix manipulata domestica is z'n volle naam
De volgende hint wordt een heel bekende tekstquote:Hij was in de wieg gelegd voor cipier, tierelierelier
Hij was in de wieg gelegd voor cipier, tierelierelier
Z’n rammelaar was een sleutelbos
Hij speelde altijd diefje zonder verlos
En at water en brood met plezier
Tierelierelier
Hij had een hok met tralies ervoor, tiereliereloor
Hij had een hok met tralies ervoor, tiereliereloor
En daarachter zaten konijnen
Hele grote en hele kleine
Die kwamen nooit de kerstdagen door
Tiereliereloor
Hij trouwde de dochter van een dief, tierelierelief
Hij trouwde de dochter van een dief, tierelierelief
En dat vond hij zelf geen enkel bezwaar
Want een dief is nog geen moordenaar
En ze kende het vak, dat gaf veel gerief
Tierelierelief
Na vijftig jaar werken bij ‘t gevang, tierelierelang
Na vijftig jaar werken bij ‘t gevang, tierelierelang
Vervulde men zijn grootste wens
‘t Bewaken van een beest van een mens
Dat woonde in een hiervoor versierde gang
Tierelierelang
En ‘s avonds vierde hij dit aldus, tierelierelazarus
En ‘s avonds vierde hij dit aldus, tierelierelazarus
Liep zingend van cafe naar cafe
En dronk zich een delirium of twee
En kwam daarna onder een rijdende bus
Tierelierelazarus
En nu in een huis in een stille wijk, tierelierelijk
En nu in een huis in een stille wijk, tierelierelijk
Ligt onder een laken een ouwe cipier
Met rond zich de stank van jenever en bier
En de hele familie zegt kijk
Tierelierelijk
Tierelierelijk
Even opgezocht en dit is het goede antwoord.quote:Op vrijdag 29 november 2019 09:07 schreef Berkery het volgende:
Jaap Fischer/Joop Visser dan?
Mijn moeder heeft daar een LP van, dus dat van die ouderen kan wel kloppen.
quote:Navin is een naïeve, blanke jongeman die opgroeit bij een zwart gezin in Mississippi. Op zijn achttiende verjaardag krijgt hij te horen dat hij is geadopteerd. Hij besluit vervolgens de wereld rond te trekken. Al snel maken mensen misbruik van zijn naïviteit.
quote:is een Amerikaanse rock-mockumentary uit 1984, geregisseerd door Rob Reiner. Hij vertolkte tevens een van de hoofdrollen. Andere hoofdrollen werden vertolkt door Michael McKean, Christopher Guest en Harry Shearer.
De mockumentary draait om het wel en wee van de fictieve heavy metal/hardrockband. De film bevat vooral veel satire op het wilde gedrag van hardrockbands. De (Amerikaanse) acteurs praten met semi-Britse accenten.
Je krijgt een dubbele erectie achter je naam!quote:
In de OPquote:Op maandag 2 december 2019 11:23 schreef Berkery het volgende:
Oh ik dacht dat het een dubbele punten topic was, of is dat alleen in MUZ?
Ah wist ik niet. Zal de mijne even aanpassenquote:Op maandag 2 december 2019 11:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
In de OP
Elk 10e topic worden er dubbele punten gegeven.
quote:
Jawohl! (de Umlaut zullen we door de vingers zienquote:
Het gaat hier om het scrum proces in software ontwikkeling, niet om rugbyquote:Op maandag 2 december 2019 14:43 schreef derLudolf het volgende:
Knock forward? Mag graag naar rugby kijken als het er op is maar verder weinig verstand van.
quote:De OV-studentenkaart is ingevoerd in 1991 en was bedoeld als vervanging van de toenmalige, door de vele administratieve mutaties onwerkbaar geworden, individuele reiskostenvergoedingen. De vaststellingen en uitbetalingen van de studiebeurzen dreigden eind jaren tachtig in het honderd te lopen en dit kostte ministervan Onderwijs destijds bijna de kop.
werd per 1989 door de bestuurders Roel in 't Veld, Carry Hunter en Hans Portheine aangenomen om het uiterst gecompliceerde project van de ontwikkeling en introductie van de OV-studentenkaart te leiden, hetgeen hij succesvol deed.
Fortuyn is goed. De minister werd later Tweede Kamervoorzitter en burgemeester van een grote stad.quote:Op maandag 2 december 2019 15:55 schreef vollebollegijs het volgende:
Ik weet dat Pim Fortuyn er iets mee van doen had, die had de invoering uiteindelijk geregeld, maar wie de minister was.....
Hier idem.quote:Op maandag 2 december 2019 15:48 schreef DTF het volgende:
Nog net voor mijn tijd.
Ik ken alleen Loek Hermans nog, denk ik.
Stand 3330quote:Op maandag 2 december 2019 21:56 schreef Karstman het volgende:
het is bijna sinterklaas dus zal het rijmen.
Dus is het goede antwoord Deetman
Nee dat is comedy, zou je niet zeggen maar zo staat het wel te boek.quote:Op dinsdag 3 december 2019 11:21 schreef DTF het volgende:
M'n afkeer naar RTL4 is bijna even groot als die naar Coldplay.
Om toch maar te gokken...
Kees & Co
Jazekerquote:
Brian Jonesquote:Op dinsdag 3 december 2019 21:40 schreef Appeltje het volgende:
Welk bandlid richtte de Rolling Stones op?
Stand 3330quote:
quote:(Alkmaar, 1572 – Londen, 7 november 1633) was een Nederlandse technicus en uitvinder. Tijdens zijn leven was hij al bekend als bouwer van een zogenaamd perpetuum mobile, de eerste microscoop met twee convexe lenzen en een onderzeeboot.
Dat zou ook mijn antwoord zijn geweestquote:
Alkmaars Ontzetquote:Op vrijdag 6 december 2019 14:25 schreef DTF het volgende:
Er is een groot replica van de duikboot van Cornelis Drebbel gemaakt.
Deze is de laatste 3 jaar bij een groot evenement in Alkmaar te zien.
D'Oude Stad wordt dan een heel weekend omgetoverd naar de tijd van Drebbel en het Alkmaars ontzet in 1573.
Hoe heet dit evenement, waarvoor elk jaar redelijk wat reclame wordt gemaakt op de publieke omroep?
Weer warmquote:Op zondag 8 december 2019 11:16 schreef derLudolf het volgende:
Pinda's zijn vlinderbloemachtigen...
Aardboon misschien?
olienoot is de naam van een notenverkoper in het zuiden van het land. Nee dus.quote:
Grondbonenboter inderdaad. (grondboontjiebotter)quote:Op zondag 8 december 2019 11:38 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Grondboonboter dan maar, anders weet ik het niet meer
ik neem aan dat je kilowatt per uur bedoeld?quote:Op zondag 8 december 2019 11:55 schreef derLudolf het volgende:
hoeveel kilowatt kun je maximaal van een 3 fasen (krachtstroom) stopcontact afgezekerd op 16A trekken?
Nee, kilowattuur is een eenheid voor energie. Vermogen * tijd.quote:Op zondag 8 december 2019 21:57 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
ik neem aan dat je kilowatt per uur bedoeld?
Verder a-natuurkundig, dus geen idee.
met een kleine k of course..... kW*quote:Op dinsdag 10 december 2019 11:54 schreef vollebollegijs het volgende:
Volgens mij is 3-fase max. 380V, dus dan kom je op 380V * 16A = 6080 Watt, dus 6,08KW.
Laat maar, heb het foutquote:Op dinsdag 10 december 2019 11:54 schreef vollebollegijs het volgende:
Volgens mij is 3-fase max. 380V, dus dan kom je op 380V * 16A = 6080 Watt, dus 6,08KW.
Volgens mij kan je niet vermenigvuldigen met het aantal fases. Dus ik denk 16*400= 6.4kWquote:
400V tegenwoordigquote:Op dinsdag 10 december 2019 11:54 schreef vollebollegijs het volgende:
Stand 3330quote:
En daarmee zit je veel te laag, het is 15,2 kWquote:Op dinsdag 10 december 2019 12:05 schreef derLudolf het volgende:
400V tegenwoordig En dan nog maal wortel 3 maal cosinus phi (=0,7)
400 x 16 * √3 x 0,7 = 7,7 kW
Die 15,2 zijn ampèresquote:Op dinsdag 10 december 2019 12:10 schreef qajariaq het volgende:
[..]
En daarmee zit je veel te laag, het is 15,2 kW
https://nl.wikipedia.org/wiki/Driefasenspanning
Jep!quote:
De Indonesische suggesties èn de afkorting KLCC duwden mij idd in de richting van KL.quote:Op woensdag 11 december 2019 09:59 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Jep!
KLCC staat voor Kuala Lumpur City Center en is het gebied waar de Petronas Towers staan.
Niet helemaal, maar vooruit, je voorbeeld is goedquote:Op woensdag 11 december 2019 14:54 schreef derLudolf het volgende:
Isogram is een isogram![]()
(woord waarin elke letter voor komt)
Jupquote:Op woensdag 11 december 2019 22:15 schreef qajariaq het volgende:
Leo is erg veel actief met youtube filmpjes over zijn klusje als vrachtwagenchauffeur, vervoert auto's en dergelijke.
Is een eigenrijder in het autotransport. En sinds kort ook actief op YTquote:Op donderdag 12 december 2019 13:01 schreef Karstman het volgende:
Dat is toch de man van Blik op de Weg? geen idee, rijinstructeur?
Wouw, ik had eigenlijk niet verwacht dat iemand dit zou weten. Gefeliciteerd.quote:
Voor een land met nog geen 3,5 miljoen inwoners kunnen ze alleraardigst meekomen inderdaadquote:Op donderdag 12 december 2019 21:19 schreef Berkery het volgende:
Ik geloof dat ze wel aardig kunnen basketballen.
quote:De oorspronkelijkewerd begin 17e eeuw gemaakt door Amsterdamse jeneverstokers die een geheim kruidenmengsel van de kruidenhandelaar Hendrik
gebruikten. Deze had een winkel gevestigd aan de Amsterdamse Stromarkt vlak bij de Haarlemmersluis. Deze kruidenpakketjes werden vooral erg populair onder schippers, die een heilzame werking toedichtten aan het uit de kruiden gebrouwen drankje.
Stand 3330quote:
Wat isquote:is de benaming voor Nederlandse kerkgebouwen die tussen 1824 en 1875 met financiële steun van de landelijke overheid werden gebouwd. In tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht is het begrip
niet verbonden aan een bepaalde bouwstijl.
En dat ministerie zit nu in het ministerie waar Cora van Nieuwenhuizen de baas is.quote:Het ontwerp en de bouw van dergelijke kerken was onderhevig aan de goedkeuring en controle door ingenieurs van het ministerie van.
Vooruit dichtbij genoeg en dichterbij komt niemand meer denk ik, een Waterstaatskerk.quote:
Dubbele punten hè, dus ik moet 10 hebben nuquote:Op maandag 16 december 2019 09:04 schreef Karstman het volgende:
[..]
Vooruit dichtbij genoeg en dichterbij komt niemand meer denk ik, een Waterstaatskerk.
Stand 3330
derLudolf 9
Berkery 6
Karstman 6
vollebollegijs 2
Appeltje 2
Burnett 2
DTF 4
qajariaq 4
Quyxz_ 2
Postbus100 2
En door!
Fixed.quote:Op maandag 16 december 2019 09:53 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dubbele punten hè, dus ik moet 10 hebben nu
Welke cijfers zijn onlosmakelijk verbonden met 'Echt Kölnisch Wasser"?
4711quote:Op maandag 16 december 2019 09:53 schreef derLudolf het volgende:
Welke cijfers zijn onlosmakelijk verbonden met 'Echt Kölnisch Wasser"?
Jupquote:
Klopt, Het verschil is bij De Helder rond de 140 cm terwijl het bij Eemshaven en Vlissingen rond de drie meter zit. B.v. Harlingen en IJmuiden zitten er tussen in. Die Amfidromie ligt een km of zeventig west van Den Helder.quote:
Gokte op Den Helder omdat de marine daar ook de onderzeebootbasis heeft, die moeten niet ineens bloot komen liggenquote:Op dinsdag 17 december 2019 17:12 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Klopt, Het verschil is bij De Helder rond de 140 cm terwijl het bij Eemshaven en Vlissingen rond de drie meter zit. B.v. Harlingen en IJmuiden zitten er tussen in. Die Amfidromie ligt een km of zeventig west van Den Helder.
Gefeliciteerd.
Stand 3330
derLudolf 12
Berkery 6
Karstman 6
vollebollegijs 2
Appeltje 2
Burnett 2
DTF 4
qajariaq 6
Quyxz_ 2
Postbus100 2
Die hebben wel wat meer diepte nodig om te kunnen duiken. Sowieso gaan ze niet gedoken de haven uit. Ze zijn zelfs zo zuinig op die dingen dat als er een de haven uit gaat dat dan verder niemand meer mag varen in de buurt van de havenmond. Ze kunnen niet zo goed uitwijken namelijk.quote:Op dinsdag 17 december 2019 17:37 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Gokte op Den Helder omdat de marine daar ook de onderzeebootbasis heeft, die moeten niet ineens bloot komen liggen
Den Helder is het. Vlissingen en Delfzijl hebben juist het grootste verschil in NL.quote:
Excuus.quote:
Jupquote:Op woensdag 18 december 2019 16:22 schreef pipster het volgende:
Carbonara lijkt me wel een veilige aanname.
James Gandolfiniquote:Op woensdag 18 december 2019 20:45 schreef pipster het volgende:
Wie speelt de rol van Tony Soprano in The Sopranos?
Ik zat denk ik nog op de vorige pagina.quote:Op woensdag 18 december 2019 15:56 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Den Helder is het. Vlissingen en Delfzijl hebben juist het grootste verschil in NL.
@:derLudolf had het al goed geraden. We wachten op een nieuwe vraag.
Alleen voor niet italianen.quote:
Ja dat klopt, hint denk aan doedelzakkenquote:Op zondag 22 december 2019 13:34 schreef Karstman het volgende:
Oh ja, hij is vrij vroeg overleden. maar zijn achternaam kan ik niet bedenken nu.
They Live is overigens een erg goeie film uit de jaren 80 van John Carpenter. Met een boodschap die ook nu nog actueel is. Hoe wij (de massa) worden gemanipuleerd door de heersende klasse!
Dat is hem Rowdy Roddy Piperquote:
Stand 3330quote:
Wat isquote:Bijbevindt zich het internationale vliegveld van Oeganda. Op dit vliegveld vond in 1976 een vliegtuigkaping plaats en daaropvolgend een (geslaagde) bevrijdingsactie van 'Sayeret Matkal', een onderdeel van de Israëlische strijdkrachten. De operatie werd gesteund door de Israëlische geheime dienst, de Mossad.
Idi Amin, Forest Whitaker in The Last King of Scotland, maar geen idee hoe het vliegveld heet.quote:
De operatie is ook verfilmd met onder andere Charles Bronson en James Woods, in de film Raid onquote:Op maandag 23 december 2019 15:46 schreef DTF het volgende:
Idi Amin, Forest Whitaker in The Last King of Scotland, maar geen idee hoe het vliegveld heet.
Stand 3330quote:
De gemeentegrens is een kanaal wat door dat dorp heen is gegraven. Dat kanaal is een kleine 200 jaar oud.quote:Op maandag 23 december 2019 23:05 schreef qajariaq het volgende:
Is dit nog steeds een dubbele punten topic? Dan heb ik en nog wat anderen punten te kort gekregen. Is het niet eens tijd die dubbele punten af te schaffen?
Mogelijk zijn er meerdere antwoorden mogelijk, laat ze maar komen. Hier in de buurt weet ik een voorbeeld.
Een dorp waar een gemeentegrens dwars door heen loopt. Dus één dorp met één naam maar die deel uit maakt van twee Nederlandse gemeenten.
Noem een dergelijk dorp en de gemeenten waar het deel van uit maakt.
Als ik google maps moet geloven staat er in ieder geval een bushalte in Elst aan de kant van de weg van de Utrechtse heuvelrug. Twijfelachtig maar ik reken het goed.quote:Op dinsdag 24 december 2019 11:38 schreef Quyxz_ het volgende:
Elst in Utrecht is deels Utrechtse Heuvelrug en deels Rhenen. Vond ik vroeger altijd erg vaag als we er doorheen reden.
Overbruggingshypotheek?quote:Op woensdag 25 december 2019 01:16 schreef Quyxz_ het volgende:
Ik lees op Wikipedia dat Elst sinds 2006 eigenlijk niet meer gesplitst is zoals het in mijn herinnering was. Toch bedankt voor het punt!
Hoe wordt een lening genoemd die specifiek de mogelijkheid biedt om de overwaarde van je oude woning mee te nemen om (deels) de nieuwe woning te financieren?
quote:
Opgezocht. Deze is goed.quote:Op zaterdag 28 december 2019 21:20 schreef Quyxz_ het volgende:
Van mij ook een willekeurige gok op Dijon.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Somebody that I used to know
Is dat bossaball ofzo? Heb het wel eens gedaanquote:Op zondag 29 december 2019 03:20 schreef Quyxz_ het volgende:
Cool! Zat dus toch ergens in het achterhoofd.
* is een balspel dat gespeeld wordt door twee teams. Het combineert volleybal, voetbal, gymnastiek en capoeira. Het speelveld bestaat uit luchtkussens en trampolines met een net in het midden. Het spel is in Spanje uitgevonden door de Belg Filip Eyckmans, maar bestaat inmiddels ook in een aantal andere landen.
Wat is * ?
Jazeker!quote:Op zondag 29 december 2019 13:54 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Is dat bossaball ofzo? Heb het wel eens gedaan
Welk kruid isquote:is bekend om zijn geneeskrachtige werking. Het werkt ontsmettend en wordt wel gebruikt tegen ontstekingen van met name de slijmvliezen. Om die reden wordt het wel in tandpasta's verwerkt. Sterke
-thee wordt gebruikt om te gorgelen en spoelen. Hogere
-concentraties zijn giftig bij inname. Traditioneel wordt
onder meer gebruikt om de melkproductie bij borstvoeding te verminderen, er is echter geen wetenschappelijk bewijs dat dit gebruik ondersteunt of ontkracht.
In de keuken overheerst de smaak vanmakkelijk die van andere kruiden. De smaak van
kan worden omschreven als warm, kruidig en een beetje bitter.[2]
It isquote:Op zondag 29 december 2019 17:32 schreef derLudolf het volgende:
Salie is enigszins giftig geloof ik.
gheequote:Op zondag 29 december 2019 19:08 schreef derLudolf het volgende:
Hoe heet de Indiase vorm van geklaarde boter?
quote:was een Britse sketchshow die ook buiten het Verenigd Koninkrijk zeer populair werd. De naam zegt het zelf, het is een programma waar de sketches elkaar zeer snel opvolgen. De show won onder meer 2 BAFTA's. Een recenter programma dat ongeveer dezelfde structuur hanteert en daarom weleens als 'opvolger' van
wordt gezien, is Little Britain.
Typisch aan de reeks is dat alle sketches altijd met een voor die sketch specifieke pointe eindigen die iedere show dezelfde is.
quote:
white russianquote:Op woensdag 8 januari 2020 22:48 schreef slaveloos het volgende:
Wat was het favoriete drankje van the dude in the big Lebowski?
Die wil ik wel vast goedkeuren hoor!quote:
yupsquote:
Is een vraag nog maar goed voor een halve punt?quote:Op donderdag 9 januari 2020 14:52 schreef Karstman het volgende:
[..]
yups
Stand 3330
derLudolf 14
Berkery 10
Karstman 10
vollebollegijs 2
Appeltje 2
Burnett 2
DTF 4
qajariaq 8
Quyxz_ 6
Postbus100 5
pipster 2
slaveloos 6
Lubje25 2
Zucht ik vergeet steeds dat het dubbele punten is...quote:Op donderdag 9 januari 2020 19:19 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Is een vraag nog maar goed voor een halve punt?
Wat betreft de vraag, geen idee. Palemiger Spatzen?
Evanescencequote:Op donderdag 9 januari 2020 18:49 schreef Postbus100 het volgende:
Amy Lee
Jen Majura
Troy McLawhorn
Tim McCord
Will Hunt
Welke band?
haha in de hoop dat ik de dubbele punten vergeetquote:Op vrijdag 10 januari 2020 16:06 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Zeker. Wil je jezelf punten geven?
quote:Op zaterdag 11 januari 2020 13:21 schreef Karstman het volgende:
[..]
haha in de hoop dat ik de dubbele punten vergeet
Eerder zilverpoets, lijkt me.quote:
Denk dat je gelijk hebt.😄quote:Op zaterdag 11 januari 2020 20:27 schreef Postbus100 het volgende:
[..]![]()
Ach, sinds Mark met de score is gestopt, maakt het toch allemaal niet zoveel meer uit
[..]
Eerder zilverpoets, lijkt me.
zilverpoets inderdaadquote:Op zaterdag 11 januari 2020 20:27 schreef Postbus100 het volgende:
[..]![]()
Ach, sinds Mark met de score is gestopt, maakt het toch allemaal niet zoveel meer uit
[..]
Eerder zilverpoets, lijkt me.
Ik prijs mij gelukkig dat ik hier niks van af weetquote:Op maandag 13 januari 2020 14:53 schreef Postbus100 het volgende:
Wie is de mol is weer begonnen.
In welk land was het eerste seizoen en wie was toen de mol?
Idem. Nog nooit één aflevering gezien.quote:Op maandag 13 januari 2020 15:06 schreef pipster het volgende:
[..]
Ik prijs mij gelukkig dat ik hier niks van af weet
Nope en nope.quote:Op maandag 13 januari 2020 15:31 schreef Berkery het volgende:
Ik weet wel dat de eerste seizoenen onbekende Nederlanders meededen (tegenwoordig ook weer), dus ik gok op Panama en de mol was Michiel.
Nee, Argentinië was met Roderick en Liz, vijfde of zesde seizoen volgens mij.quote:Op maandag 13 januari 2020 18:42 schreef Quyxz_ het volgende:
Ik dacht Zuid-Amerika, gok op Argentinië.
Sorry, was 't vergeten.quote:
Het is wel onderdeel geweest daarvan zo te zien. Was genoemd naar twee katholieke landen.quote:
quote:Op zondag 19 januari 2020 18:57 schreef qajariaq het volgende:
Ik moet me inhouden niet te googlen. Was het de combinatie Oostenrijk/Hongarije?
Goed!quote:Op maandag 20 januari 2020 15:22 schreef derLudolf het volgende:
Excuus
Maar het is een soort kruising tussen een vliegtuig en hovercraft.
Geen rok, wel vleugels. Maar kan niet hoog vliegen.
Zal het goed rekenen. Mergel bedoel je?quote:Op donderdag 23 januari 2020 11:24 schreef Quyxz_ het volgende:
Dat witte poeder wat iets met kalk is.
Stand 3330quote:
Jupquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |